Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Terwijl met enig zoeken op de 10 voorgaande pagina's ook een flink aantal 'castratie-topics' te vinden zijn. Een aantal van deze topics zet ik dus op slot met een verwijzing naar andere lopende castratie-topics.
Anya schreef:Zo. Ik heb me door heel veel pagina's heengelezen.
Dat was even werk.
Met betrekking tot de opmerkingen die tot OW's geleid hebben: ik zag het topic pas later en vroeg me inderdaad af waarom sommige van die OW's gegeven zijn. De OW m.b.t. het vergelijk naar WOII kan ik volgen. Dat is en blijft een zeer gevoelig onderwerp en het had toch niet zo moeilijk hoeven zijn om een vergelijking te maken die voor sommige groepen als minder kwetsend overkomt.
Met betrekking tot bijvoorbeeld de opmerking van SP (sec de opmerking). Die vond ik ook niet zo OW-waardig. Maar het betrof een opmerking die bewust is geplaatst nadat een mod heeft aangegeven dat sancties zouden volgen als niet on topic werd gebleven / of persoonlijk op elkaar werd gereageerd. Dát gebeurde dus wel. En in die zin kan ik de gegeven OW wel ondersteunen. De OW is ook gegeven voor het negeren van een moderator-aanwijzing. Niet voor de opmerking sec.
Met betrekking tot het op slot zetten van topics...
Dat is altijd een moeilijk punt. Wanneer zet je een topic op slot. Het is makkelijk als er duidelijk centrale topics zijn. Bijvoorbeeld: medisch staat met enige regelmaat vol met topics over zomereczeem. Nieuwe topics gaan op slot met een verwijzing naar het centrale topic. Dát zijn de makkelijkste.
Dan heb je de moeilijker varianten: wat doe je met het zoveelste topic waarin voor en tegenstanders van natuurlijk bekappen elkaar in de haren vliegen. Geen nieuwe informatie wordt gedeeld en het topic slechts een constante herhaling van "wederzijds harde" standpunten oplevert. Waarin de kans groot wordt dat die mensen elkaar wederzijds gaan beledigen (als dat al niet gebeurt en al door vrijwel alle partijen op de TEM is gedrukt). In zulke gevallen zet ik na een aantal verzoeken om on topic te blijven en elkaar niet 'virtueel af te maken" het topic op slot.
En wat doe je met een topic als: wie weet hoe castreren werkt. Met name rond het voorjaar staan er soms 5 van die topics op één pagina. Terwijl met enig zoeken op de 10 voorgaande pagina's ook een flink aantal 'castratie-topics' te vinden zijn. Een aantal van deze topics zet ik dus op slot met een verwijzing naar andere lopende castratie-topics.
In andere situaties wordt om slotjes gevraagd en worden die niet gegeven. Voorbeelden daarvan zijn foto's op HAW, waarin een topicstarter vaak iets teveel (veelal terecht) commentaar krijgt op de eigen rijkunsten. Die topics gaan niet op slot (of tijdelijk op slot omdat er een relletje ontstaat en dan weer open.
Soms zet ik topic ook tijdelijk op slot. Om inderdaad te overleggen en om te voorkomen dat een topic (waar een aantal mensen een vete aan het uitvechten zijn) uit de hand loopt.
Voor mij zijn dit allemaal redelijk valide redenen. Toegegeven. Soms twijfel je wel over wel of niet een slotje. Dat zal ongetwijfeld ook gelden voor andere mods. En dan heb ik het met de medische fora relatief makkelijk. Daar zitten doorgaans oudere bokkers.
Ik realiseer me dat wat je hier ook schrijft als mod, nooit afdoende toelichting is. Maar ik heb een poging gedaan.
Anya schreef:Dankjewel Bas!
Maar ja.. Ik doe weer andere dingen niet zo handig af en toe.
Sundancer schreef:Tis simpel Prima, ze mogen, of ze mogen je niet
Olympia schreef:Jha vind je het gek, jullie vinden het soms alleen maar leuk om mensen af te zeiken..
Verder als je het niet leuk vind om bokt, waarom kom je dan terug, je weet dat er toch niks te veranderen valt als je al aangeeft, want het wordt volgens jouw gesloten of je krijgt zelf een ban, waarom dan al die moeite?
Olympia schreef:Ik begrijp ook wel dat sommige dat er niet mee eens zijn enz, ik zou dat ook niet leuk vinden als ik een OW zou krijgen om een flutreden, maar echter.. Ik sta voor de klas en heb dit ook wel is, het ene kind ben je na 2x waarschuwen al zat en geef je straf en bij het andere kind probeer je het nog maar is een keer, om het zo maar even te zeggen, een stomme vergelijking misschien, maar goed..
En ik post alleen maar, omdat ik hier als eerder had gepost en me er aan erger dat sommige zeggen dat ze het niet leuk vinden op bokt enz, maar toch blijven komen, ik vraag me dan af, waarom kom je nog?
Karl66 schreef:Wat mij verbaast is dat ik tegenwoordig zowat wekelijks door mensen met een rel in verband wordt gebracht en daar toch echt nog geen enkele OW voor heb gekregen. Dus dat smijten valt volgens mij nog wel mee.
Desiree schreef:We geven soms ongezouten onze mening en sommige mensen zijn gewoon te snel gekwetst.
Desiree schreef:Karl66 schreef:Wat mij verbaast is dat ik tegenwoordig zowat wekelijks door mensen met een rel in verband wordt gebracht en daar toch echt nog geen enkele OW voor heb gekregen. Dus dat smijten valt volgens mij nog wel mee.
Een kwestie van geluk? Misschien komt jouw tijd nog.
Karl66 schreef:je kan namelijk ook duidelijk zijn zonder ongezouten te worden.
Olympia schreef:Waarom kom je hier dan nog Bas?