Discussie: Minder ruzies, betere sfeer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:49

Anique.. Ieder forum is om te discussieren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 22:04

Ja, maar mocht het echt uit de hand lopen bedoel ik! Dat ieder forum is om te discussieren snap ik ! Haha! Wel een goeie!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:04

Nou dat van anique vind ik eigenlijk niet zo gek. Misschien kan het onderwerp dan afgeschermd worden van andere gebruikers en kan er alleen maar gereageerd worden door de mensen die er al op gereageerd hebben. Soort van mesthoop/slowchat constructie. Dan heb je ook gelijk niet dat andere mensen zich ermee kunnen bemoeien maar dan kunnen ze het wel uitvechten,

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:06

volgens mij hebben we die al eens gehad, De Stapmolen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:43

Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook niet een oplossing is. Dat is in mijn ogen alleen maar verplaatsen van het probleem.

Als iedereen gewoon 1x langer nadenkt voor op ´OK´te klikken en je berichtje te plaatsen, tijd neemt om een topic goed te lezen en wellicht een profiel te lezen om te zien met wat voor een persoon je te maken hebt, dan denk ik dat we al een heel eind op de goede weg zijn.

En daarbij een stevige dicussie mag best. We zijn allemaal verschillende mensen, met verschillende meningen. Maar elkaar persoonlijk afbranden tot de veters, omdat de ander een andere mening is toegedaan, lijkt me niet echt slim.

Wellicht dat mensen zo hard zitten te verkondigen dat alleen hun standpunt de beste is, dat ze vergeten te kijken of dat wat de ander zegt ook wel eens een kern waarheid in kan zitten!

Zoals ik altijd maar zeg, verandering van spijs doet eten!!!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:33

Lielle schreef:
volgens mij hebben we die al eens gehad, De Stapmolen.

nee hoor op de Stapmolen kon iedereen reageren die zich aan gemeld had. jammer dat dat zo uit de klauwen liep, imo omdat de mods zich er (vaak) onterecht te veel mee bemoeiden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:19

Je zult gelijk hebben Kayla, heb het destijds niet zo gevolgd.
geeft iemand nog eens reactie op mijn vorige suggestie (mentoren)?

Ook lijkt me een topic voor uitgekauwde onderwerpen ook wel iets (slof, sporen, aan de teugel).

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:48

Het lijkt wel een goeie. Maar wie worden het dan, waarom die en wat vind de rest ervan ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:27

Ik zou voorstellen om hiervoor gewoon wat vrijwilligers te recruteren uit de diverse subgroepen (:))) van bokt. Geen verdere privileges, gewoon nieuwkomers een beetje aandacht geven Haha! Ik zie hier regelmatig topics waarin nieuwkomers gewezen worden op regels die ze wellicht niet kennen, en dat gebeurt niet altijd even subtiel (mea culpa). Bovendien wordt er ook vaak geklaagd dat je er als nieuwkomer niet tussen komt en niemand reageert op je topics. Dat zou je zo kunnen ondervangen, voor bv de eerste 10 eigen topics oid.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:54

Nou heb ik eigenlijk nooit alst van gehad dat niemand op mijn topics reageerde hoor. Ik heb het zo absoluut niet beleefd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:24

Jij zit er al een poosje. Wellicht dat mensen die er nu op komen het anders ervaren doordat er nu al zo'n harde kern bestaat en die er wellicht nog niet echt was toen jij begon

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:58

Nou ik denk dat het toen juist een heel hecht clubbie was omdat het toen nog niet zo heel druk was! ( Tong uitsteken )

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 09:27

ik had als nieuwkomer geen problemen daarom ben ik er nog steeds Lachen

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:19

Ik denk dat je altijd wel ruzies ed. zult blijven houden. Zoals er al eerder werd gezegd is het een forum met verschillende mensen met verschillende ideeën. Daar kun je helemaal niets aan veranderen.
De mensen zélf kunnen wel proberen om wat vriendelijker over te komen bijv. Extra moddies helpen niet aangezien de frustraties en de meningsverschillen toch zullen blijven ondanks een slotje of waarschuwingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:32

Zelf verdraagzamer worden. Dus als je ergens commentaar overkrijgt, vat het positief op!!! ik denk dat niemand hier je opzettelijk wil kwetsen, misschien per ongelijk. En meningsveerschillen niet ontzettend uitmeten, als iemand het er niet mee eens is, hoeft dat ook niet. Ga die persoon niet proberen te overtuigen, kleine kans dat het lukt!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:28

Ik ben een nieuwe bokker (even ter informatie). Dus ik weet niet of ik genoeg recht van spreken heb. Ik ben idd al een aantal topics tegengekomen waarin er flink gekat wordt. imo is het idee van een (paar) extra moddie('s) niet eens zo slecht idee. Zo kan er sneller ingegrepen worden bij topics die uit de hand lopen.
En misschien moeten sommige mensen het ook allemaal niet zo persoonlijk opvatten. De meeste bokkers proberen alleen te helpen, al kan dit misschien af en toe wat subtieler (over internet kunnen sommige dingen nogal anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn, dus probeer het een beetje minder negatief te formuleren). Waar 2 vechten zijn 2 schuld vindt ik. Het mes snijdt aan 2 kanten. Als er iemand begint te katten kun je dit of negeren of hem/haar er vriendelijk op wijzen dat dit soort gedrag niet getolereerd word, zonder meteen terug te katten. en andersom moet diegene die begint te katten eerst beter nadenken alvorens zo te reageren. Het betere begin, begint bij jezelf.