Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:38

Cassidy schreef:
Ik heb het berichtje in het topic ook langs zien komen. En ondanks dat ik denk dat ik toch weer een sneer krijg m.b.t. het aantal door mij geplaatste berichten, denk ik dat ik toch echt genoeg in real life in te brengen heb, en me niet op bokt hoef te profileren, dankuwel. Dus bokt een Sekte? Ik heb er smakelijk om gelachen dat het de eerste keer werd geopperd. Ik denk zelfs dat ik je gelijk moet geven. Ik ben zo gehersenspoeld door bokt, dat ik niet meer zonder kan! Lips are sealed

Feit is nu eenmaal dat er mensen zijn die hun belevenissen met anderen delen (en dat graag doen) en mensen die passief op bokt meelezen. Of niet eens meelezen, bokt als goedkope plaats om te adverteren zien, en niet blij zijn met verwijzingen naar regels e.d. Iedereen die begonnen is op bokt, heeft moeten leren. De een heeft de regels gaandeweg geimplementeerd zien worden, de ander, die net begint, wordt erdoor overspoeld. Dat betekend niet dat ze niet voor allemaal gelden.

Moderators kunnen niet overal zijn. Het wordt zelfs begroet als je een seintje geeft als dingen uit de hand dreigen te lopen. Dus schiet bokt zijn doel voorbij? Denk het niet....het is nog steeds een grote gezellige familie. En net als in iedere familie is er ook wel eens ruzie. En als die uitgesproken zijn is alles toch weer goed?

Vallerina, als jij de indruk krijgt dat bokt geen paardenforum is, dan ligt dat in mijn ogen toch echt aan jou....

amen!
Grote Cassidy, de leider van onze sekte Tong uitsteken

Even serieus, Bokt is niet verplicht, je komt er zelf, en als het je niet bevalt, dan kom je toch gewoon niet?

Simpeler kan toch niet? Verward

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:43

Talida schreef:
wist niet dat je tegenwoordig buiten pb's om ook de topics moest adresseren? Ik denk bedoeld voor iedereen die zich aangesproken voelt... en de boodschap? Er is meer in het leven te doen dan Bokt??

Er is wel meer in het leven: paarden en overige dieren.
Maar eh bokt is een soort uit de hand gelopen hobby Haha!

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:42

Tallie1979 schreef:
hetzij doordat ik die persoon IRL heb gezien op een meeting en daar pas mijn nekharen overeind gingen staan.

Was dat voor of nadat ik je een hand gaf? Scheve mond

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:19

AnneOmie"]
[quote="Maarten schreef:
Probeer gewoon een beetje rekening te houden met elkaar als je dingen opschrijft. Denk gewoon eens bij jezelf “hoe zou ik deze zin lezen en hoe zou de persoon waarvoor het bedoeld is het opvatten?”

Dat doe ik bij bijna alles wat ik op bokt plaats! Vaak heb ik iets getypt en dan lees ik het na en verander ik het of zet er smileys bij om te laten zien dat ik het niet op een rot manier bedoel Schijnheilig Het gekke is dat ik met email tegenwoordig mijn bokt smileys mis
[/quote]

Haha AnneOmie, dit zou mijn reactie kunnen zijn Knipoog !

Toen ik net op bokt kwam (nu zo´n 1 1/2 jaar terug), was er ook zo´n soort gelijk topic: mensen die van mening waren dat er hier allemaal "groepjes" waren, waar je maar niet zo eventjes tussen kwam... Het klopt natuurlijk wel ten dele; een hele hoop mensen kennen elkaar IRL, omdat ze op dezelfde manege staan, bij elkaar op school zitten enz.
Ook ik heb eerst een tijdje meegelezen, voordat ik me in het hele bokt gebeuren heb gestort Knipoog ! Al gauw merkte ik dat het best wel meeviel hoor!
Wat ik wel merk is dat mensen vaak ook niet zorgvuldig lezen en/of alles meteen persoonlijk nemen! Ik probeer kritiek altijd zo tactvol mogelijk te geven (als het niet zo is mogen jullie het me zeggen Knipoog ! ). Als ik van iemand een felle reactie -terug- heb gekregen, betekend dat niet dat hij/zij in een ander topic ook zo van leer trekt Lachen !
Ik heb het wel eens hier met iemand die zijn/haar mening altijd héél fanatiek vertegenwoordigd. Zo erg dat ik wel eens denk :"Jaja, we weten het nu wel Scheve mond ". Dan moet ik ook wel eens op m´n handen gaan zitten om niet even terug te schrijven Knipoog ! In een ander topic zet hij/zij de mening dan weer veel genuanceerder neer (dit hoeft dan natuurlijk niet persé ook mijn mening zijn hè Knipoog !) en is het ook prettig om er op te reageren Pling !
Ik denk dat het succes van het DVT (sorry voor de "DVT-haters" Knipoog ) is, dat iedereen er aan mee kan doen, jong, oud, nieuwe- of "oude" bokker enz. Tot nu toe heb ik nog niet kunnen constateren dat er daar mensen worden "afgezeken of genegeerd" (je vraag wordt wel eens "overgeslagen" als er veel mensen tegelijk reageren Knipoog , maar dat is niet omdat er niet op gereageerd wil worden !)
Ik denk wel dat het voor iedereen mogelijk moet zijn, om op een fatsoenlijke manier antwoord te geven; de gepeperde kritiek komt soms wel eens onder het motto "ik-ben-altijd-eerliijk-en-zeg-waar-het-op-staat". Op zich niks mis mee natuurlijk, maar dit kan je ook een beetje aardig aankleden Lachen !
De toon maakt de muziek Knipoog !!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:02

Nou ik vind dat afzeiken wel eem vallen, je krijgt commentaar maar daar het je dan zelf omgevraagt of het is om je aan het denken te zetten Lachen

Waar is het meestal hekel aan heb is als er bijv. 1 keer word gezegt dat je niet met die schoenen mag rijden, dat je het daarna nog een 20x krijgt te horen Scheve mond Of dat sommige nogal goed zijn in na blaten. Maar daar is natuurlijk niets aan te doen Lachen

Maar verder kei leuk je krijg goed advies van mensen die er super veel vanaf weten Lachen En het is gewoon erg gezellie met leuke topic's en toffe bokkers. Niets mis mee hoor. Iedereen hoort erbij!

olds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:08

Cassidy schreef:
Of niet eens meelezen, bokt als goedkope plaats om te adverteren zien, en niet blij zijn met verwijzingen naar regels e.d. Iedereen die begonnen is op bokt, heeft moeten leren. De een heeft de regels gaandeweg geimplementeerd zien worden, de ander, die net begint, wordt erdoor overspoeld. Dat betekend niet dat ze niet voor allemaal gelden.

Maar behalve voor jou zeker!
Jij reageerd toch te pas en te onpas op bijvoorbeeld EA, om mensen, spullen , prijzen, enz af te kraken.
terwijl in de regels heel duidelijk staat dat dat niet kan/mag.
de reden daarvoor snap k mischien wel, maar feit is dat dat de regels zijn, .
dus ga nu niet stoer beginnen te doen dat nieuwelingen de regels niet kennen , en/of ze alleen maar willen adverteren.
jij met je 10000 postings kent ze ook niet, dus moet je niet zeuren.
mensen die 1 of 2 topics plaatsen en dan gelijk de mazzel hebben dat er van die nutteloze reacties van jou komen, blijven wel weer weg ja. logisch.
en het aantal postings van jou, dat kan alleen maar als je de hele dag overal van die waardeloze opmerkingen plaatst.

sekte?????? als je naar de overheersende bokkers kijkt, JA

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:17

Euh.... Verward Bloos van bovenstaande reactie sta ik even met de bek vol tanden Haha! We zijn hier bezig met een normale discussie te voeren zonder elkaar proberen aan te vallen, maar olds, wat jij nu op dit moment doet is niet echt aardig te noemen.

Ik word er een beetje moe van dat elke keer het woord 'sekte' in de mond genomen wordt, zeker als het gezegd wordt door iemand die nog niet zoveel berichten geplaatst heeft op dit forum. Hiermee wil ik niet zeggen dat mensen die niet veel plaatsen niets te melden heeft. Het kan natuurlijk altijd constructief, maar jouw reactie kan ik niet echt constructief noemen... Scheve mond

Waar baseer jij het op dat het om een sekte gaat? Ik zou graag zien dat je voorbeelden noemt die degelijk zijn onderbouwd. Thanx Knipoog

olds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:26

ik bedoel eigenlijk dat de bekendere bokkers ( ook al hebben ze niet de zelfde mening ) elkaar toch altijd volgen qua mening in een topic en elkaar niet afvallen , dus dan de nieuwe of op dat moment de afgezeken bokker ook maar afvallen, omdat de algemene bekende bokkermening dan vooropstaat.
sekte is waarschijnlijk een verkeerd woord, maar toen ik jaren geleden voor het eerst hoorde over communities op internet , gingen mijn gedachten ook die richting in.
groetjes

olds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:32

Maarten schreef:
Euh.... Verward Bloos van bovenstaande reactie sta ik even met de bek vol tanden Haha! We zijn hier bezig met een normale discussie te voeren zonder elkaar proberen aan te vallen, maar olds, wat jij nu op dit moment doet is niet echt aardig te noemen.

ik doe gewoon even mee met de discussie.
ik las op de eerste pagina een behoorlijk verkeerd geplaatst bericht, dat quote ik, en geef mijn mening erover, die maar op 1 manier uit te leggen is.
we moeten dat toch kunnen doen, want als iedereen niet de hele waarheid in zijn bericht zet, word de discusie zo onduidelijk.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:33

Euhm.... ik ken een redelijk aantal bokkers en deze bokkers hebben IRL een duidelijk eigen mening. Er vinden dan ook regelmatig gezonde discussies plaats, dus volgens mij heb je toch een beetje een verkeerde indruk gekregen ben ik bang. Jammer....

En een algemene bekende bokkermening? Daar heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, ik heb mijn eigen mening. Haha! Deze wordt door sommige mensen gedeeld, maar andere mensen delen deze mening niet, maar toch zijn het bekenden/vrienden van me...

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:43

olds schreef:
ik doe gewoon even mee met de discussie.
ik las op de eerste pagina een behoorlijk verkeerd geplaatst bericht, dat quote ik, en geef mijn mening erover, die maar op 1 manier uit te leggen is.
we moeten dat toch kunnen doen, want als iedereen niet de hele waarheid in zijn bericht zet, word de discusie zo onduidelijk.

Euhm.... een discussie voeren doe je met woorden en niet met dit soort smileys... Verward Jouw reactie komt heel erg agressief over en ik kan me voorstellen dat menig bokker die mening met mij zal delen. Een dergelijke reactie die jij gaf is nu een typisch voorbeeld van nadenken over de mogelijke reacties die je krijgt als je iets plaatst...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:45

Maarten schreef:
Euhm.... een discussie voeren doe je met woorden en niet met dit soort smileys... Verward Jouw reactie komt heel erg agressief over en ik kan me voorstellen dat menig bokker die mening met mij zal delen. Een dergelijke reactie die jij gaf is nu een typisch voorbeeld van nadenken over de mogelijke reacties die je krijgt als je iets plaatst...

Mijn gedachte precies Maarten Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:59

Ik durf het bijna niet te zeggen Haha! maar ik ben het wel met Maarten en Chantal eens. (ojee, heb ik nu geen eigen mening?)

Dit is dus precies waar de hele (goede) discussie over gaat. Ook de goede kanten van iemand zien en niet iemand op een paar woorden pakken.
Bovenstaand bericht naar Cassidy had je ook heel ander (minder aanvallend) kunnen opstellen.
Vraag eens waarom ze zo reageert op EA in plaats van meteen op haar in te hakken. Zo is er inderdaad geen discussie mogelijk.
Je kan ook de waarheid en jouw mening in een bericht zetten zonder vervelende reacties uit te lokken, want dat doe je in dit geval namelijk zelf. Lachen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:24

In het topic over het zadel kan je zeggen dat Cassidy de regels overtrad maar je kan het ook anders zien. Namelijk waarom ze zich daar mee bemoeide. Iemand vroeg een onterecht hoge vraagprijs en zij wilde daarvoor waarschuwen. Het is namelijk niet leuk als mensen via EA proberen om ergens een slaatje uit te slaan en in dat soort gevallen vind ik het eigenlijk wel bijzonder prettig als er dan iemand waarschuwt. Net als in het echte leven. Als ik iets tweedehands over wil nemen vraag ik ook even rond wat de gemiddelde vraagprijs is.

Verder zitten er op bokt heel veel jonge mensen tussen de 18 en de 22 jaar. Dat is een leeftijd waarop de meeste een nogal uitgesproken eigen mening hebben waar ze vaak nogal stevig aan vasthouden. IRL zie je de persoon, ken je de persoon en komt dat een stuk minder hard over dan wanneer het als geschreven tekst op een forum staat en dat het enige is wat je van die persoon weet.

Ik heb het prima naar mijn zin op bokt. Soms denk ik "waar maken ze zich druk over" en soms zet iets me stevig aan het denken en probeer ik iets toch eens uit.
In een sekte wordt bepaald gedrag gedicteerd, hier heb ik een eigen keus Knipoog

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 19:52

Maarten schreef:
Ik heb de 1e post even goed gelezen en wat ik uit jouw woorden in je 1e post haal is dat je het jezelf ook hoort denken dat het een sekte is... dan zijn het toch ook jouw woorden als je je gedachten op ‘papier’ (papier=bokt) zet?? Verward Of begrijp ik dat verkeerd? Lachen

Even hard op denken als ik dit stukje lees: wat jij wil, joh! Schijnheilig

Interessant trouwens dat een aantal van jullie dit toch nog als een aardige discussie zijn gaan zien en dat naar aanleiding van zo'n 'vaag' bericht Haha! !

Wat het stuk op EA betreft:
Vroeg ze daar daadwerkelijk een onterecht hoge vraagprijs? Een zadel kan in Amerika nog zo goedkoop zijn, een beetje westernruiter weet dat je hetzelfde zadel hier in Nederland in de bekendere westernstores nooit voor die prijs kan kopen. Behalve de invoerrechten en de transportkosten is er ook nog zoiets als winst en daar doen de meesten het toch voor.
Misschien was de verkoper wel uit op winst, misschien was ze er wel op uit om gewoon haar geld terug te verdienen. Zolang het nog niet verplicht is om aankoopbonnen te plaatsen, zullen wij het nooit weten.
Onlangs stond er in een bekend westernblad dat een beetje goed western zadel al gauw $2000-$4000 kost, wat noemen wij dan duur?
Waarschuwen is één ding, er over door blijven zagen is een ander.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:14

Vallerina schreef:

Over het algemeen met Cody, Chantal en Maarten eens, maar hierin ook zeker met jou! Er moet ook een moment zijn van grenzen kennen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:55

Ik kan je er gelijk in geven dat de mensen die hier langer komen elkaar meestal niet afvallen qua mening, maar zou dat ook niet komen omdat diegenen gewoon ergens hetzelfde over denken?
Tuurlijk, iemand die hier vaker komt, wordt anders tegenaan gekeken, dan iemand die hier voor het eerst is, of weinig berichten heeft, omdat je dan nog totaal niet weet wie je tegenover je hebt.
Bokt is opzich best een hechte groep, waar misschien voor sommige mensen moeilijk tussen te komen is, maar dat is IRL ook zo toch, als er een vriendengroep is en er een nieuweling bij is, is die ook niet in 1 keer een goede bekende.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:16

Vallerina schreef:
Even hard op denken als ik dit stukje lees:
wat jij wil, joh!
Schijnheilig

Als ik dit lees, komt het op mij vrij agressief over Scheve mond ! Jammer, want imo bedoelde Maarten het niet verkeerd!

Citaat:
Interessant trouwens dat een aantal van jullie dit toch nog als een aardige discussie zijn gaan zien en dat naar aanleiding van zo'n 'vaag' bericht Haha! !

Dit laatste stuk "klinkt" al weer een stuk beter Lachen ! Hier reageer je op een normale manier; je geeft je mening zonder een agressieve ondertoon en dat komt dan meteen een stuk leuker over Knipoog !
Met je laatste zin ben ik het trouwens ook eens hoor Knipoog !

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 09:02

DaphneL"]
Tuurlijk, iemand die hier vaker komt, wordt anders tegenaan gekeken, dan iemand die hier voor het eerst is, of weinig berichten heeft, omdat je dan nog totaal niet weet wie je tegenover je hebt.
[/quote]
Ik geloof dat iemand het al eerder zei, maar Internet kan er voor zorgen dat mensen anders over komen dan dat ze in werkelijkheid zijn (of ze dat nou willen of niet).

[quote="Sterre schreef:
Als ik dit lees, komt het op mij vrij agressief over ! Jammer, want imo bedoelde Maarten het niet verkeerd!

Sterre zegt hier dat ze mij vrij aggressief over vind komen. Als ik het aggressief had bedoeld dan had ik er Frusty of achter gezet.
Ik probeer aan te geven dat ik het stukje wel gelezen heb, maar dat ik er verder geen woorden aan vuil maak.

Ik vraag me af in hoeverre je kan spreken van 'weten wie je tegenover je hebt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:43

Dit topic is op en top Bokt. Schitterend hoe er in no time zoveel pagina's vol meningen verschijnen. Bokt is het populairste paardenforum en het grote aantal gebruikers heeft nu de mogelijkheid contact met elkaar te hebben in nietpaarden onderwerpen. Daardoor onstaan er clubjes die graag met elkaar kletsen en dollen en dus vrienden kunnen maken. Dat vind in prachtig als ik zie hoe de Moddie's er dan toch voor een ieder gezellig forum van kunnen houden.

Kwam toevallig tijdens het speuren naar info om te kunnen stemmen op een forum waarin over partijen/regeringzaken/wereldgedachten werd geforumd. Tjonge wat een taal, wat een afschuwelijk afgezeik naar mensen die een andere mening hadden. Was na 5 minuten klaar. Mensen gelukkig is bokt niet die kant op gegaan met zoveel gebruikers. Petje af Bart.

Ik zie bokt als een tweedeling. Grote groep pennymeisjes en een groep oudere bokkers met veel paarden ervaring. Dat bijt elkaar soms wel eens. En eerlijk gezegd zie ik soms topics een andere kant opgaan. De kant van minder leuk en dat is te lezen in de sfeer hoe het kommentaar wordt gegeven. Die krijgt dan weer bijval van medebokkers die op dezelfde lijn zitten. Niet leuk voor de plaatser van het topic, maar gemeen van mij gezegd, soms voorspelbaar en als je je verveelt wel eens vermakelijk hoe sommigen door de bocht komen. Bokt heeft daardoor een eigen karakter gekregen, maar dat is toch geen ramp. Daardoor is het toch niet ineens een sekte?

Nieuwkomers kunnen inderdaad in het begin maar beter eerst veel topics lezen om de sfeer te proeven en daarna beslissen of dit forum wel bij hun past. Maar IRL is dit toch ook zo? Kom je nieuw een bestaande groep binnen gooi je toch ook niet zomaar iets de groep binnen? Kun je een vette blunder mee slaan en volkomen mee afbranden als je niet eerst de sfeer geproeft hebt. Voor diegenen die hier altijd last van hebben, goede leerschool en voor de jonge nieuwkomers that's life.

Al met al vind ik bokt sypathiek en voor diegenen die zich snel voelt aangevallen of die ene die snel wil afzeiken, jammer dan.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:30

Vallerina"]
[quote="Sterre schreef:
Als ik dit lees, komt het op mij vrij agressief over ! Jammer, want imo bedoelde Maarten het niet verkeerd!

Sterre zegt hier dat ze mij vrij aggressief over vind komen. Als ik het aggressief had bedoeld dan had ik er Frusty of achter gezet.
Ik probeer aan te geven dat ik het stukje wel gelezen heb, maar dat ik er verder geen woorden aan vuil maak.
[/quote]

Nou ja zeg.... Bloos als je in dit topic aan bepaalde vragen/reacties geen woorden vuil wilt maken, waarom begin je dan eigenlijk een topic? Het was een gewone vraag hoor, zonder dat ik je aan wilde vallen.... Verward

Waarom wil je geen uitleg geven over jouw gedachtengang? Dan wordt jouw standpunt misschien wat duidelijker. Nu kunnen we er alleen naar gissen wat jij denkt en daar hebben we niet echt veel aan Verward

Getuigt een beetje van zwakte om "wat jij wilt" te zeggen als iemand gewoon iets vraagt. Dat is zo'n dooddoener... Scheve mond

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:42

Russel, hartstikke mooi gezegd, ben het helemaal met je eens!!

Maarten Lachen , volgens mij was de insteek van Vallerina haar topic, dat sommige mensen zeggen dat bokt een sekte is.
Ze vraagt zichzelf af in dit topic of dat inderdaad niet het geval is, bijvoorbeeld als er op nieuwelingen in gehakt wordt.
Ik geloof niet dat ze het topic gestart is met de insteek, ik vind bokt een sekte, jullie dan? Maar maar als opening van een discussie om de mening van anderen te horen.

Maar: ik kan het fout hebben *LOL*
Dan moet ze dat zelf maar even aangeven.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 11:43

russel schreef:
Dit topic is op en top Bokt.

Ja, geweldig hè Knipoog .

Maarten e.a.,
Als ik 'Biertje?' zeg, wie denkt er dan niet aan die blonde schaapherder/skileraar?
Ken je dat fenomeen, dat als je iets vaak genoeg hoort, je het zelf in je taalgebruik ook gaat gebruiken?

Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, heb ik IRl al vaker mensen horen opperen dat Bokt 'wel een sekte lijkt'.
Toen ik onlangs in een topic weer eens een ongevraagde mening las die ook nog eens werd beaamd door andere Bokkers, toen schoot het even door mijn gedachte ja, 'het lijkt wel een sekte?'. Met gelijk daar achter aan 'Oeps? Bloos Lips are sealed '.

Wat ik met mijn topic probeer aan te geven is of deze grote happy boktfamilie (waar ik zelf dan blijkbaar ook toe behoor) zich wel bewust is van het feit dat er zo over 'ons' gedacht wordt? En is dat dan het beeld dat 'we' willen dat mogelijk-toekomstige-bokkers van ons hebben? Zie het als een waarschuwing .

Uit andere reacties blijkt, gelukkig, dat meerdere Bokkers zich er van bewust zijn dat het soms wel eens iets minder kan en dan onstaat er dus toch nog een leuke discussie. Wellicht kom je dan nog gezamelijk tot een oplossing ook.

Tip: lezen, even een paar minuten in laten werken en dan pas reactie geven Party!! .

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 11:47

Cody"]
Maarten Lachen , volgens mij was de insteek van Vallerina haar topic, dat sommige mensen zeggen dat bokt een sekte is.
Ze vraagt zichzelf af in dit topic of dat inderdaad niet het geval is, bijvoorbeeld als er op nieuwelingen in gehakt wordt.
Ik geloof niet dat ze het topic gestart is met de insteek, ik vind bokt een sekte, jullie dan? Maar maar als opening van een discussie om de mening van anderen te horen.
[/quote]

[quote="Cody schreef:
Maar: ik kan het fout hebben *LOL*
Dan moet ze dat zelf maar even aangeven.

Je was me net iets voor Haha! .

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:51

Vallerina schreef:
Maarten e.a.,
Als ik 'Biertje?' zeg, wie denkt er dan niet aan die blonde schaapherder/skileraar?
Ken je dat fenomeen, dat als je iets vaak genoeg hoort, je het zelf in je taalgebruik ook gaat gebruiken?

Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, heb ik IRl al vaker mensen horen opperen dat Bokt 'wel een sekte lijkt'.
Toen ik onlangs in een topic weer eens een ongevraagde mening las die ook nog eens werd beaamd door andere Bokkers, toen schoot het even door mijn gedachte ja, 'het lijkt wel een sekte?'. Met gelijk daar achter aan 'Oeps? Bloos Lips are sealed '

Kijk.... hier hebben we wat aan! Lachen

Ik persoonlijk neem niet zo vaak gedachtengangen/meningen van anderen over en probeer in mijn hoofd een bepaalde mening te vormen als ik iets lees of hoor, daarom wil ook graag dat mensen dingen uitleggen zodat het geen giswerk wordt en je misschien een verkeerd beeld kunt vormen over de mening van anderen. Vandaar mijn (goedbedoelde) vragen Lachen