Paarden quotient?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:51

Ahh, zie je, dat verklaart het! Mijn pony heeft dus paarse vlekjes en daarom een voorkeur voor paarse bloemetjes. :j Terwijl oranje, de kleur van mandarijntjes, juist vloekt met haar gele vacht.

Het is vast ook daarom dat ze wél aanleg heeft voor piaffe en passage maar niet voor de pirouette - al die draaiende vlekjes, dat ziet er niet uit natuurlijk. Die moderators of nieuwsredactie zouden eens een wiki moeten schrijven over dit soort kleuren!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:51

Moderatoropmerking:
IN DE HERHALING: spammen is ook op 1 april NIET toegestaan. Creatief gebruik van de gevonden woorden in zelfbedachte zinnen mag (hebben wij ook wat te lachen), inspiratieloos elkaars zinnen en rijtjes overtypen niet.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:52

Mods bokt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:52

Ahhh...Ik vind die mods altijd zo streng hier op bokt. ^)
Zouden ze ook zo streng zijn voor hun paarden en pony's?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:53

Ibbel, dus ik mag gewoon prachtige verhalen schrijven met woorden waarvan ik denk dat het een paar punten opleverd? :D

Dat wordt een heel leuk penny verhaal!

Graag ontvang ik een reactie (of pb) zodat ik niet onnodig spam ;)

Captain

Re: Paarden quotient?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 09:54

Nou, wat flauw. Had mijn topic eindelijk eens 40 pagina's, zijn er weer 10 weg. :\
Groentensoep. :\

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:55

Ja ik denk dat ze als hun paarden niet lief zijn, ze ook een boze groene balk op de stal hangen..
Ja, en dan openen ze een topic waarom hun paard geen piaffe doet!?

Lijkt mij logisch, als ik de mods was, zou ik eerst een manderijn voeren, hopen dat de pony's de boze groene balk willen vergeten.

En anders moeten ze maar gaan springen :)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:55

Ik vine het eigenlijk best wel leuk, die PQ op bokt haha! Gisteren nog dressuur gedaan in de les, op een paard. ja, een heel erg mooi en lief paard, het was geen pony. ooit hoop ik weer een eigen paard te hbben, dan kan ik naar wedstrijden, springen, dressuren, western rijden, grondwerk doen, longeren en hem de piaffe, passage en de pirouette leren! Wat lijkt me dat gaaf zeg! En dan zou ik een fotoshoot houden in de tuin met op de achtergrond een mand met mandarijntjes en lavendel! uiteraard zal ik een goede slimme eigenaar zijn, dus zal niet beginnen over bepaalde soepsoorten als paardlief verkouden is. dat zou eigenlijk door de nieuwsredactie of de mods in de wiki van bokt moeten worden gezet: een waarschuwing dat je dat beter niet kunt gebruiken en je beter op zoek kunt naar een dokter voor je paard als ie verkouden is. En nu mijn prachtige verhaaltje ten einde komt moet ik eigenlijk (bokt is echt verslavend helaas) mijn boeken over laagconjunctuur en hoogconjunctuur gaan bestuderen, waar tot mijn grote spijt geen paarden in voor komen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:56

EngeltjeS schreef:
Ibbel, dus ik mag gewoon prachtige verhalen schrijven met woorden waarvan ik denk dat het een paar punten opleverd? :D

Dat wordt een heel leuk penny verhaal!

Graag ontvang ik een reactie (of pb) zodat ik niet onnodig spam ;)

Hoe creatiever hoe leuker :j Maak er maar wat van.

LecyTinker

@Horzelover... Ik vind het niet zo erg hoor. Ze hoeft van mijn geen ster te zijn in dressuur of springen. Beetje western aaleg zou leuk zijn, maar we gaan gewoon met de basis beginnen zoals longeren. Pirouette, passage, piaffe en al die dingen komen later wel weer. Dus voor mij heeft mijn paard alle punten gescoort die er te scoren zijn. Lavende vind ze denk ik niet lekker, kan vandaag wel eens proberen wat ze van een mandarijn vind.

@Danibanani... ik snap dat een pirouette niet optimaal is met allerlei stipjes. Of het nu groen, rood, bruin geel of oranje is. Snel ronddraaiende vlekjes maken je al snel duizelig. Toch denk ik dat je wiki eens moet raadplegen of de nieuwsredactie goed in de gaten moet houden, want die willen nog wel eens met goede artikelen komen om dit te voorkomen bij je paard of pony.

Dani

Er was eens een paard -of een pony, daar zijn de bronnen het niet over eens- met bijzonder veel aanleg voor piaffe, passage en pirouette. Als veulen danste hij al in de wei. Helaas bleek hij geen aanleg te bezitten voor de lagere dressuur, en zijn baasje probeerde andere disciplines. Springen, western, het lukte allemaal niet - het enige wat dit paard kon was dansen. Zijn baasje belde verschillende nieuwsredacties, want dit was toch wel heel bijzonder! Via de bokt wiki leerde hij over grondwerk en longeren, en ging hiermee aan de slag. Maar ook dit bood geen oplossing; het paard wilde dansen. Iedereen vond het zielig, en uiteindelijk werd er een speciale danswedstrijd uitgeschreven. Wat denk je? Het paard won!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:57

Dan ga ik er vandaag nog eens voor zitten om een creazin te maken. Heb ik nog wel 100.000 nu? (bok mobiel)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:58

LecyTinker schreef:
@Danibanani... ik snap dat een pirouette niet optimaal is met allerlei stipjes. Of het nu groen, rood, bruin geel of oranje is. Snel ronddraaiende vlekjes maken je al snel duizelig. Toch denk ik dat je wiki eens moet raadplegen of de nieuwsredactie goed in de gaten moet houden, want die willen nog wel eens met goede artikelen komen om dit te voorkomen bij je paard of pony.

Is het te genezen?? Oh, dat had die nieuwsredactie mij dan ook wel eerder mogen vertellen! De wiki heb ik al uitgeplozen, daar staat niks in. Zijn ze soms bang dat als ik de oplossing weet (iets met groentesoep, misschien?) ik ineens overal win als het op de pirouette aankomt? >;) Tenslotte gebeurt dat nu al regelmatig op wedstrijd bij de piaffe en passage..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:00

Gisteren kwam de zadelmaker voor mijn pony. Tijdens het testrijden merkte hij op dat ze een ruime stap heeft waardoor ze zéér geschikt zou zijn voor de dressuur! Voor springen is ze nét wat te compact gebouwd. Western zou ook nog lukken aangezien we al enige tijd bezig zijn met ons te focussen op longeren en grondwerk, wat héél goed gaat :D Afijn, terug naar de zadelmaker! Mijn paard voelde zich goed in haar vel en liet hélemaal uit zichzelf een prachtige piaffe, passage en pirouette zien :j

Ik denk dat we nu wel klaar zijn voor een heuse Bokt wedstrijd waar de mods ruim aanwezig gaan zijn
en nog extra volk om een ruim artikel te schrijven op de Wiki :j

Man man en dit op een zondag :')

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:01

weet je vandaag ga ik naar mijn paars lavendel kleurig paard met groene manen die geef ik altijd de groene mandarijntjes want daar zitten de meeste vitamine in. ik ga western dressuur springen longeregen en dan de piaffe en de passage rijden en als alles goed gaat op een wedstrijd een pirouette. ik hoop dat de mods op bokt dan een pagina van de nieuwsredactie en de wiki maken over mijn paarden en dat [HK] beware of the penny deel 2 [MA] beware of the penny ook over mij praten Beheer geeft mij dan mandarijntjes Mids ik de wedstrijd win

Dani

Re: Paarden quotient?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:02

Ik ga even een lekker kopje koffie drinken..mag een paard/pony dat eigenlijk ook?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:02

jullie hebben het steeds over soep van groenten, maar zover ik weet vreet deze soep aan je banksaldo!

Ik ben echter wel benieuwd als de mods, mids, redactie EN nieuwsredactie zoveel moeite hebben gedaan om de dressuur zo te benaderen in woorden, of dit ook het geval is voor de westernsport. Ik kan hier niets van op Wiki vinden, maar dacht het toch even in de groep te gooien.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:03

DaniBanani schreef:

Ligt eraan, bedoel je hoe ze longeren? Of de pirouette afdwingen? Of zouden Mods liver doen aan loswerken of mennen? Ik weet dat het bit paard goed was in dressuur?
Maar streng..ik weet niet, ik vind het wel goed dat al dat gepiep over paarse mandarijntjes en oranje bloemetjes op n dekjes wat wordt ingeperkt. Lijkt anders wel een wedstrijd wie wat heeft.
Mag dat bij springen eigenlijk ook?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:03

Ik vind een Bokt een leuk forum vooral er veel paardenliefhebbers er op zitten. Op Bokt kan je vanalles vinden en als je iets niet kan vinden kan je een eigen topic open wat je wilt weten over je paard/pony. Een moderator (Mods) kan je daarbij helpen als je het per ongeluk verkeerd heb geplaatst. Je kan op Bokt over grondwerk, dressuur, mennen, springen, cross country, western en nog veel meer vinden. Daarom is het ook zo leuk. Je hebt ook een beheer die beheert Bokt die heeb bijv. deze grap uitgevonden waarom ik dit nu aan het tiepen voor voor de PQ :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:04

rollback, slide, reining, pleasure etc ... heeft iemand een idee?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:04

pleasure
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 01-04-12 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:05

Jullie gebruiken vast geen aansnoerneusriem... Oeps...

horzlover

Pauline schreef:
DaniBanani schreef:

Ligt eraan, bedoel je hoe ze longeren? Of de pirouette afdwingen? Of zouden Mods liver doen aan loswerken of mennen? Ik weet dat het bit paard goed was in dressuur?
Maar streng..ik weet niet, ik vind het wel goed dat al dat gepiep over paarse mandarijntjes en oranje bloemetjes op n dekjes wat wordt ingeperkt. Lijkt anders wel een wedstrijd wie wat heeft.
Mag dat bij springen eigenlijk ook?

volgens mij moag niemand zijn paard/pony dwigen bij Dressuur Springen Western Mennen en Vrijheids Dressuur.

ik vind dat ook over die dekjes
maar ja wat doe je er aan wie plakt er nu mandarijntjes op dekjes of lavendel

Pauline

Ik ben niet zo thuis in de Western eigenlijk?
Maar er is toch ook een topic over Western en alles wat daarmee te maken heeft? Doen Western paarden ook aan stap en draf enzo?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:06

Mijn paard kruising pony heeft suuuuper veel aanleg voor de western piaffe, en dat heb ik haar allemaal aangeleerd doormiddel van de bokt wiki!! Maarja voor springen is ze echt niet geschikt, dan gaat ze pirouettes draaien boven de hindernis, of een passage. Ze wil absoluut niet onder mijn beheer staan dus ja, daarom doen we aan grondwerk en longeren! En als beloning kijgt ze mandarijntjes of lavendel, geleerd van bokt :D