is dit nu de metaliteit......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: is dit nu de metaliteit......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:21

Aan ieder verhaal zitten twee kanten. (zeker aan deze groepen Knipoog )Temmen op pb's is ook een waardeloos systeem. Bovendien gemakkelijk te vervalsen. Mensen kunnen ook via email, msn ,andere fora's iemand al tot het uiterste gedreven hebben. Pb's behoren gewoon privé te blijven.

Misschien wel een optie om pb's te kunnen blokkeren, ervoor te kiezen om geen pb-box te hebben of om pb's ongelezen te retourneren. Pling

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:58

Mijn dochtertje zit sinds kort ook op Bokt. Liever had ik haar op de Penny gezien, maar haar zus heeft er een account, en je kunt niet per abonnement twee accounts openen, en om nu daarvoor twee abo's te nemen
Regelmatig controleer ik haar posts en de reakties erop. Zelf zit ik al enige tijd op bokt, en ik weet hoe hard en venijnig het er soms aan toe gaat. Mijn dochter is 10 en een heel gevoelig kind, maar daar houdt bokt geen rekening mee.
Ooit plaatste ik een topic in HAW. Ik had een rijtechnisch probleem, dat we (onze instructeur en wij) probeerden op te lossen. Daar had ik foto's van genomen, en één foto zag er niet zo prettig uit omdat de pony hevig in verzet ging. Man man man, wat een emmer str*nt heb ik over mij gekregen Haha! Terwijl ik toch dacht dat HAW daarvoor dient ? Om je te helpen een probleem op te lossen ? Alleen maar foto's plaatsen waarop alles goed gaat, heeft toch weinig zin ? Een hoop reakties à la "wat een mooi plaatje" "wat een prachtige pony" " wat een mooie combinatie" is wel prettig om te krijgen, maar weinig leerrijk. Het jammere was dat er uiteindelijk al gereageerd werd op een wel bedroevend laag niveau : "de pony ziet er onverzorgd uit" "hij is niet voldoende gepoetst" (loopt 24/7 op de wei Haha! ) enz enz.
Ik werd bijna verplicht een nieuw topic te plaatsen met foto's waar onze pony's gepoetst waren, en bitloos en zadelloos gereden om te "bewijzen" dat we geen paardenmishandelaren waren.
Ik vind dit erg jammer. Het klavier en papier zijn erg gewillig... Slapen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:03

superwoman schreef:
Menino schreef:
Meestal jaloezie. Ik snap ook niet dat mensen zo'n ontzettend afz..kerig berichtje uit hun vingers krijgen, en dat ze zelf niet inzien dat het vooral afgunst is, en het inhoudellijke er niet meer zoveel toedoet.

En hier ben ik het totaal niet mee eens.
Daar wordt het vaak op gegooit, maar kom op zeg, in de meeste gevallen is er echt niks om jaloers over te zijn.
Bijv: In HAW worden imo goede foto's echt niet afgezeken en daar zou men juist jaloers op kunnen zijn.

Ik zie ook vaak foto's langs komen die hele leuke reacties krijgen, soms wordt er zelfs wel eens iets geschreven in de trand van "je maakt ons jaloers... met zulke foto's". Gewoon op een leuke wijze.

Wel denk ik dat er soms wordt gereageerd vanuit het idee "ik laat eens even zien hoe goed ik het doe".
Het gaat dan niet meer om de inhoud maar om zo direct en duidelijk mogelijk desbetreffende foto afkeuren.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:26

Sevke: Dat gebeurd idd vaker..erg jammer

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:33

Trouwens, ik zit hier al 4 jaar op bokt, en ben het heus niet altijd met iedereen eens. Maar nog nooit is er een schelwoord of afkraak reactie/pb tegen mij geweest.
Hier op bokt zijn de mensen altijd beleefd tegen, ook als we het soms niet eens zijn.

Wat doe ik dan anders dan vele mensen in dit topic waarbij schijnbaar iedere week hun pb-box vol scheldtirades zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:41

Less schreef:
superwoman schreef:

En hier ben ik het totaal niet mee eens.
Daar wordt het vaak op gegooit, maar kom op zeg, in de meeste gevallen is er echt niks om jaloers over te zijn.
Bijv: In HAW worden imo goede foto's echt niet afgezeken en daar zou men juist jaloers op kunnen zijn.

Ik zie ook vaak foto's langs komen die hele leuke reacties krijgen, soms wordt er zelfs wel eens iets geschreven in de trand van "je maakt ons jaloers... met zulke foto's". Gewoon op een leuke wijze.

Wel denk ik dat er soms wordt gereageerd vanuit het idee "ik laat eens even zien hoe goed ik het doe".
Het gaat dan niet meer om de inhoud maar om zo direct en duidelijk mogelijk desbetreffende foto afkeuren.

Datbedoel ik idd, dat als iemand gewoon netje rijdt, mensen toch een aandachtpunt zoeken om hetzo voor hun zelf te laten lijken, alsof diegene eigenlijk helemaal niet zo goed rijd... Moet je ook eens oplettenals er een topic wordt geopend van 'ik vind dit superknap' oid... Dan komen eraltijd meteen hordes bokkers die het of ruk vinden, of het zelf beter kunnen Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:45

ach Bokt is een groot afzeik/scheld/partijdig en respectloos forum............. en het is zo erg dat mensen er toch graag hun verloren uurtjes doorbrengen.........

ik snap er geen reet van!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:53

nou, buiten het feit dat ik bokt eennheel leuk informatief forum vind...

Kan ik me wel ergeren aan de mentaliteit van sommigen hoor Haha! M'n moeder vond het kennelijk zo erg Huilen van het lachen .. Dat ze anderhalf jaar de toegang voor bokt ontzegd heeft.. En dan kom je er toch achter dat bokt verdomd handig is Haha! Als je eens iets opzoekt op internet. Want bokt staat altijd als bovenste in de lijst Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:56

sevke schreef:
Mijn dochtertje zit sinds kort ook op Bokt. Liever had ik haar op de Penny gezien, maar haar zus heeft er een account, en je kunt niet per abonnement twee accounts openen, en om nu daarvoor twee abo's te nemen
Regelmatig controleer ik haar posts en de reakties erop. Zelf zit ik al enige tijd op bokt, en ik weet hoe hard en venijnig het er soms aan toe gaat. Mijn dochter is 10 en een heel gevoelig kind, maar daar houdt bokt geen rekening mee.
Ooit plaatste ik een topic in HAW. Ik had een rijtechnisch probleem, dat we (onze instructeur en wij) probeerden op te lossen. Daar had ik foto's van genomen, en één foto zag er niet zo prettig uit omdat de pony hevig in verzet ging. Man man man, wat een emmer str*nt heb ik over mij gekregen Haha! Terwijl ik toch dacht dat HAW daarvoor dient ? Om je te helpen een probleem op te lossen ? Alleen maar foto's plaatsen waarop alles goed gaat, heeft toch weinig zin ? Een hoop reakties à la "wat een mooi plaatje" "wat een prachtige pony" " wat een mooie combinatie" is wel prettig om te krijgen, maar weinig leerrijk. Het jammere was dat er uiteindelijk al gereageerd werd op een wel bedroevend laag niveau : "de pony ziet er onverzorgd uit" "hij is niet voldoende gepoetst" (loopt 24/7 op de wei Haha! ) enz enz.
Ik werd bijna verplicht een nieuw topic te plaatsen met foto's waar onze pony's gepoetst waren, en bitloos en zadelloos gereden om te "bewijzen" dat we geen paardenmishandelaren waren.
Ik vind dit erg jammer. Het klavier en papier zijn erg gewillig... Slapen

Sommige mensen reageren inderdaad als een kip zonder kop in zulke topics...

Dat is het enige voordeel van de nieuwe regels van haw, mensen moeten verplicht een verhaaltje schrijven.
Ik heb respect voor mensen die niet de beste foto's plaatsen, en erbij zetten dat ze graag advies willen.
Ookal zouden ze de handen op de knieen hebben, en de sporen in de buik, dan zou ik gewoon reageren.

Ik reageer vooral wat feller als ik zie dat mensen alle commentaar wegwuiven.
Want ja het ligt altijd aan het paard,die had zijn dag niet.
De rijbroek zat niet lekker (tuuuurlijk)
Het zadel past niet etc etc

IK houd niet van smoesjes, en tegen zulke lui ben ik hard, niet tegen mensen die zelf wat minder verstand ervan hebben, en dit netjes toegeven Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:57

Achja, als je niks meer te zeuren/wensen hebt in je leven...
is er ook niks meer aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:04

Tsja....

Welkom op Bokt dan Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:11

sevke schreef:
knip- Ooit plaatste ik een topic in HAW. Ik had een rijtechnisch probleem, dat we (onze instructeur en wij) probeerden op te lossen. Daar had ik foto's van genomen, en één foto zag er niet zo prettig uit omdat de pony hevig in verzet ging. Man man man, wat een emmer str*nt heb ik over mij gekregen Haha! Terwijl ik toch dacht dat HAW daarvoor dient ? Om je te helpen een probleem op te lossen ? Alleen maar foto's plaatsen waarop alles goed gaat, heeft toch weinig zin ? knip

Ik heb het niet gezien Knipoog
Toch ben ik het niet met je eens dat je op goede foto's geen commentaar kan geven. Vaak komen er toch dingen naar voren die het verzet kunnen veroorzaken.
Daarbij is het gemiddelde niveau natuurlijk niet erg hoog.
Foto´s met paarden achter de teugel, wordt zelfs ook vaak genoeg als ´netjes´en zelfs vriendelijk gezien.... Rolleyes

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:34

Is al een tijdje geleden. Toen het nog mocht om foto's van je kinderen op HAW te plaatsen Haha!
Maar je hebt wel gelijk. Het gemiddelde niveau is niet erg hoog, en dan krijg je reakties à la "die kinderen kunnen niet rijden" en "de pony ziet er onverzorgd uit". Maar ik heb ook een aantal goede tips gekregen, waar we wél wat mee konden. En daar doe je het voor, omdat dat is waar je op hoopt : een nuttige tip Knipoog
Ik blijf ook altijd beleefd. Ook op onbeschofte en kort door de bocht reakties. Ik ben behoorlijk opgevoed, namelijk Haha!

Soms zie ik ook foto's waar ik met de beste wil van de wereld niets slechts kan in ontdekken. Maar sommige bokkers vinden ALTIJD wel iets : het zadel ligt niet goed, de peesjes zitten te hard aangespannen, pony heeft de oren naar achter en voelt zich dus niet goed in zijn vel enz enz waarvan ik dan denk : "hoe kun je dat in hemelsnaam vanaf een foto beoordelen ?"

Bij mij rijst er dan altijd de vraag : "wie zit daar achter dat klavier ? wat is die persoon zijn ervaring en kunde ?" Haha! Maar DAT is dan weer de cynicus in mij Duivel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:37

Ik denk ook wel sevke, dat er een hoop afgunst is.

Maar ik ben iemand die ook niet zijn mond kan houden als ik zie dat een zadel waardeloos ligt, tuurlijk kun je vanaf een foto niet alles zien, maar je ziet wel duidelijk of een zadel wipt, op de schouders ligt, of te klein is voor de ruiter, wat ook weer belastend is voor het paard.

Het grootste gros heeft echt wel het beste voor met zijn of haar tips.

Ik denk dat er een paar mensen zitten, die zelf wss niet eens rijden of hooguit eens per week een uurtje hobbelen, en die hadden willen dat ze foto's op haw konden plaatsen, en die dus zo reageren.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:37

Tja, met alles, en ook hier op bokt: "het is de toon die de muziek maakt". Heel vaak kun je dingen die gezegd/geschreven zijn op bokt afzwakken of juist versterken door de klemtoon anders te leggen. Probeer dat eens voor je je aangevallen/onbegrepen etc. voelt en reageert op een manier die weer andere (vervelende) reacties kan uitlokken.
Reageer niet meteen, maar lees een reactie 10 min. later nog eens, dan kan het al weer heel anders zijn, en is je reactie zeker anders dan wanneer je "als een bok op de haverkist" direct een antwoord typt.

Dit is niet tegen iemand speciaal, maar in het algemeen bedoeld.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:08

crossmonster schreef:
Ik denk ook wel sevke, dat er een hoop afgunst is.
[knip]
Ik denk dat er een paar mensen zitten, die zelf wss niet eens rijden of hooguit eens per week een uurtje hobbelen, en die hadden willen dat ze foto's op haw konden plaatsen, en die dus zo reageren.

Klopt ook wel. Ja
Echter zie ik er ook genoeg die graag rijden, maar er niks aan uit willen geven.
Slecht tuig, geen les (soms met hulpteugels, al zijn de meeste zo slim om die niet te plaatsen)
En dus vreselijke fouten, die het paard echt tegen werken...
dán nog eens vreselijk eigenwijs....
Dáár kan ik dus niet tegen.
In de meeste gevallen klik ik wel verder, zeker als er al veel reacties staan...
Maar ook zij roepen dan weer over afgunst en dat is zó misplaatst Ach gut
Ik vind dat erg voor die paarden Ja en word zelfs frustie als ik er an denk Koe Ach gut

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:44

even een upadate:

de personen die het zogenaamde treiter groepje hadden opgericht jegens mij, zijn er een aantal van deze personen voor een tijd gebant.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:56

marialva schreef:
even een upadate:

de personen die het zogenaamde treiter groepje hadden opgericht jegens mij, zijn er een aantal van deze personen voor een tijd gebant.

En deze personen zijn geband om de pb's? Vind dat namelijk een vreemde zaak, aangezien je van alles met pb's kunt doen en dus kunt veranderen...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:04

Fijn dat jij zoveel passie voor je paard hebt, dat zal je paard een rotzorg zijn als je erop gaat zitten met 2,5.
Ik vind het juist goed dat mensen zich bewust worden van het feit dat paarden eigenlijk belachelijk vroeg worden ingereden. De manier waarop dit wordt geuit is dan weer iets anders.
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:07

Zammie schreef:
marialva schreef:
even een upadate:

En deze personen zijn geband om de pb's? Vind dat namelijk een vreemde zaak, aangezien je van alles met pb's kunt doen en dus kunt veranderen...

Als ze om de pb s gebant zijn is dat idd een vreemde zaak, maar ik neem aan dat ze gebant zijn vanwege de manier van reageren in het topic van de TS...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:38

Nee,niet geband op de PB's. (TS waarom moet dit eigenlijk worden vermeld?)
Tevens is dit groepje niet 'opgericht om jou te pesten' zoals je beweerd.
Dit groepje bestaat al tijden.Bovendien hebben wij nooit gezegd dat dit was om jou te pesten,maar om jou erop te wijzen dat schelden op internet (ja,ook van jou kant) iets is dat een raar eigen leven kan gaan leiden.

Edit:
En ze zijn ook niet geband om de reactie's van topics van de TS (wat een gespeculeer weer)
Maar om een topic waarin wat grappen werden gemaakt.(overigens een gehéél ander topic)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:06

In dit topic blijven jullie op individuele zaken ingaan en halen daarmee het gekrakeel uit die topics hier naartoe. Vandaar dat we hebben besloten een slotje te plaatsen.

Voor alle duidelijkheid, er zijn geen OW's naar aanleiding van PB's uitgedeeld.