Bokt teveel "niet paard"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt wordt steeds minder een PAARDEN forum

eens
111 (32%)
oneens
226 (67%)

Totaal aantal stemmen: 337

Yinari

Re: Bokt teveel "niet paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:35

Maar je kunt toch zelf bij ForumIndex voor paardenfora kiezen? Dan kom je die 'liefdestopics' helemaal niet tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:29

Daar gaat het me nieteens zozeer om Yinari, maar ik vind dat dat gewoon niet thuishoort op een paardenforum.. En daarom denk ik ook van, op Bokt kan je letterlijk álles kwijt tegenwoordig, en mensen maken daar gewoon grof gebruik en soms ook misbruik van.

Bart, ik ben van 2005, maar hoe was Bokt in het begin? Was het toen ook een paardenforum met 1 deel voor andere zaken? En hoe ging dat?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:32

Bokt had in het begin ook een Leven zonder paarden en een Huiskamer.
De rest is volgens mij pas later gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:34

Ja precies, maar dat hebben alle ander soortige fora's dus ook. Gewoon hoofdzakelijk over het onderwerp, en 1 of 2 aparte fora voor andere dingen.. En dat houd het volgens mij ook een stuk gezelliger en onderwerpgerelateerder. En trekt geen mensen aan die niks met het onderwerp hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:38

Ja, maar als iedereen zijn algemene dingen onder Leven zonder paarden gaat plaatsen dan wortdt het erg onoverzichtelijk.
De topics op Beestenboel, Kippenhok, Voedertijd, Mensenwelzijn en Studie en Werk enzo komen daar dan ook op.
Met de hoeveelheid topics die dagelijks geplaatst worden en waar op gereageerd wordt is dat geen doen.
Volgens mij is dat ook de reden waarom LZP toendertijd is opgesplitst in verschillende fora.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:40

Maar daar is het dus ook gewoon ooit 'mis' gegaan. Dat mensen Bokt niet meer alleen als specifiek paardenforum zien door alle verschillende andere fora, en dus zoveel op andere fora posten en er zo geen overzicht meer is..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:42

Ik zie dat niet als mis gaan.
Paardenmensen hebben nou ook eenmaal dingen buiten hun paard(en). En dan is het alleen maar handig dat je niet naar 4 verschillende fora moet om vragen te stellen, ervaringen te zoeken of dingen te vertellen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:51

Ik heb net ook gereageerd, maar wil toch even iets zien.

Wat moeten bokkers als ik dan Juul? Bokkers die hier begonnen zijn als paardrijdend maar door de jaren heen toch gestopt zijn. Ik ben iemand die niet erg veel van paarden af weet als het gaat om technische rijhulpen en verzin het maar.
Moet ik dan langzaam verdwijnen van bokt? Aangezien ik idd eigenlijk alleen op niet-paard-gerelateerde fora reageer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:53

Je zou ook prima met 1 niet-paard gerelateerd forum kunnen toch? Lachen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:55

IMO heb je op bokt 2 paardgerelateerde tabbladen.
en 2 niet paardgerelateerde.
( en dan nog de verkoop en nieuws )

Ik weet niet of jij 1 gedeelte bedoelt voor alle topics, of een "tabblad" met allerlei verschillende onderwerpen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:59

Juul schreef:
Je zou ook prima met 1 niet-paard gerelateerd forum kunnen toch? Lachen

Ik denk eerlijk gezegt dat bokt daar veel te groot voor is geworden. Met één niet-paard gerelateerd forum gooien alle bokkers (binnenkort 100.000 las ik in een ander topic) alle topics die ze nu op LZP, MW, BB, STW, TV, UK, etc etc. plaatsen allemaal op dat ene forum.
Dan raak je pas echt het opverzicht kwijt, topics staan in no time op pagina 5 en je kunt geen wijs meer uit te stortvloed van topics die er dan staan. Ik vind het juist goed dat het is opgedeeld en als ik geen zin heb in relatietopics dan klik ik die gewoon niet aan Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:59

Bart zou kunnen beginnen met de niet paard gerelateerde topics te filteren van "actieve topics" Dat is ook gebeurt met huiskamer topics en bevalt iedereen erg goed!

ctieve topics is een pracht knop voor mensen die gewoon eens willen kijken naar welke topics goed lopen!

Btw, dan ook graag en link naar 'overig nieuws" op de home page. Overig nieuws is nu zo'n ondergeschoven kindje dat bijna niemand bkijkt, terwijl daar regelmatig erg goede zaken op staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:10

Dat zou een hele goede zijn idd!!

Mas Bokt is daar idd nu te groot voor geworden, doordat het niet-paardgerelateerde gedeelte zo snel uitgebreid is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:12

Niet alleen het niet-paardgerelateerde is uitgebreid imo.
Het paardgerelateerde hebben ze door de tijd heen ook uitgesplitst enzo toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:25

Juul schreef:
Dat zou een hele goede zijn idd!!

Mas Bokt is daar idd nu te groot voor geworden, doordat het niet-paardgerelateerde gedeelte zo snel uitgebreid is.

Bokt is niet groter geworden omdat het niet-paardgerelateerde gedeelte uitgebreid is hoor Verward
Bokt is qua ledenaantal explosief gegroeid en daar is het forum op aangepast.
Wat wil zeggen: uitbreiding van de paard-gerelateerde fora (denk aan rassenfora, disciplines) en inderdaad ook de niet-paard gerelateerde fora. Om zo het aantal topics nog te kunnen verwerken en het overzichtelijk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:27

Zo bedoel ik het niet. Lachen Bedoel van Bokt is nu qua niet-paardenfora te groot geworden om dat nog naar beneden te halen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:28

Nou ja, ik vind het leuk dat bokt zo veelzijdig is en zo groot. Keus genoeg qua topics. En andere sites vind ik gewoon niet zo leuk als bokt Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:28

Juul schreef:
Zo bedoel ik het niet. Lachen Bedoel van Bokt is nu qua niet-paardenfora te groot geworden om dat nog naar beneden te halen.

Aaah, op die fiets.
Ja, dan heb je gelijk Ja

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:31

Ik heb 'eens' gestemd, wanr het is zo; er komen steeds meer topics over niet-gerelateerde paardenzaken aan bod. Maar dat vind ik absoluut niet een slecht iets, ik vind het juist mooi.
En als je het niet wilt lezen, dan doe je dat toch simpelweg niet? Ik snap die commotie nooit helemaal rond dit soort dingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:52

Amanda schreef:
Bokt is niet groter geworden omdat het niet-paardgerelateerde gedeelte uitgebreid is hoor Verward
Bokt is qua ledenaantal explosief gegroeid en daar is het forum op aangepast.
Wat wil zeggen: uitbreiding van de paard-gerelateerde fora (denk aan rassenfora, disciplines) en inderdaad ook de niet-paard gerelateerde fora. Om zo het aantal topics nog te kunnen verwerken en het overzichtelijk te houden.

Ik ga mee met Amanda idd, natuurlijk zou je alle niet-paard fora wel weg kunnen halen, maar door het enorme aantal
leden raakt één niet-paard forum wel heel snel overspoeld met allerlei topics. Het ligt imo niet aan de vele niet-paard fora
die er nu zijn, maar aan het grote ledenaantal dat bokt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:02

Maar er zijn zat forums met ook veel leden en die hebben wel maar 1 of 2 andere fora..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:07

Je kunt ook best 1 of 2 fora hebben, maar hier op bokt wordt zoveel gepost en worden zoveel topics geopend dat het gewoon een rommel wordt in 1 zo'n forum vrees ik...
Een topic dat je dan plaatst staat binnen 10 minuten op de tweede pagina en er is totaal geen overzicht meer van de verschillende onderwerpen, lijkt me niet echt overzichtelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:14

Maar dat zeg ik dus.. omdat het op Bokt zo gewoon is geworden dat er net zoveel over andere dingen wordt geleuterd als over paarden en dat er zoveel fora voor zijn gemaakt maakt het het NU erg lastig om dat terug te dringen, mochten genoeg mensen dat willen. Een goed begin zou al zijn wat Amondi zei.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:24

Ik ben het eens met de poll, maar dat betekend niet dat ik dat een negatieve vooruitgang vind.

Oorsprokelijk ben ik hier gekomen in 2003 als pennymeisje die nog heel veel meer wilde leren over paarden en dat heb ik ook gedaan.
Door de uitbereidingen op bokt is ook het algemene deel steeds leuker en aantrekkelijker geworden, zelfs zo leuk dat ik haast niet meer op de paardenfora te vinden ben.
Ik kom er nog wel als ik dingen op wil zoeken of info wil over iets, maar reageren doe ik haast niet meer.

Ik denk dat bokt inmiddels gewoon ook voor de niet paardrijdende bokker een heel leuk forum is geworden.
En ik vind dat geen negatief iets.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:28

ik vind het juist fijn dat het ook over andere dingen gaat!