Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:12

Electra63 schreef:
quera schreef:
Het is eigelijk bizar dat je moet vragen om terug te komen. Eigelijk hoort het gewoon zo te zijn dat de ban dan klaar is en je gewoon weer kunt bokken. Zonder te vragen.

Vind ik ook! Je hebt je straf uitgezeten en je begint weer opnieuw, nieuwe ronde, nieuwe kansen! :D

als je vervroegd vrij wilt komen moet je dat ook aanvragen. :D

aikon

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:29

De straf zit er op, hoezo dan aanvragen of je weer op bokt mag? Ik heb gehoord dat zelf dan nog er verlengt word op ban tijd :? Snap ik niet. Wat moet je hier doen om jarenlang geband te worden? Een mod om zeep helpen? Lijkt mij niet dat dat hier ooit gebeurt is.

Heeft niks met vervroegd vrijkomen te maken, ban tijd zit er na een jaar op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:35

Je snapt toch ook wel dat mijn bericht een grappige verderzetting van de metafoor was. :D De vergelijking van bokt met real life justitie gaat uiteraard niet op. ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:06

Shadow0 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Maar wat de restauranthouder niet kan en een mod wel is de opmerkingen van de luidruchtige gasten weggummen zodat de andere bezoekers ongestoord verder kunnen.

Klopt, maar is het terecht om dat te verwachten? Dat de mods de rotzooi van anderen opruimen, terwijl die anderen vrolijk doorgaan? Ik vind dat niet direct een logische gang van zaken. Als het een keertje gebeurt, soit, maar het recht opeisen om topics helemaal te ontwrichten, en dan verwachten dat je er niet op aangesproken wordt en dat de mods het wel weer even netjes maken... nou nee. Dat vind ik bepaald niet redelijk of sociaal klinken.

Het zou niet nodig moeten zijn dat de mods de rotzooi van anderen opruimen, maar daarmee kunnen ze wel zorgen dat het voor de rest weer schoon en netjes is.
De mods kunnen ook zorgen dat de rotzooi makers er op aangesproken worden.
En dat is allemaal niet leuk en gezellig, dat snap ik ook nog wel en mensen zullen er niet allemaal blij mee zijn, maar moet een dergelijk informatief topic dan verloren gaan door een slotje of door een zee van off-topic posts?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:13

Zo blijven we wel in een kringetje ronddraaien. Als degene die in het condoom topic off-topic gaan een PB-tje krijgen of een waarschuwing gaan ze weer klagen dat ze monddood worden gemaakt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:15

Jep en zo kun je nooit iedereen blij maken....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:18

LBLGypsyCobs schreef:
Jep en zo kun je nooit iedereen blij maken....

Lijkt me een mooie opmerking om het topic mee af te sluiten. :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:32

Ik krijg een beetje de indruk nynke,dat jij het jammer vind dat je zelf geen slotje mag zetten....mag ik vragen,heb je mod aspiraties?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:39

Haha, nee hoor papagroom, niks voor mij. Maar zoals ik al zei, we draaien in een kringetje rond en de opmerking van LBLGypsyCobs vond ik wel een goeie. Maar ik heb er wel een smiley achter gezet.
Ik vind het nog steeds een leuke discussie en wat mij betreft gaan we nog even door, misschien dat er iemand nog een nieuwe vraag of standpunt heeft?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:53

Zijn er in restaurants vrijwilligers om toezicht te houden op off topic gesprekken enz. ? Ik zie het verband niet. Er wordt gesproken over uit de hand lopende topics en een vaste club raddraaiers en zo maar ik kom die dan kennelijk niet zo vaak tegen.
Neem bijvoorbeeld dit topic hieronder was die groene hulk nou echt nodig omdat het gruwelijk uit de hand liep? Ik vind dit verregaande betutteling.
[VSW] Deugdelijke omheining
Mag ik dit eigenlijk wel zeggen of ben ik nu ook een stoute meid want ik weet het langzamerhand niet meer.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:01

Hermelientje: het gaat om gedrag in het algemeen, daar werd het off-topic gaan op bokt vergeleken met het luidruchtig verstoren van de sfeer in een restaurant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:03

papagroom schreef:
Ik krijg een beetje de indruk nynke,dat jij het jammer vind dat je zelf geen slotje mag zetten....mag ik vragen,heb je mod aspiraties?

Je merkt ook, dat ex-moderators meer begrip hebben voor moderators :D

Ik heb soms het gevoel als je een beetje kritiek hebt op het systeem, je als lastig en vervelend wordt gezien of ervaren, ook door medebokkers. Je krijgt de indruk dat de bokkers met kritiek nadrukkelijk (vervelend) aanwezig zijn, bijna altijd offtopic gaan en bijna altijd op het randje discussiëren. Om over de humor van deze bokkers zullen wij het dan maar helemaal niet hebben. ;) :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:21

Even voor de duidelijkheid, ik ben ook geen ex-moderator.
En ik vind soms de opmerkingen en waarschuwingen ook een beetje overbodig of soms gewoon niet terecht.
Maar ik vind wel dat er erg gezeurd word over het krijgen van een PB-tje of waarschuwing. Het lijkt net of we geen kritiek meer accepteren en dat we alles maar kunnen zeggen. Ik ben nog steeds van mening dat je een beetje moet kunnen incasseren en dat je moet nadenken bij hoe je je kritiek levert.

ik volg nu een topic over een meisje dat rijd met slof en martingaal en dat is schijnbaar not-done. Ik heb daar geen verstand van, heb die dingen nooit gebruikt, maar daar komt nogal wat kritiek op. Maar de meeste antwoorden zijn heel netjes, en een paar zijn gewoon kwetsend. De TS incasseert dat netjes, maar ik vraag me af of de plaatsers van de kwetsende antwoorden dat ook zouden doen, als ze kritiek van een mod op hun antwoord zouden krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:23

't Maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit of mensen dat bijna altijd doen of niet. De personen zijn minder belangrijk dan de invloed die het heeft. Ik vind het persoonlijk zonde van de topics, en dat is wat mij betreft genoeg. Leef je uit in de HK of per pb of wat dan ook, maar heb voldoende respect voor de serieuzere insteek en kaap die onderwerpen niet. Humor hoeft niet opgedrongen te worden, er is plek zat om dat uit te leven zonder dat het nadelige invloed heeft op lopende topics. Verwachten dat je alle vrijheid krijgt om overlast te veroorzaken zonder dat je daarop aangesproken wordt, vind ik in elk geval niet echt een sociale insteek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:54

Shadow0 schreef:
't Maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit of mensen dat bijna altijd doen of niet. De personen zijn minder belangrijk dan de invloed die het heeft. Ik vind het persoonlijk zonde van de topics, en dat is wat mij betreft genoeg. Leef je uit in de HK of per pb of wat dan ook, maar heb voldoende respect voor de serieuzere insteek en kaap die onderwerpen niet. Humor hoeft niet opgedrongen te worden, er is plek zat om dat uit te leven zonder dat het nadelige invloed heeft op lopende topics. Verwachten dat je alle vrijheid krijgt om overlast te veroorzaken zonder dat je daarop aangesproken wordt, vind ik in elk geval niet echt een sociale insteek.

Maar hierover is in andere topics ook al over gesproken. Wat de één humor of storend (overlast) vindt, vindt de ander dat weer juist niet. En dan heb je nog het hele grote grijze gebied, niet alles is zwart/wit, niet alles is (storend) offtopic, soms is het éne bericht een gevolg van of heeft het raakvlakken met het oorspronkelijke bericht.
Persoonlijk ben ik er wel klaar mee. Ik vind het vaak muggezifterij en/of kinderachtig (de sturende PB's met of zonder officiële waarschuwing), maar anderen zullen het wel terecht vinden. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:31

Shadow0 schreef:

Humor,kan nou net de manier zijn om gevoelige onderwerpen op een luchtige wijze te bespreken.....en verlaagd bovendien de drempel tot deelname in een topic.....Mits goed geplaatst ,en gebruikt,kan dit dus juist een stimulerende functie hebben in een topic....probleem is echter,dat nog maar weinig mensen,de kunst verstaan om tussen de regels door te lezen,al dezen die dat missen raad ik aan eens een paar boeken van Maarten Toonder te lezen....Deze helaas gestorven schrijver was hier een grootmeester in...het schrijven van in eerste instantie kinderverhalen,maar dan met een grote diepgang,,,een heel milde manier om de maatschappij aan de orde te stellen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:33

Maar ook in het hk ben je niet veilig :) want ook daar word gemod...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:35

En dan heb je nog een handjevol dat meent allerlei rottigheid tussen de regels te lezen die gewoon enkelvoudig bedoeld waren...

Humor is soms ook een overlevingsmechanisme, in de oorlog zijn er legio grappen over de Duitsers en Hitler verzonnen, om er nog een beetje leut in te houden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:37

quera schreef:

En het fnuikende daarvan is Quera,dar dat volgens mij 9 van de 10 keer te danken is aan tems van huiskamer genootjes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:38

papagroom schreef:
quera schreef:

En het fnuikende daarvan is Quera,dar dat volgens mij 9 van de 10 keer te danken is aan tems van huiskamer genootjes.

Bij mij toevallig niet :) was van een meelezer

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:39

Gezellig hk clubje heb je dan. Als ik dat zou merken zou ik er meteen klaar mee zijn. Denk inderdaad ook meer aan de stiekeme meelezers.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:40

quera schreef:
papagroom schreef:

Bij mij toevallig niet :) was van een meelezer[/quote]

en hoe weet je dat zo zeker....want dat weten geeft de transparantie,waar ik steeds op doel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:42

Omdat het ik iets zei over een bokker.. En iedereen die vast in het topic zit heeft niet zulke goede banden met die bokker. Ik zei trouwens niks ernstigs over deze bokker. Was meer een grapje. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:45

is dat binnen een hk niet toegestaan dan.....in mijn huiskamer wordt regelmatig iets gezegd over een dorpsgenoot...stel dat hij dat meekrijgt,,,,,dan staat hij toch af te luisteren??
En Bokt is best wel te vergelijken met een dorp,,

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:53

Tsja kreeg een pb dat ik niet over de betreffende bokker mocht praten..