Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Maar los daarvan zijn we achter de schermen ook flink met dit onderwerp bezig. O.a. omdat we tegenwoordig inderdaad gebruikers hebben die als 12 jarige binnen zijn gekomen, nu 22 zijn en problemen kunnen gaan krijgen met wat ze in het verleden in hun naïviteit gepost hebben.
Ffortuna schreef:Het is gewoon zo dat toen Bokt startte, men nog niet zo bekend was met de wereld van het internet. Dat je dingen zwart op wit (okee, blauw) zette die niet meer gewijzigd kunnen worden door jou zelf. Dat is een gegeven waar mensen nu achter komen en dat is beangstigend. Dat is -in mijn ogen- ook de hele basis voor deze discussie.
Suzanne F. schreef:Aan de andere kant zou ik niet weten wat je nog hebt aan al die oude berichten en topics. Van mij mogen die verdwijnen maar goed, er zullen genoeg mensen zijn die wel hun oude berichten willen kunnen blijven lezen.
bijdehandje1 schreef:Met dank aan een onzinpb van ene Karel kom ik maar niet weg.
Hij of zij zegt, dat het account kan worden omgezet in een gast. En dat ik moet temmen op berichten met persoonlijke informatie om ze te tippexen.
Grote kolder.
Wettelijk is het vastgelegd dat men ze op verzoek weg moet doen. Hiermee omzeilen of overtreden ze dus de wet.
Suzanne F. schreef:Ffortuna schreef:Het is gewoon zo dat toen Bokt startte, men nog niet zo bekend was met de wereld van het internet. Dat je dingen zwart op wit (okee, blauw) zette die niet meer gewijzigd kunnen worden door jou zelf. Dat is een gegeven waar mensen nu achter komen en dat is beangstigend. Dat is -in mijn ogen- ook de hele basis voor deze discussie.
Klopt. Mij beangstigt het ook ergens. Ik zou graag overnieuw beginnen met een schone lei.
__Laura schreef:Suzanne F. schreef:Aan de andere kant zou ik niet weten wat je nog hebt aan al die oude berichten en topics. Van mij mogen die verdwijnen maar goed, er zullen genoeg mensen zijn die wel hun oude berichten willen kunnen blijven lezen.
Als de informatieve topics, foto's, etc blijven staan & de gesloten topics weggegooid worden, dat scheelt al een hoop denk ik.
Ik kan me nog wel wat berichten herinneren in verschillende HK topics, die je jaren later niet meer tegen wil komen.
Ook ik zal blij zijn als we kunnen beginnen met een schone lei
Fiffill schreef:Ik hoef niet weg van bokt, maar zou wel graag berichten verwijderd zien. En het lijkt me fijn als ik dat zelf kan doen, scheelt de mods ook weer werk.
Ann schreef:Fiffill schreef:Ik hoef niet weg van bokt, maar zou wel graag berichten verwijderd zien. En het lijkt me fijn als ik dat zelf kan doen, scheelt de mods ook weer werk.
De mogelijkheid om specifieke berichten te verwijderen is er al en het werk voor de mods valt best mee. Als je ze zelf temt, scheelt dat al een boel opzoekwerk.
Lovely schreef:Wiki zo gespecificeerd laten worden is voor de leek als de bomen in het bos.Belangrijke en betrouwbare informatie had naar de Wiki gespiegeld moeten worden, maar dat is nooit gebeurd. Dat heeft 2 effecten: 1. de bruikbare en betrouwbare informatie is steeds slechter vindbaar en 2. zowel het forum als de wiki begint steeds meer te bestaan uit onzin en ononderbouwde persoonlijke voor- en afkeuren.
Fiffill schreef:Ik hoef niet weg van bokt, maar zou wel graag berichten verwijderd zien. En het lijkt me fijn als ik dat zelf kan doen, scheelt de mods ook weer werk.
slokkie schreef:Fiffill schreef:Ik hoef niet weg van bokt, maar zou wel graag berichten verwijderd zien. En het lijkt me fijn als ik dat zelf kan doen, scheelt de mods ook weer werk.
En terwijl jij dit netjes en met beleid doet kan iemand met minder
goede bedoelingen post verwijderen wanneer het hem niet goed uit komt.
Bij verkoop van een paard de eerdere verhalen over kreupel lopen er tussenuit gummen bijvoorbeeld.