Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:48

Gelukkig ben ik niet de enige. :)
Openbaar houdt iedereen maar stil maar per pb word vaak genoeg de onvrede geuit over hoe er weer eens met fluwelen handschoenen is ingegrepen.
ZE noemen de jeugd wel de applaus generatie. En dat zie je steeds meer terug.

Amaryllis

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:10

Maar goed, je zult ook realistisch genoeg zijn dat mods een lijn moeten trekken in wanneer iemand wordt aangesproken op het gedrag. Dat gaat nu eenmaal via de pb. En als de persoon daarna besluit geen of gering verschil te laten zien in het postgedrag moet je naast mijn idee niet gek opkijken als er een nieuw bericht volgt.

Hoe zou jij dit beleid voor je zien, dan wel aanpakken? Daar ben ik dan wel oprecht benieuwd naar. Je feedback is helder, maar dat maakt mij wel nieuwsgierig naar een alternatief hiervoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:14

Natuurlijk gaat dat aanspreken per pb dat is het probleem ook niet.
Het probleem is overal problemen in zien terwijl er die niet zijn.
Er helemaal geen gedrags verandering nodig is omdat er niets verkeerds gezegd word in de normale wereld.
Ja wel in de poezelige aaibare wereld waar iemand wat vraagt en er geen mening gegeven mag worden als wat erg of wat zielig of wat rot.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:14

Het topic over de kat dat nu al voor de derde keer op slot is.
Ts geeft aan geen problemen te hebben met de soms wat heftige discussie. De persoon die wat persoonlijk werd is aangesproken en probeert haar gedrag te verbeteren.
Volgens mij is er momenteel niet zoveel aan de hand?
(tenzij er alweer tig berichten zijn verwijderd die ik nog niet gelezen had, die zeer grensoverschrijdend zijn?)

En áls op slot gooien dan het beste is, dan zou ik iets méér willen lezen dan "slotje voor overleg"
Overleg waarover? Naar aanleiding van welk bericht? Hoe lang gaat het duren?

Is het niet beter om bij bokkers die écht grensoverschrijdend posten (en dit moet je ook niet te snel vinden) en die dat na een waarschuwing blijven doen, voor een dagje te bannen? Zodat het topic gewoon door kan lopen en niet iedereen gedupeerd wordt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:19

In dat katten topic was er 1 persoon bezig het topic dicht te krijgen en die bevestiging heb ik per pb.
En het is haar gelukt. Ja natuurlijk is het haar gelukt, want alles gaat op slot als het niet in de poezelige aaibare factor blift. Dus wil iemand iets laten ontsporen is dat zo gedaan.

Echt grensoverschrijdend gedrag word niet herkend.
Bepaalde bokkers liggen onder een vergrootglas en word op elke slak zout gelegd, andere zeggen dingen waarvan ik zelfs denk :wow: en komen er toch mee weg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:21

Klopt, maar het ontgaat mij volledig waarom dit zo is?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:22

Dat ontgaat denk ik iedereen, inclusief mods :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:32

Ah zo ja ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:32

Spreek voor jezelf en niet voor iedereen ;)
Ik lees het topic ook al vanaf het begin bij en zo gezellig gaat het er niet aan toe. En dan heb ik het niet over de inhoud van de berichten, maar wederom over de toon. Discussie prima, maar het wordt een aantal keren behoorlijk persoonlijk. Ook omdat de verschillende meningen behoorlijk zijn uitgekauwd en het hele topic in een cirkel draait van "ophalen die kat, want zielig, asiel heeft gelijk" naar "je hebt groot gelijk TS, asiel is belachelijk, fouten gemaakt, enz." en weer terug. Op een gegeven moment is die discussie in cirkels gaan draaien en elk cirkeltje wordt feller en daardoor de sfeer steeds minder.
Zo onnodig. Toon en muziek enzo (ik val in herhaling).
Dus ja, ik snap wel waarom er over dit topic overlegd wordt.

Amaryllis schreef:
Hoe zou jij dit beleid voor je zien, dan wel aanpakken? Daar ben ik dan wel oprecht benieuwd naar. Je feedback is helder, maar dat maakt mij wel nieuwsgierig naar een alternatief hiervoor.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik lees een hoop commentaar op wat er allemaal niet goed gaat.
Maar hoe moet het dan wel? Hoe zouden jullie dat soort topics dan modden? Het is makkelijk om problemen aan te wijzen, maar ik ben dan wel eens benieuwd naar een oplossing :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:38

Nee das waar iedereen - team.

Niet op slot gooien. Niet steeds groene balken plaatsen.
Laat mensen in die cirkel draaien. Doen ze zelf.
Ik ben op donderdag erg actief geweest in het topic, daarna niet meer. Allemaal eigen keuze.
Die keuze heeft iedereen.
Er word te overactief gemod. Op elk woord zout gelegd. Als er iemand temt schiet denk ik iedereen in de stress.
En dat is niet alleen daar, dat is wat je continue bemerkt.
Op YRT, prima. De rest niet overal op zitten als team.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:40

Als mede moderator van dit topic, hoor ik graag (mag per PB) suggesties. Zonder dat er perse over personen wordt doorgegaan want wij zien echt wat er gebeurt en niet alle modacties zijn zichtbaar in een topic. :)
Maar zoals gezegd sta ik altijd open voor suggesties en opmerkingen. Ik modereer met eer en geweten en dat doen al mijn collega's uiteraard ook. :)
Ik probeer zelf topics altijd zo lang mogelijk open te houden en zo min mogelijk zichtbaar te modereren en zo min mogelijk te verwijderen. Soms kan het niet anders en andere keren ben ik misschien juist niet streng genoeg. Deel is fingerspitzen gevoel, deel is inschatting, deel is richtlijnen en deel is perceptie. En dat is een lastige balans. :)

Maar dus: altijd open voor opmerkingen. Niemand is perfect. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:48

Ander voorbeeld.
iemand die permanent geband is met SA maakte een opmerking dat ze weer verbannen was.
Daarop werd even op verder gegaan en dat is verwijderd. dat begrijp ik, was totaal offtoic.
Maar wat daar geschreven werd, werd daar wat mee gedaan?

Bijna iedereen weet wie die SA was. Die is nu vast alweer terug. De heeft vast nog wel 10 SA's op de plank klaar liggen.
Iemand maakte een opmerking maar het leek er op dat ze de boel wat aan het opstoken was.
Ja viel mij ook op. Maar aan de andere kant, wat maakt het uit. Of die persoon nu lieve aaibare berichten plaatst of niet, zo snel haar SA bekend is gaat ze er toch weer uit.
Heeft dat beleid wel zin? Wil je dat iemand zich gedraagt moet je het juist omdraaien.
Jij plaatst nette berichten (zonder vergrootglas) dus ook al was je ooit een SA dan mag je blijven. Maak een ban nooit langer dan een jaar.

Het beleid is hier voornamelijk op gericht op we tikken mensen op de vingers, we bannen hier en daar.
En voor de rest mag er geen discussie in een topic plaats vinden. Een mening mag niet gegeven worden.
En dan heb ik het niet over op de man.
Dat werkt niet. Het is een discussieforum. geen ja en amen forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:54

Amanda schreef:
Spreek voor jezelf en niet voor iedereen ;)
Ik lees het topic ook al vanaf het begin bij en zo gezellig gaat het er niet aan toe. En dan heb ik het niet over de inhoud van de berichten, maar wederom over de toon. Discussie prima, maar het wordt een aantal keren behoorlijk persoonlijk. Ook omdat de verschillende meningen behoorlijk zijn uitgekauwd en het hele topic in een cirkel draait van "ophalen die kat, want zielig, asiel heeft gelijk" naar "je hebt groot gelijk TS, asiel is belachelijk, fouten gemaakt, enz." en weer terug. Op een gegeven moment is die discussie in cirkels gaan draaien en elk cirkeltje wordt feller en daardoor de sfeer steeds minder.
Zo onnodig. Toon en muziek enzo (ik val in herhaling).
Dus ja, ik snap wel waarom er over dit topic overlegd wordt.

Maar dat het niet gezellig is en men in cirkels rond draait is toch geen reden om een topic te sluiten?

Ik reageer niet vaak op Bokt, maar vond het juist wel eem interessante situatie met de kat.
Het topic was idd net een vastgelopen grammofoonplaat op den duur, en niet iedereen was even vriendelijk, maar sluiten was volgens mij niet nodig.
De suggestie van Nikass over een tijdelijke ban van mensen die waarschuwingen negeren vind ik wel een goede.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:16

Aanvulling, maar ik weet niet of dat technisch mogelijk is.
Alleen een ban op dat betreffende topic. Voor de rest hoeft een gebruiker namelijk helemaal niet vervelend aanwezig te zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:04

bruintje123 schreef:
Aanvulling, maar ik weet niet of dat technisch mogelijk is.
Alleen een ban op dat betreffende topic. Voor de rest hoeft een gebruiker namelijk helemaal niet vervelend aanwezig te zin.

Goede aanvulling ja.

En fijn dat het topic over de kat weer open is!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:47

Ja goede aanvulling :)

Amanda ik spreek altijd voor mezelf, en dat "iedereen" van Bruintje was een reactie op mijn vraag. Zij zei daarop "dat ontgaat volgens mij iedereen". Netter kun je het dacht ik toch niet zeggen.
En dat is wat ik heel veel zie: er wordt bar slecht gelezen, er wordt ingevuld en conclusies getrokken. Maar kijk af en toe eens gewoon naar wat er daadwerkelijk staat. Dan valt het meestal wel mee. ;)

En ben ik het ook eens met Marie-Anne; dat er 100 x hetzelfde argument in iets andere bewoordingen voorbij komt, nou en?
En dat iemand vanuit de grond van zijn hart opschrijft "wat belachelijk!" nou en?
Zijn we daar al door gekwetst?

Ben het eens met Bruintje dat er overgemodereerd wordt. Een beetje vertrouwen dat zo'n topic zichzelf wel weer reguleert. Mensen spreken elkaar ook onderling aan van hé het mag wel ietsje minder en dat werkt volgens mij veel effectiever en ook niet zo bevoogdend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:39

Deze discussie is een paar jaar terug ook geweest. Ook daar werd toen gepleit voor zelfregulering. Behalve bij schelden en bedreigen. Maar helaas, daar stond Bokt toen niet voor open. Ik geloof daarom niet, dat dit nog gaat gebeuren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:56

Jammer |(

Iedereen of bijna dan, voelt dat het vaak niet lekker loopt in de manier van modden.
Maar een andere weg in durven slaan is er dan niet bij.
Als je niets verandert blijft alles zoals het was. Misschien is dat ook wel wat de beheerders willen. Geen idee.
Zou fijn zijn als ze dat dan openlijk voor uit zouden komen.
Kan dergelijk topic meteen met die mededeling dicht.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:32

Nikass schreef:
En dat is wat ik heel veel zie: er wordt bar slecht gelezen, er wordt ingevuld en conclusies getrokken. Maar kijk af en toe eens gewoon naar wat er daadwerkelijk staat. Dan valt het meestal wel mee. ;)

En ben ik het ook eens met Marie-Anne; dat er 100 x hetzelfde argument in iets andere bewoordingen voorbij komt, nou en?
En dat iemand vanuit de grond van zijn hart opschrijft "wat belachelijk!" nou en?
Zijn we daar al door gekwetst?

.

Kunnen lezen:
Kan in mijn beleving bovenstaande alleen maar bevestigen; er wordt slecht gelezen, bijzonder slecht..
Hoeveel vragen wij bv vanuit bedrijfs emails niet krijgen terwijl alles er gewoon duidelijk instaat???
Vanuit bokt team kun je daar mensen subtiel op wijzen ipv blokkeren in topics die scheef trekken.

Kwetsen:
En er groeit een generatie die absoluut geen enkele vorm van kritiek of zelf maar kleine correctie verdraagt of men schiet meteen door.
Is natuurlijk niet alleen op bokt zo, maar zie je terug overal in onze samenleving.
Ook al zitten ze volkomen fout of scheef, kritiek wordt niet geaccepteerd.
Dit is veel moeilijker om als bokt team wat mee te doen, tik je iemand hierover op zijn vingers slaan ze vaak nog verder door.
En bokt is een digitaal domein, dat maakt het nog veel moeilijker.

Vandaar mijn bewuste opmerking over hoe je met elkaar kunt overleggen ipv het op de spits drijven.
En dat wordt meteen al op negatieve en positieve manier uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:58

bruintje123 schreef:
In dat katten topic was er 1 persoon bezig het topic dicht te krijgen en die bevestiging heb ik per pb.
En het is haar gelukt. Ja natuurlijk is het haar gelukt, want alles gaat op slot als het niet in de poezelige aaibare factor blift. Dus wil iemand iets laten ontsporen is dat zo gedaan.

Echt grensoverschrijdend gedrag word niet herkend.
Bepaalde bokkers liggen onder een vergrootglas en word op elke slak zout gelegd, andere zeggen dingen waarvan ik zelfs denk :wow: en komen er toch mee weg.

Die persoon ben ik en waar heb jij in vredesnaam de bevestiging van. Een smiley als antwoord op jouw onaardige pb. Ben jij nou helemaal gek geworden. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen. In dit geval ben jij dat niet. En dan lekker gaan lopen kletsen. Bekijk je eigen woorden eens zou ik zeggen. Daarnaast is het laatste wat ik wilde het topic te laten sluiten. Maar ik laat me ook niet welgevallen dat er mensen constant op mij pikken.

Daarnaast zeg je in dat topic dat ik onaardige pb’s verstuurd heb. Volgens mij heb ik jou 1 pb gestuurd en 1 keer een smiley als antwoord op jouw pb. Meer niet. En in die pb heb ik gevraagd of je volwassen kon reageren naar mij.

Daarnaast wat jij aanziet als topic willen laten sluiten waren adviezen. En het blijkt dat ik gelijk had. Asiel heeft topic gelezen en kat gaat niet naar huis.
Helaas werd mijn goedbedoelde advies bedolven onder de boze reacties, ik begon bijna te denken dat ik een mongool was die echt helemaal niets wist. Want mijn aanvallers weten het allemaal beter.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:31

Jij voelt je wel steeds aangesproken zeg.
Ook al in het kattentopic waar je dacht dat jij wel de spion zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:32

bruintje123 schreef:
Jij voelt je wel steeds aangesproken zeg.
Ook al in het kattentopic waar je dacht dat jij wel de spion zou zijn.

En jij weet heel goed dat ik de waarheid spreek
Enige verschil tussen jou en mij is dat jij net niet te ver gaat zodat je niet aangesproken wordt. Als je iets zegt en je wordt er op aangesproken kom dan ook eerlijk voor de waarheid uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-18 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:33

Het is niet de bedoeling hier een conflict uit te vechten, dus willen jullie dit onderwerp laten rusten? Als jullie het onderling verder willen bespreken kan dat via PB.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:33

Het lijkt me niet zinvol en ook niet de bedoeling om hier persoonlijke kwesties het topic in te trekken. Daar is de PB functie voor en de kwestie hier boven heeft verder niets van doen met het Bokt beleid of het onderwerp van dit topic, hier hoort dit niet thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:35

Dani schreef:
Het is niet de bedoeling hier een conflict uit te vechten, dus willen jullie dit onderwerp laten rusten? Als jullie het onderling verder willen bespreken kan dat via PB.

Dat wil ik best doen maar ondertussen staat dit wel ten onrechte in dit topic vermeld.
Het zou fijn zijn als dit verwijderd wordt.