Aanscherping regels HK topics ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Re: Aanscherping regels HK topics ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:03

Ik vind het een beetje een vreemd idee.
Je post toch zelf op een forum waar iedereen het kan lezen?
meeste dingen kun je zelfs nog googlen :+

Ik snap dat je een vervelende ervaring hebt met HK maar als je niets post wat tegen je gebruikt kan worden zal je er ook geen problemen mee krijgen.

Wees eens eerlijk, denk je nou serieus dat er iemand is die erop zit te wachten om wachtwoorden in te typen iedere keer als ze een topic willen openen ?
Ik denk dat degene die hier voor zijn op 2 handen te tellen zijn.

Bovendien lijkt het me niet meer dan logische dat iemand die loopt te zieken gemeld wordbij het team van bokt? wellicht kan er iets aan vervelende persoon in kwestie gedaan worden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:05

@ Stephanie: HK kun je niet googlen, en vervelende pb's kun je niet Temmen ;)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:07

Ik had het over het algemeen.
het lijkt me dat meerdere screenshots toch wel gecheckt kunnen worden op waarheid?

bovendien heb je toch Foeis?
ik heb het nooit zelf uitgetest maar ik neem aan dat je dan geen vervelende berichten meer kunt krijgen :D ?

'Foeis zijn gebruikers die je standaard zal negeren. Berichten van deze gebruikers zullen niet volledig weergegeven worden en privé berichten zijn ook niet mogelijk. Let op, moderators en beheerders kunnen niet genegeerd worden.'

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:19

Stephanie schreef:
Ik had het over het algemeen.
het lijkt me dat meerdere screenshots toch wel gecheckt kunnen worden op waarheid?

bovendien heb je toch Foeis?
ik heb het nooit zelf uitgetest maar ik neem aan dat je dan geen vervelende berichten meer kunt krijgen :D ?

'Foeis zijn gebruikers die je standaard zal negeren. Berichten van deze gebruikers zullen niet volledig weergegeven worden en privé berichten zijn ook niet mogelijk. Let op, moderators en beheerders kunnen niet genegeerd worden.'

Klopt, dat zal waarschijnlijk ook het antwoord van de mods zijn. :Y) Maar als de persoon waarmee ze meelezen alleen zelf last zou hebben van zulke pb's zou er nog best mee te leven zijn. (Nu ook hoor, begrijp me niet verkeerd :+ Ik ben ook niet pertinent voor, omdat ik anders geen leven meer zou hebben bijv hoor :+) Maar het zou gewoon een heel stuk helpen terwijl het een kwestie is van op hoguit 3 knopjes drukken in het beheerpaneel, en maar een hele kleine stap waarbij normale bokkers niets moeilijk gemaakt wordt. Alleen de mensen die zich aanmelden op bokt, speciaal om mee te lezen in huiskamers, en die kun je imo net zo goed kwijt als rijk zijn :=

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:23

Mystica schreef:
@ Stephanie: HK kun je niet googlen, en vervelende pb's kun je niet Temmen ;)

goh, dat wist ik niet.....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:16

Ik ben tegen een wachtwoord.
Bokt is nog altijd een openbaar forum. Besloten topics zijn ook niet toegestaan.
Wil je zonodig met alleen dat clubje ketsen.. zou je ook een eigen forumpje aan kunnen maken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:39

Ik ben ook tegen, wat een stom plan.

Zo creer je nog meer clubjesvoeming, het is nu soms al zoals in de lagere school: 'Wij zijn een groepje en jij mag lekker niet meedoen, want ik vind jou niet leuk'.

En iemand die zijn leven laat verzieken op bokt (hoe dat kan is mij onbekend :? ), die heeft dat imo zelf uitgelokt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:44

Uhhhhm, bokt is een internetforum. Internet is openbaar, dat weet je wanneer je eraan begint.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:11

Nou nou, dat vind ik wel een heel drastische maatregel.
Laten we gewoon lekker doorgaan waar we mee bezig waren,
en denken dat we geen gevoelige informatie neer zetten ;)
Dan heb je daar allemaal geen last meer van...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:31

Het is strontvervelend als iemand je via bokt zit na te lezen maar helaas doen ze dat niet alleen ik HK topics maar pluizen ze gewoon gebruikers berichten na....Van mij mag dat wel afgeschermd worden...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:42

Bokt is inderdaad een openbaar forum, en vanuit dat oogpunt is het ook erg logisch dat het beheer iedereen op het hart drukt om niets in de huiskamer te posten, wat je ook niet in de krant wilt zien. :j

Echter denk ik wel dat de huiskamer een gevalletje apart is. Dit subforum nodigt nou eenmaal uit tot huiselijk gezwets en het is soms erg moeilijk om niet persoonlijk te worden als er een gezellige sfeer hangt in een topic.

Ik denk zelf dat een wachtwoord of een andere afscherming niet reëel is, want dan streven de maatregelen het doel een beetje voorbij. Binnen een afgesloten topic zouden er denk ik ook weer verleidingen zijn om door de afscherming zélf te gaan roddelen etc., omdat anderen het toch niet kunnen lezen (overigens zouden mods wel altijd mee moeten kunnen lezen).
Het is daarom denk ik beter om de drempel tot het kunnen meelezen als je zelf niet post te verhogen, dus ik ben het met Mystica eens: pas in de HK kijken als je een X-aantal posts hebt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:13

Mystica schreef:
Waarom moet je 25 zinvolle berichten hebben voordat je in de HK mag posten? Juist, omdat bokt een paardenforum is. En ook om die reden zou je 25 zinvolle berichten moeten hebben om de HK te kunnen lezen.

:j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:34

Ik kom eigenlijk nooit in de huiskamer-topics (nu toevallig eentje waar ik het naar mijn zin heb) dus heb er nooit over nagedacht, maar als je wilt meelezen, dan lukt je dat volgens mij toch wel. Zeg nou zelf. Als je een beetje geïnteresseerd bent in de paardensport, dan heb je toch zo 25 berichten bij elkaar verzameld en dan kun je toch alsnog lekker gaan meelezen... (een paar berichten over je paard zelf, een paar berichten over welke cap of laarzen je moet/wilt kopen of over de nieuwste dekjesrage en voila, je bent binnen)
Als je "kwaad" wilt doen, of gewoon wilt lezen wat iemand te melden heeft op bokt, dan lukt dat je toch wel. Lijkt mij.
Op een wachtwoord zit ik al helemaal niet te wachten, om eerlijk te zijn. Ik wil gewoon snel even kunnen zien of iemand heeft gereageerd in mijn favo-topics (illegaal als ik eigenlijk aan het werk moet zijn) en dan wil ik niet ook nog eens een wachtwoord in hoeven tikken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:55

Mikkie schreef:
Ik kom eigenlijk nooit in de huiskamer-topics (nu toevallig eentje waar ik het naar mijn zin heb) dus heb er nooit over nagedacht, maar als je wilt meelezen, dan lukt je dat volgens mij toch wel. Zeg nou zelf. Als je een beetje geïnteresseerd bent in de paardensport, dan heb je toch zo 25 berichten bij elkaar verzameld en dan kun je toch alsnog lekker gaan meelezen... (een paar berichten over je paard zelf, een paar berichten over welke cap of laarzen je moet/wilt kopen of over de nieuwste dekjesrage en voila, je bent binnen)
Als je "kwaad" wilt doen, of gewoon wilt lezen wat iemand te melden heeft op bokt, dan lukt dat je toch wel. Lijkt mij.
Op een wachtwoord zit ik al helemaal niet te wachten, om eerlijk te zijn. Ik wil gewoon snel even kunnen zien of iemand heeft gereageerd in mijn favo-topics (illegaal als ik eigenlijk aan het werk moet zijn) en dan wil ik niet ook nog eens een wachtwoord in hoeven tikken.

Dat is hetzelfde wanneer je alleen maar in huiskamers wilt posten ;) Het hoeft niet verboden/onmogelijk gemaakt te worden, want dat lukt toch niet. Maar iets moeilijker mag van mij wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:59

ze hebben al gezorgd dat het niet meer in google kwam wat ik al erg mooi vind. Als iemand de moeite wilt doen om zich aan te melden op bokt op HK te lezen, dan zal die zich (als paardenpersoon) ook wel de moeite willen doen om even 25 berichtjes te posten ;) Dus je zou jouw "probleem" daar mee niet oplossen. Enige oplossing is opletten met wat je schrijft of accepteren dat je er kritiek op kan krijgen en er boven staan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:36

Dat 2e doe ik al :Y) Ik wordt er gewoon pissed omdat iemand gevraagd wordt om zich hier aan te melden, en diegene daar helemaal niets voor hoeft te doen behalve een account maken en een bookmark plaatsen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:39

@ Pharagirlke ; Ik denk niet dat het handig is steeds maar weer in herhaling te vallen :n Laat andere mensne ook gewoon hun mening geven :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:42

Charlottte schreef:
@ Pharagirlke ; Ik denk niet dat het handig is steeds maar weer in herhaling te vallen :n Laat andere mensne ook gewoon hun mening geven :)

Het hele topic gaat om in herhaling vallen van ongeveer dezelfde meningen, vertel me eens waarom je specifiek mij hier op aan valt?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:03

Om ook maar even in herhaling te vallen :+
Hoe kun je in vredesnaam je leven over hoop laten halen door bokt. Het lijkt me dat je dan zowieso al een probleem hebt. Dus laten we aub de regels niet nog verder aanscherpen ze zijn al scherp genoeg.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:09

pharagirlke schreef:
Charlottte schreef:

Het hele topic gaat om in herhaling vallen van ongeveer dezelfde meningen, vertel me eens waarom je specifiek mij hier op aan valt?

Omdat het me opvalt dat jij erg fel reageert op andere mensen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:13

En dat draagt iets bij in deze discussie? Of welke andere reden heb je omdat niet via PB te doen gezien persoonlijke vetes niet op bokt horen (aldus de regels)

Ik geloof dat ik het niet begrijp. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:40

pharagirlke schreef:
En dat draagt iets bij in deze discussie? Of welke andere reden heb je omdat niet via PB te doen gezien persoonlijke vetes niet op bokt horen (aldus de regels)

Ik geloof dat ik het niet begrijp. :)

Ik denk dat ze erop doelt dat het prima is je mening te geven, maar het is de toon die de muziek maakt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:40

gezien haar volgende reactie denk ik dat het eerder iets persoonlijker is dan dat. ;) En dat hoort IMO niet in dit topic thuis.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:42

Precies wat Mas zegt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:43

Of het persoonlijk naar jou toe is weet ik niet. Ik weet niet of er iets speelt tussen jullie? Als dat zo is hoort het idd niet in dit topic thuis, daar heb je gelijk in.
Maar anders vind ik het niet echt aanvallend overkomen hoor.