Mijn dochtertje zit sinds kort ook op Bokt. Liever had ik haar op de Penny gezien, maar haar zus heeft er een account, en je kunt niet per abonnement twee accounts openen, en om nu daarvoor twee abo's te nemen
Regelmatig controleer ik haar posts en de reakties erop. Zelf zit ik al enige tijd op bokt, en ik weet hoe hard en venijnig het er soms aan toe gaat. Mijn dochter is 10 en een heel gevoelig kind, maar daar houdt bokt geen rekening mee.
Ooit plaatste ik een topic in HAW. Ik had een rijtechnisch probleem, dat we (onze instructeur en wij) probeerden op te lossen. Daar had ik foto's van genomen, en één foto zag er niet zo prettig uit omdat de pony hevig in verzet ging. Man man man, wat een emmer str*nt heb ik over mij gekregen

Terwijl ik toch dacht dat HAW daarvoor dient ? Om je te helpen een probleem op te lossen ? Alleen maar foto's plaatsen waarop alles goed gaat, heeft toch weinig zin ? Een hoop reakties à la "wat een mooi plaatje" "wat een prachtige pony" " wat een mooie combinatie" is wel prettig om te krijgen, maar weinig leerrijk. Het jammere was dat er uiteindelijk al gereageerd werd op een wel bedroevend laag niveau : "de pony ziet er onverzorgd uit" "hij is niet voldoende gepoetst" (loopt 24/7 op de wei

) enz enz.
Ik werd bijna verplicht een nieuw topic te plaatsen met foto's waar onze pony's gepoetst waren, en bitloos en zadelloos gereden om te "bewijzen" dat we geen paardenmishandelaren waren.
Ik vind dit erg jammer. Het klavier en papier zijn erg gewillig...