Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:19

gelukkig doen altijd alleen anderen dat
daar ik me van iemand nog een niet zo lief pbtje kan
herrinneren ..en nee niet van jou Knipoog
over een heel erg serieus onderwerp

terinfo bokt heeft ook hele serieuse onderwerpen
ooit begonnen als serieus forum met een vleugje gezelligheid
in de vorm van algemeen

dat sommige bepaalde zaken niet serieus nemen
of niet normaal serieus kunnen doen is een heel ander onderwerp..

nu is algemeen beetje uit de kluiten gegroeid
dit heeft zo zijn voor en nadelen ..

hopla gaf zelf aan dat ze het er in de hk over had
daar hoef je dus niet voor te volgen om dat te verzinnen
dat kan je uit haar tekst halen

vind dat dus beetje vergezocht van je

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:21

Eline schreef:
Hopla: ik pb je even (en nee, daar staat geen Officiële Waarschuwing boven Knipoog )

Edit: of wacht, je vroeg openbaar, dat kan ook:
KiWiKo is geen moderator maar een bemiddelaar. Het kan voorkomen dat een tem een aantal dagen open staat voordat er een moderator naar kijkt. Dit komt onder andere omdat de mods per forum zijn gegroepeerd: op het moment dat jij temt en er is geen mod van 'Shetlanders' online kan het dus even duren voordat je tem wordt opgepakt. Is het druk en gaat je melding over een lastige situatie, kan het zelfs langer duren, al proberen we altijd binnen drie dagen antwoord te geven.

Ik wil graag met een paar mensen, waaronder de moderators hier op forumzaken, overleggen over je topic, dat het binnen een paar minuten op slot staat, komt omdat ik het zag, je linkte het immers vanuit een topic wat ik aan het lezen was Knipoog

Dan nog klopt het niet.
Als ik zie dat desbetreffende mod van een topic waarin ik een Tem heb gegeven al dagen online is en actief aan het bokken is dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat hij of zij naar mijn Tem kijkt.
En niet dat ik na 4 dagen nog eens moet gaan vragen of ze er a.u.b. eens naar willen kijken.
En daarbij zag ik net dat mijn topic gewoon verwijderd is?
Klopt dit?
Dat vind ik merkwaardig.
Ik trek me terug want ik heb geen zin om mijn nek nog eens uit te steken.
Voor mij is het nu wel overduiidelijk hoe het boktbeleid in elkaar steekt.
Ik geloof dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt.
Nu mag een ander.

En kiwiko, ik ging er werkelijk vanuit dat je een mod was.
Door de kleuren zie ik soms het bos niet meer.
Je gaf wel degelijk toestemming want mijn vraag om toestemming te krijgen was heel duidelijk.
Dus nu niet dingen gaan verdraaien.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:24

Hopla: Welk topic bedoel je, ik heb niets verwijderd. Zelfs al gaat de kleur fout, KiWiKo heeft duidelijk de titel 'Bemiddelaar' onder haar naam staan Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:26

nee hopla, ik heb gezegd..... ga vooral je gang... of iets in die trant

en ik neem aan dat als je begrijpt dat als ik geen mod ben ik dat jou niet kan verbieden, ik zou het ook niet willen Lachen

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:27

KiWoKo is bemiddelaar ja..........heule goeie! Ach ja, we maken allemaal fouten Slapen
Bruine kleur Sigaar

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:27

Eline schreef:
Hopla: Welk topic bedoel je, ik heb niets verwijderd. Zelfs al gaat de kleur fout, KiWiKo heeft duidelijk de titel 'Bemiddelaar' onder haar naam staan Knipoog

Sorry foutje,
ik zat net te kijken toen ik niet was ingelogd en dan zie je het topic dus niet.
En dat kiwiko een mid is zag ik pas toen zij het me vertelde.
Ik ben een beetje kleurendoof denk ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:35

ThisIsMe schreef:
Want als we het dan over frustraties gaan hebben, dat is zo'n beetje mijn grootste frustratie op Bokt, mensen die elkaars posts gaan zitten nazoeken, om elkaar daar later in een ander topic mee om de oren te kunnen slaan Cool
Hopla meldde alleen dat ze het topic geopend had, ze gaf er toch geen stemadvies bij?

Tja, dan moet je denk ik een verzoek indienen of de berichtenhistorie niet op onzichtbaar gezet kan worden voor gebruikers.

Je gaf er wel degelijk een stemadvies bij, waarom zouden ze het anders kunnen doen zonder ow te krijgen?

Sorry maar ik vind dit soort dingen altijd een beetje flauw. Als je een poll begint moet je ook een eerlijke poll willen.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:36

Maar euh om even terug te komen op mijn eerdere voorstel:

Bokt 3 weken mod en midloos?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:37

nickyu schreef:
gelukkig doen altijd alleen anderen dat
daar ik me van iemand nog een niet zo lief pbtje kan
herrinneren ..en nee niet van jou Knipoog
over een heel erg serieus onderwerp
/knip/
hopla gaf zelf aan dat ze het er in de hk over had
daar hoef je dus niet voor te volgen om dat te verzinnen
dat kan je uit haar tekst halen

vind dat dus beetje vergezocht van je

Sorry nickyu, no offense, maar ik lees nergens in de posts van Hopla dat ze het in een HK topic over haar poll gehad heeft, ze heeft, voor ze de poll aanmaakte, alleen een melding gemaakt dat mensen uit een HK topic waar zij ook komt zich niet meer mengen in heftige discussies uit angst voor een OW. Wellicht dat jij beter leest dan ik, maar ik heb het dus nergens gezien, vandaar mijn conclusie dat ThePast03 die oproep alleen in het HK topic zelf gezien kan hebben.......

En nee, ik stuur mensen geen PB over dingen die in topics gezegd worden, als ik ergens op wil reageren doe ik dat open en bloot in het topic zelf, wat ik te melden heb mag iedereen lezen. PB'en doe ik alleen over slappe klets, die anders alleen maar off-topic zou zijn Pling of als ik reageer op een PB van een ander.
Ook verlaag ik me niet tot steken onder water, stoken of anderszins ongewenst gedrag, en blijf ik netjes naar mijn mede-bokkers toe, als iedereen dat zou doen zouden er volgens mij meteen geen problemen meer zijn Pling

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:39

ThePast03 schreef:
Sorry maar ik vind dit soort dingen altijd een beetje flauw. Als je een poll begint moet je ook een eerlijke poll willen.

Waarom? De politiek, juffen, meesters, agenten, verpleegsters iedereen heeft zijn voorkeuren lazen we hier gister.
We kunnen toch zelf een keuze maken uit antwoorden.
Daarvan ben ik dan weer net niet afhankelijk van Hopla of wie dan ook.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:41

ThisIsMe schreef:
Sorry nickyu, no offense, maar ik lees nergens in de posts van Hopla dat ze het in een HK topic over haar poll gehad heeft, ze heeft, voor ze de poll aanmaakte, alleen een melding gemaakt dat mensen uit een HK topic waar zij ook komt zich niet meer mengen in heftige discussies uit angst voor een OW.

Ze heeft inderdaad aangegeven dat er mensen in dat HK topic waren die niets durfden te zeggen hier. Nieuwsgierig ik als ik ben ging ik even kijken om welke mensen dat dan zou gaan. Ik heb er maar 1 kunnen vinden en ontdekt dat ze ook een oproep doet om de poll in te vullen en niet bepaald neutraal. Clown

Niet strafbaar dacht ik? De berichtengeschiedenis van iedereen is te lezen door iedere gebruiker. Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:43

ThePast03 schreef:
Je gaf er wel degelijk een stemadvies bij, waarom zouden ze het anders kunnen doen zonder ow te krijgen?

oh ja joh? Volgens mij heb ik er zelfs helemaal niet op gereageerd Tong uitsteken
Bovendien zegt Hopla met die mededeling nog steeds niet dat mensen voor de ene of de andere optie moeten kiezen, buiten dat ga ik er altijd maar van uit dat (volwassen) mensen toch heel best in staat zijn om voor zichzelf te denken, of ben ik dan heel naïef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:44

KiWiKo schreef:
nee hopla, ik heb gezegd..... ga vooral je gang... of iets in die trant

en ik neem aan dat als je begrijpt dat als ik geen mod ben ik dat jou niet kan verbieden, ik zou het ook niet willen
Lachen

Waarom heb ik in dit topic toch sterk het gevoel dat jij je gelijk wilt hebben? Je gooit met kreten die volstrekt ongefundeerd zijn, waar je niet eens een onderzoek naar heb gedaan (Doelend op 99% is een tevreden bokker) ik bedoel..Hoe kóm je daarbij?

En blame on me, ik heb een TEM gezet op een paar opmerkingen van jou die weinig vertrouwend overkomen, take it or leave it? Denk dat je met dit soort opmerkingen erg moet opassen, zonder ons is er namelijk geen Bokt Knipoog
En zoals ik al zei, ik ben al jaren lid en ga niet weg omdat het me niet bevald, ik zoek graag een middenweg en heb in al die jaren prima gesprekken gehad met moderators, die mij dat zetje hebben gegeven door te gaan met bokt, waardoor ik wat 'tammer' ben geworden, ik voelde me begrepen.
Maar ik weet niet of ik me tot een bemiddelaar als jou zou wenden, als je op dezelfde toon spreekt als je in dit topic doet.

Laat ik hopen dat je dit niet meent....

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:46

ThePast03 schreef:
Niet strafbaar dacht ik? De berichtengeschiedenis van iedereen is te lezen door iedere gebruiker. Knipoog

Jeetje zeg waar gaat dit over? Boos!
Kan mij die poll van Hopla schelen...het gaat over boktbeleid en niet over Hopla's poll.
Heeeeeeeeej wacht eens even; Plaats 'm op de voorpagina zonder Hopla's bericht erbij dan is ie neutraal, heeft iedereen hem gelezen en levert het uiteindelijk nog wat op ook Haha!

Ennuh KiWiKo ws is het je al duidelijk, maar ik vindt je toon je schrijfkunst en sociale vaardigheden ook beneden peil, zeker voor een mid. Soms ben je zelfs kwetsend.
Laatst bijgewerkt door Juffertje op 07-02-08 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:48

nee ThePast03, het is inderdaad niet strafbaar, maar het wordt door een heleboel mensen wel als storend of irritant ervaren, gezien de topics hierover die ik de laatste tijd op forumzaken voorbij heb zien komen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:48

Juffertje: drie weken mod en midloos is denk ik een utopie. Het zou leuk zijn als het niet nodig was, maar één van de taken van de mods is niet alleen zorgen dat de boktregels worden nageleefd, maar ook de Nederlandse wetgeving. Op het moment dat er dingen gebeuren die tegen de wet zijn: denk bijvoorbeeld aan racisme of illegale zut, wordt de beheerder van een forum erop aangesproken en moet er gewoon ingegrepen worden.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:51

Oke, we kiezen voor de middenweg en gaan voor de nood-mod Knipoog

Boktregels?? ik denk dat mensen elkaar meer gaan negeren en beter met elkaar omgaan zonder tussenkomst van de modjes.
Een (on) partijdige 3e kan altijd handig zijn. (bevooroordeels zijn we tenslotte altijd).
Laatst bijgewerkt door Juffertje op 07-02-08 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:53

ThisIsMe schreef:
nee [*olduser*], het is inderdaad niet strafbaar, maar het wordt door een heleboel mensen wel als storend of irritant ervaren, gezien de topics hierover die ik de laatste tijd op forumzaken voorbij heb zien komen.

Er zijn ook een heleboel mensen die het storend vinden dat er elke keer in (stevige) discussie's hulptroepen opgeroepen worden vanuit de huiskamer topics Haha!

Maar gezien de reacties hier gaan we teveel off topic, dus ik zal er niet verder over doorgaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:05

Juffertje schreef:
By the way, ik tem 'm wel even

Nu dacht ik toch dat we juist wilde dat er minder getemd werd en minder door de mods werd ingegrepen?

Overigens hoef je van mij ook niet te vloeken hoor, je standpunt is zo ook wel duidelijk en is totaal uit zijn verband getrokken met wat Kim bedoelde. Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:06

ThePast03 schreef:
Juffertje schreef:
By the way, ik tem 'm wel even

Nu dacht ik toch dat we juist wilde dat er minder getemd werd en minder door de mods werd ingegrepen?

Overigens hoef je van mij ook niet te vloeken hoor, je standpunt is zo ook wel duidelijk en is totaal uit zijn verband getrokken met wat Kim bedoelde. Knipoog

Ga jij even solliciteren als mod zeg!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:08

Juffertje schreef:

En je argument is?
Ik zeg niet wat jij wil horen dus ik moet maar als mod gaan solliciteren?

Het spijt me, ondanks het feit dat ik niet gelovig ben hou ik niet van mensen die vloeken. Ik vind het een teken van onmacht. Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:09

ROFL jongens kom op
we zijn volwassene op een hopie

laatst kreeg iemand een ow
ivm een vergelijking
iemand gaf een zeer eenzeidige denkwijze aan en werd daardoor vergeleken
met een hitler , en dat schijnt du niet te mogen
terwijl dat hier althans vrij normaal is om te zeggen
als iemand te rechtlijnig en strak tegen 1 soort /type is

nu vind ik persoonlijk de uitspraken welke nu gedaan worden
erger Bloos

maar zullen we met zijn alle ff stappie terug doen
of was het juist hier om te doen Sigaar

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:11

ThePast03 schreef:
Juffertje schreef:

En je argument is?
Ik zeg niet wat jij wil horen dus ik moet maar als mod gaan solliciteren?

Het spijt me, ondanks het feit dat ik niet gelovig ben hou ik niet van mensen die vloeken. Ik vind het een teken van onmacht. Knipoog

Om dat jij de mods misschien alleen maar naar hun mond praat? Als je het echt wil horen.
En ik vloek ook nooit maar als je vechtende familie daar hebt zitten kan ik het even niet hebben dat er een vergelijking met hier wordt gemaakt in welke vorm dan ook en in het bijzonder even niet door KiWoKo.

Mijn reactie was zuiver emotioneel. Excuses daarvoor

En nu naar bed

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:13

Juffertje schreef:
Om dat jij de mods misschien alleen maar naar hun mond praat? Als je het echt wil horen.
En ik vloek ook nooit maar als je vechtende familie daar hebt zitten kan ik het even niet hebben dat er een vergelijking met hier wordt gemaakt in welke vorm dan ook en in het bijzonder even niet door KiWoKo.

Mijn reactie was zuiver emotioneel. Excuses daarvoor

En nu naar bed

Dan raad ik je aan om eens in mijn berichtengeschiedenis te gaan spitten. Knipoog

Excuses aanvaard, slaap lekker.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:19

ThePast03 schreef:
Er zijn ook een heleboel mensen die het storend vinden dat er elke keer in (stevige) discussie's hulptroepen opgeroepen worden vanuit de huiskamer topics Haha!

Steek onder water of bedoel je mij niet? Voor jouw informatie, ik lees al langer mee in dit topic, alleen vanavond vond ik dat er echt een tikkie onzin gepost werd en voelde ik me geroepen om te reageren. Ik hoef door niemand opgeroepen te worden om ergens te reageren, ik ben een heel weldenkend mens, oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ik lees en waar ik op reageer.
Er zijn veel topics die ik wel lees maar waar ik (nog) niet in reageer, omdat ik niet de behoefte heb om overal op te reageren.
En ik vind dat iedereen zich wat verdraagzamer op zou moeten stellen naar zijn mede-bokkers, dan is er een hele hoop minder gezeik en kunnen er vanzelf veel minder OW uitgedeeld worden, snijdt het mes aan twee kanten..........