En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:03

Shattered schreef:
Waarom moet iedereen er allemaal zo moeilijk over doen ? :')

Zelf nooit een dreig PB ontvangen zeker of mis ik een gebrek aan empathie gezien je smiletje?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:12

Voor mij hoeft die hele pb functie niet! Eigenlijk zou je - net zoals de email functie - die gewoon moeten kunnen uitzetten. Als het forumbeheer iets te melden heeft kunnen ze je toch wel bereiken. Als ik al iets te melden heb (positief of negatief) dan doe ik dat op het openbare forum - en verwacht dat anderen die mij iets te vertellen hebben, dat ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:18

Jannepauli schreef:
Voor mij hoeft die hele pb functie niet! Eigenlijk zou je - net zoals de email functie - die gewoon moeten kunnen uitzetten. Als het forumbeheer iets te melden heeft kunnen ze je toch wel bereiken. Als ik al iets te melden heb (positief of negatief) dan doe ik dat op het openbare forum - en verwacht dat anderen die mij iets te vertellen hebben, dat ook doen.

Yeah right, ben het volkomen met je eens, gewoon met open vizier strijden en niet via achterkamertjespraktijken! Chapeau!
Maar veel mensen durven dat niet blijkbaar. Ik heb ook wel eens het advies gekregen dingen via PB te zeggen en niet open en bloot maar omdat ik liever gewoon mijn ware mening laat zien ben ik daar wel eens mee op mijn bek gegaan, heb ook een bokt-strafblad van hier tot yesterday!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:28

Chiqa schreef:
Maar Slimmerik waarom is het zo belangrijk voor je dat de PB ongeopend terug kan sturen, als je hem deleet is dat toch hetzelfde?

De verzender het idee dat je hem gewoon gelezen hebt en daardoor misschien het idee dat je het met de inhoud eens bent of geen weerwoord weet. (Ik beantwoord dergelijke pb's trouwens niet) Je geeft de verzender een "voldaan" gevoel min of meer. Als je ze ongelezen retour kan sturen weet de afzender iig dat dergelijke pb's geen zin hebben.

En ja, wat mij betreft mag de pb functie er helemaal vanaf als dat niet mogelijk zou zijn. Gewoon open vizier :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:32

ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij geen reet intresseert wat de "tegenpartij" denkt of voelt.......... ik ga gewoonweg niet op die sjit in :)

zal me een worst zijn of ze denken dat ik geen weerwoord heb :)

ik heb geen zin in dat gezeik, dus leg ik het naast me neer........ en wat hun ervan vinden is hun feessie :)

Ik voor een sta daar ver, maar dan ook mijlen ver boven......... en wat hun denken, zal me echt aan mijn bips oxideren, want zowel hun als hun mening, als hun gedachtengang........ zijn voor mij niet intressant :)

en wellicht krijg ik daarom ook weinig tot geen van dat soort pbtjes :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 16-02-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:33

Nee, als men mijn gezin bedreigd dan is dat niet hun feessie. :n

Scheld pb's stoor ik me idd niet aan.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:36

suleilitha schreef:
Met de optie van Slimmerik ben ik het ook wel eens!
Off-topic Hinke, het was jij die een keer een flamewar startte tegen mij via PB, en niet andersom, wel graag bij de waarheid blijven, hoor.

Nu weer on-topic, ik heb alle ongewenste PB's weggemieterd. Omdat ik er niks mee kan en ook niks mee wil en een topic over een probleempaard kan ook anders uitlopen dan dit is uitgelopen, het kan een voorbeeld zijn en een bron van info voor mensen die met hetzelfde te kampen krijgen en tevens heb ik er goede tips aan over gehouden!

Off topic, ik stuur nooit pb's nav een discussie, jij was echt de eerste die een pb verstuurde, niet ik...Ik reageerde alleen.

Goed dat je alle pb's hebt weggegooit, als je ze nu meteen bij je foeis zet, dan hoef je niet weer een topic op slot te gooien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:37

slimmerik schreef:
Nee, als men mijn gezin bedreigd dan is dat niet hun feessie. :n

hou toch op :) daar sta je toch ver boven................ in het ergste geval gooi je er een nijdig pbtje terug.......... maar dan laat je het toch :)

Ikke wel in iedergeval, ze komen me maar opzoeken ......... ben er klaar voor..........

maar pb getrut, zie ik niks in.......

Of je staat voor me neus, of je houd je grote smoel en gaat in het hoekkie zitten bij de rest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:37

Zou mooi zijn als meer mensen hetzelfde gevoel zouden kunnen delen als Kiwiko :D
Mss is dat ook wel de weg van de minste weerstand.
Maar goed begrijp wel als je serieus bedreigd wordt dit er even anders uit kan gaan zien.

Hoorde net een bericht op de radio van twee jongetjes die een dreigetelfoontje zouden
hebben gepleegd naar hun school, zijn in de jeugsgevangenis geraakt hierdoor.
Wat er hier gebeurd is eigenlijk presies hetzelfde, alleen op schrift.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:38

open vizier slimmerik............. is voor sommige hier niet echt handig :) :) :)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:39

Chiqa schreef:
Shattered schreef:
Waarom moet iedereen er allemaal zo moeilijk over doen ? :')

Zelf nooit een dreig PB ontvangen zeker of mis ik een gebrek aan empathie gezien je smiletje?

Zeker dat ik wel eens een dreig PB/mail heb ontvangen :). Maar ik neem die mensen niet serieus. Ze moeten mij eerst vinden en geloof mij, dat is in mijn geval heel moeilijk. :) Daar heb ik wel voor gezorgd!

Schelden.. Ze doen maar een eind weg, daar ga ik dan ook echt niet serieus op antwoorden. Ik zie er altijd wel enigzins de humor van in.

KiWiKo _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Shattered op 16-02-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:40

Spuit elf geeft ook modder :D

Als je even goed had gelezen, Hinke, had je kunnen weten dat het niet alleen door ongewenste reacties via PB's lag dat ik een topic op slot heb laten zetten, bepaalde reacties in het topic waren al genoeg reden.
Off-topic, is je haf nog in E.......r? Tijdje geleden zien staan. Is vlak bij me in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:41

KiWiKo schreef:
open vizier slimmerik............. is voor sommige hier niet echt handig :) :) :)

Nee, dan zou ik printscreens van dergelijke pb's waar ik me wèl druk om maakte hier neer zetten inderdaad. :o :o :o

Ach en het foeien van pb's staat op het lijstje van BartvB en komt er te zijner tijd vast wel. (net als het jezelf kunnen bannen er gekomen is :D ) Maar zo denk ik er nou eenmaal over ;)

Het heeft bij mij iig niet de hoogste prioriteit hoor maar zou gewoon goed van pas komen t.z.t. :D
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 16-02-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:42

suleilitha schreef:
Off-topic, is je haf nog in ***? Tijdje geleden zien staan. Is vlak bij me in de buurt.

OMG dit vind ik pas bedreigend............
Ik ben HEEL erg blij dat ankie sinds gisteren niet meer bij mn ouders staat. Zoals jij nu reageert vind ik echt niet deugen suleilitha :n Zeker niet in deze context van bedreigende pm's...
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 18-02-09 00:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:46

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

Nee, dan zou ik printscreens van dergelijke pb's waar ik me wèl druk om maakte hier neer zetten inderdaad. :o :o :o

Ach en het foeien van pb's staat op het lijstje van BartvB en komt er te zijner tijd vast wel. (net als het jezelf kunnen bannen er gekomen is :D ) Maar zo denk ik er nou eenmaal over ;)

Het heeft bij mij iig niet de hoogste prioriteit hoor maar zou gewoon goed van pas komen t.z.t. :D

heel eerlijk slimmerik............. zou jij blij zijn als jouw pb's verstuurd openbaar worden gemaakt...........

ik heb er een aantal gelezen........ van bokkers die pb's van jou gekregen hebben en niet wisten wat ze ermee aanmoesten

en ik zou zo niet in de wereld herkenbaar worden gemaakt :)

sterker nog............... aan me dooie dood niet dat ik me daarmee inlaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:47

Hinke schreef:
suleilitha schreef:
Off-topic, is je haf nog in Eastermar? Tijdje geleden zien staan. Is vlak bij me in de buurt.

Ik ben HEEL erg blij dat ankie sinds gisteren niet meer bij mn ouders staat. Zoals jij nu reageert vind ik echt niet deugen suleilitha :n Zeker niet in deze context van bedreigende pm's...

huh????? Hoezo bedreigend? Ik kom niet aan haar hoor. Was alleen maar interesse en zoals al gemeld off-topic, en nu gaan we weer on-topic ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:49

Hinke schreef:
suleilitha schreef:
Off-topic, is je haf nog in Eastermar? Tijdje geleden zien staan. Is vlak bij me in de buurt.

hinke............. ik weet wie je ouders zijn, ik weet waar je vandaan komt :) :)

kan je hoog en laag springen, maar ik weet de geschiedenis van je paard, ik weet jou en ik weet meer dan dat je wil dat ik weet.......

dat is internet lief, zo werkt het.

kan je laag vinden, vind ik niet erg........... je kan hoog en laag springen maar ik heb het nooit tegen jou of tegen je rijden/paard gebruikt.......... want dat is ook niet intressant........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:50

Suleilitha en Hinke, deze discussie kan je beter per PB voeren ;) :D

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:51

Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:52

Mee eens Kim, dat is het ook niet.
Verder kunnen mensen er zelf tegen doen, ik ga bijvoorbeeld geen filmpjes van mezelf in een erg herkenbare omgeving op internet zetten. Verder gebruik ik dergelijke info ook niet tegen mensen en dat is hier ook niet gedaan.

Proest Chiqa, gammaaaa!!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:52

Pantoffel schreef:
Ik ben net nieuw hier op bokt, maar na het lezen van dit topic vraag ik me af waar ik beland ben. Is dit de normale gang van zaken hier? Ik vind dat er toch enkelen erg bedreigend over komen. Is dat normaal?

Mwah, wat normaal is hangt denk ik voor een groot deel van je eigen referentiekaders af ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:53

Chiqa schreef:
Suleilitha en Hinke, deze discussie kan je beter per PB voeren ;) :D

.... ja, en dan beiden de pb's ter inzage aan Kiwiko , die er dan vervolgens wat maffia-achtige teksten tegenaan kan smijten. Komop dames, graag on topic!

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:55

suleilitha schreef:
Pantoffel schreef:

Mwah, wat normaal is hangt denk ik voor een groot deel van je eigen referentiekaders af ;)

Vind met name jouw opmerkingen erg ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:55

Pantoffel schreef:

O je kan ook hele andere topics gaan lezen hier hoor, over bv hoe je een pannenkoek kan bakken
of granaatthee kan zetten.
De vraag is alleen waarom reageer je juist hier in dit topic als er duizenden om je heen zijn die gewoon hartstikke leuk zijn? ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:56

KiWiKo schreef:
heel eerlijk slimmerik............. zou jij blij zijn als jouw pb's verstuurd openbaar worden gemaakt...........

ik heb er een aantal gelezen........ van bokkers die pb's van jou gekregen hebben en niet wisten wat ze ermee aanmoesten

en ik zou zo niet in de wereld herkenbaar worden gemaakt :)

sterker nog............... aan me dooie dood niet dat ik me daarmee inlaat

Zoals je weet ben ik aardig direct in mijn posten en heb daar normaal gesproken per pb niets aan toe te voegen. Ik weet ook dat er "bewerkte" pb's van mij de ronde doen. Maar ik weet ook wat ik "echt" verstuur. Daarvoor kan ik mezelf nog steeds recht in de spiegel aankijken Kim.

De bewerkte pb's mag je gerust openbaar zetten ..... ben eerlijk gezegd héél nieuwsgierig :j