Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:40

Op zich wordt er hier toch meer over paarden gepraat dan op een gemiddeld forum uit de Benelux ;-) Plus dat bijna iedereen die hier weleens komt echt wel iets met paarden heeft. Dat maakt het dan toch tot een paardenforum :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:56

tja... zo zóu je het ook kunnen bekijken :j Maar wat als dus het tablad algemeen de overhand lijkt te krijgen?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:00

Wat Pietje of Klaasje precies heeft gezegd op pagina 13 hebben we natuurlijk niet specifiek genoteerd. De ideeën die ons bruikbaar lijken of dingen waar we wat aan gaan kunnen doen; daar wordt zeker aan gewerkt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:05

maar goed, nu weten wij dus niet welke ideeen dat zijn zijn, welke er bruikbaar lijken, en of we wel of niet in herhaling vallen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:08

Snap ik :(:). Maar ik denk dat we nu even in een te vroeg stadium zitten om daar al wat over te kunnen zeggen. Ik hoop dat we binnenkort het een en ander kunnen presenteren. :)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:09

ik vind dat niet zo natuurlijk.Zo laat je dus een grote kans liggen om de desbetreffende bokker om meer uitleg bij zijn ideeën te geven. Bovendien mis je op deze manier voorstellen die in eerst instantie moeilijk te gebruiken lijken, maar na uitleg of na een tweede ronde nadenken wel heel nuttig kunnen zijn.
Zo weten de bokkers uiteindelijk nog niet waarom hun voorstel niet toegepast wordt.
Jammer van de manier waarop jullie de lijst maken. Ik had het persoonlijk anders gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:10

Het hoeft ook niet met tekst en uitleg, maar een overzichtje wat er op de plank ligt zou prettig zijn.

gewoon kort en bondig:

-EA
- bespreken MP advertenties
- OW beleid
- mods op 1 lijn

ik noem maar ff een simpel voorbeeld

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:12

stef schreef:
tja... zo zóu je het ook kunnen bekijken :j Maar wat als dus het tablad algemeen de overhand lijkt te krijgen?

Ik schuif ook ff aan tafel.

Ja, daar stoor ik me ook aan. Dat geblaat over andere dingen dan paarden op LZP. Maar toch lees ik het en geef soms een aai over de bol of advies.
Er is meer dan paarden alleen. Echt waar!

bokt schijnt ook en nog steeds desondanks de hoeveelheid van gebruikers een soort van vertrouwen te geven om dit soort topics te openen; dat vindt ik alleen maar mooi.
Ook al pakt het soms niet uit zoals TS bedoeld zou hebben...
BB blijft een probleem met moraalridders bijv. , maar ik denk dat je op bokt een goed gemiddelde kan vinden van de Nederlandse samenleving.
Soms is dat tenenkrommend, soms juist 'out of the box'.
De help-spirit zit er hier toch wel goed in; soms negatief of lomp gezegd, omdat men het zelf niet ziet.

Waar ik me nog steeds voor hard maak is een IM voor bokkers, de mensen achter de paarden.
Er zijn er diversen ons ontvallen en het zou zó veel makkelijker lezen zijn tussen al dat geblaat op LZP door...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:15

marvantom: Tuurlijk is er meer dan paarden, maar vroeger ( ;) ) had je algemeen en klaar.
Nu heb je een foto sub (euh ja, heb je 3 miljoen fotograven fora voor), een crea sub, een vakantie sub, een maatschappij sub, een mensenwelzijn sub, school/studie/werk, een kippenhok en een speelkamer? etc etc etc....
Maar als je dan een sub aandraagt met toegevoegde waarde omtrent paarden (ja, kom ik weer met mn kleurtjes) dan is het nee, we hebben al zoveel subs... Jah... dat laatste klopt wel ja...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:18

Ik snap het Stef. Op dezelfde manier even kort en bondig de stand van zaken (voor zo ver ik er wat over kan zeggen):

EA en OW beleid> mee bezig.
Mods op 1 lijn> dat zal gedeeltelijk door andere punten die dieper uit worden geschreven al verschil op leveren, gezien het met dieper uit geschreven punten (of voor iedereen, of voor intern) beter te bepalen is hoe iedereen op wat voor type topic zal gaan modereren. De knelpunten die dan nog open blijven staan moeten dan wellicht anders aangepakt worden.

Dit heeft voor zo ver even de eerste prio.
Daarnaast zijn er mods op hun specifieke fora ook bezig geweest om wat zaken na te lopen en waar nodig aan te passen.

Voor UK/FK bijvoorbeeld: We hebben een richtlijn voor mods gemaakt die aangeeft wanneer je wel en wanneer je niet een groene moderatoropmerking plaatst in een topic. Dit omdat er is aangegeven dat de groene opmerkingen als storend worden ervaren. Daar waar nu geen groene moderatoropmerking wordt geplaatst gaan we structureel werken aan het versturen van een pb naar gebruikers. :)
Resultaat: Bijna de helft minder groene opmerkingen per maand. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:42

Het gaat me niet zozeer om groene hulks, maar om mods die de regels van hun eigen forum niet weten.
Telefoonnummers die op commercieel verwijdert worden, terwijl deze op commercieel gewoon zijn toegestaan.
Bij user A (ik ;) ) bij 2 topics op 1 dag op ITP het laatste topic sluiten want 1 topic per week is een harde regel, en bij user B bij 2 topics op 1 dag op ITP beide topics open laten want 1 topic per week is een richtlijn (2 verschillende mods). Dat laatste heb ik trouwens gelijk bij eline in dr schoot geworpen en ik weet dat ze daarmee bezig zijn.

Dit laatste is een voorbeeld, maar dit moet niet kunnen, zo werk je het zinnetje: meten met 2 maten, alleen maar verder in de hand :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:27

Met dat laatste zijn we ook bezig Stef. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:29

Klopt, weet ik, alleen dit is niet de eerste keer, dus het gaat niet om dit specifieke probleem, maar om het gehele plaatje dat mods hun regels moeten kennen en op 1 lijn moeten zitten :j

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:56

Stef; even terug naar de opties die je hebt aangedragen. Ik lees ergens dat je graag een WN en AR subforum zou zien. Wat moet de inhoud dan zijn? Dat stukje miste ik. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:45

een EA-WN en een EA-AR, dus een advertentie gedeelte voor western en een advertentie gedeelde voor aangespannen.

Dat blijkt ook uit het bericht:

stef schreef:
BartVB schreef:
@Stef; goed punt. Dat hebben we inderdaad een tijdje vastgehouden omdat ook hier het idee was dat het nieuwe EA er sneller zou zijn dan nu het geval is. EA draait op dit moment redelijk gezien de omstandigheden en de regels die daar gelden zijn al een paar jaar constant verfijnd. Maar We gaan binnenkort maar eens kijken of er toch nog kleine (beleids)dingen zijn die we aan kunnen passen om het leed wat te verzachten tijdens het wachten.

Dat zou erg prettig zijn.
Wat voor mij persoonlijk ontzettend nadelig werkt is dat ik voorheen op commercieel altijd de paarden van mijn stalhouder mocht adverteren. Sinds 2 jaar (ofzo?) mag dat niet meer. Op een nieuw EA zou mijn stalhouder zelfs nog bereid zijn om een x bedrag te betalen voor een advertentie (op het huidige EA lijkt me dat lastig), moeten we tenslotte voor MP ook.
Ik zou het dus erg fijn vinden (en vele met mij) als paarden aanbieden voor derden gewoon weer zou mogen.
Daarnaast zou ik het fijn vinden als er een WN sub komt en een AR sub.

Just my 2 cents ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:50

En om dit soort dingetjes zou ik dus de lijst meteen al met de naam van de bokker die het idee heeft aangedragen maken.
Ik trek me verder weer terug uit dit topic. En dan hoop ik maar dat er goede dingen uit gaan komen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:52

Excuus, die context heb ik in eerste instantie dan een beetje gemist. Oke duidelijk :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:24

stef schreef:
marvantom: Tuurlijk is er meer dan paarden, maar vroeger ( ;) ) had je algemeen en klaar.
Nu heb je een foto sub (euh ja, heb je 3 miljoen fotograven fora voor), een crea sub, een vakantie sub, een maatschappij sub, een mensenwelzijn sub, school/studie/werk, een kippenhok en een speelkamer? etc etc etc....
Maar als je dan een sub aandraagt met toegevoegde waarde omtrent paarden (ja, kom ik weer met mn kleurtjes) dan is het nee, we hebben al zoveel subs... Jah... dat laatste klopt wel ja...

Weet je de paardenhouder/eigenaar heeft ook een partner, een hond, heeft intresse in fotograveren en nachtborduren, gaat 2 X per jaar op werkvakantie en vind de maan ontzettend spannend.... Heeft een eigen trailer en de auto is aan vervanging toe, binnenkort is de partner jarig en wil wat spannends doen als kado omdat het nu nog kan ivm de kinderwens... en in de tussentijd is er een egel aan kopen lopen die achterna werd gezeten door een uitgezet kitten.... en dat terwijl ze allergisch is voor dagcreme en zich afvraagd of nachtcreme ook overdag gebruikt kan worden en hoe iemand dat doet die in nachtploeg werkt.
En die kan haar of zijn verhaal en/of vragen kwijt op 1 forum, aan mensen die hij of zij 'kent' en vertrouwd... en zo kom je aan een niet paardgerelateerd subfora. :P

Want vroegah met de inbelverbinding werd het te kostbaar voor de bokker, en duurde alles heeeeeel lang en zou een fotoforum onbetaalbar zijn :+

Bokt is een paardenforum maar er is geen paard die hier 1 zin heeft gepost... het zijn de eigenaren, houders, ruiters, verzorgers, dromers die hier posten en die hebben meer dan alleen maar paarden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:31

Haha ja zo is het wel Alane :j :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:15

Alane schreef:
Weet je de paardenhouder/eigenaar heeft ook een partner, een hond, heeft intresse in fotograveren en nachtborduren, gaat 2 X per jaar op werkvakantie en vind de maan ontzettend spannend.... Heeft een eigen trailer en de auto is aan vervanging toe, binnenkort is de partner jarig en wil wat spannends doen als kado omdat het nu nog kan ivm de kinderwens... en in de tussentijd is er een egel aan kopen lopen die achterna werd gezeten door een uitgezet kitten.... en dat terwijl ze allergisch is voor dagcreme en zich afvraagd of nachtcreme ook overdag gebruikt kan worden en hoe iemand dat doet die in nachtploeg werkt.
En die kan haar of zijn verhaal en/of vragen kwijt op 1 forum, aan mensen die hij of zij 'kent' en vertrouwd... en zo kom je aan een niet paardgerelateerd subfora. :P

Want vroegah met de inbelverbinding werd het te kostbaar voor de bokker, en duurde alles heeeeeel lang en zou een fotoforum onbetaalbar zijn :+

Bokt is een paardenforum maar er is geen paard die hier 1 zin heeft gepost... het zijn de eigenaren, houders, ruiters, verzorgers, dromers die hier posten en die hebben meer dan alleen maar paarden.

Eens.

En bovendien, wat is er zo erg aan subfora die niet over paarden gaan? Als je het niet interessant vindt, kijk je niet toch?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:48

Ik zat net in het topic verpleeghuis bewoners op N&M en kwam daar een groen stukje tegen over het offtopic gaan.
Moet er nu echt zo streng gelezen worden? In mijn ogen is het een onderdeel van verpleeghuizen waar de mod over valt wat veel vragen oproept. Het is inherent aan de titel. Moet je nu werkelijk alles in de titel zetten om te voorkomen dat er groen tussen komt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:36

Klopt wat je zegt alane, en ik post ook weleens op niet paardensubs, maar het gaat mij erom dat de niet paardensubs de overhand krijgen voor mijn gevoel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:17

In het begin van de 'wat moet er op bokt veranderen'discussie, heb ik ook al eens opgemerkt ( topic: bokt leaks) dat het wellicht een goed plan is om al die niet paard-gerelateerde subfora naar de prullenbak te verwijzen. Met name omdat het mijn indruk is dat juist dáár iedere keer ellende ontstaat.
Daar kwam wel wat protest op: mensen hebben elkaar via bokt leren kennen - al dan niet virtueel- en willen ook op andere gebieden met elkaar kunnen praten. Ach, ik heb er geen moeite mee - talloze topics interesseren mij helemaal niet, dus lees ik er niet. En bokt heeft tegenwoordig zo'n handig knopje "alleen paard gerelateerde onderwerpen laten zien", waarmee in feite al tegemoet gekomen wordt aan de wens om onderwerpen te scheiden.

Even terugkomend op de vraag van Mireille, naar aanleiding van mijn opmerking over de richtlijnen voor de mods: wat ik wilde weten is of de mods voor de wijze van modereren richtlijnen hebben. En dat bedoel ik niet de aanwijzingen mbt tot wel of geen juiste gegevens in een titel of topic, of een verkeerd geplaatst topic, maar meer of er éénduidigheid is met betrekking tot het ingrijpen van een mod. Het lijkt er toch wel op dat de éne mod veel sneller ingrijpt en wil bijsturen dan de ander en dat levert soms wel eens vraagtekens op. Dan vraag ik me dus af of de éne mod buiten het boekje gaat, of de ander te weinig alert reageert.

Hierboven is e.e.a genoemd met betrekking tot een lijst. Tja, ik wil het ook wel eens weten waar nu aan gewerkt wordt. Ik heb dat eerder ook al gevraagd en kreeg toen de mededeling dat ik maaar even geduld moest hebben. Ik heb overigens ook in het leaks-topic al eens gesuggereerd dat de bokkers die veranderingen willen, meewerken aan het opstellen van een lijst met 'steekwoorden' om het ook voor beheer| mods inzichtelijk te maken wat er speelt en waaraan gewerkt zou moeten worden. Ook dat thema is afgeblazen.

Jammer genoeg begint bij mij nu toch het gevoel te groeien dat het toch allemaal niet zo vreselijk serieus genomen wordt, óf dat de klachten niet zo erg zijn. De storm rondom de leaks is gaan liggen, het geschreeuw rondom gebande en niet gebande bokkers is inmiddels verstild.. dus, waar zou je je nog druk om maken? In de wetenschap dat er nu waarschijnlijk weer een opmerking in de zin van "er wordt aan gewerkt" komt, trek ik me ook maar terug uit dit topic. We zullen wel zien wat er gaat gebeuren..

Nog een laatste praktische tip voor de verkoopfora: ik kijk af en toe wel eens welke paarden te koop aangeboden worden en zie met regelmaat een mod een hulk plaatsen met de opmerking dat vragen per pb moeten. Wat een onzin vind ik dat. Laten de verkopers gewoon duidelijk zijn en alle informatie die men normaal gesproken wil weten, ook moet vermelden. Inclusief vraagprijs. Is het geen idee om een sjabloon (template) te ontwerpen die een aanbieder moet gebruiken waarin alle vragen die mogelijke geïnteresseerden willen weten, beantwoord kunnen worden? En dat hoeft niet alleen voor paarden, maar kan ook voor andere spullen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:25

Punt is natuurlijk wel dat je ontzettend veel ongeintereseerde mensen hebt die bij elk paard roepen: Wat is de VP? Dus ik denk dat het verwijderen van die berichten daar vandaan komt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:12

Och, dat maakt toch niks uit? Zet gewoon een vraag- of richtprijs bij je aanbod en een hoop onnodige vragen verdwijnen al.