Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Volgens mij kun je dat alleen zoen als je iemands profiel opent. Het gesprek over de ondertoon vond plaats op de 20ste, ik ga er gezien je postgeschiedenis van uit dat je blijkbaar tussen 20-27jan gebrand was. Sorry dat we niet eerst gecheckt hebben op de 20ste toen je niet binnen 5min reageerde of je misschien geblokt was ofzo? Het is niet alsof we je volledige gwbande week over je hebben zitten praten ofzo?
Pocca_Locca schreef:Zolang er niemand fabeltjes komt verspreiden, hoeft er ook niet zoveel weersproken te worden. Daar wordt het dan weer lekker rustig van.Wat ik ook bijzonder vind, is dat dit topic en het vaccinatie topic al ruim een week stilliggen. Het lijkt wel alsof er ineens niks meer te bediscussiëren is. Terwijl ik de indruk had dat lang niet iedereen er exact hetzelfde instaat, in de discussie.
spotless schreef:Daarvoor bestond in een ver verleden de banlijst op FZ.Dat jij blijkbaar een ban had wordt voor zover ik weet niet gepubliceerd. Hoe hadden wij dat moeten weten dan
Pocca_Locca schreef:secricible schreef:Volgens mij kun je dat alleen zoen als je iemands profiel opent. Het gesprek over de ondertoon vond plaats op de 20ste, ik ga er gezien je postgeschiedenis van uit dat je blijkbaar tussen 20-27jan gebrand was. Sorry dat we niet eerst gecheckt hebben op de 20ste toen je niet binnen 5min reageerde of je misschien geblokt was ofzo? Het is niet alsof we je volledige gwbande week over je hebben zitten praten ofzo?
Nee, omdat jullie op de vingers getikt werden door een moderator, vanwege het feit dat jullie heel negatief door beleven melken. Nu lijkt het er inderdaad sterk op dat jullie sinds die corrigerende “ tik” van de mod, ineens niet meer geïnteresseerd zijn om hier wat te plaatsen. Hoe lang zou het gemelk nog doorgegaan zijn zonder die opmerking?
spotless schreef:Mondy schreef:Een kleine edit: dit is wel de reden waarom iemand persoonlijk aanspreken in een topic misschien niet haalbaar is. Want een algemene opmerking brengt dus al een reactie teweeg dat het als respectloos ervaren kan worden. Iemand publiekelijk aanspreken kan ook zo ervaren worden.
Even kort door de bocht: Nou en? Daar gáán we weer met pappen en nathouden. Dat is ook een kwestie van wennen en vooral handhaven natuurlijk. Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken. En iemand hoeft het er niet mee eens te zijn he. Als een mod besluit in te grijpen heb je dat maar te accepteren en anders gaan ze maar naar de bezwaarcommissie of verlaten Bokt in z'n geheel. Discussies in het topic waar het ingrijpen plaats vindt rigoreus verwijderen, maximaal 1 x uitleg geven via PB en verder toedeledokie. Als er was ingegrepen ongeveer op het moment dat ik in mijn vorige post aangaf was het volgens mij nooit zó ver uit de klauwen gelopen. En daar heb ik zelf ook aan meegedaan hoor. Maar ik zat al weken op mijn handen als ik bij las in dat topic.Als je mijn berichten bekijkt kun je ook zien dat ik echt al heel lang nog maar zelden iets post.
Laten we wel wezen, wij zijn met z'n allen te gast in Bart z'n "huis". Zijn huis - zijn regels. Hoe vaak zie je dat soort uitspraken niet voorbij komen in topics over problemen met ouders ofzo. Je hoeft het niet met alles eens te zijn maar je hebt het gewoon te respecteren.
In het begin zullen veel mensen vast om de haverklap zwaar verontwaardigd zijn maar dat is dan maar niet anders.Want stel je voor dat ze eens de hand in eigen boezem steken.
![]()
Misschien helpt een periodiek geanonimiseerd verslag van de bezwaarcommissie waarin kort en bondig de behandelde zaken worden besproken zodat we ook kunnen zien wat de motivatie is bij de besluiten. Dan weet iedereen (hopelijk) wanneer ze wel of geen kans maken met hun "zaak".
Transparantie (hét toverwoord tegenwoordig, maar vooruit) werkt volgens mij ook het beste tegen de complottheoriën en de beschuldigingen van vriendjespolitiek die gegarandeerd om de hoek komen kijken. Hoe meer je achter de schermen doet hoe meer je het wantrouwen van (sommige) mensen voedt.
Natuurlijk heb ik dit nu nogal zwart-wit neergezet maar ik denk wél dat jullie best iets duidelijker en minder soft kunnen worden
En dan n.a.v. de laatste post van Mondy: laten we de irritatie en boosheid die het hele vaccinatie topic heeft veroorzaakt achter ons proberen te laten en samen op zoek gaan naar hoe het beter kan! De oude koeien kunnen we nu wel lekker in de sloot laten rotten. Ik vind het juist erg goed van Mondy om hier mee te praten. Ze staat duidelijk open voor kritiek en dat vind ik een groot goedDe mods van dit moment hebben zich natuurlijk ook gewoon te houden aan de afspraken die nu staan over hoe ze geacht worden te modden. Daarom vind ik jouw laatste post een beetje flauw Karl.
Karl66 schreef:Volgens mij is dit een redelijk zinloze discussie, want jullie gaan het toch niet met elkaar eens worden. Dus dan kunnen we het misschien beter over het onderwerp van dit topic hebben. En dat is hoe er beter gemodereerd kan worden in dit soort risico topics.
Pocca_Locca schreef:Karl66 schreef:Volgens mij is dit een redelijk zinloze discussie, want jullie gaan het toch niet met elkaar eens worden. Dus dan kunnen we het misschien beter over het onderwerp van dit topic hebben. En dat is hoe er beter gemodereerd kan worden in dit soort risico topics.
Ja. Je hebt gelijk. De vraag die ter discussie staat is: moet er gemodereerd worden op “ misinformatie of fake nieuws” mijn vraag is: wie bepaald wanneer iets fake nieuws is. Misschien moet de titel even bijgesteld worden, iets met: “hoe modereren in rel topics/ topics met zeer hoog risico op ruzies?” Of zie ik dat verkeerd
Rathenou Instituut schreef:Misinformatie betekent het verspreiden van inaccurate informatie, terwijl de gebruiker denkt dat deze informatie correct is. Dus als weer een ander persoon het bericht over de politicus retweet, omdat hij het gelijk gelooft, mis-informeert hij anderen.