Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:32

Pucknew schreef:
So what? Als je vertelt dat je katten verzuipt en dat blijkt later niet zo handig wordt een heel topic ook gegumd.

Laat even duidelijk zijn dat ik het geen handige moderator actie vond om dat topic te verwijderen, maar dat als uitgangspunt nemen voor een algemene discussie over het wel/niet verwijderen van een account/berichten lijkt me geen objectieve insteek?

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:35

Als er gesteld wordt dat iemand die een kreupel paard verkoopt daar "mee weg zou komen", dan lijkt dit mij juist een hele juiste vergelijking!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:37

Niet echt... dat katten verzuipen wordt er te pas en te onpas bij gehaald waardoor de discussie weer minder algemeen dreigt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:17

slokkie schreef:
Lovely schreef:
Belangrijke en betrouwbare informatie had naar de Wiki gespiegeld moeten worden, maar dat is nooit gebeurd. Dat heeft 2 effecten: 1. de bruikbare en betrouwbare informatie is steeds slechter vindbaar en 2. zowel het forum als de wiki begint steeds meer te bestaan uit onzin en ononderbouwde persoonlijke voor- en afkeuren.
Wiki zo gespecificeerd laten worden is voor de leek als de bomen in het bos.
Wiki zou onbruikbaar worden als alle informatie voor elk specifiek paard gelezen gaat
door gebruikers als alle paarden in het algemeen.
Dan is er bokt.(nee, niet de kip of het ei)
Topic vragen lijken in het beginsel op elkaar maar hebben meestal een andere uitkomst.
En twijfel je over de uitkomst van (oude) topics, kan je er altijd over discussiëren.
{:) <------ goeie muts

Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:48

Lovely schreef:
slokkie schreef:
Wiki zo gespecificeerd laten worden is voor de leek als de bomen in het bos.
Wiki zou onbruikbaar worden als alle informatie voor elk specifiek paard gelezen gaat
door gebruikers als alle paarden in het algemeen.
Dan is er bokt.(nee, niet de kip of het ei)
Topic vragen lijken in het beginsel op elkaar maar hebben meestal een andere uitkomst.
En twijfel je over de uitkomst van (oude) topics, kan je er altijd over discussiëren.
{:) <------ goeie muts

Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt.

Nee hoor, ik geef je zelfs gelijk.
Alleen, informatie die niet strak omlijnd is, is twijfelachtig om op wiki te zetten.
Omdat 1 de discussie van het waarom en de manier hoe nog voortgaat.
En 2 advies voor een specifiek paard (bv kluisters) op het forum kan maar als wiki
beginnende paarden bezitters op het verkeerde been kan zetten door dit klakkeloos over te nemen
omdat ze de informatie niet weten te nuanceren.
Ik ben als eerste om te zeggen dat ik die kennis voor de wiki niet op zak heb.
Maar je zal me dan ook niet langs de zijlijn horen schreeuwen dat ik het beter kon.
{:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:30

Op de wiki moet de grote gemene deler staan, of specifieke uitleg over hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld kluisters. Je kan dus wel een wikidinges maken over kluisters zelf en hoe ze toe te passen. In een wiki horen helemaal geen in-speciaal-chinees-geschreven gebruiksaanwijzingen van bepaalde paarden. Je hebt denk ik mijn opmerking toch niet helemaal goed begrepen als je denkt dat ik daarheen wilde. Toch is het zo dat veel dingen voor de meeste paarden gewoon gelden, je moet alleen zorgen dat je in een wiki niet verzandt in het opsommen van tig uitzonderingen e.d zoals in topics vaak gebeurt waar iedereen wel eens gehoord heeft over een paard van een oom van de vriendin van de vrouw van de bakker in dat dorpje van dat meisje met die rode jas. Je moet bij een wiki dus goed bedenken hoe je een bepaald onderwerp benadert en of je bepaalde onderwerpen wel moet behandelen. Maar bottom line is het zo dat alle paarden wel zo'n beetje hetzelfde werken in grote lijnen en daar moet je niet teveel van afwijken.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:47

Trouwens best 'grappig' als je leden gaat zoeken hier: memberlist.php?mode=searchuser

Er zijn 59.038 gebruikers die zich vóór 1 januari 2010 hebben aangemeld en 0 posts hebben geplaatst!

In totaal zijn er 76.411 gebruikers met 0 posts, van de 152.089 leden.
Dit betekent dat ruim 50% van dit forum leden zijn die nog nooit gepost hebben!
Lekker actief en up-to-date forum heb je dan.. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:02

gezien bovenstaaand bericht word het eens tijd dat bokt flink opgeruimd word..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:55

Users die geen berichten hebben kunnen best alleen (mee)lezen. Waarom dan hun account verwijderen?
Er staat bij mijn weten nergens in de regels dat het verplicht is om te reageren op de fora.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:59

in hoeverre kan je zien wanneer die users het laatst ingelogt zijn? (kon ik op mijn forum nl wel). Dan is het vrij eenvoudig om te zeggen alle users met 0 berichten die langer dan een jaar niet ingelogt hebben: Delete...
Komen er misschien ook weer wat namen vrij

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:03

Als je graag een specifieke usernaam wilt hebben die al in gebruik is, kan er nu ook al gekeken worden naar hoelang dat account niet ingelogd is geweest. Als dat een bepaalde (?) periode is geweest, kan die naam weer vrijgemaakt worden, meende ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:08

Klopt, maar onnodig extra werk naar mijn idee

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:11

Ik denk dat voor de paar keer per jaar (mijn aanname) dat zo'n verzoek langskomt, de moderators er niet zoveel drukte van hebben? Als het om honderden verzoeken zou gaan, wordt het inderdaad een andere zaak. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:13

Omdat veel mensen niet weten dat deze mogelijkheid er is, en je dus jantje 1 t/m 20 krijgt, of mensen dan maar een of andere bizarre naam verzinnen ;)
Inactieve users verwijderen lijkt mij veel efficienter :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:13

Daarmee voorkom je wel meelezers in de HK-topics etc....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:20

Het is natuurlijk ook nog zo geweest dat je niet eerst 25 nuttige posts hoefde te plaatsen, maar gelijk op de niet-paardenfora kon reageren. Die posts (HK!) tellen niet mee voor je berichtenaantal. Als je dus voor die tijd bent begonnen en alleen maar in HK gepost hebt, heb je ook 0 posts.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:27

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:22

Ik wil nog even inhaken op het "opgaaf van redenen". Ik vind eerlijk gezegd dat het bokt gebruikers/bokt beheer geen snars aangaat waarom ik het nu beter vind om mijn berichten te verwijderen. Ik heb daar zo mijn persoonlijke redenen voor en ik vind eerlijk gezegd dat dat gewoon gerespecteerd dient te worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:02

Dat gaat toch niet werken? Dan zou iemand flink tekeer kunnen gaan in een heftige discussie en naderhand zeggen: "Moderator, verwijder even wat van mijn berichten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:16

Nou Ann, in heftige discussies worden wel vaker posts verwijderd, dus ik zie dat probleem niet zo. En trouwens, alsof de algehele sfeer op bokt er nog op vooruit zou gaan als alle vervelende posts zouden blijven staan?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:18

Nee, dat komt zeker de sfeer niet ten goede, maar ik denk dat als deze optie beschikbaar is, het gebruikt gaat worden om sancties te ontlopen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:18

supersambo schreef:
Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar ben deze link nog niet tegengekomen. Lijkt me relevant.

http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa ... rwijderen/

En de link in de link is dan ook wel weer interessant
http://www.iusmentis.com/websites/forums/

Dus alle berichten zouden op verzoek verwijderd moeten worden als er vor bokt geen eigen gerechtvaardig publicatiebelang is.

Het leesbaar houden van een topic is volgens mij gerechtvaardig publicatiebelang.
En voor de eerste link:
Citaat:
Elk bericht dat hij plaatste, is namelijk een “persoonsgegeven” omdat het te herleiden is tot deze specifieke persoon. Hij heeft dus het recht te beslissen wat er met dat bericht mag gebeuren.

Gaat niet op omdat iedereen hier onder aliassen post.
Het verwijderen van persoonsgegevens al dan nodig zit hem in de posts zelf en die kan je aangeven bij de mods met een onderbouwing. (plaats, telefoonnummer, bedrijfsstand op een evenement.)
Of de gehele account kan als gast gemaakt wanneer er een eigen naam is gebruikt.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:20

stef schreef:
in hoeverre kan je zien wanneer die users het laatst ingelogt zijn? (kon ik op mijn forum nl wel). Dan is het vrij eenvoudig om te zeggen alle users met 0 berichten die langer dan een jaar niet ingelogt hebben: Delete...
Komen er misschien ook weer wat namen vrij

Ja daar had ik ook naar zitten kijken, maar daar kun je als gewoon lid niet op zoeken. (Logisch, want dan zou bokt door de mand vallen, gezien er waarschijnlijk meer dan 60% het afgelopen jaar niet ingelogd heeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:22

Ann schreef:
Nee, dat komt zeker de sfeer niet ten goede, maar ik denk dat als deze optie beschikbaar is, het gebruikt gaat worden om sancties te ontlopen.

Dat is niet meer nodig als het account en alle posts verwijderd zijn en daar gaat het hier over.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:28

Specifieke berichten laten verwijderen is ook voorbij gekomen en daar refereer ik naar. :)