Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:16

Ik vond de "mijn vriend likt het schoon" ook niet bepaald iets toevoegen, aanstootgevend vond ik het niet.
Als het over dierenwelzijn gaat vind ik wel dat er opgetreden moet worden, dat gaat tenslotte tegen de wet in, is in mijn ogen dus aanstootgevend.

Als ik dit hele topic zo lees, heb ik mij de afgelopen 16 jaar aardig onder een hunebed bevonden geloof ik. Wat een bizarre dingen lees ik over dreigementen per pb, kliekjes en groepjes en al dat soort dingen...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:49

Giolli schreef:
_Penotti schreef:
Inderdaad Femke..
Ik heb zoiets noem iedereen maar wel bij naam ipv ik denk dat het over mij gaat, vecht het hier openbaar even uit en klaar is kees.
Zand afkloppen en door.

Hoewel dat inderdaad misschien beter kan lijken, is dat (een beetje := ) in strijd met de Bokt regels.
Daarnaast zal het dan ook een kwestie zijn wie de meeste vriendjes heeft en bij kan staan en dan is het straks 10 op 1? Dat kan nooit een eerlijk ‘gevecht’ worden, dus geen oplossing lijkt me.

IMANDRA:
Wat ik me voorstel bij iedereen die zijn eigen berichten kan verwijderen is dat er onvolledige verhalen staan.
Zoals ik al zei: regelmatig als ik de zoekfunctie gebruik vind ik topics waarin ik mijn antwoord kan vinden, deze zullen dan misschien als een tang op een varken slaan?
Wat dacht je van iedereen die plaatst: gebruik de zoekfunctie even.
“Ja heb ik gedaan maar de helft van de reacties is verwijderd”

Aan de ene kant denk ik dat niet iedereen alles verwijderd, maar alleen persoonlijke dingen. (Zou ik doen) maar er zullen vast mensen zijn die alles van 3 jaar en ouder weg willen hebben, wat blijft er dan nog over vraag ik me af...

Of je zit in een discussie met iemand en halverwege wijzigt die zijn berichten of verwijderd ze, hoe zit dat dan?

Ik heb geen ervaring met andere forums, jij zegt dat het wel mogelijk is en goed loopt, ik ben daar wel nieuwsgierig naar! Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik heb er een hard hoofd in?

In theorie, ja. In de praktijk valt dat dus heel erg mee. Want wat zou een reden zijn dat jij een oude reactie zou verwijderen? Vaak is dat niet het geval als je wel iets nuttigs toevoegt aan het topic. Als een enkeling alles van 3 jaar terug verwijdert is dat jammer, maar het zal niet vaak voorkomen. Dat weegt in mijn optiek niet op tegen de voordelen die het heeft (gebruiksgemak, minder mod-werk). Op Reddit kan het namelijk wel. Soms heb je daar threads die wat gaten hebben, maar ik heb eigenlijk amper dat ik iets niet kan lezen. Nuttige bijdragen blijven vrijwel altijd wel staan.

Wanneer zou iemand halverwege zijn berichten veranderen? Als ik naar mezelf kijk is dat hooguit om beter te formuleren wat ik bedoel, maar ik zal geen oude berichten editen waar al op gereageerd is. Enige reden zou zijn om persoonlijke elementen eruit te halen, maar dat zou niks af moeten doen aan de discussie an sich.

Ibbel

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:51

Als je nu heel bang bent dat recente topics worden leeggehaald, of posts worden gewijzigd om een OW te ontlopen, dan kun je toch alleen toestaan dat alles dat ouder is dan 3/6/9/12 maanden (doorhalen wat niet van toepassing is) wel mag worden verwijderd?
Daar zijn toch ook weer oplossingen voor te verzinnen? :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:52

Imandra, maar dat ben jij. Niet iedereen zal het zo doen, alleen wat aanvullen of iets kleins weghalen. Ik heb toch echt diverse topics gezien waar ineens alle berichten van een gebruiker gewijzigd werden in puntjes, zelfs zonder persoonlijke elementen. Als iemand te veel tegengas kreeg, of een topic niet verliep zoals diegene gehoopt had of welke reden dan ook. Daar zie je ook dat er extreem veel gequote wordt, zodat de originele tekst wel in de quote blijft staan als de post verwijderd wordt en dat maakt het niet fijner om te lezen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:58

MyWishMax schreef:
Imandra, maar dat ben jij. Niet iedereen zal het zo doen, alleen wat aanvullen of iets kleins weghalen. Ik heb toch echt diverse topics gezien waar ineens alle berichten van een gebruiker gewijzigd werden in puntjes, zelfs zonder persoonlijke elementen. Als iemand te veel tegengas kreeg, of een topic niet verliep zoals diegene gehoopt had of welke reden dan ook. Daar zie je ook dat er extreem veel gequote wordt, zodat de originele tekst wel in de quote blijft staan als de post verwijderd wordt en dat maakt het niet fijner om te lezen.

Nee hoor, niet alleen ik. Tuurlijk is er wel eens een topic waarin dat voorkomt, maar lang niet altijd. En als het weg wordt gehaald omdat de manier van reageren niet wenselijk was, is dat dan erg? Als het niet nuttig was om te laten staan aldus diegene, waarom is het dan wel nuttig voor het topic?

Maar misschien is dit iets wat we gewoon uit moeten proberen d.m.v. een pilot. Kijken in hoeverre deze mechaniek op bokt werkt? Als het niet goed werkt (je kan natuurlijk met een testgroep beginnen dan) dan doen we het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:27

IMANDRA schreef:
MyWishMax schreef:

Nee hoor, niet alleen ik. Tuurlijk is er wel eens een topic waarin dat voorkomt, maar lang niet altijd. En als het weg wordt gehaald omdat de manier van reageren niet wenselijk was, is dat dan erg? Als het niet nuttig was om te laten staan aldus diegene, waarom is het dan wel nuttig voor het topic?

Maar misschien is dit iets wat we gewoon uit moeten proberen d.m.v. een pilot. Kijken in hoeverre deze mechaniek op bokt werkt? Als het niet goed werkt (je kan natuurlijk met een testgroep beginnen dan) dan doen we het niet.

Eens!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:17

Ja, misschien heb je wel gelijk ja. :) Ik ben wel heel benieuwd hoe het beheer hier over denkt en of dit mogelijk is. Het zal misschien een hoop onvrede weg halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:20

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:48

Het waarborgen van relevante paardenkennis kan via de Wiki voor je berichten archiveert. Er zijn bijvoorbeeld al een paar centrale/vplgtopics met goede en uitgebreide OPs die meer dan Wiki-waardig zijn.

Alle andere prietpraat kan weg na X tijd zonder Wiki-slag wat mij betreft, tenzij het gevlagd wordt als 'relevant/behouden'. Ik kan zo gauw niks bedenken maar dat zegt meer over mij.

Edit: hiermee wordt het hele gatenverhaal gewoon minder belangrijk/is het niet meer van toepassing.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:59

[***] schreef:
Berichten verwijderen etc is al eens uitbundig besproken, er is toen besloten dat je in de HK topics van X jaar oud (moet ik even terug zoeken) je bericht zelf kunt aanpassen.

Er is toen ook gezegd waarom we niet kiezen om alles ten alle tijden te kunnen aanpassen. Ik zal dat topic even zoeken, maar dan weten jullie dat dat al besproken is.

[FZ] Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...
[FZ] [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Als ik het goed begrijp is het dus een kwestie van genoeg waardevolle informatie op de website houden zodat Bokt interessant blijft voor adverteerders?

Een Wiki zoals Hilli aangeeft lijkt me dan ook een goed compromis: dan kan je de relevante kennis waarborgen (en dus de SEO-relevantie van bokt waarnaar ook adverteerders kijken ga ik vanuit?) en maken gaten in de discussie niet veel meer uit.
Zoiets is in het begin wellicht wat werk, maar er zijn vast een aantal vrijwilligers die dit interessant vinden om te doen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:05

Poeh dit topic gaat hard, nog nieuws over het wel of niet kunnen teruglezen van al iemand zijn berichten via het profiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:14

Input over berichten verwijderen en adverteerders laat ik over aan het beheer :j Daar kan ik geen antwoord op geven. Alleen hoe ik er persoonlijk over denk, maar dat is in deze niet echt boeiend denk ik.

Nieuws over wel of niet teruglezen van iemands profiel heb ik nog niet, het gaat niet zo heel snel af en toe met dingen bespreken.

We hebben heel wat punten uit dit topic gehaald, die worden verzamelt, opgedeeld, bekeken, besproken, nog een keer besproken, hoofden bekijken het, beheer bekijkt het en dan komt er (hopelijk) een besluit. Maar dat kan gewoonweg even duren! Sommige zaken nemen meer tijd in beslag dan de andere, sommige dingen zijn technisch heel makkelijk en andere niet.

Als er 10 punten genoemd zijn, verwacht dan niet dat er binnen een halve dag al 5 besproken zijn. We willen dit wel goed doen :j Anders krijg je dus halfbakken antwoorden, of dingen die toch niet werken.

Blijf vooral input geven over wat beter kan, over de zaken die al genoemd zijn, maar ook nieuwe zaken mogen aangehaald worden.

Voor nu wens ik iedereen die gaat slapen een fijne nachtrust :)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:15

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk star dat je berichten in algemene (non paarden)subfora ook niet zomaar mag verwijderen. Schijnbaar is de wens er, dus er is niks mis met het benoemen nu we toch bezig zijn met wensen. ;)

Daarnaast is veel informatie op de paarden subfora inmiddels verouderd. En het is ook niet zo dat als je een topic opent er wordt verwezen naar een topic van 12 jaar geleden over hetzelfde.

sureido schreef:
Haha ik zie sommige mensen reageren hoe ze zelf pb’s gehad hebben terwijl ik screenshots gezien heb van pb’s die ze zelf gestuurd hebben die ook echt vreselijk zijn. Vind dat redelijk vast in de slachtofferrol kruipen. Vraag me dan af of je je vast aan het indekken bent omdat je nu eindelijk een keer exposed kan worden of het wat anders is.

Misschien een rare vraag hoor, maar als het zo erg is, wat houdt je dan precies tegen om het wel ergens online te gooien met jouw naam afgeschermd en de naam van diegene zichtbaar? Op een Facebook/Instagram/anything en laat 't maar langs die stiekeme appgroepjes gaan. Sorry hoor, maar dan maar een ban. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:26

[***] schreef:
Input over berichten verwijderen en adverteerders laat ik over aan het beheer :j Daar kan ik geen antwoord op geven. Alleen hoe ik er persoonlijk over denk, maar dat is in deze niet echt boeiend denk ik.

Nieuws over wel of niet teruglezen van iemands profiel heb ik nog niet, het gaat niet zo heel snel af en toe met dingen bespreken.

We hebben heel wat punten uit dit topic gehaald, die worden verzamelt, opgedeeld, bekeken, besproken, nog een keer besproken, hoofden bekijken het, beheer bekijkt het en dan komt er (hopelijk) een besluit. Maar dat kan gewoonweg even duren! Sommige zaken nemen meer tijd in beslag dan de andere, sommige dingen zijn technisch heel makkelijk en andere niet.

Als er 10 punten genoemd zijn, verwacht dan niet dat er binnen een halve dag al 5 besproken zijn. We willen dit wel goed doen :j Anders krijg je dus halfbakken antwoorden, of dingen die toch niet werken.

Blijf vooral input geven over wat beter kan, over de zaken die al genoemd zijn, maar ook nieuwe zaken mogen aangehaald worden.

Voor nu wens ik iedereen die gaat slapen een fijne nachtrust :)

Ik snap dat jij er niks over kan zeggen, maar je kan het misschien wel meenemen in de wishlist en voorleggen aan het team? Er is blijkbaar wel behoefte naar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:30

Staat erop :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:38

Super, bedankt *\o/*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:34

Shae schreef:
Misschien een rare vraag hoor, maar als het zo erg is, wat houdt je dan precies tegen om het wel ergens online te gooien met jouw naam afgeschermd en de naam van diegene zichtbaar? Op een Facebook/Instagram/anything en laat 't maar langs die stiekeme appgroepjes gaan. Sorry hoor, maar dan maar een ban. :')

Dit meen je toch niet serieus hoop ik he? Sympathiek hoor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:37

Giolli schreef:
_Penotti schreef:
Inderdaad Femke..
Ik heb zoiets noem iedereen maar wel bij naam ipv ik denk dat het over mij gaat, vecht het hier openbaar even uit en klaar is kees.
Zand afkloppen en door.

Hoewel dat inderdaad misschien beter kan lijken, is dat (een beetje := ) in strijd met de Bokt regels.
Daarnaast zal het dan ook een kwestie zijn wie de meeste vriendjes heeft en bij kan staan en dan is het straks 10 op 1? Dat kan nooit een eerlijk ‘gevecht’ worden, dus geen oplossing lijkt me.

Nee begrijp ik ook wel, maar echt pffff iedereen die maar raad naar namen.
Dan krijg ik echt zoiets van, zet alle kleurtjes maar samen op het plein en ga daar maar even verder.

Maar inderdaad dan komen de vriendjes weer en word het vast weer oneerlijk.
Maar echt kom op zeg, voor alle die nare pb's sturen, hebben jullie dat echt nodig om je beter te voelen?
Hoe waardeloos moet je leven dan wel niet zijn zeg?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:21

Ik heb meegelezen en heb ook weleens een pb gekregen die niet zo leuk was maar daar ben ik zo klaar mee, óf ik stuur een gevatte pb terug of ik negeer het.
Ik heb weleens in een topic geroepen dat het wel een onsje minder mocht als er nogal heftig gereageerd wordt en ik kan zelf ook weleens uit de hoek komen maar als ze over mijn kinderen zouden beginnen zoals bij MB zou ik ook uit mijn voegen springen hoor, niks meer laag bij de grond dan zoiets!

Groepjes merk ik niet zoveel van, soms zie je wel dezelfde personen reageren maar het is mij niet negatief opgevallen.
Ik klik soms ook bewust door als ik rotreacties zie omdat ik weet dat het geen zin heeft om daarop te reageren en ookmter bescherming van mijzelf :')
Ik heb ook iemand op mijn foeilijst staan omdat ik daar spontaan moordneigingen van kreeg, het vervelende is dat je nog wel ziet dat ze gereageerd hebben en soms wordt die reactie gequote, zou handiger zijn als je die helemaal niet ziet zoals bij FB.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:13

Wat ik me wel zo even tussendoor afvraag. Als er echt een wezenlijke verandering op til staat (dus zeker niet voor ieder wissewasje), wordt er dan eerst zoiets als een referendum gehouden om te zien wat het draagvlak is van een bepaalde wijziging? Niet dat ik iemands mening minder wil achten, maar het percentage Bokkers dat in dit topic actief is, is natuurlijk niet echt representatief voor de Boktgebruikers in het algemeen. Niet dat we straks iets wel of juist niet aan het doen zijn, gebaseerd op een minderheid. :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:13

sureido schreef:
Wel grappig dat sommige mensen hier zo ontzettend in de slachtoffer rol kruipen die zelf de akeligste pbs gestuurd hebben. Iets met wie de bal kaatst denk ik dan.

Mensen via pb toewensen dat hun huis afbrandt b.v. (niet op jouw gericht) waar ik ook nooit meer wat over gehoord heb van het MOD team. Ook niet na de foei knop gebruikt te hebben om haar berichten in een topic op mij gericht te laten verwijderen. Ik kreeg de melding dat jullie er mee bezig waren en heb daarna nooit meer iets vernomen. Kom ik haar vandaag weer tegen in een ander topic met nare opmerkingen op de man.

Iemand toewensen dat diens huis afbrand via pb gaat gewoon te ver en zou gevolgen moeten hebben voor de persoon die ze verzendt. Ik voel me daar wel verschrikkelijk over in de steek gelaten door het MOD team om heel eerlijk te zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:32

Wat een rot pb Daffie. :(:) Ik begrijp helemaal dat je je niet serieus genomen voelt als je niets meer terug krijgt. Ik snap niet hoe iemand zoiets uit zijn toetsenbord krijgt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:36

Ik vraag me af of niet steeds dezelfde mensen gemeld worden.
Ik kan me toch niet voorstellen dat veel mensen dit soort extreme pb's stuurt maar dat het er maar een paar zijn.
Als dan diverse malen dezelfde naam naar boven komt, is er dan echt niet iets wat er aan gedaan kan worden?

Dan maar inlog gegevens krijgen/geven?
Dat zou ik er voor over hebben hoor om die af te geven aan een mod als ik dit soort nare dingen zou krijgen.
Dan kan men zien dat het echt is en ook niets bewerkt.

Ik kan me ook voorstellen dat je je wel n de steek gelaten voelt na een dergelijk pb.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:47

Zolang het beleid is "op PBs wordt niet gemod" kan je nog zo veel inloggegevens afgeven (is technisch overigens niet nodig*), dan 'kan' je er alsnog niets mee.

Je zou als boktbeheer natuurlijk wel gewoon in je regels kunnen opnemen dat je wél modereert op PBs.
Ook al doe je het niet omdat je denkt dat het technisch niet kan of denkt dat het volgens de AVG niet mag, de 'dreiging' dat je op haat-PBs kan worden afgerekend kan er natuurlijk al wel een rem op zetten :D

* Mods kunnen wachtwoorden resetten. Met een gereset wachtwoord kan de mod dus gewoon onder jouw naam inloggen. Zó moeilijk of onmogelijk is het dus niet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:59

daffie1986 schreef:
Mensen via pb toewensen dat hun huis afbrandt b.v. (niet op jouw gericht) waar ik ook nooit meer wat over gehoord heb van het MOD team. Ook niet na de foei knop gebruikt te hebben om haar berichten in een topic op mij gericht te laten verwijderen. Ik kreeg de melding dat jullie er mee bezig waren en heb daarna nooit meer iets vernomen. Kom ik haar vandaag weer tegen in een ander topic met nare opmerkingen op de man.

Iemand toewensen dat diens huis afbrand via pb gaat gewoon te ver en zou gevolgen moeten hebben voor de persoon die ze verzendt. Ik voel me daar wel verschrikkelijk over in de steek gelaten door het MOD team om heel eerlijk te zijn.

Edit: sorry ik schrijf het verkeerd/heb het verkeerd onthouden. De term die gebruikt werdt was "Ik hoop dat je crepeert daar ik je houten hut".