[Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: [Dienstmededeling] Resultaten evaluatie HAW`

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:51

Pharagirlke, waar baseer jij je op dat er meer tegenstanders dan voorstanders zijn in dit topic?

Ik heb even snel geteld en vijftien mensen zijn positief, twee neutraal, acht zijn negatief en daarnaast zijn er nog tien mensen negatief over het feit dat we WN-ITP niet gaan aanpassen.

Ik realiseer me heel goed dat deze aantallen ook niet alles zeggen, hoogstens dat ze bevestigen dat Bokt zo groot is dat er geen oplossingen zijn waarmee we iedereen blij maken. Maar je kan op basis van dit topic zeker niet zeggen dat de tegenstand overheerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:32

Karl66: Waar haal jij die 15 mensen vandaan die positief zijn?
Of worden de mods ook meegerekend Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:39

Ik heb de mods niet meegeteld, gewoon de bokkers die melden dat ze de veranderingen positief vinden. Waar ik ze vandaan haal? Gewoon uit dit topic. Het grote verschil is dat die mensen één bericht plaatsen, omdat ze er verder weinig aan toe te voegen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:44

Karl66: Volgens mij reageren die mensen alleen op de veranderingen binnen HAW.
Immers, de enquete ging over HAW en niet over WN-ITP dus ik denk dat de veranderingen gingen over HAW...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:44

Ik begrijp niet dat hier alsnog een discussie om ontstaat?
En het willen inzien van de resultaten van de enquête? Kom nou toch, moeten de mods nu ook verantwoording gaan afleggen voor uitkomsten van enquêtes?
Dit is wat er uit gekomen is en wat blijkbaar de gemiddelde bokker wilt, dat er nu bepaalde punten naar voren komen wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt, niet iedereen reageert op FZ.

Ik vind het allemaal prima zo, toen boktje bokt werd met al die tabbladen schreeuwde ook iedereen moord en brand dat niets meer te vinden is, en kijk nu eens Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:51

Niels, dit topic gaat over HAW niet over WN-ITP.

Ik heb al eerder in dit topic de link gegeven naar het topic waarin de veranderingen op WN-ITP bediscussieerd zijn, daarin is duidelijk gemeld dat we de verandering niet gaan terugdraaien. Je kan blijven proberen die discussie over te doen, maar die is geweest en de uitkomst is duidelijk, er komt geen verandering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:52

Karl66 schreef:
[***], dit topic gaat over HAW niet over WN-ITP.

Ik heb al eerder in dit topic de link gegeven naar het topic waarin de veranderingen op WN-ITP bediscussieerd zijn, daarin is duidelijk gemeld dat we de verandering niet gaan terugdraaien. Je kan blijven proberen die discussie over te doen, maar die is geweest en de uitkomst is duidelijk, er komt geen verandering.

Karl, maar dan moet je ook niet beweren dat er mensen in dit topic zijn (15) die voor de verandering van WN-ITP zijn.

Ik vind het jammer dat een goedlopend forum steeds minder gezellig wordt. Het was het enige foto-forum dat ik bekeek maar het wordt steeds minder leuk. Ach, ik zit gelukkig ook nog op een westernforum waar er wél foto geplaatst mogen worden in een forum met een leuke sfeer Lachen

Karl66 schreef:
Ik heb even snel geteld en vijftien mensen zijn positief, twee neutraal, acht zijn negatief en daarnaast zijn er nog tien mensen negatief over het feit dat we WN-ITP niet gaan aanpassen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:57

Niels, misschien moet je gewoon even lezen wat ik zeg. Daarnaast hebben er 10 mensen in dit topic gereageerd die negatief reageren op het feit dat WN-ITP niet veranderd gaat worden. De rest van de cijfers gaat over mensen die op de veranderingen op HAW/ITP reageren.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:58

NielsD misschien even goed lezen?
Karl vermeld naast de ''peiling'' van HAW dat er tien mensen negatief zijn dat WN ITP niet veranderd wordt. 15 mensen zijn positief over HAW.

Je kunt dan wel hier je mening gaan doorduwen maar dat is zonde van dit topic, er is niet voor niets een speciaal topic voor WN ITP

Edit: Karl kan natuurlijk ook best zelf typen Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:07

Karl66 schreef:
Niels, dit topic gaat over HAW niet over WN-ITP.

En daarmee hebben jullie in essentie WN behoorlijk de nek omgedraaid.
Topics die er staan zijn grotendeels van onbekenden. Of van de zoveelste ruiter die vraag of je een dressuurpaard om kunt scholen. De discussie aspecten van WN zijn drastisch afgenomen. De meeste WN-ers laten zich op WN niet echt meer zien, tenzij voor een sporadische opmerking. Als ze al ergens zitten is het in een paar HK topics.

En dat vind ik meer dan triest om te constateren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:14

Zo ik heb een topic geopent in het nieuwe subforum... Ik ben benieuwt. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:22

Wat wil je daar mee zeggen Anya, nieuwe westernruiters zijn niet meer welkom op ''jullie'' deel.... Kom nou toch...
Alsof onbekende namen of ruiters die niet bekend zijn met de westernwereld afgeschermd moeten worden van WN?
Als je daadwerkelijk met de moddies een discussie wilt voeren doe dat dan in het daarvoor bestemde topic of pb met ze Lachen

Ja ik weet dat ik nu zelf ook off-topic ga

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:23

Beste Nijn. Als je niet begrijpt waar het over gaat, dan lijkt het me zeker niet zinvol om je dat uit te leggen. Bovendien ben jij volgens mij geen mod? Toch?

Maar natuurlijk zijn nieuwe mensen altijd welkom geweest.
Alleen de oude mensen zijn weg. Er zijn dus niet meer zoveel mensen over om de vragen van nieuwe mensen te beantwoorden. Die zijn nl. óf weg, of posten niet meer, of ze zitten in de twee wn-hk-topics. Doodzonde. En een beetje eenzijdig.
Laatst bijgewerkt door Anya op 18-11-08 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:23

Ik vind het een hele goede zet dat nu het HAW verplaatst wordt naar het tabblad informatief. Onder het forum van het RT. Lachen
Ik denk dat dat een hele vooruitgang is.
Mede het openen van een nieuw forum waar het gaat om de eenvoudige rijfoto's, waar nietzozeer rijtechnisch commentaar over hoeft gegeven te worden.

Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan! Lachen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:24

Geef mij ook maar het oude HAW.
Met al de subforums wordt het erg onduidelijk

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:25

VValar schreef:
Goh, wat is er imo slecht geluisterd naar de bokkers. Om het nog eens extra onoverzichtelijk te maken wordt er een nieuw forum geopend, namelijk RT-HAW.

Ik vind het erg teleurstellend dat de huidige regels blijven gelden. Zeker omdat hier juist zo'n onvrede over heerst.

Ik blijf bij mijn standpunt dat HAW gewoon ongezellig(er) is geworden, en ITP onoverzichtelijker. Dit verbeterd met de huidige aanpassingen imo ook niet. Daarnaast is klaarblijkelijk dat er te weinig naar goede oplossingen is gegrepen, die door veel bokkers is aangereikt. Blijkbaar vinden de mods het zo wel fijn gaan, en daarom veranderd er ook inhoudelijk weinig. Erg jammer, ik vind de veranderingen drie keer niks.

Juist de kritiek op de nieuwe HAW regels, daar is niks mee gedaan.

Afgod helemaal mee eens.....

en idd weer een subforum... al die verschillende foto forums, daar word het ook steeds overzichterlijker van *not* je mag eerst een half uur zoeken waar je je foto's kan plaatsen...
edit:
waarom niet gewoon de 'oude' HAW bij RT laten staan dan, en bij de kantine weer een gewoon HAW te maken, niet als onder een subforum van itp, want idd ik vind het ontiegelijk onoverzichterlijk met al die subforums, het zijn er gewoon téveel.

en op de 'nieuwe' HAW gewoon de oude regels weer te laten gelden, maar de mods gewoon wat sneller ingrijpen als er dingen niet zo gaan zoals zou moeten, maar imo kwam dat niet eens zover voor voorheen, en zo wel... tja dan werd er door de mods vind ik persoonlijk veel te laat ingegrepen.

dat lijkt mij een veel betere oplossing ipv alles maar roekeloos te sluiten, of tig subforums aan te maken.

Ik persoonlijk wil ook wel een rijtechnische blik op mijn rijfoto's, maar ook gewone leuke reacties van bekenden. niet of of. en heb het gevoel dat je daar nu dus wel tussen moet kiezen....

*zal topic even verder doorlezen nog*
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 18-11-08 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:27

Leonie_M schreef:
Geef mij ook maar het oude HAW.
Met al de subforums wordt het erg onduidelijk

waarom wordt het nu dan weer onduidelijk? er zijn simpelweg teveel mensen die foto's willen plaatsen om dat op 1 subforum te doen.
dan gaan mensen weer klagen over het feit dat hun topics zo snel wegzakken en binnen een uur op pagina 2, 3, 4 of zelfs verder staan.

het is heel simpel:
HAW: foto's voor rijtechnisch commentaar, staat niet voor niets onder de rijtechnische fora
Rij ITP: eigen het "oude HAW"
ITP: voor alle andere paardenfoto's waarbij niet gereden wordt

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:21

ik wil gewoon al mijn foto's met of zonder zadel in het western gedeelte van bokt . Duivel voor de rest intresseert het hele bokt me niet .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:29

Ik ben het eens met LiSSy, zo moeilijk is het allemaal echt niet, sommige reacties vind ik dan ook wat overdreven. Ook snap ik niet zo goed waarom de resultaten van de enquete hier geplaatst moeten worden, de uitkomst is toch bekend? Wat gaat de uitwerking van de resultaten dan nog toevoegen Verward

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:05

Het is toch jammer om te lezen dat we niet iedereen tevreden hebben kunnen stellen, maar zoals gezegd: dat is ook gewoon onmogelijk met het grote aantal Bokkers.

Over het slecht kunnen vinden van foto's van WNers, die niet op WN-ITP thuis horen: daar is toen een topic voor aangemaakt, namelijk [WN-ITP] Links naar WN-gerelateerde fototopics . Dit is aangemaakt om jullie, WNers, tegemoet te komen.
Als team zijnde hebben wij ook zo'n soort topic op de 'achter-de-schermen-fora'. Ideaal vinden wij zelf en er worden dan ook vaak topics in genoemd, zodat we elkaars topics in de gaten kunnen houden.

Om terug te komen op de vraag wat je moet doen als je én rijtechnisch commentaar wilt én complimentjes: dan heb je dus de keus om een topic te openen op RT-HAW óf RIJ-ITP.
Op RIJ-ITP is het niet verplicht om rijtechnisch commentaar te geven, maar het mag wel, zoals ook in de charter beschreven staat.
Op HAW mogen dergelijke topics ook worden geopend. Daar zijn complimentjes ook toegestaan, mits ze zijn onderbouwd. Onderbouwde complimentjes zijn ook 'commentaar'. Het is (denk ik) een algemene denkwijze om 'negatief' te koppelen aan 'commentaar' en dus te vergeten dat commentaar ook positief mag zijn. Lachen

Waarom de topics op slot gaan die niet aan de regels voldoen?
Omdat het anders onwerkbaar is voor de moderators. Wij zijn nou eenmaal geen medewerkers van Bokt, die ploegendiensten draaien om áltijd mods aanwezig te hebben op Bokt. Echter, proberen wij wel zo veel mogelijk aanwezig te zijn om snel in te grijpen.
Het aantal reacties in bepaalde topics komen zo snel, dat soms binnen één uur al diverse pagina's TS-bashing te vinden is en het is helaas voor niet altijd mogelijk is om hier direct wat aan te doen.
Het veel gebruiken van de TeM-knop helpt ons natuurlijk wél heel erg! Zo kunnen wij namelijk snel zien waar ingrijpen en/of hulp snel nodig is.

Over een aantal zaken zijn wij nog in overleg, dus jullie horen daar later nog meer over. Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:54

Ik heb de resultaten van de meerkeuzenvragen ook online gezet: vraag 1 vraag 2 en vraag 8.

Let op: zijn grote afbeeldingen (800 x +-2000 pixel).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:38

Dankje voor het plaatsen Eline,
meningen lijken zo idd genuanceerder over te komen dan in dit topic het geval is. Bokt lijkt over het algemeen gezien niet heel ontevreden over HAW.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:46

Er vanuit gaande bij een schaal van 1 - 6 waar bij 1 het slechtst mogelijke antwoord en 6 het best mogelijke antwoord is en de antwoorden 3 en 4 dan automatisch als 'gemiddeld gelijkgebleven' moeten worden gezien, vind ik de antwoorden toch grotendeels in de regionen slechts tot gemiddeld gelijkg gebleven zitten. Maar kijk ook eens naar de vraag over de sfeer op het forum, naar mijn idee toch een van de belangrijkste doelen om te verbeteren: die is volgens slechts 13% verbeterd, 46% vind echter verslechterd! Niet best dus!
En kijk eens naar de foto-plaats vragen. Bij vraag 1 kun je al zien dat 45% minder foto's plaatst in een foto-forum en 41% ze minder vaak leest. Ook voor de andere vragen zit het antwoord dat mensen minder interesse ervoor tonen bij 20% of hoger!
Ik vind dat toch wel wat zeggen en niet aansluiten bij de beslissing door te gaan op deze voet! Als je kijkt naar de percentages die dan aangegeven worden als 'gemiddeld gelijk gebleven' tot 'ik vind het minder goed' kun je je afvragen of al de moeite die nu gedaan wordt zin heeft als je dit af zet tegen de percentages dat mensen aangeven het beter te vinden. Maar dat is mijn bescheiden mening Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:32

Hoe kan het in vredesnaam dat bij vraag 8 de laatste 2 vragen hetzelfde zijn maar de antwoorden verschillend?! Koe Vork

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:34

Jolande schreef:
Er vanuit gaande bij een schaal van 1 - 6 waar bij 1 het slechtst mogelijke antwoord en 6 het best mogelijke antwoord is en de antwoorden 3 en 4 dan automatisch als 'gemiddeld gelijkgebleven' moeten worden gezien, vind ik de antwoorden toch grotendeels in de regionen slechts tot gemiddeld gelijkg gebleven zitten. Maar kijk ook eens naar de vraag over de sfeer op het forum, naar mijn idee toch een van de belangrijkste doelen om te verbeteren: die is volgens slechts 13% verbeterd, 46% vind echter verslechterd! Niet best dus!
En kijk eens naar de foto-plaats vragen. Bij vraag 1 kun je al zien dat 45% minder foto's plaatst in een foto-forum en 41% ze minder vaak leest. Ook voor de andere vragen zit het antwoord dat mensen minder interesse ervoor tonen bij 20% of hoger!
Ik vind dat toch wel wat zeggen en niet aansluiten bij de beslissing door te gaan op deze voet! Als je kijkt naar de percentages die dan aangegeven worden als 'gemiddeld gelijk gebleven' tot 'ik vind het minder goed' kun je je afvragen of al de moeite die nu gedaan wordt zin heeft als je dit af zet tegen de percentages dat mensen aangeven het beter te vinden. Maar dat is mijn bescheiden mening Knipoog

Ben ik het roerend mee eens.
Vind de rt itp ook geen toevoeging ...