Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Ik denk liever oplossingsgericht.
Wat ik naar vind is dat de discussie vaak eenzijdig word voorgezet na een modopmerking.
Dus bijvoorbeeld: Gras is geel vs Gras is groen. De mensen die aangeven dat het geel is krijgen een terrechte! modopmerking en de berichten worden verwijderd.
Vervolgens komen er dan nog 20 bokkers met:
' Zo jammer dat er mensen zijn die zeggen dat het geel is, iedereen ziet toch dat het groen is'
'Iedereen zeurt altijd over gras, zo jammer'
'Goed dat er wat van gezegd word door de mods want het gaat elke keer over geel gras'
Hierdoor vind ik vaak dat de negativiteit enorm uitvergroot word( het topic gaat nog pagina's lang over berichten die er niet meer staan) en het is enorm lastig om daar dan niet tegen in te gaan, zij blijven immers de discussie levend houden.
Wat mij betreft, ALS er dan toch streng gemod word( en je die keuze dan dus hebt gemaakt... ) , trek 'm dan door. Zet in de hulk dat verder zetten van deze discussie op beiden kanten niet meer kan.
Dat zou denk ik helpen? Of denken anderen daar
anders over?
Overigens vind ik nu wel dat er een vergrootglas op bepaalde gebruikers ligt, lijkt mij zeer zeer moeilijk afwegen voor de modjes
ruitje schreef:Ik denk liever oplossingsgericht.
Wat ik naar vind is dat de discussie vaak eenzijdig word voorgezet na een modopmerking.
Dus bijvoorbeeld: Gras is geel vs Gras is groen. De mensen die aangeven dat het geel is krijgen een terrechte! modopmerking en de berichten worden verwijderd.
Vervolgens komen er dan nog 20 bokkers met:
' Zo jammer dat er mensen zijn die zeggen dat het geel is, iedereen ziet toch dat het groen is'
'Iedereen zeurt altijd over gras, zo jammer'
'Goed dat er wat van gezegd word door de mods want het gaat elke keer over geel gras'
Hierdoor vind ik vaak dat de negativiteit enorm uitvergroot word( het topic gaat nog pagina's lang over berichten die er niet meer staan) en het is enorm lastig om daar dan niet tegen in te gaan, zij blijven immers de discussie levend houden.
Wat mij betreft, ALS er dan toch streng gemod word( en je die keuze dan dus hebt gemaakt... ) , trek 'm dan door. Zet in de hulk dat verder zetten van deze discussie op beiden kanten niet meer kan.
Dat zou denk ik helpen? Of denken anderen daar
anders over?
Overigens vind ik nu wel dat er een vergrootglas op bepaalde gebruikers ligt, lijkt mij zeer zeer moeilijk afwegen voor de modjes
terpentijn schreef:Ik vind sowieso dat er te veel geMOD wordt, waar dan ook. De dynamiek, for better or for worse zou gewoon zijn gang moeten kunnen gaan, zo gaat het ook IRL Waarom moeten mensen "tegen zichzelf beschermd"worden?
Juist van het maken van fouten leer je... ook ik.
Zo'n Forum als een kleuterschool trachten te bestieren lukt toch nooit, daarvoor is het te veel werk voor die paar mods (die overigens hun uiterste best doen).
Ik heb nog nooit ergens op getemd, ik plaats waar ik zin in heb, en als ik word afgebrand is het ook aan mij om mij dat al dan niet aan te trekken. Zelfde met adviezen, ik neem ze OF wel, Of niet aan. maak ik toch zelf uit, bepaalt geen enkele Bokt regel.
Het is nog altijd maar een Forum, een leuke bijkomstigheid, niet je leven toch?
Ik benijd de Mods niet zeg, in dit Forum, het is niet goed of het deugt niet.
Ik heb er geen klagen over. En ben toch heus ook wel eens op de fikken getikt.
Da's weer eens een ander geluid.
ohjajoh6 schreef:Sorry Neon, maar nu verklaar je dus exact het tegenovergestelde als waar je collega's het hier eerder over hebben gehad.
Dan moeten jullie natuurlijk niet juist alleen maar bij BB-ers zo straf gaan modereren en de rest aan hun lot overlaten, dit is gewoon niet geloofwaardig meer te noemen, of eerlijk voor de rest van de bokt gebruikers...
En ik was juist een van de weinigen die het juist in het midden hield, maar hier kan ik zelfs niks meer mee hoor.
Koekeroekus schreef:Is het nu ook niet het geval dat topics van desbetreffende bokkers extra in gezeurd word om te "testen" of er met twee kanten word gemod? En het feit dat die bokker misschien niet de antwoorden geeft die men wilt lezen?
Ik snap dat er af en toe vraag tekens zijn over het hoe en waarom. Maar gaan we nu niet een beetje te ver? Dit hele topic gaat al over topics van dezelfde bokkers.