Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:06

Ik zag het gebeuren in dat topic ja.. Durfde er niks over te zeggen, maar ben het met jullie eens!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:17

Ik had met die reden al niet gereageerd, je doet het toch nooit goed... :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:33

Ach mensen geef het nou maar op.
De mods zullen toch wel weer met een verhaal op de proppen komen, waarvan iedereen denkt: ohja inderdaad. Tot het weer gebeurt :').
Ik blijf me erover verbazen. Bokt is voor dierenliefhebbers. Een paard waarvan we nu al zolang zien dat ze echt te zwaar is, mag niet genoemd worden. Gaat het niet om het belang van het paard dan?
Ik vind dat het altijd ligt aan de manier waarop iets gezegd word. Wanneer zoiets netjes en goed onderbouwd wordt, wat is er dan verkeerd aan?
Dat iemand niet op dit soort commentaar zit te wachten, moet zulke foto's lekker op facebook bijvoorbeeld plaatsen. Iedereen hier is een dierenliefhebber, iedereen wil het beste voor zn dieren, daar komen nou eenmaal weleens discussies uit, wat begrijpelijk is en helemaal niet verkeerd.
Alsof de mods bij elk topic de tijd hebben om het op te schonen, als er al 2x iets wordt gezegd wat de TS niet wilt horen. Yeah right. :+. Het gaat gewoon om een groep bokkers die beschermd worden. Hetzelfde als wanneer je een hele meuk dure woorden gebruikt en ellendelange verhalen ervan maakt. Hoeveel topics je dan ook vergalt, ze laten je lekker gaan, want die verhalen ontknopen zal vast wel teveel moeite zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:39

Hahaha, dat laatste Cinderella, ik weet denk ik gelijk over wie jij het hebt. Aan haar teksten begin ik bij voorbaat al niet meer aan...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:40

Ik denk liever oplossingsgericht.

Wat ik naar vind is dat de discussie vaak eenzijdig word voorgezet na een modopmerking.

Dus bijvoorbeeld: Gras is geel vs Gras is groen. De mensen die aangeven dat het geel is krijgen een terrechte! modopmerking en de berichten worden verwijderd.

Vervolgens komen er dan nog 20 bokkers met:
' Zo jammer dat er mensen zijn die zeggen dat het geel is, iedereen ziet toch dat het groen is'
'Iedereen zeurt altijd over gras, zo jammer'
'Goed dat er wat van gezegd word door de mods want het gaat elke keer over geel gras'

Hierdoor vind ik vaak dat de negativiteit enorm uitvergroot word( het topic gaat nog pagina's lang over berichten die er niet meer staan) en het is enorm lastig om daar dan niet tegen in te gaan, zij blijven immers de discussie levend houden.

Wat mij betreft, ALS er dan toch streng gemod word( en je die keuze dan dus hebt gemaakt... ) , trek 'm dan door. Zet in de hulk dat verder zetten van deze discussie op beiden kanten niet meer kan.

Dat zou denk ik helpen? Of denken anderen daar
anders over?

Overigens vind ik nu wel dat er een vergrootglas op bepaalde gebruikers ligt, lijkt mij zeer zeer moeilijk afwegen voor de modjes :o

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:43

Tja het gaat mij niet eens persé om het 'probleem' in kwestie dat het paard te dik zou zijn. Dat zijn mijn zaken immers niet. Het gaat mij erom dat op pagina 2 (!!) direct wordt ingegrepen door een mod met een hele nare, denigrerende opmerking, terwijl het totaal NIET uit de hand liep.

Iedereen die het niet eens is met de TS wordt gewoon de mond gesnoerd en je hebt geen enkele mogelijkheid om je hiertegen te verdedigen. En dat is jammer.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:47

ruitje schreef:

Wat ik naar vind is dat de discussie vaak eenzijdig word voorgezet na een modopmerking.

Dus bijvoorbeeld: Gras is geel vs Gras is groen. De mensen die aangeven dat het geel is krijgen een terrechte! modopmerking en de berichten worden verwijderd.

' Zo jammer dat er mensen zijn die zeggen dat het geel is, iedereen ziet toch dat het groen is'
'Goed dat er wat van gezegd word door de mods want het gaat elke keer over geel gras'

Hierdoor vind ik vaak dat de negativiteit enorm uitvergroot word( het topic gaat nog pagina's lang over berichten die er niet meer staan) en het is enorm lastig om daar dan niet tegen in te gaan, zij blijven immers de discussie levend houden.

Wat mij betreft, ALS er dan toch streng gemod word( en je die keuze dan dus hebt gemaakt... ) , trek 'm dan door. Zet in de hulk dat verder zetten van deze discussie op beiden kanten niet meer kan.

anders over?

Overigens vind ik nu wel dat er een vergrootglas op bepaalde gebruikers ligt, lijkt mij zeer zeer moeilijk afwegen voor de modjes :o

Dit dus! Het zeuren over het zeuren is irritanter dan het Zeuren zelf...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:47

ruitje schreef:

anders over?

Helemaal mee eens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:53

Lijkt mij verstandig als ze dat ITP eens gaan aanpassen in de regels naar: Mag geen negatief commentaar geplaatst worden. Ook niet opbouwend. Alleen oeh en ah zijn toegestaan. Hoeven we daar gewoon nooit meer te kijken. Scheelt weer een hoop frustratie.

Laten we dit aanpassen:
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld.

Naar:
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, klik dan het topic weg. Het is niet toegestaan om (opbouwde) kritiek te geven op ITP. Herhalen van positieve berichten wordt erg op prijs gesteld.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:13

Er werd in dat topic ook gemod op de "zeur op het zeuren" reacties hoor :') de laatste pagina is er nog niets verandert maar daar voor wel, dus ik vind het niet helemaal eerlijk om te zeggen dat er niet 2 kanten op gemod word.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:14

Maar in ITP is kritiek toegestaan. Waarom is dan alles verwijderd?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:14

Ach, geloof je nu jezelf wel jessdaniels. Daarin is echt gemod op het feit dat er kritiek werd geleverd. En werd duidelijk gemeld dat er alleen maar ooohhhh en aaahhhh mag worden gezegd in het topic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:18

Dan zal ik me maar melden als mod die in dat topic als eerste gemod heeft.
In de moderatoropmerking staat wat anders als wat jullie hier zeggen. :) Er staat helemaal niet in dat kritiek niet mag. Er staat alleen in dat een bepaalde discussie gestopt moet worden.
Helaas is in het verleden gebleken dat deze topics uitdraaien op doordrammen en uiteindelijk een slotje. Om dat te voorkomen is er op tijd ingegrepen. De kritiek waar het mee begon staat ook nog gewoon in het topic, dat is niet weggehaald. Alleen alle posts die later daar weer op in gingen zijn inderdaad verwijderd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:23

Maar dan kun je eigenlijk wel concluderen dat bij deze bokkers in de toekomst 1 negatieve opmerking getolereerd wordt en verder alles verwijderd gaat worden? Dan komt het toch neer op een oeh en ah topic? Heb dit echt nooit eerder zien gebeuren dusja dan zijn we weer bij de reden van het openen van dit topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:25

Sorry Neon, maar nu verklaar je dus exact het tegenovergestelde als waar je collega's het hier eerder over hebben gehad.
Dan moeten jullie natuurlijk niet juist alleen maar bij BB-ers zo straf gaan modereren en de rest aan hun lot overlaten, dit is gewoon niet geloofwaardig meer te noemen, of eerlijk voor de rest van de bokt gebruikers...

En ik was juist een van de weinigen die het juist in het midden hield, maar hier kan ik zelfs niks meer mee hoor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:27

Precies, dit zou bij andere bokkers niet het geval zijn, terwijl dat net zo goed op een rel topic uit zou kunnen lopen. Bovendien is dat ook een beetje raar: iemand die een lichte criminaliteit begaat maar alvast levenslang geven omdat hij het vast vaker en erger gaat doen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:27

Ik vind sowieso dat er te veel geMOD wordt, waar dan ook. De dynamiek, for better or for worse zou gewoon zijn gang moeten kunnen gaan, zo gaat het ook IRL Waarom moeten mensen "tegen zichzelf beschermd"worden?
Juist van het maken van fouten leer je... ook ik.
Zo'n Forum als een kleuterschool trachten te bestieren lukt toch nooit, daarvoor is het te veel werk voor die paar mods (die overigens hun uiterste best doen).
Ik heb nog nooit ergens op getemd, ik plaats waar ik zin in heb, en als ik word afgebrand is het ook aan mij om mij dat al dan niet aan te trekken. Zelfde met adviezen, ik neem ze OF wel, Of niet aan. maak ik toch zelf uit, bepaalt geen enkele Bokt regel.

Het is nog altijd maar een Forum, een leuke bijkomstigheid, niet je leven toch?

Ik benijd de Mods niet zeg, in dit Forum, het is niet goed of het deugt niet.

Ik heb er geen klagen over. En ben toch heus ook wel eens op de fikken getikt.

Da's weer eens een ander geluid.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:34

terpentijn schreef:
Ik vind sowieso dat er te veel geMOD wordt, waar dan ook. De dynamiek, for better or for worse zou gewoon zijn gang moeten kunnen gaan, zo gaat het ook IRL Waarom moeten mensen "tegen zichzelf beschermd"worden?
Juist van het maken van fouten leer je... ook ik.
Zo'n Forum als een kleuterschool trachten te bestieren lukt toch nooit, daarvoor is het te veel werk voor die paar mods (die overigens hun uiterste best doen).
Ik heb nog nooit ergens op getemd, ik plaats waar ik zin in heb, en als ik word afgebrand is het ook aan mij om mij dat al dan niet aan te trekken. Zelfde met adviezen, ik neem ze OF wel, Of niet aan. maak ik toch zelf uit, bepaalt geen enkele Bokt regel.

Het is nog altijd maar een Forum, een leuke bijkomstigheid, niet je leven toch?

Ik benijd de Mods niet zeg, in dit Forum, het is niet goed of het deugt niet.

Ik heb er geen klagen over. En ben toch heus ook wel eens op de fikken getikt.

Da's weer eens een ander geluid.

Het modden snap ik wel. Zitten mensen op dit forum van alle leeftijden en soms reageren mensen zodanig dat het niet leuk meer is om een topic te volgen of erin te springen omdat mensen elkaar verrot schelden. Dat lijkt me niet het doel van dit forum.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:45

ohjajoh6 schreef:
Sorry Neon, maar nu verklaar je dus exact het tegenovergestelde als waar je collega's het hier eerder over hebben gehad.
Dan moeten jullie natuurlijk niet juist alleen maar bij BB-ers zo straf gaan modereren en de rest aan hun lot overlaten, dit is gewoon niet geloofwaardig meer te noemen, of eerlijk voor de rest van de bokt gebruikers...

En ik was juist een van de weinigen die het juist in het midden hield, maar hier kan ik zelfs niks meer mee hoor.

Wij proberen altijd nog zo zacht waar kan te modereren, en hebben het liefste de zelfregulatie. Dat is mede de reden waarom wij niet direct overal op inspringen.
Helaas weten wij dat bij sommige topics zelfregulatie niet werkt, en moeten we harder ingrijpen, iets wat ook direct zichtbaar is.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:49

Is het nu ook niet het geval dat topics van desbetreffende bokkers extra in gezeurd word om te "testen" of er met twee kanten word gemod? En het feit dat die bokker misschien niet de antwoorden geeft die men wilt lezen?
Ik snap dat er af en toe vraag tekens zijn over het hoe en waarom. Maar gaan we nu niet een beetje te ver? Dit hele topic gaat al over topics van dezelfde bokkers.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:49

En wordt er dus bij BBs toch bewust onderscheid gemaakt. Fijn dat het nu eindelijk eens gezegd is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:51

Koekeroekus schreef:
Is het nu ook niet het geval dat topics van desbetreffende bokkers extra in gezeurd word om te "testen" of er met twee kanten word gemod? En het feit dat die bokker misschien niet de antwoorden geeft die men wilt lezen?
Ik snap dat er af en toe vraag tekens zijn over het hoe en waarom. Maar gaan we nu niet een beetje te ver? Dit hele topic gaat al over topics van dezelfde bokkers.

Het gaat een hele tijd over dezelfde omdat het opvalt, ontkent wordt maar na nu weer een topic toch toegegeven wordt. En nee dat bewust zeuren geloof ik niet in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:53

Dat geloof ik niet Koekeroekus, ik kan me tenminste niet voorstellen dat de mensen de moderators zo gaan uittesten. :)

Ingedebruijn, nee, het is nog altijd niet zo dat er bewust onderscheid gemaakt wordt bij BB-ers. Er wordt onderscheidt gemaakt in modden in verschillende topics, aan de hand van potentieel uit de hand lopende topics. En in dit geval zijn het wellicht de BB-ers, maar het komt ook ontzettend vaak voor dat er bij een nieuwe bokker zo gemod wordt in een topic, omdat een topic bijvoorbeeld onhandig geopend wordt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:56

Ik kan van mezelf zeggen dat ik dat niet doe. In desbetreffend topic had ik gereageerd om ts en zijn vriendin te waarschuwen voor een te dikke merrie bij de bevalling van het veulen in de loop van volgend jaar. En niet om te jennen. Plus ik had niet gelezen dat er al meer keren hetzelfde advies was gegeven.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 11-09-15 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:57

Ik hoop inderdaad ook dat de bokkers dat niet doen. Maar miss komt het wel van twee kanten? Wij bokkers letten teveel op die topics waardoor het lijkt dat modjes onderscheid neemt. En aangezien het nu steeds onder de aandacht wordt gebracht word het alleen maar erger.