Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:19

fohadie schreef:
Mondy schreef:
Mbt mods die je niet mag. Ik weet natuurlijk niet waarom en Miranda had al uitgelegd dat je bij de hoofdmods altijd terecht kan. Maar staan jullie bijvoorbeeld ook open voor gesprekken met de mods ?
Oprechte interesse (weet ook niet of ik tussen de mods behoor natuurlijk) maar ik kan me voorstellen dat als foeien niet kan en je wel veel frustratie voelt bij de berichten er misschien een oplossing kan zitten op die manier ?
Of is het echt van een hele andere orde dan irritaties ?

Het gaat bij mij niet om frustraties. Het gaat erom dat degene af en toe op het randje reageert als gewone gebruiker waarvoor een ieder allang een OW voor zou krijgen. Ik ga niet klikken wie dat is, want je mag niet persoonlijk worden en ik ga nu ook niet iemand aan de schandpaal nagelen. Je kan niet temmen, je kan naar een hoofdmod maar die gaat dan met jou in gesprek ipv degene aan te spreken. Zo lijkt het net alsof jullie met twee maten meten en elkaar de hand boven het hoofd houden. Dus ik snap dat er Bokkers zijn die dit denken.

In gesprek gaan met de Mod zou geen zin hebben. Degene zal alles ontkennen of zeggen dat degene het anders ziet.

Eigenlijk is het heel simpel wat ik probeer te zeggen maar ik kan het slecht onder woorden brengen: Als groene gebruiker heb je in mijn ogen een voorbeeldfunctie en als je dan op het randje reageert, waar een zwarte gebruiker een sturende pb of zelfs OW voor krijgt terwijl je de Mod niet kan temmen en deze dus geen sanctie zal krijgen vind ik erg krom. Dan gooi je ze onder de foeiknop zodat je het niet meer hoeft te lezen en kom je erachter dat dit ook niet kan. Dat is behoorljk frustrerend maar goed, we hebben gewoon pech daarin heb ik begrepen dus ik was eigenlijk al klaar met deze "discussie".

Wel fijn dat je toch probeert mee te denken naar een oplossing.

Edit: Ik kom wellicht zuur en zeurderig over (?) Maar zo bedoel ik het niet. Das het lastige met geschreven woord en je moeilijk kunnen uitdrukken. :+

Je komt op mij helemaal niet zuur of zeurderig over nu hoor !!
Ik vind het oprecht vervelend en probeer mee te denken.
Zou je toch echt willen vragen om toch eens met de hoofdmod contact op te nemen.
Als ja aangeeft dat de normale gebruiker er normaal een waarschuwing voor zou krijgen is er denk ik wel ruimte voor verbetering om het zo maar te zeggen.
Niet om een collega af te willen vallen maar juist ook om het hand boven het hoofd gevoel weg te willen laten halen als dat kan.
Berichten die wij op het forum plaatsen zijn natuurlijk ook gewoon te zien voor iedereen dus ook voor de hoofdmods.

En...maar dat kan zijn omdat ik graag het goede in iedereen zie... juist omdat ik het me niet kan voorstellen dat het gebeurd (alsin ik heb het nooit gemerkt, niet dat ik jou niet geloof !!! Ook ik weet soms niet helemaal hoe ik iets t beste moet verwoorden) en daarom er vaak vanuit gaat dat de meeste mensen (mod of geen mod) het anders bedoelen dan hoe het er staat.

Dat vind ik aan dit soort gesprekken en topics vaak ook fijn. Hart luchten van beide kanten en meedenken

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:21

Anoniem schreef:
sureido schreef:
Wel grappig dat sommige mensen hier zo ontzettend in de slachtoffer rol kruipen die zelf de akeligste pbs gestuurd hebben. Iets met wie de bal kaatst denk ik dan.

Ach, mensen vallen vanzelf een keer door de mand.

:') :') :') +1 voor deze.

Maar eh Sureido, zit je hier omdat je wat wilt bereiken voor heel Bokt of om mij de grond in te boxen? Ik ben niet heilig, heb ik al meerdere keren aangegeven, maar jij en je kliekje spannen ook de kroon. Kan je nu ophouden met mij proberen te pakken in dit topic en proberen net zoals de rest van ons met de moderators een fijn gesprek te hebben?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:21

Joman schreef:
Gini schreef:

In een gesprek ligt niet alle verantwoordelijkheid bij de ontvanger. Jij zegt dat de ontvanger meer eelt mag kweken, ik vraag me af wat er mis is met een verzender die zijn boodschap beleefd overbrengt?

Niks. Maar als een verzender dat blijkbaar niet kan (in jouw ogen), dan kun je daar toch als ontvanger op anticiperen zonder dat je daar een mod voor nodig hebt hoop ik? Of hoe gaat dat in het echte leven, als je iemand treft die niet reageert volgens jouw inzichten? Dan haal je toch ook niemand erbij om je te helpen?
Laat ik heel duidelijk zijn: ik geloof best dat de inhoud van sommige pb’s niet deugt. Maar je kunt net zo gemakkelijk op de foei-knop drukken en er niet op ingaan lijkt me?

Zeker wel. Als een collega mij continu op een manier aangaat die mij niet zint en zelf ook goed weet af en toe 'lelijke inhoud' te versturen, dan is de eerste stap om dat te bespreken met die collega zelf. Lacht die het weg, verstopt die zich achter smoesjes en blijft die in de communicatie naar mij toe respectloos en onbeleefd, dan schroom ik zeker niet om een gesprek met de leidinggevende aan te gaan.

We zijn allemaal volwassen en kunnen ook op een volwassen manier met elkaar omgaan. 'Ja, ik ben direct' is geen excuus om dan maar onbeleefd, bot en grof over te komen om dan de ander van een tere ziel en te weinig eelt te beschuldigen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:26

Die optie is er toch ook gewoon? Temmen op een modje. Ik zie anders gewoon dat rode uitroepteken bij Mondy haar bericht staan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:28

Giolli schreef:
IMANDRA schreef:
Is goed, bedankt.

@Prrr: de discussie is hier wellicht overbodig, maar het punt wat ik wilde maken is dat het wel gebruiksvriendelijk is om gebruikers onbeperkt hun berichten te laten verwijderen/wijzigen. Of dat nu moet van de wet of niet. In de praktijk blijkt dat een discussie nog goed leesbaar is, omdat enkel niet-relevante bijdragen worden verwijderd. Op bokt moet het verwijderen via een mod en dan moet er dus al een zwaarwegend belang bij komen alvorens dit gedaan wordt. Ik heb een tijd terug een bericht willen verwijderen omdat hier in mijn ogen herkenbare informatie in stond. Daar heb ik flink over moeten lobbyen voordat het compromis werd gedaan dat die in mijn ogen herkenbare informatie eruit werd gehaald. Het zou veel makkelijker zijn als ik zelf dat deel zou kunnen wijzigen/verwijderen, het had voor de discussie ook niet uitgemaakt.

Even nog over deze reactie, ik heb een tijdje terug uit al mijn berichten (en dat zijn er veel) mijn naam, woonplaats en persoonlijke info willen laten halen. Ik heb alle steekwoorden gegeven die ik verwijderd wilde hebben en toen heeft een mod binnen een paar uur alles naar (***) veranderd.

Of het nou hoort of niet volgens de wet op deze manier, ik was hier erg blij mee. :)

En eerlijk is eerlijk, soms helpt het om een andere mod aan te spreken als de een geen tijd heeft, niet reageert zoals je zou willen, ergens anders over denkt etc.

Klopt, maar het probleem zat hem –als ik het me goed herinner– met name op de 'herkenbare informatie'. Ik vond het herleidbaar naar mij als persoon, de mod niet. Daarom was het in dit geval zo lastig. Ik heb al eens eerder contact gehad over het noemen van een specifiek bedrijf in mijn posts, en die zijn inderdaad vrij snel verwijderd toen.

Bovendien denk ik, dat als je gebruikers de vrijheid geeft hun berichten eindeloos te kunnen editen en/of verwijderen (uiteraard wordt er bij een edit gewoon vermeld wanneer deze voor het laatst bewerkt is), je op dat vlak ook veel werk voor mods weghaalt. Je kan immers zelf de informatie uit je berichten halen die je niet meer online wil hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:43

Als je langere tijd je eigen berichten zou kunnen editen, kun je daar ook misbruik van maken door bijvoorbeeld felle of akelige berichten in een discussie aan te passen om zo bijvoorbeeld een OW te ontlopen? Als een mod de bewerkingsgeschiedenis kan zien, ontloop je zo'n OW weer niet...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:45

Mand, het draait hier helemaal niet om jou. Niet mijn berichten in ieder geval. Voel je je nu zo aangesproken of?

En mijn kliekje? :’) ik zie hier niemand die samen met mij aan het spannen is en ook in geen enkel ander topic.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:46

Ja ik denk echt niet dat dat ten goede komt van het forum op lange termijn. (Ik zou het liefst ook alles verwijderen, daar niet van)

Nog even iets anders: ik zou willen dat er een functie was waardoor ik topics van mijn eigen berichten en pb berichten tegelijk kon verwijderen ipv ze allemaal aan te moeten klikken 10-tallen pagina’s lang. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:47

Even wat anders, over het privé reageren als mod en modopmerkingen. Op een ander forum, wat volgens mij op dezelfde software draait, worden modopmerkingen met een 'mod' account geplaatst. Daar zie je dus als gebruikersnaam Moderator. Degene die mod zijn hebben wel een ander kleurtje, maar als je hun gebruikersnaam ziet reageren ze als normale gebruiker, officiele mededelingen enzovoorts worden onder dat Moderator account geplaatst.

Misschien is dat nog iets? Dan krijg je wel mod1/2/3 waarschijnlijk, omdat je er wel een aantal nodig hebt, maar misschien vinden degene die moeite hebben met het onderscheid maken dat wel wat? Hoewel ik eigenlijk iets pas als echt modopmerking zie als het groen is :')

Mondy

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:51

In principe zijn de mod opmerkingen in het groen ook de officiële mod opmerkingen.
De berichten die we buiten de groene berichten typen als gebruiker.
Daar sturen we ook wel eens in ondat we een voorbeeldfunctie hebben en proberen zo het topic goed te laten lopen zonder dat officieel te moeten ingrijpen nodig is maar dat is niet anders als het proberen bij te sturen als een gewone gebruiker doet.

Wat is het knelpunt in deze manier van reageren bij ons ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:54

Can I just say, Giolli wat ben jij lekker bezig hier! Niks aan toe te voegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:55

Voor mij niks, ik was aan het bijlezen en zag een paar posts over het reageren als normale gebruiker met een groen kleurtje en een mod opmerking staan. Daarom mijn post dat ik dat op een ander forum zo zag. Misschien had het ook te maken daar met wat minder herkenbaar wie er waar ingrijpt oid.

Voor mij is het duidelijk zoals het nu gaat. :j Groene tekstbalk is officieel, normale tekst is ook als normale gebruiker.

Maar het gaat er ondertussen al een tijdje niet meer over, sorry :=

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:55

Dat is zeker een goede Giolli! Wat een pokke klus is dat idd.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:57

Giolli schreef:
Ja ik denk echt niet dat dat ten goede komt van het forum op lange termijn. (Ik zou het liefst ook alles verwijderen, daar niet van)

Nog even iets anders: ik zou willen dat er een functie was waardoor ik topics van mijn eigen berichten en pb berichten tegelijk kon verwijderen ipv ze allemaal aan te moeten klikken 10-tallen pagina’s lang. :D

Nu je t zegt... Ik heb t verdrongen denk ik :+ . Maar vond dat zelf toen ook onhandig.
Ik gooi het meteen bij het overleg erbij!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:57

Giolli schreef:

Bij PB's kan je in ieder geval onderaan aanklikken dat alles gemarkeerd moet worden. Dat is dan wel van 1 pagina, maar dan hoef je niet alle berichten apart aan te klikken O:)

EDIT, want PB berichten leest apart :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:05

sureido schreef:
Mand, het draait hier helemaal niet om jou. Niet mijn berichten in ieder geval. Voel je je nu zo aangesproken of?

En mijn kliekje? :’) ik zie hier niemand die samen met mij aan het spannen is en ook in geen enkel ander topic.

Ja, ik voel me aangesproken. En nee in dit topic misschien niet, maar in mijn pb wel ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:07

Ann schreef:
Als je langere tijd je eigen berichten zou kunnen editen, kun je daar ook misbruik van maken door bijvoorbeeld felle of akelige berichten in een discussie aan te passen om zo bijvoorbeeld een OW te ontlopen? Als een mod de bewerkingsgeschiedenis kan zien, ontloop je zo'n OW weer niet...

Misschien, maar zou je dat in de praktijk veel zien of uitmaken denk je? Nu kan je ook relatief lang nog editen en ik hoop dat in een felle discussie er toch al eerder getemd wordt op een bericht als daar een akelige opmerking in zou zitten. Als het bericht gewijzigd wordt tot minder fel lijkt me dat alleen maar iets goeds, omdat de gebruiker (met welke intentie dan ook) de woorden toch intrekt. Ik zou het prima vinden als een mod wel de bewerkingsgeschiedenis kan inzien overigens.

Giolli schreef:

Maar waarom niet? Op andere fora werkt het prima. Kan je uitleggen hoe jij het ziet?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:12

Coby, dat was het letterlijke antwoord van Miranda: temmen heeft geen zin want die komt toch bij ons terecht.

Mondy, bedankt voor je antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:14

fohadie schreef:
Coby, dat was het letterlijke antwoord van [***]: temmen heeft geen zin want die komt toch bij ons terecht.

Mondy, bedankt voor je antwoord.

Dat ging over als je een klacht had over een mod :j
Dan heeft een Pb naar de HM meer zin, die gaat er uiteindelijk over.
Die gaat in gesprek met jou én met de mod in kwestie. Via tem kan hoor, maar pb'en met een HM is de juiste weg in zo'n geval die jij benoemde.

Sorry als dat niet duidelijk genoeg was :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:18

Mand schreef:
sureido schreef:

Ja, ik voel me aangesproken. En nee in dit topic misschien niet, maar in mijn pb wel ;)

Ik heb je niet eens gepbt ....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:21

Kunnen we de persoonlijke chagrijn hier wellicht achterwege laten allemaal?

Dat zie ik sluipend in inmiddels bijna 20 pagina's van tig mensen.

Beetje zonde van een verder constructief topic.

Hoewel het wel meteen een deel van de problematiek weergeeft, dát dan weer wel. >;)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:25

Inderdaad Femke..
Ik heb zoiets noem iedereen maar wel bij naam ipv ik denk dat het over mij gaat, vecht het hier openbaar even uit en klaar is kees.
Zand afkloppen en door.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:58

_Penotti schreef:
Inderdaad Femke..
Ik heb zoiets noem iedereen maar wel bij naam ipv ik denk dat het over mij gaat, vecht het hier openbaar even uit en klaar is kees.
Zand afkloppen en door.

Hoewel dat inderdaad misschien beter kan lijken, is dat (een beetje := ) in strijd met de Bokt regels.
Daarnaast zal het dan ook een kwestie zijn wie de meeste vriendjes heeft en bij kan staan en dan is het straks 10 op 1? Dat kan nooit een eerlijk ‘gevecht’ worden, dus geen oplossing lijkt me.

IMANDRA:
Wat ik me voorstel bij iedereen die zijn eigen berichten kan verwijderen is dat er onvolledige verhalen staan.
Zoals ik al zei: regelmatig als ik de zoekfunctie gebruik vind ik topics waarin ik mijn antwoord kan vinden, deze zullen dan misschien als een tang op een varken slaan?
Wat dacht je van iedereen die plaatst: gebruik de zoekfunctie even.
“Ja heb ik gedaan maar de helft van de reacties is verwijderd”

Aan de ene kant denk ik dat niet iedereen alles verwijderd, maar alleen persoonlijke dingen. (Zou ik doen) maar er zullen vast mensen zijn die alles van 3 jaar en ouder weg willen hebben, wat blijft er dan nog over vraag ik me af...

Of je zit in een discussie met iemand en halverwege wijzigt die zijn berichten of verwijderd ze, hoe zit dat dan?

Ik heb geen ervaring met andere forums, jij zegt dat het wel mogelijk is en goed loopt, ik ben daar wel nieuwsgierig naar! Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik heb er een hard hoofd in?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:04

Giolli schreef:
Of je zit in een discussie met iemand en halverwege wijzigt die zijn berichten of verwijderd ze, hoe zit dat dan?

Dat is waar ik in het begin van het topic ook op aanstuurde toen ik zei dat het al heel irritant bevonden wordt als een TS binnen een bepaalde tijd de openingspost leeghaalt, omdat dan de antwoorden op niks slaan of dat het niet de bedoeling is om je post leeg te halen als de antwoorden je niet zinnen.

Stel je voor wat dat geeft als iedereen altijd en voortdurend zijn berichten kan aanpassen en/of verwijderen. Dat maakt een discussie toch heel erg moeilijk? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat op andere fora wel kan (zonder enige restrictie in tijd), maar ook ik zou graag voorbeelden zien van hoe het dan wel zou kunnen. Want ik zie het oprecht niet meteen voor me hoe dat dan goed zou gaan. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:07

Er zijn wel fora waar dat wel mogelijk is, maar dan zijn er dus een aantal topics waar ineens alleen maar puntjes staan, omdat die gebruiker alle berichten gewijzigd heeft. Heel vervelend, vooral bij boeiende onderwerpen.