naam wijzigen en niet meer traceerbaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: naam wijzigen en niet meer traceerbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:47

Hahahaha, Oké, ik zal mijn statement even anders verwoorden, want wat jij zegt klopt helemaal.
Tuurlijk vind de bokt zoekmachine meer dan google. Foutje van mij dat ik er neergezet heb dat google alles vind, niet waar, ook google vind niet alles. En vooral niet op gebruikersnaam, omdat google tekst doorscant en je gebruikersnaam maar zelden in je tekst staat. Wat ik vooral bedoel, is dat google alles zou kunnen vinden. Ook dingen die de boktzoekmachine dan dus niet meer aanmerkt, zou google nog wel kunnen vinden.
Wat blijft is dat iemand die echt graag wil, je berichtjes echt nog wel terug zou kunnen vinden. En nee, ik dus niet Haha!

Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, wat ik zeg is niet correct. Ik probeerde vooral duidelijk te maken dat er verschil zit tussen google en boktzoek, en dat het feit dat je het ene anders instelt, dat niet zegt dat je op het ander niet kan vinden.

Sorry voor de verwarring!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:30

@Lalidan: Zo 'tuurlijk' is dat niet, je deed zonet nog harde uitspraken: "Dus in die zin maakt het aanpassen van de zoekmachine hier helemaal niks uit...". Google kan 97,7% van mijn berichten niet vinden, dat noem ik niet niks. Knipoog

Mijn gebruikersnaam hoeft niet in het bericht vermeld te worden, want die staat er links naast. Knipoog

Overigens, het is theoretisch onmogelijk dat je met Google een bericht uit de HK vindt. In de overige fora kan Google ook láng niet alle berichten vinden. Het wordt zo een lastig, zoniet 'onmogelijk' karwei om al mijn berichten te vinden, waardoor het gros zal afhaken! Het lijkt me dus nog steeds een serieuze optie om de zoekmachine aan te passen. Lachen

Als het iemand lukt om op een relatief eenvoudige manier, het meerendeel van mijn berichten op Google te vinden, dan kom ik terug op mijn mening.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:57

Inderdaad Snader. Ik krijg via PB te horen dat via Google ook een groot deel van de berichten op Bokt terug te vinden zijn, en dat je via zoeken op keyword ook de meeste berichten van een user terugvindt maar dat zijn uitspraken die gewoon niet kloppen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:53

Snader schreef:
@Lalidan: Zou jij via Google op mijn gebruikersnaam willen zoeken en de link door willen geven via PB? Lachen Het lukt me niet om hetzelfde resultaat te krijgen: 126 hits (Google) vs. 5444 hits (Bokt-Google). Alvast bedankt voor de moeite.

Vreemd, ik krijg 128 pagina's met jouw berichten als ik met google zoek,
het kan dus wél.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:54

De eerder genoemde "97.7%" zal ik even onderbouwen, zodat iedereen kan zien hoe ik hieraan kom. Lachen

Afbeelding

Dit zijn achtereenvolgens:
- Een zoekactie op Bokt: [username].
- Een zoekactie op Bokt: [username] op [HK].
- Een zoekactie op Google: site:bokt.nl [username]

In totaal heb ik 5448 berichten geplaatst op Bokt, waarvan 4588 berichten op [HK].
Via mijn methode vindt Google 116 berichten terug, geen van deze berichten komt uit de [HK] (aanname).

Google vindt: 116/5448 * 100% = 2.1 % van al mijn berichten. Dus, 97.9 % van al mijn berichten wordt niet gevonden.
Google vindt: 127/(5448-4588) * 100 % = 13.5 % van mijn nuttige berichten (niet HK). Dus, 86.5 % van mijn nuttige berichten (niet HK) wordt niet gevonden.

Edits: Verbetering van de berekening. Google maakt vooraf een schatting van het aantal zoekresultaten (127) en deze ligt hoger dan het werkelijke aantal (116).
Laatst bijgewerkt door Snader op 25-10-08 15:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:56

Oh, oeps ik ben blijkbaar blond en verkeerd gelezen op Google Clown
Je hebt idd gelijk wat betreft die zoekfunctie Ja
Ik keek iets te snel (of te langzaam Bloos )

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:02

Geen punt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:30

hoe dan ook,ik vind het wel irritant.