Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hopla schreef:In de huiskamer waar ik in bok durft niemand hier te reageren omdat ze geen zin hebben in een OW.
Vind je het goed dat ik een nieuw topic aanmaak met pol met de vraag of bokkers tevreden zijn?
ThisIsMe schreef:KiWiKo schreef:dus dan maar ingrijpend renoveren en de andere bewoners er weer last van hebben.
iedereen die zo te klagen heeft moet zich eens afvragen hoe het komt dat bokt zo groot is en fok, cavelettie ed zo klein blijven....... Ik kan je vertellen hoe dat komt, dat komt omdat er hier dingen heel duidelijk zijn, en er sancties volgen als je je niet aan de regels houd.... strakke structuur.
Waarom compleet verbouwen, als je daarmee nog geen 1 procent van de gebruikers gelukkig maakt?
Natuulijk is inbreng goed, meedenken is super...... maar stomweg lopen meuten omdat iemand dr zin niet krijgt of een tik op dr vingers is gewoonweg ........ tja hoe moet je het zeggen
Het team is constant bezig zichzelf te verbeteren, op allerlei manieren....... zal voor sommige gebruikers nooit tot een tevreden resultaat leiden, kan je je afvragen of dit dan aan de gebruiker ligt of aan bokt?
want er zijn nog altijd duizenden bokkers die absoluut die problemen niet hebben, en dat is nog altijd de grote, grote meerderheid.
het is allemaal niet zo moeilijk, het is zo moeilijk als je het als gebruiker zelf maakt
Sorry Kim, maar dat is echt gelül van een dronken aardbei, dat mensen zich niet laten horen betekent niet vol-automatisch dat ze ook helemaal tevreden zijn hoor. Om er maar van uit te gaan dat 99% van Bokt tevreden is is erg kort door de bocht. Ik persoonlijk word af en toe helemaal flauw van het kinderachtige gekissebis van mensen, het naar mijn idee overmatig temmen (ik persoonlijk vind temmen toch een soort van klikken hoor, kan er niks aan doen. Kijk, als iemand een topic op het verkeerde forum opent en een ander wijst hem/haar daar op OK, maar dat gezeur over elkaars posts vind ik echt heel kinderachtig). Maar ik negeer dat dan gewoon en kom niet meer in de betreffende topics omdat ik geen zin in dat gezeik heb. Naar mijn idee zouden de mods ook veel vaker op die manier moeten reageren, adviseer mensen om elkaar te negeren i.p.v. bans te geven vanwege persoonlijke vetes.
Ik vind het ook een beetje flauw om mensen min of meer te adviseren dan maar niet meer op Bokt te komen, dan mag je dus niet meedenken om dingen te veranderen?Citaat:Ik kan denk ik wel denken dat de mensen die zo een ontzettende moeite hebben met bokt en het beleid van bokt, dat ze er hele drama's van maken naar alle waarschijnlijkheid IRL ook problemen hebben met overheid, staleigenaren, bazen of gewoon andere mensen om zich heen.......
zo'n opmerking vind ik wel erg ver gaan hoor, betekent dat dan dat je IRL ook niet mag meedenken hoe dingen misschien nog beter kunnen? Want volgens mij wordt er helemaal niet zo'n drama van gemaakt, maar gewoon geprobeerd om verbeteringen aan te dragen en aan te geven wat als niet-prettig ervaren wordt. Of, als ik jouw vergelijking doortrek, betekent dat dan dat je IRL ook slecht met kritiek kan omgaan?
ThePast03 schreef:Als ik dit zo lees is het onbegrijpelijk dat fokt nog niet groter is, volgens sommige zijn er een hoop ontevreden gebruikers die zich veel beter thuis zouden voelen op fokt.
hopla schreef:Fokt is een heel ander forum dan Bokt.
Op fokt gaat het over heel serieuze zaken.
De reden dat ik op Bokt zit is omdat er veel variatie is in aanbod waaronder de huiskamer.
Maar ik wacht nog steeds op een antwoord van kiwiko of dat ik een topic met pol mag aanmaken waar we nu eens heel serieus gaan kijken hoeveel bokkers er werkelijk tevreden zijn.
Dat geeft in ieder geval meer duidelijkheid dan zomaar te roepen dat 99% tevreden is.
Feiten wil ik zien en geen loze kreten.
nickyu schreef:gooi dan die stoker al dan niet tijdelijk van dat topic en
geef de discussie een kans
KiWiKo schreef:en dan kan je ook nog eens naar jezelf kijken, als je op 100 posts 10 ow's hebt, gaat er ergens iets niet goed....... als je op 10.000 posts 10 ow's heb is het al een stuk minder dramatisch gesteld met je sociale vaardigheden
KiWiKo schreef:er is vorig jaar een KTO gehouden, de uitslag hiervan kan je vast nog wel ergens terug vinden hopla
maar als jij een topic aan wil maken daarover, moet je dat vooral doen
ThisIsMe schreef:vermoed zomaar dat dat heus wel eerst gedaan word voordat er een ban komt ivm veteKiWiKo schreef:en dan kan je ook nog eens naar jezelf kijken, als je op 100 posts 10 ow's hebt, gaat er ergens iets niet goed....... als je op 10.000 posts 10 ow's heb is het al een stuk minder dramatisch gesteld met je sociale vaardigheden
nou snap ik het![]()
Dan zijn de mods er dus om te oordelen over iemands sociale vaardigheden? Ik weet niet hoor, er zijn mensen die zo ongeveer dag en nacht op bokt zitten te posten en weinig tot geen OW's krijgen, maar dat zouden toch niet direct de mensen zijn die ik de grootste sociale vaardigheden zou toedichten
Maar even serieus, natuurlijk moeten er op een forum, zeker op een groot forum, basisregels zijn, maar naar mijn idee moet je er altijd voor waken dat je niet doorslaat in die regels. Soms nemen mensen zichzelf ook wel eens te serieus en betrekken alles op zichzelf, terwijl een ander misschien helemaal niks verkeerds bedoelt. Dat heb ik de laatste tijd al een paar keer zien gebeuren en dan krijgt één van beiden of beiden een ban vanwege een persoonlijke vete, terwijl je die mensen naar mijn idee beter kan vertellen dat ze niet zo (tegen elkaar) moeten zeuren.
hopla schreef:KiWiKo schreef:er is vorig jaar een KTO gehouden, de uitslag hiervan kan je vast nog wel ergens terug vinden hopla
maar als jij een topic aan wil maken daarover, moet je dat vooral doen
En zo geschiede........
[FZ] Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?
hopla schreef:Dit is dus enorm frustrerend Ellende.
Eline schreef:ThisIsMe: geloof me, daar beginnen we meeEr is niemand die in één keer *patsboem* een permanente ban krijgt voor het uitvechten van een vete, of het moet op zo'n manier gaan dat de honden er echt geen brood van lusten (en dan denk ik aan posts waarin de ongeneeslijke ziektes je om de oren vliegen, om het zo te zeggen). Maar als we merken dat er ergens iets niet goed ziet proberen de moddies er eerst achter te komen wat dat is, wordt er bijgestuurd in een topic, krijgen mensen pb's. Pas als er daarna doorgegaan wordt - en de ervaring is, helaas, dat dat gewoon niet altijd opgepakt wordt - volgt een waarschuwing als mensen doorgaan. En dan is het pas zo dat bij de 2e OW een korte (24 uur) ban volgt.
ThisIsMe schreef:Als het zo eenvoudig was zouden er al láng geen vetes meer zijn op Bokt, want dat is zo'n beetje het eerste wat gezegd wordt en wat bij iedere OW wegens het uitvechten van die vete opnieuw gezegd wordt, en als het dan uiteindelijk bij de mids terecht komt nóg een keer. Dat is het hem juist: beide betrokkene partijen in een vete vinden dat de ander raaskalt en belachelijk doet, het ligt altijd aan die ander. Er worden hele lijsten bijgehouden door de betrokkenen over wie van welke partij er hoeveel OW's voor wat en wanneer heeft gehad. Echt, was het maar zo eenvoudig dat het opgelost kon worden met een simpele opmerkingDat heb ik de laatste tijd al een paar keer zien gebeuren en dan krijgt één van beiden of beiden een ban vanwege een persoonlijke vete, terwijl je die mensen naar mijn idee beter kan vertellen dat ze niet zo (tegen elkaar) moeten zeuren.
ThePast03 schreef:hopla schreef:Dit is dus enorm frustrerend Ellende.
Persoonlijk vind ik het frustrerend dat jij in een huiskamertopic mensen gaat oproepen om je poll in te vullen. Alleen al door dit soort akties zijn die polls dus nooit betrouwbaar te noemen.