Iris82 schreef:Jullie gebruiken vast geen aansnoerneusriem... Oeps...
Jij wel?
Dan kunnen we iig constateren dat Mids streng zijn voor hun paard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Ja een sticky ook!
Hoe richt ik mijn paard recht met lavendel, mandarijn enzovoorts.? Opgebouwd vanuit halt houden naar stap, draf, galop, changement en zo zacht verder naar het recht springen, recht in de passage.
Nativa schreef:Ik heb me even uitgeleefd op een verhaalte:
Omdat het bijna pasen is besloot ik met mijn paard de Pirouette, Passage en Piaffe te oefenen, voor een wedstrijd. Nadat ik met de mods op bokt een flinke ruzie gehad had of mijn dier nu een paard of een pony is, besloot ik de mids erbij te halen die aan hand van de wiki besloten dat mijn pony toch echt een paard is. Het beheer beval toen de nieuwsredactie hier een nieuwsbericht en een stukje in de wiki over te schrijven. Maar goed, ik was dus met mijn paard aan het oefenen voor de pasen wedstrijd. Er zijn daar namelijk vet coole prijzen, namelijk lavendel en mandarijntjes, en misschien zelfs ook banaantjes, sinaasappeltjes en een baan als moderator. Om de Jury te overtuigen, verfde ik mijn paard groen en roze, dit moest ik doen in de vorm van grondwerk, anders vond ze het niet zo leuk. Daarna ging ik weer verder oefenen, in stap, draf en galop om mij voor te bereiden op de wedstrijd waarin ik dressuur en springen zou moeten doen. Misschien zou ik me zelf opgeven voor western, met mijn paard zou ik daar zeker opvallen. Omdat ik zo veel oefende, werd mijn paard heel moe. Er kwamen toen een paar meisjes die in de penny hadden gelezen dat groentensoep mijn paard zou helpen. Ik luisterde naar hun raad, maar besloot een grote pan wortelsoep te maken, daarvan kreeg ik tenminste geen puntenaftrek. Ik gaf de soep aan mijn paard die ik snel op mijn balkon had gestald. De mods waren het daar niet mee eens, een paard kun je toch niet op een balkon stallen! Dat kon alleen met een pony vonden ze, mits je hem genoeg appeltjes gaf. Voordat ze mijn paard zouden stelen om hem te redden van mijn balkon, sprong ik op zijn rug en stoof ervandoor om weer verder te gaan met oefenen voor de wedstrijd. De Pirouette en Passage konden we al heel goed, alleen de Piaffe wilden nog niet helemaal lukken. Na veel oefenen en raad van behulpzame bokkers waren we helemaal klaar voor de wedstrijd. Eerst was het onderdeel dressuur waarin we in stap, draf en galop een hoop oefeningen moesten doen. Het springen lukte ook heel goed en ook bij de western wedstrijd wonnen we. Eindelijk was de prijsuitreiking en kon ik mijn vette prijs van lavendel en mandarijntjes in ontvangst nemen! Ik kreeg zelfs nog een mand met appeltjes. Alleen die beloofde baan als moderator kreeg ik niet omdat ik nog steeds vond dat ik een paard had en geen pony….