Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:47

Dat is ieders mening. Ik vind het persoonlijk wel storend als je gewoon graag aan een discussie mee wil doen maar sommige gebruikers het gewoon onmogelijk maken door persoonlijk te worden. En dan kun je er iets van zeggen, maar het werkt niet. En dan kun je er ook voor kiezen om een mod in te laten grijpen. Op een gegeven moment is de hele discussie gewoon doodgeslagen omdat sommige alleen maar op elkaar lopen te vitten. Dan is het gewoon niet leuk meer. Als dat niet meer rechttrekt dan mag er best een mod ingrijpen naar mijn idee.

Electra63

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:42

Tja. ... ik ben al jaren van mening, dat er teveel en onnodig wordt getemd, soms met name door gelijkgestemden of HK-vrienden.
Daar sta ik niet alleen in, daar zijn al vaker topics over geweest.
Ik tem zelden of nooit. Ik vind temmen alleen nodig bij bedreigingen of sexuele insinuaties (met name op jeugd-forums).
Dit was een stevige discussie, IN MIJN OGEN totaal onnodig om daar een slotje op te gooien omdat er getemd wordt. Dat anderen een politie-agent of kleuterjuffrouw nodig hebben, prima, voor mij hoeft het niet. Zolang er niet gescholden of bedreigd worst. Iemand dom of een mening stom noemen, is wel persoonlijk, maar dat gebeurt in een discussie. Een discussie is pas interessant als mensen hun persoonlijke ervaringen en meningen doorgeven, anders blijft het oppervlakkig.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:50

Ayasha schreef:
Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)

Rare vergelijking. Ik vind het in discussietopics in ieder geval vaak de inhoud geen goed doen als de deelnemers onderling over de sfeer gaan mekkeren. Dat kost pagina's en het duurt langer voordat de discussie OT weer op het oorspronkelijke niveau wordt voortgezet.

Iemand op een fatsoenlijke manier erop wijzen kan eventueel ook in pb. Maar ik tem dan toch liever (ben vaak meelezer), omdat ik denk dat dat meer uit gaat halen. Doe ik trouwens alleen als het de inhoud negatief beïnvloed, wat mij betreft maak je elkaar voor rotte vis uit, als het inhoudelijk nog sterk blijft maakt me dat niet uit.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:51

Dat jij het onnodig vindt, is zoals je al zegt jouw mening, maar officieel wel de wensen en/of regels vanuit Bokt. Wanneer andere gebruikers zich hierom geroepen voelen, is het een goed recht.

Mensen waren aardig aan elkaar aan het klauwen en het ging offtopic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:56

Kahawa schreef:
Ayasha schreef:
Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)

Rare vergelijking. Ik vind het in discussietopics in ieder geval vaak de inhoud geen goed doen als de deelnemers onderling over de sfeer gaan mekkeren. Dat kost pagina's en het duurt langer voordat de discussie OT weer op het oorspronkelijke niveau wordt voortgezet.

Iemand op een fatsoenlijke manier erop wijzen kan eventueel ook in pb. Maar ik tem dan toch liever (ben vaak meelezer), omdat ik denk dat dat meer uit gaat halen. Doe ik trouwens alleen als het de inhoud negatief beïnvloed, wat mij betreft maak je elkaar voor rotte vis uit, als het inhoudelijk nog sterk blijft maakt me dat niet uit.

Mijn vergelijking is raar? :?
Stelen vergelijken met een bokttopic is niet raar?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:01

Ayasha schreef:
Kahawa schreef:

Mijn vergelijking is raar? :?
Stelen vergelijken met een bokttopic is niet raar?

Stelen??

Topics zijn nu eenmaal niet mondeling, maar schriftelijk. Daarom vind ik dat de vergelijking niet opgaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:11

_San87_ schreef:
Als je in het dagelijks leven deze manier van redeneren doortrekt, dan doe jij ook geen aangifte en als je iemand iets ziet stelen zeg je er niks van? Want dat is immers klikken volgens jouw redenatie.

Hier reageerde ik op kahawa.
Als je de vergelijking met RL wil maken dan is het nog het best te vergelijken met een mondelinge discussie. Niet met stelen.
edit: quote gefixt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:21

Jennifuur schreef:
Dat jij het onnodig vindt, is zoals je al zegt jouw mening, maar officieel wel de wensen en/of regels vanuit Bokt. Wanneer andere gebruikers zich hierom geroepen voelen, is het een goed recht.

Mensen waren aardig aan elkaar aan het klauwen en het ging offtopic.

Gelukkig mag ik inderdaad hier en op Bokt mijn mening geven. :D

Ik zie geen transparant beleid op Bokt met het zetten van slotjes of ingrijpen in topics.
Dat komt, naar mijn mening, juist door het temmen. Als er door vrienden/gelijkgestemden of juist tegenstanders wordt getemd in een topic, dan wordt dit topic gesloten, al dan niet tijdelijk. Soms lopen topics uit de hand, wordt daar niet getemd, dus geen ingrijpen door moderators.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:25

Haha ja, altijd fijn :D

Ah op die manier bedoel je het.
Dat er zonder temmen zegmaar een gebrek aan supervisie is/supervisie alleen wordt opgeroepen door een tem?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:41

Jennifuur schreef:
Haha ja, altijd fijn :D

Ah op die manier bedoel je het.
Dat er zonder temmen zegmaar een gebrek aan supervisie is/supervisie alleen wordt opgeroepen door een tem?

Daar lijkt het wel op. Een paar jaar geleden was dit vooral het geval in de politieke topics.
Maar ik ben voor het open laten van topics; ik wil dat een sturende groene balk of de reacties van andere Bokkers uiteindelijk voldoende is, om een topic weer in goede banen te leiden. Maar ik vind off-topic gaan ook niet zo heel erg, als er maar raakvlakken zijn met het oorspronkelijke onderwerp. Vaak reageren andere Bokkers wel, dat men teveel off-topic gaat. ;)
Maar ik houd ook niet van het ban-beleid. Naar mijn mening zou men alleen Bokkers mogen bannen, die mensen opgelicht (Boktmarkt) hebben of bedreigd. Ik vind dat Bokkers vaak monddood worden gemaakt. Daardoor is Bokt vrij oppervlakkig en zijn veel (oudere) Bokkers afgehaakt.
Maar goed, dit is eigenlijk natuurlijk ook off-topic :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:16

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Als je in het dagelijks leven deze manier van redeneren doortrekt, dan doe jij ook geen aangifte en als je iemand iets ziet stelen zeg je er niks van? Want dat is immers klikken volgens jouw redenatie.

Hier reageerde ik op kahawa.
Als je de vergelijking met RL wil maken dan is het nog het best te vergelijken met een mondelinge discussie. Niet met stelen.
edit: quote gefixt.

Sorry niet gezien zonder quote. :o Had beter moeten terug lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:18

Geen probleem. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:38

slimmerik schreef:
Temmen is echt geen klikken. Het is gewoon mede verantwoording dragen dat topics niet uit de klauwen gaan lopen.
Definitie van klikken: verkeerde dingen doorvertellen aan iemand die er straf voor kan geven

temmen doe je ook niet om iemand een ow te laten geven, nee temmen doe je om bij te laten sturen en cyberpesten tegen te gaan.

Met deze opvatting ben ik het heel erg eens. Heel vaak krijg ik een tem als de gemoederen hoog oplopen en dan zit ik als het nog niet te extreem is, op de lijn van Electra en laat de temster weten dat ik het topic ga volgen maar nu nog niet in wil grijpen in de hoop dat het topic zich weer zelf reguleert.
Dan vind ik het een hele waardevolle tem, want het topic is aangestipt en zeker in het weekend als ik daar tijd voor heb, dan lees ik elk uur eventjes bij. Als ik die dag weg moet dan breng ik het topic via pb onder de aandacht bij mijn mede moderators.

Graag zou ik in willen gaan op Electra, want heel graag zou ik vaak topics wat langer willen laten door lopen. Alleen, helaas werkt dat vaak niet want het gevolg is vaak dat diegene met "de dikste huiden, en grootste stem", of die Bokkers die een beetje "sch..t hebben aan bepaalde fatsoen regels zo'n heel topic kapen of bepaalde mensen af branden. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn van dit forum.

Dan grijp ik altijd in, want discussiëren is fijn, maar wel op "de bal en niet op de man".
Ik gaf al eerder aan dat we zo balanceren wanneer grijp je wel in en wanneer laat je het gaan? Blijf dat een moeilijk vraagstuk vinden.
N.a.v. dit topic onlangs gekozen om een groene opmerking te maken waarin ik aan gaf dat het topic zich zelf weer lijkt te reguleren waardoor ik geen posts heb weggehaald, maar de gebruikers vraag zich respectvol op te stellen. Die gebruikers waarvan ik de posts te ver vond gaan heb ik toen wel via pb aangesproken.
Had ik eerder nog nooit gedaan en het werkte in dit geval goed.
Dus zo'n topic als dit zet ons wel degelijk aan het denken en verandert dus ook in dit geval mijn handelen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 01:38

Amanda schreef:
Lekkere constructieve reactie. Misschien kun je je reacties wat meer toelichten, dan kunnen ze er iets mee. Alleen maar schoppen is makkelijk. Daar leert alleen niemand wat van en creëer je alleen maar een negatieve sfeer mee.

Had je t tegen mij (daar lijkt t op omdat je onder mij staat :) )

Amanda, volgens mij ben ik aan niemand iets verplicht :), degene waar ik t over heb weet dat zelf wel

ik vond bokt altyd erg leuk hoor, en relaxt,

Echter en dat is naast dat ik ook leuke dingen tegenkom, krijg ik regelmatig n eng gevoel en dat is vooral bij sommige moderators

ik ben btw iem die altyd zegt leeftijd zegt niet zoveel want ervaring en levenswijsheden gaan voor leeftijd

Helaas bemerk ik regelmatig dat de vooral erg jonge moderators dingen toch anders lezen of interpreteren ik ben al jaren lid hoor nooit last ergens van gehad * op begin na omdat ik de weg niet zo goed wist*TOT AAN juist dit jaar,Is dat vreemd of is dat 1+1

Je kan natuurlijk steeds iedereen die maar iets negatiefs over bokt zegt gaan vertellen misschien kan je dit of dat, ik wil je dan Beste Amanda graag verwijzen naar je eigen topic waar je typte dat je er niet over door ging want ... nou ja dat zal je zelf vast nog weten (was overigens niet tegen mij was wel op fz

terug naar t modereren hier

Ik hou niet zo van oneerlijkheid, en ook niet van dingen beloven en vervolgens er NIETS mee doen
En dat een hoofdmod dan niet begrijpt hoe of wat ja dat baart mij zorgen

asjemenou typ ik alsnog n soort uitleg :)

fijne nacht :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:12

Super zonde dat mensen dit topic gebruiken om hun eigen fustraties te spuien of een discussie uit een ander topic voort te zetten.
Doe dat lekker ergens anders, zou zonde zijn als dit op slot moet want ik vind dat er een aantal goede en constructieve opmerkingen langs komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:43

_/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:25

Ik zou toch zweren dat ik hier een reactie had geplaatst na de post van Crypto...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:13

Je laatste reactie in dit topic was eerder:
_San87_ schreef:
ohjajoh6 schreef:
ik begrijp dit even niet meer deze discussie over klikken?

We waren het toch onderhand ook allemaal wel eens dat de modjes nergens zijn zonder de tem's?
En zelfs dan word er vaak genoeg niet snel genoeg of adequaat gereageerd, dus waar hebben wij het nou ineens over?

Blijkbaar is temmen hetzelfde als klikken volgens een Bokker.

Er is daarna niets aangepast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:14

Dan zal ik het wel mis hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:31

Sorry Bokt mods, maar dit valt mij nu toch echt een beetje tegen van jullie;

Zie dus net weer eens een topic van de hier al meer besproken BBers, maar daar zie ik al groen op de 2e pagina en word er dus alles wat niet oeh en ah is verwijderd? :\

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:43

ohjajoh6 schreef:
Sorry Bokt mods, maar dit valt mij nu toch echt een beetje tegen van jullie;

Zie dus net weer eens een topic van de hier al meer besproken BBers, maar daar zie ik al groen op de 2e pagina en word er dus alles wat niet oeh en ah is verwijderd? :\

En dan post de TS na nog een pagina: oh leuk! Nog meer leuke reacties!

Ja iets anders mag je niet meer zeggen, dat wordt direct verwijderd door een mod :x

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:44

Ja inderdaad, zag het net ook. Jammer weer, maar ik heb aan de andere kant ook de negatieve comments niet gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:46

Niet om het een of ander hoor, maar nu gelooft dus deze goedgelovige platina :o? doos zelfs niet meer dat het er eerlijk aan toe gaat...

Dit was serieus te opvallend voor woorden gewoon...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:55

Is mij ook opgevallen en het enige wat gezegd is dat die merrie te dik was.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:59

Dit keer is ook mij het opgevallen. Ik riep eerder in dit topic nog dat het mij niet opviel en dat de mods ook maar hun vrijwillige werk doen.

Maar dit keer is het echt belachelijk. Er was totaal geen harde discussie aan de gang, enkel wat commentaar van een aantal bokkers dat het paard overgewicht had. En BAM, meteen een groene opmerking. Werkelijk waar belachelijk.

Mods lijken te vergeten dat deze mensen VRIJWILLIG hun hele hebben en houden op Bokt gooien. Dan neem je dus VRIJWILLIG het risico op commentaar. Als je niet met kritiek om kunt gaan, hou je leven dan wat meer privé. Niet de enige reden om dat te doen, overigens. Maar dat zijn uiteraard mijn zaken niet.

Al met al dus gewoon opmerkelijk dat juist deze mensen zo gepamperd worden door het modteam.