Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)
Kahawa schreef:Ayasha schreef:Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)
Rare vergelijking. Ik vind het in discussietopics in ieder geval vaak de inhoud geen goed doen als de deelnemers onderling over de sfeer gaan mekkeren. Dat kost pagina's en het duurt langer voordat de discussie OT weer op het oorspronkelijke niveau wordt voortgezet.
Iemand op een fatsoenlijke manier erop wijzen kan eventueel ook in pb. Maar ik tem dan toch liever (ben vaak meelezer), omdat ik denk dat dat meer uit gaat halen. Doe ik trouwens alleen als het de inhoud negatief beïnvloed, wat mij betreft maak je elkaar voor rotte vis uit, als het inhoudelijk nog sterk blijft maakt me dat niet uit.
Ayasha schreef:Kahawa schreef:Rare vergelijking. Ik vind het in discussietopics in ieder geval vaak de inhoud geen goed doen als de deelnemers onderling over de sfeer gaan mekkeren. Dat kost pagina's en het duurt langer voordat de discussie OT weer op het oorspronkelijke niveau wordt voortgezet.
Iemand op een fatsoenlijke manier erop wijzen kan eventueel ook in pb. Maar ik tem dan toch liever (ben vaak meelezer), omdat ik denk dat dat meer uit gaat halen. Doe ik trouwens alleen als het de inhoud negatief beïnvloed, wat mij betreft maak je elkaar voor rotte vis uit, als het inhoudelijk nog sterk blijft maakt me dat niet uit.
Mijn vergelijking is raar?
Stelen vergelijken met een bokttopic is niet raar?
_San87_ schreef:Als je in het dagelijks leven deze manier van redeneren doortrekt, dan doe jij ook geen aangifte en als je iemand iets ziet stelen zeg je er niks van? Want dat is immers klikken volgens jouw redenatie.
Jennifuur schreef:Dat jij het onnodig vindt, is zoals je al zegt jouw mening, maar officieel wel de wensen en/of regels vanuit Bokt. Wanneer andere gebruikers zich hierom geroepen voelen, is het een goed recht.
Mensen waren aardig aan elkaar aan het klauwen en het ging offtopic.
Jennifuur schreef:Haha ja, altijd fijn
Ah op die manier bedoel je het.
Dat er zonder temmen zegmaar een gebrek aan supervisie is/supervisie alleen wordt opgeroepen door een tem?
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Als je in het dagelijks leven deze manier van redeneren doortrekt, dan doe jij ook geen aangifte en als je iemand iets ziet stelen zeg je er niks van? Want dat is immers klikken volgens jouw redenatie.
Hier reageerde ik op kahawa.
Als je de vergelijking met RL wil maken dan is het nog het best te vergelijken met een mondelinge discussie. Niet met stelen.
edit: quote gefixt.
slimmerik schreef:Temmen is echt geen klikken. Het is gewoon mede verantwoording dragen dat topics niet uit de klauwen gaan lopen.
Definitie van klikken: verkeerde dingen doorvertellen aan iemand die er straf voor kan geven
temmen doe je ook niet om iemand een ow te laten geven, nee temmen doe je om bij te laten sturen en cyberpesten tegen te gaan.
Amanda schreef:Lekkere constructieve reactie. Misschien kun je je reacties wat meer toelichten, dan kunnen ze er iets mee. Alleen maar schoppen is makkelijk. Daar leert alleen niemand wat van en creëer je alleen maar een negatieve sfeer mee.
_San87_ schreef:ohjajoh6 schreef:ik begrijp dit even niet meer deze discussie over klikken?
We waren het toch onderhand ook allemaal wel eens dat de modjes nergens zijn zonder de tem's?
En zelfs dan word er vaak genoeg niet snel genoeg of adequaat gereageerd, dus waar hebben wij het nou ineens over?
Blijkbaar is temmen hetzelfde als klikken volgens een Bokker.
ohjajoh6 schreef:Sorry Bokt mods, maar dit valt mij nu toch echt een beetje tegen van jullie;
Zie dus net weer eens een topic van de hier al meer besproken BBers, maar daar zie ik al groen op de 2e pagina en word er dus alles wat niet oeh en ah is verwijderd?