Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:44

Maar misschien wel de gasten buitenzetten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:45

LBLGypsyCobs schreef:
Maar de restauranthouder zal toch niet meteen de tent dichtgooien?

Nee, maar die zou wel naar een tafel toe komen lopen 'Kan het wat rustiger' en kan dat neit, dan worden de bezoekers er vanzelf uitgegooid. Probleem is dat je hier op bokt niet zomaar een ban kan uitdelen aan mensen die zich zo gedragen en een topic kun je ook niet voor bepaalde mensen afsluiten.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:46

Volgens mij ga je hier de fout in Nynke55, de mods horen onpartijdig te zijn en horen zich zeker niet ieder wissewasje persoonlijk aan te trekken. Ik neem nu maar voor het gemak maar het voorbeeldje waar Kadankovitch een flinke sneer van een mod kreeg puur omdat hij haar met mevrouw aansprak. Het gaat namelijk niet om hun persoontje maar om de regels van Bokt die niet voor iedereen schijnen te gelden, waar de één mee weg komt heeft de ander al een PB of OW aan zijn of haar broek hangen, waar de één de ander steeds onderuit weet te halen en daar verder geen sanctie aan vast zit, het gummetje wat sommige maar al te graag gebruiken. Misschien dat het komt omdat het voor de modjes ook niet helemaal duidelijk is wat de regeltjes zijn maar daar kunnen ze bij Bart of Eline voor aan de bel trekken. Daar hoeven de Bokkers geen last van te hebben, laat staan dat ze nog amper durven te posten want owee er zou maar een PB richting jou kant komen met een OW.

Kyola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:55

Wat ik heel veel gezien hebt is dat er door TS een vraag gesteld word en die ongeveer drieduizend maal beantwoord is en het topic dan verzand in grappig en of melig. Maar soms verdwijnen er plots berichtjes of gaat het opeens op slot.
Het lijkt er een beetje op of bokkers niet een beetje gein met elkaar mogen hebben? Ja, in een HK.
Beetje eenzaam in je eentje.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:55

Maar wat de restauranthouder niet kan en een mod wel is de opmerkingen van de luidruchtige gasten weggummen zodat de andere bezoekers ongestoord verder kunnen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:04

Maar het was niet omdat Kadankovitch haar met mevrouw aansprak, het was de manier waarop.
En natuurlijk horen de mods onpartijdig te zijn, maar we zijn toch allemaal mensen, geen robots?
En er zijn nu eenmaal bokkers die vaak op het randje lopen. Die bokkers vertellen ook op bokt dat ze maar niet posten omdat ze bang zijn een PB of een ban te krijgen. Dat vind ik nu kinderachtig, als je normaal reageert, krijg je echt geen ban. En als ze dan eens, misschien onterecht, wel een PB krijgen is het huis te klein.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:20

De manier waarop zeg je, het was gewoon netjes daar moet je niet meer van maken dan dat het was. Robotjes hoeven het niet te zijn, maar zeker wel onpartijdig anders kunnen ze de functie niet aan waardoor er steeds meer onduidelijkheid gaat onstaan over de onvrede dan nog maar niet te spreken. Over op het randje lopen, nou pak ik een willekeurig persoon Papagroom, hij geeft aan niet in het topic van de condooms te hebben gepost met deze reden, Ik heb er met opzet niet in gepost,,,,aan mij heeft het niet gelegen... Nou vraag ik jou, waar post Papagroom op het randje? Volgens mij nergens en toch is deze persoon niet meer vrij om gewoon te posten wat hij wil, maw hij word monddood gemaakt.

Kijk eens wat je zelf schrijft in je laatste zin Nynke55. Als jij iedere dag 20km te hard rijd en ze hebben je nooit gepakt, en je krijgt dan een bon thuis met een lokatie waar jij die dag niet bent geweest denk je dan ook och ik zeg maar niks want al die andere keren dat ik te hard heb gereden heb ik geen bon gehad?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:38

Papagroom heeft hele leuke opmerkingen, dwz, ik vind ze meestal leuk, maar ze zijn wel vaak op het randje. Dat hij zegt dat hij met opzet in het condoomtopic niets geplaatst heeft, zie ik ook als een grapje. Ik heb het idee dat hij zich echt niet laat stoppen als hij iets zeggen wil.
Hij is niet monddood gemaakt, hij is niet geband en hij kan zeggen wat hij wil, zolang het maar netjes gebeurt, dus niet kwetsend, niet schunnig en niet op de man.
Wat betreft de bon, nee als ik een bon krijg terwijl ik er niet ben geweest, dan zal ik ook protesteren. Maar word ik gewaarschuwd dat ik niet te hard moet rijden, ook al deed ik dat niet, dan hou ik mij mooi stil.
Ga ik op dat moment een grote bek geven, dan herkennen de agenten mijn autootje de volgende keer wel en dan gaan ze even controleren of ik inderdaad niet te hard rijd.
En dan kun je wel zeggen dat ze onpartijdig moeten zijn, maar ik heb mezelf, met mijn grote bek, ze wel in de kaart gespeeld.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:42

Ik ben al twee keer geband....dus sta wel degelijk op t randje........overigens hebben mijn opmerkingen vaak een dubbele bodem,die niet wordt gezien.....of wat ook voor komt is dat een woord totaal verkeerd gelezen wordt.....de ene mod is hierin overigens de andere niet..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:59

papagroom schreef:
Ik ben al twee keer geband....dus sta wel degelijk op t randje........overigens hebben mijn opmerkingen vaak een dubbele bodem,die niet wordt gezien.....of wat ook voor komt is dat een woord totaal verkeerd gelezen wordt.....de ene mod is hierin overigens de andere niet..

Ik bedoelde dat jouw opmerkingen vaak op het randje zijn, van wat kan en wat niet kan. Volgens mij bedoel jij dat je op het randje staat van weer geband te worden.
Zo zie je maar hoe iets verkeerd kan overkomen. Niet iedereen ziet dubbele bodems.
Maar fijn dat je er nog bent. :+

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:56

Kijk daar ga je weer Nynke55, jij denkt wat te lezen wat er helemaal niet staat of bedoeld word. Zou het niet een stuk makkelijker zijn om gewoon aan de persoon in kwestie te vragen wat hij/zij nou bedoeld met en post, dan krijg je dat gesodemieter ook niet. Dit gaat op voor iedereen. Ik heb het ook niet over een grote bek geven, lijkt mij dat hier niemand van is gediend. Het ging er mij over dat jij schrijft, En als ze dan eens, misschien onterecht, wel een PB krijgen is het huis te klein. Als je zelf niks gedaan hebt hoef je ook geen PB of wat dan ook te krijgen. Dit is dus één van de kromme dingen waar je als Bokker tegenaan loopt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:12

Wat bedoel je precies, Shellyke? Je klinkt in je post nogal aanvallend en we hebben het hier al een paar keer over gehad dat je niet op de persoon zou moeten spelen, maar op de bal.
Ik zie toch een duidelijk verschil in: "opmerkingen die op het randje zijn" en "ik sta op het randje". Als papagroom dit niet bedoelt, kan hij zelf uitleg geven, als hij dat wil. Ik zie hier ook geen gesodemieter.

Jij hebt het over de politie en een onterechte bon, in vergelijking met een mod en een onterechte waarschuwing of ban. Dit zet je neer als voorbeeld. Ik antwoord daarop met een voorbeeld "met een grote bek". Ik bedoel daar mee te zeggen, dat men reageert op een PB of waarschuwing, alsof men iets verschrikkelijks word aangedaan en dat men daartegen moet protesteren, terwijl je het ook gewoon voor kennisgeving kan aannemen en de volgende keer wat beter op zijn woorden letten. (of zoals in het voorbeeld, zijn snelheid.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:22

LBLGypsyCobs schreef:
Maar wat de restauranthouder niet kan en een mod wel is de opmerkingen van de luidruchtige gasten weggummen zodat de andere bezoekers ongestoord verder kunnen.

Klopt, maar is het terecht om dat te verwachten? Dat de mods de rotzooi van anderen opruimen, terwijl die anderen vrolijk doorgaan? Ik vind dat niet direct een logische gang van zaken. Als het een keertje gebeurt, soit, maar het recht opeisen om topics helemaal te ontwrichten, en dan verwachten dat je er niet op aangesproken wordt en dat de mods het wel weer even netjes maken... nou nee. Dat vind ik bepaald niet redelijk of sociaal klinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:35

Dus om in vergelijkingen te blijven, de moddies zijn de uitsmijters? :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:44

russel schreef:
Dus om in vergelijkingen te blijven, de moddies zijn de uitsmijters? :+

Of politieagenten. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:29

Maar hoe zien jullie in die verhouding dan de straffen die door Bokt worden uitgedeeld?
Een (permanente) ban, staat gelijk aan levenslang, dus heb je iets vreselijks uitgehaald?
Ik vergeet dan maar even, dat een politieagent IRL geen rechter is, in tegenstelling tot op Bokt. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:33

Een permanente ban is een ban van een jaar. Daarna kun je vragen of je terug mag komen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:37

Het is eigelijk bizar dat je moet vragen om terug te komen. Eigelijk hoort het gewoon zo te zijn dat de ban dan klaar is en je gewoon weer kunt bokken. Zonder te vragen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:40

quera schreef:
Het is eigelijk bizar dat je moet vragen om terug te komen. Eigelijk hoort het gewoon zo te zijn dat de ban dan klaar is en je gewoon weer kunt bokken. Zonder te vragen.

Vind ik ook! Je hebt je straf uitgezeten en je begint weer opnieuw, nieuwe ronde, nieuwe kansen! :D

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:01

quera schreef:
Dan hadden ze het topIc toch beter kunnen verplaatsen ipv een hangslot erop te gooien. :)

Nog een reactie op het condoomtopic, wat misschien wel een te late reactie is, ik moet de andere reacties hierna nog lezen.
Maar waarom split Bokt dan geen topics?
Laatste 5 pagina's offtopic = splitsen ( een huiskamer topic en de ander in zijn oorspronkelijke bedoelde versie )
Probleem opgelost toch :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:24

Klinkt niet verkeerd.
Maarrrrrrr wil bokt dat wel?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:28

In mijn tijd als mod werd er wél gesplit. Maar in hoeverre dat nu nog gedaan wordt...
De functie is er zeker!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:28

higgins schreef:
quera schreef:
Dan hadden ze het topIc toch beter kunnen verplaatsen ipv een hangslot erop te gooien. :)

Nog een reactie op het condoomtopic, wat misschien wel een te late reactie is, ik moet de andere reacties hierna nog lezen.
Maar waarom split Bokt dan geen topics?
Laatste 5 pagina's offtopic = splitsen ( een huiskamer topic en de ander in zijn oorspronkelijke bedoelde versie )
Probleem opgelost toch :)

Ja, dat zou inderdaad kunnen. Maar je zou zelf ook een nieuw topic kunnen openen in HK, zoals nu ook gebeurt is. Want als we minder bemoeienissen van mods willen, kunnen we zelf ook actie ondernemen.

Kyola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:32

Willen..!? Gedwongen worden.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:03

nynke55 schreef:
Ja, dat zou inderdaad kunnen. Maar je zou zelf ook een nieuw topic kunnen openen in HK, zoals nu ook gebeurt is. Want als we minder bemoeienissen van mods willen, kunnen we zelf ook actie ondernemen.

Klopt, maar vaak loopt het lekker in een topic. Met een nieuw topic wil de sfeer nog wel eens weg zijn.
Ik weet dat je kan splitsen vanaf een post of dat je berichten kan aanvinken en dan kan splitsen. Dan is het een kwestie van een mededeling; graag hier ontopic blijven, een link plaatsen van het topic waar men verder offtopic kan kletsen.

Heb zelf een kleinschalig forum dus ik weet dat dit kan. Het zal wel iets meer werk zijn voor de Modjes, maar voor de gebruikers zou het misschien wel heel fijn zijn.
Mocht het posten te snel gaan ( zodat je niet kan splitsen omdat er dan alweer 20 nieuwe berichten zijn ) kan je desnoods 2 minuten het topic op slot doen. Denk niet dat iemand het een probleem vind dat het heel even op slot gaat om te kunnen splitsen.