Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:50

Vind het een beetje jammer dat jullie het zo negatief opvatten wat ik post.. als je even terugleest dan zie je waarom ik het altijd zeg, en dat ik het er OOK mee eens ben dat het eigen keus is..
verder ben ik wel van mening dat HAW in zekere zin een voorbeeldfunctie kan hebben voor jonge ruiters, en verder ga ik dr maar niet op in, anders probeer ik weer mn mening door te dauwen enz.. Lachen en das alvast niet de bedoeling Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:50

Elma_ schreef:
Zonder cap rijden kan je dood worden.. een slecht advies over een huwelijk zal wel meevallen.. dat is iets wat met gevoelens te maken heeft, daar heeft een cap niets mee te maken Tong uitsteken

Als ik morgen de deur uit loop kan ik ook dood gereden worden door een idioot in een auto....

Ik probeerde je te laten inzien middels mijn post dat een goed voorbeeld niet gegeven kan worden op bokt omdat er zoveel bullshit op te vinden is en je het hebt over goed voorbeeld geven aan kinderen.......

Ik respecteer mensen die bewust met cap rijden, maar ga mensen geen verplichting opleggen om een cap te dragen.....
Bokt heeft al regels genoeg Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:51

Moderatoropmerking:
Ook al vind je het geen zinvolle of nuttige regel : Het zou wel fijn als er met respect over en weer gereageerd kan worden Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:51

Elma_ schreef:
Nogmaals, geen cap op je kop kan je dood worden.. vind ik een heel andere discussie als dingen die er nu bijgehaald worden.. daar is idd geen beginnen aan, ben ik helemaal eens!

Dan nog is het ieder zn eigen keus!

Sorry hoor, maar ik bepaal toch zelf of ik een cap op heb ja of nee..
Met cap kan paardrijden ook je dood worden.

Ik vind niet dat die regel moet komen, anders zou het wel heel ver gaan..
en dan ben ik indd ook klaar met "bokken"want vind dit TE

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:52

En over de jonge bokkers:

Daar hebben ze ouders voor.. die moeten ervoor zorgen dat hun koters een doppie op hun ko hebben..

dat is niet onze verantwoording

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:52

Ik beweer ook nergens dat ik het eens ben met de regel.. Jammer dat jullie eruit pikken wat je maar wilt zien Lachen lees anders even terug want blijkbaar wordt ik verkeerd opgevat Knipoog

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:53

Ik vind het ook een belachelijk idee.

Zelf draag ik altijd een cap en vind ik het heel belangrijk maar als iemand foto's wil plaatsen en hij heeft toevallig geen cap op (vergeten/geen zin) dan moet ie dat toch helemaal zelf weten?

Boeie, als hij/zij van het paard flikkert en een hersenschudding oploopt door het niet dragen van een cap is dat helemaal zijn probleem, ik zit er niet mee. Eigen verantwoording.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:54

Ik vind dat dat gezeur over een cap nu gewoon eens op moet houden. Mensen zijn niet debiel en die weten wat de risico's zijn. Dat ze daar schijt aan hebben is hun keuze. Laat ze lekker, zij krijgen het letsel, jij niet. Ik rij wel altijd met cap dus niet dat ik een zonder cap rijder ben en mijzelf probeer te verdedigen maar kom op zeg. Er zijn hier veel volwassenen die zelf wel weten wat ze doen en laat ze lekker.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:55

Maya schreef:
Citaat:
Ook al vind je het geen zinvolle of nuttige regel : Het zou wel fijn als er met respect over en weer gereageerd kan worden Lachen

Bedankt Maya!
Ik wilde alleen maar een balletje opgooien over dit idee.
Er is verder nog helemaal niks beslist,verplicht of besloten.
Het is alleen maar een idee, waarachter alleen maar nieuwsgierigheid naar ieders mening steekt.
Niet meer niet minder. Dus ook geen persoonlijke aanvalacties.
"Het is maar een idee."

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:55

Elma_ schreef:
Ik beweer ook nergens dat ik het eens ben met de regel.. Jammer dat jullie eruit pikken wat je maar wilt zien Lachen lees anders even terug want blijkbaar wordt ik verkeerd opgevat Knipoog

Ik begrijp je wel Knipoog
Als er in jou omgeving zo mensen zijn doodgegaan snap ik ook zeker jou standpunt.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:56

en waarom voel je je ook alweer zo aangevallen? @ kaygee

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:56

Don_Zhivago schreef:
En over de jonge bokkers:

Daar hebben ze ouders voor.. die moeten ervoor zorgen dat hun koters een doppie op hun ko hebben..

dat is niet onze verantwoording

Ja

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:57

Ik denk idd niet dat een forum mensen moet gaan proberen te verplichten om zich aan bepaalde veiligheidsmaatregelen te houden. Daarbij, waar leg je de grens? Nu blijkbaar bij de cap, maar wordt dat straks doorgetrokken naar een body protector? En daarna zo'n airbag bodywarmer en daarna...?

M.i. moet je qua veiligheid ook kijken naar het paard wat je rijdt. Tuurlijk, het is en blijft een dier en onberekenbaar, maar het risico met een koel doorgewinterd rijpaard is een boel kleiner dan met een jonge hittepetit. Ik zelf heb een uberbraaf paard, de enige manier om er vanaf te vallen is samen met hem te vallen en gelukkig staat 'ie sterk op zijn benen Knipoog En geloof me, ik heb al best het nodige gedaan waarvan je zegt, don't try this at home. En daar staan soms ook foto's van op bokt.
Moet ik dat dan dus ook niet doen ivm de voorbeeld functie? Maar dan mogen de future guys ook niet meer optreden, en laten we de cross coutry ook maar afschaffen want als kinderen met hun ongetrainde pony's dat soort sprongen gaan maken lijkt me ook niet veilig...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:58

Elma_ schreef:

Ik voel me niet aangevallen maar dit is het zoveelste topic over cap niet cap en regeltjes mbt tot topics Lachen En lees hoeveel mensen bokt alweer zat zijn als dit soort regels doorkomen,

Elma_

nee, niks is niemand verantwoording, En zo kunnen we nog wel ff doorgaan Tong uitsteken
maar zoals veeln hier heb ik geen schijt aan de hele wereld Haha!

Kelly_ann

Ik zou het wel een enorm statement vinden als bokt zijnde om deze regel in te stellen. Ergens zijn we met zń allen toch een voorbeeldfunctie voor paardrijdend Nederland.
Een tijdschrift als BIT heeft lang zoveel lezers niet en ook daar verschijnt nog al eens wat zonder cap.Ook daar is commentaar op geweest.

Lenneke_

Ik ben voor.

Helaas zijn we hier op stal op een hele nare manier weer met de neus op de fijten gedrukt hoe belangrijk een cap is.

Bokt is toch ook een voorbeeld voor veel jonge ruiters en helaas leeft het idee dat een cap niet stoer is nog onder veel jonge ruiters.

Martin009

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs twijfelde om te reageren op zo`n *apart* topic.
Maar dacht moet toch even mijn mening kwijt dat ik het niet bepaald eens ben met dit idee we hebben hier al meer dan zat regeltjes op bokt waarvan ik niet wil suggeren dat ze overbodig zijn maar dit gaat mij in elk geval te ver.
En als je het dan toch serieus wilt weten is het mischien een goed idee om een pol te openen zodat je meer overzicht krijgt tussen alle meningen hier.

Martin.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:59

Kaygee schreef:
Elma_ schreef:

Ik voel me niet aangevallen maar dit is het zoveelste topic over cap niet cap en regeltjes mbt tot topics Lachen En lees hoeveel mensen bokt alweer zat zijn als dit soort regels doorkomen,

Dit is dan de eerste die ik tegenkom.. anyway ik heb het nog niet eens over de regel zelf gehad.. Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:01

Ik vind het een goed idee. OK dan! Mooi statement, zowel naar de jonge bokkers als naar de buitenwereld die soms terecht opmerkt dat we onverantwoord bezig zijn. Ik begrijp niet zo goed wat er op tegen is. Paardrijden is een gevaarlijke sport en wat mij betreft zou iedereen veiligheid hoog in het vaandel moeten hebben staan. Overigens kan Bokt niemand verplichten om een cap te dragen en dat gebeurt dan ook helemaal niet, je mag geen foto's plaatsen en dat is heel iets anders. Vork

Kaygee

Elma_ schreef:
Kaygee schreef:

Dit is dan de eerste die ik tegenkom.. anyway ik heb het nog niet eens over de regel zelf gehad.. Lachen

Nou niet mijn eerste, wel over het verbieden van topics van mensen zonder cap op, maar niet over continue discussies.

Pebblesther

Elma_ schreef:
ik zeg er altijd iets over..
Ik ben er namelijk een keer bij geweest toen een paard aan de kletter ging, de mevrouw die erop had zonder cap reedt, met haar hoofd tegen een betonnen rand knalde en ter plekke overleed.. Lachen
Ik zeg het altijd, tuurlijk is het je eigen risico, maar dan heb ik het maar gezegd! Haha!

Hmm, naar verhaal is dat.
Ik snap wel dat je het graag aan iedereen wil vertellen maar het is denk ik ook wel iritant dat als iemand foto's plaatst zonder cap (wat ik zelf ook onverstandig vind) dat ie dan gelijk weer de les wordt gelezen terwijl ze de foto's alleen maar plaatste om reacties/commentaar op het rijden te krijgen en niet om het wel of niet dragen van een cap.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:02

@ goeroe, dat ik maar net wat ik wilde zeggen, maar dan anders Clown

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:02

discussies is wel een groot iets wat veel voor komt op een forum..
dat kan je nooit tegen gaan...

Whaha die moeten ze eens verbieden Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:03

Pebblesther schreef:
Elma_ schreef:
ik zeg er altijd iets over..
Ik ben er namelijk een keer bij geweest toen een paard aan de kletter ging, de mevrouw die erop had zonder cap reedt, met haar hoofd tegen een betonnen rand knalde en ter plekke overleed.. Lachen
Ik zeg het altijd, tuurlijk is het je eigen risico, maar dan heb ik het maar gezegd! Haha!

Hmm, naar verhaal is dat.
Ik snap wel dat je het graag aan iedereen wil vertellen maar het is denk ik ook wel iritant dat als iemand foto's plaatst zonder cap (wat ik zelf ook onverstandig vind) dat ie dan gelijk weer de les wordt gelezen terwijl ze de foto's alleen maar plaatste om reacties/commentaar op het rijden te krijgen en niet om het wel of niet dragen van een cap.

Ik lees niemand de les.. zoals ik het zei ik zeg het 1 keer, heel rustig en ga er niet 20 x over doorzagen...