Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:07

en zo zie ik het ook ThePast03........

Overal wordt naar geluisterd, op elke op of aanmerking wordt over nagedacht.

Alleen kunnen we niet overal wat mee, en dan stel je een gebruiker teleur... helaas

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:09

hopla schreef:
In de huiskamer waar ik in bok durft niemand hier te reageren omdat ze geen zin hebben in een OW.
Vind je het goed dat ik een nieuw topic aanmaak met pol met de vraag of bokkers tevreden zijn?

Misschien zegt dat ook wel wat over die bokkers in dat huiskamertopic? Als ze op een normale manier reageren krijgen ze heus geen ow.

Een poll heeft weinig zin. Wordt maar door een klein gedeelte van bokt ingevuld.
Wat veel betrouwbaarder is is het aantal mensen wat aktief bezig is op bokt en zolang dat zo groot is als nu is blijkbaar het merendeel tevreden.

Waarom wil een klein gedeelte bokt veranderen in een forum wat hun beter bevalt terwijl dat forum al bestaat in de vorm van fokt?
Als ik dit zo lees is het onbegrijpelijk dat fokt nog niet groter is, volgens sommige zijn er een hoop ontevreden gebruikers die zich veel beter thuis zouden voelen op fokt.

Ergens klopt er dus iets niet en de eenvoudige conclusie kan niet anders zijn dat het merendeel wel degelijk tevreden is over het algemeen op bokt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:13

ThisIsMe schreef:
KiWiKo schreef:
dus dan maar ingrijpend renoveren en de andere bewoners er weer last van hebben.

iedereen die zo te klagen heeft moet zich eens afvragen hoe het komt dat bokt zo groot is en fok, cavelettie ed zo klein blijven....... Ik kan je vertellen hoe dat komt, dat komt omdat er hier dingen heel duidelijk zijn, en er sancties volgen als je je niet aan de regels houd.... strakke structuur.

Waarom compleet verbouwen, als je daarmee nog geen 1 procent van de gebruikers gelukkig maakt?

Natuulijk is inbreng goed, meedenken is super...... maar stomweg lopen meuten omdat iemand dr zin niet krijgt of een tik op dr vingers is gewoonweg ........ tja hoe moet je het zeggen Lachen

Het team is constant bezig zichzelf te verbeteren, op allerlei manieren....... zal voor sommige gebruikers nooit tot een tevreden resultaat leiden, kan je je afvragen of dit dan aan de gebruiker ligt of aan bokt?

want er zijn nog altijd duizenden bokkers die absoluut die problemen niet hebben, en dat is nog altijd de grote, grote meerderheid.
het is allemaal niet zo moeilijk, het is zo moeilijk als je het als gebruiker zelf maakt

Sorry Kim, maar dat is echt gelül van een dronken aardbei, dat mensen zich niet laten horen betekent niet vol-automatisch dat ze ook helemaal tevreden zijn hoor. Om er maar van uit te gaan dat 99% van Bokt tevreden is is erg kort door de bocht. Ik persoonlijk word af en toe helemaal flauw van het kinderachtige gekissebis van mensen, het naar mijn idee overmatig temmen (ik persoonlijk vind temmen toch een soort van klikken hoor, kan er niks aan doen. Kijk, als iemand een topic op het verkeerde forum opent en een ander wijst hem/haar daar op OK, maar dat gezeur over elkaars posts vind ik echt heel kinderachtig). Maar ik negeer dat dan gewoon en kom niet meer in de betreffende topics omdat ik geen zin in dat gezeik heb. Naar mijn idee zouden de mods ook veel vaker op die manier moeten reageren, adviseer mensen om elkaar te negeren i.p.v. bans te geven vanwege persoonlijke vetes.
Ik vind het ook een beetje flauw om mensen min of meer te adviseren dan maar niet meer op Bokt te komen, dan mag je dus niet meedenken om dingen te veranderen?
Citaat:
Ik kan denk ik wel denken dat de mensen die zo een ontzettende moeite hebben met bokt en het beleid van bokt, dat ze er hele drama's van maken naar alle waarschijnlijkheid IRL ook problemen hebben met overheid, staleigenaren, bazen of gewoon andere mensen om zich heen.......

zo'n opmerking vind ik wel erg ver gaan hoor, betekent dat dan dat je IRL ook niet mag meedenken hoe dingen misschien nog beter kunnen? Want volgens mij wordt er helemaal niet zo'n drama van gemaakt, maar gewoon geprobeerd om verbeteringen aan te dragen en aan te geven wat als niet-prettig ervaren wordt. Of, als ik jouw vergelijking doortrek, betekent dat dan dat je IRL ook slecht met kritiek kan omgaan?

Je kan heel makkelijk iemand negeren door gewoon de foei knop te gebruiken, maar dat wil de bokker liever niet...........

als je de schoen past trek je hem aan........ kritiek mag, wordt ook echt serieus naar gekeken...

maar als je bijvoorbeeld een ow krijgt omdat je een pb openbaar maakt, moet je niet gaan huilenbalken dat het beleid niet klopt Lachen

Meedenken is altijd goed, er is altijd ruimte voor verbetering, echter moeten die verbeteringen wel voor de meerderheid van de users gelden en niet voor een persoon ansich Lachen

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:15

ThePast03 schreef:
Als ik dit zo lees is het onbegrijpelijk dat fokt nog niet groter is, volgens sommige zijn er een hoop ontevreden gebruikers die zich veel beter thuis zouden voelen op fokt.

Fokt is een heel ander forum dan Bokt.
Op fokt gaat het over heel serieuze zaken.
De reden dat ik op Bokt zit is omdat er veel variatie is in aanbod waaronder de huiskamer.
Maar ik wacht nog steeds op een antwoord van kiwiko of dat ik een topic met pol mag aanmaken waar we nu eens heel serieus gaan kijken hoeveel bokkers er werkelijk tevreden zijn.
Dat geeft in ieder geval meer duidelijkheid dan zomaar te roepen dat 99% tevreden is.
Feiten wil ik zien en geen loze kreten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:17

er is vorig jaar een KTO gehouden, de uitslag hiervan kan je vast nog wel ergens terug vinden hopla Lachen

maar als jij een topic aan wil maken daarover, moet je dat vooral doen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:18

hopla schreef:
Fokt is een heel ander forum dan Bokt.
Op fokt gaat het over heel serieuze zaken.
De reden dat ik op Bokt zit is omdat er veel variatie is in aanbod waaronder de huiskamer.
Maar ik wacht nog steeds op een antwoord van kiwiko of dat ik een topic met pol mag aanmaken waar we nu eens heel serieus gaan kijken hoeveel bokkers er werkelijk tevreden zijn.
Dat geeft in ieder geval meer duidelijkheid dan zomaar te roepen dat 99% tevreden is.
Feiten wil ik zien en geen loze kreten.

Dan heb je nog fok waar ook heel variatie is in aanbod en waar je ook wat harder mag wezen. Knipoog

Een poll geeft geen feiten want er is maar een klein deel van de gebruikers die meewerkt aan zo'n poll (en dat zijn ook vaak weer gebruikers die worden opgetrommeld uit HK forums om vooral de poll te beinvloeden Knipoog en dan is het ook maar net hoe je de vraagstelling brengt. Bijna iedereen heeft natuurlijk wel enkele puntjes van kritiek en daarvoor zijn juist dit soort topics.

Als je feiten wilt zien kijk je naar het aantal gebruikers wat elke dag weer aktief is op bokt, dat geeft toch echt duidelijk aan dat het merendeel prima tevreden is met bokt.
Ik ken weinig mensen die gaan zitten posten op een forum waar ze zichzelf helemaal niet thuis voelen en waarvan ze zichzelf vreselijk ergeren aan de huisregels, zou ook wel een beetje dom zijn lijkt me. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:20

en dan kan je ook nog eens naar jezelf kijken, als je op 100 posts 10 ow's hebt, gaat er ergens iets niet goed....... als je op 10.000 posts 10 ow's heb is het al een stuk minder dramatisch gesteld met je sociale vaardigheden

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:21

in eerdere reactie lees ik met meer als thisisme als ThePast03
weet dat het in praktijk zo is
dat er echt wel naar meningen gekeken word en als er genoeg stemmen op gaan er zelfs soms wat veranderd en soms ook niet
niet alles zal ook mogelijk zijn
maar het valt me wel op dat er steeds minder discussies worden gevoerd en als het dreigt te gaan neigen naar een goede discussie of mensne uit angst voor ow afhaken
of dat er een slotje komt omdat er 1 (ja 1 ) iemand niet netjes reageert
gooi dan die stoker al dan niet tijdelijk van dat topic en
geef de discussie een kans
niet lang geleden ging het tijdelijk ook zo
en het leek goed te gaan en nu zie je steeds meer ervaren
mensen minder reageren
ben meer een meelezer dan een poster in deze maar het valt op
en er zijn nog veel meer meelezers .. een goede rijtechnische
of verzorg technische discussie op zijn tijd
kan best wel leerzaam / interessant zijn
dat is toch wel iets wat ik mis van het "oude"bokt
voor nog oudere meeposters is er ooit een appart gedeelte opgericht
hoe staat het daar overgens mee?
las wel al 2 jaar mee voor ik lid werd .. maar de goede discussies
uit de oude tijd waar mensen het ook niet eens werden
maar elkaar wel enigzins poogden te accepteren ..ach ja ..zal wel aan de leeftijd liggen Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:24

nickyu schreef:
gooi dan die stoker al dan niet tijdelijk van dat topic en
geef de discussie een kans

Hier ben ik het volledig mee eens. Helaas merk ik vaak genoeg dat sommige mensen (vaak groepjes) proberen bewust een slotje op een topic proberen te krijgen als de discussie een andere wending neemt dan hun leuk vinden.
Helaas worden dat soort gebruikers beloont want dat slotje komt er, waarschijnlijk hebben ze daar zelfs wel een ow voor over.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:27

helaas ziet die stoker zichzelf vaak niet als stoker, en dan krijg je gebruikers die het nergens mee eens zijn qua beleid ....

De gebruikers die kritiek hebben, dit onderbouwen EN eventueel met oplossingen komen ipv heel hard roepen "modjes zijn vervelend" zijn de oprecht geintresseerde gebruikers, die oprecht willen dat het forum beter wordt. De rest zijn mensen die ergens hun gram moeten halen..........

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:35

KiWiKo schreef:
en dan kan je ook nog eens naar jezelf kijken, als je op 100 posts 10 ow's hebt, gaat er ergens iets niet goed....... als je op 10.000 posts 10 ow's heb is het al een stuk minder dramatisch gesteld met je sociale vaardigheden

nou snap ik het Pling
Dan zijn de mods er dus om te oordelen over iemands sociale vaardigheden? Ik weet niet hoor, er zijn mensen die zo ongeveer dag en nacht op bokt zitten te posten en weinig tot geen OW's krijgen, maar dat zouden toch niet direct de mensen zijn die ik de grootste sociale vaardigheden zou toedichten Haha!
Maar even serieus, natuurlijk moeten er op een forum, zeker op een groot forum, basisregels zijn, maar naar mijn idee moet je er altijd voor waken dat je niet doorslaat in die regels. Soms nemen mensen zichzelf ook wel eens te serieus en betrekken alles op zichzelf, terwijl een ander misschien helemaal niks verkeerds bedoelt. Dat heb ik de laatste tijd al een paar keer zien gebeuren en dan krijgt één van beiden of beiden een ban vanwege een persoonlijke vete, terwijl je die mensen naar mijn idee beter kan vertellen dat ze niet zo (tegen elkaar) moeten zeuren.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:48

KiWiKo schreef:
er is vorig jaar een KTO gehouden, de uitslag hiervan kan je vast nog wel ergens terug vinden hopla Lachen

En zo geschiede........

[FZ] Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:48

ThisIsMe: geloof me, daar beginnen we mee Lachen Er is niemand die in één keer *patsboem* een permanente ban krijgt voor het uitvechten van een vete, of het moet op zo'n manier gaan dat de honden er echt geen brood van lusten (en dan denk ik aan posts waarin de ongeneeslijke ziektes je om de oren vliegen, om het zo te zeggen). Maar als we merken dat er ergens iets niet goed ziet proberen de moddies er eerst achter te komen wat dat is, wordt er bijgestuurd in een topic, krijgen mensen pb's. Pas als er daarna doorgegaan wordt - en de ervaring is, helaas, dat dat gewoon niet altijd opgepakt wordt - volgt een waarschuwing als mensen doorgaan. En dan is het pas zo dat bij de 2e OW een korte (24 uur) ban volgt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:50

ThisIsMe schreef:
KiWiKo schreef:

nou snap ik het Pling
Dan zijn de mods er dus om te oordelen over iemands sociale vaardigheden? Ik weet niet hoor, er zijn mensen die zo ongeveer dag en nacht op bokt zitten te posten en weinig tot geen OW's krijgen, maar dat zouden toch niet direct de mensen zijn die ik de grootste sociale vaardigheden zou toedichten Haha!
Maar even serieus, natuurlijk moeten er op een forum, zeker op een groot forum, basisregels zijn, maar naar mijn idee moet je er altijd voor waken dat je niet doorslaat in die regels. Soms nemen mensen zichzelf ook wel eens te serieus en betrekken alles op zichzelf, terwijl een ander misschien helemaal niks verkeerds bedoelt. Dat heb ik de laatste tijd al een paar keer zien gebeuren en dan krijgt één van beiden of beiden een ban vanwege een persoonlijke vete, terwijl je die mensen naar mijn idee beter kan vertellen dat ze niet zo (tegen elkaar) moeten zeuren.
vermoed zomaar dat dat heus wel eerst gedaan word voordat er een ban komt ivm vete Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:52

hopla schreef:
KiWiKo schreef:

En zo geschiede........

[FZ] Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?

en er zit al een slotje op Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:53

wel 1 ding 1% van de 80.000 aanmeldingen
of 1% van de enigszins actieve bokkers Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:55

Had ik net een berichtje geplaatst zat er alweer een slotje op Cool

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:56

Ik heb het topic inderdaad voor overleg gesloten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:56

Dit is dus enorm frustrerend Ellende.
Ten eerste vraag ik hier toestemming om desbetreffende pol te mogen plaatsen aan Kiwiko.
En binnen een minuut gaat het op slot.
Als ik een keer tem dan duurt het soms 4 dagen voordat er uberhaupt iemand naar de Tem kijkt.
Dit vind ik erg opmerkelijk.
Ik mag toch hopen dat dit gedoe me nu weer geen OW oplevert want dan snap ik er helemaal niets meer van.
Ik vraag notabene toestemming en op het moment dat het dus het bokteam aangaat mag dat dan niet ofzo?
Graag uitleg hierover en graag ook openbaar.
Er zullen best meer bokkers nu met dezelfde vragen zitten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:58

Ik kan je geen toestemming geven Hopla, ik heb slechts gezegd dat ik je niet tegen kan houden als je dat zou willen doen....... ik ben ook geen Mod, ik ben een Mid........

kan je zien aan het kleurtje Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:00

hopla schreef:

Persoonlijk vind ik het frustrerend dat jij in een huiskamertopic mensen gaat oproepen om je poll in te vullen. Alleen al door dit soort akties zijn die polls dus nooit betrouwbaar te noemen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:01

Hopla: ik pb je even (en nee, daar staat geen Officiële Waarschuwing boven Knipoog )

Edit: of wacht, je vroeg openbaar, dat kan ook:
KiWiKo is geen moderator maar een bemiddelaar. Het kan voorkomen dat een tem een aantal dagen open staat voordat er een moderator naar kijkt. Dit komt onder andere omdat de mods per forum zijn gegroepeerd: op het moment dat jij temt en er is geen mod van 'Shetlanders' online kan het dus even duren voordat je tem wordt opgepakt. Is het druk en gaat je melding over een lastige situatie, kan het zelfs langer duren, al proberen we altijd binnen drie dagen antwoord te geven.

Ik wil graag met een paar mensen, waaronder de moderators hier op forumzaken, overleggen over je topic, dat het binnen een paar minuten op slot staat, komt omdat ik het zag, je linkte het immers vanuit een topic wat ik aan het lezen was Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:02

Eline schreef:
ThisIsMe: geloof me, daar beginnen we mee Lachen Er is niemand die in één keer *patsboem* een permanente ban krijgt voor het uitvechten van een vete, of het moet op zo'n manier gaan dat de honden er echt geen brood van lusten (en dan denk ik aan posts waarin de ongeneeslijke ziektes je om de oren vliegen, om het zo te zeggen). Maar als we merken dat er ergens iets niet goed ziet proberen de moddies er eerst achter te komen wat dat is, wordt er bijgestuurd in een topic, krijgen mensen pb's. Pas als er daarna doorgegaan wordt - en de ervaring is, helaas, dat dat gewoon niet altijd opgepakt wordt - volgt een waarschuwing als mensen doorgaan. En dan is het pas zo dat bij de 2e OW een korte (24 uur) ban volgt.

Ik had het ook niet over een permanente ban hoor Knipoog
Kan me herinneren dat ik een tijdje geleden hierover nog met je van gedachten gewisseld heb via PB, dat mijn beleving toen in dat betreffende topic toch anders was. Dat vond ik zo'n typisch geval dat die mensen beter verteld had kunnen worden dat ze niet zo moesten zeuren en dat ze dat topic, en elkaar, beter links konden laten liggen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:12

ThisIsMe schreef:
Dat heb ik de laatste tijd al een paar keer zien gebeuren en dan krijgt één van beiden of beiden een ban vanwege een persoonlijke vete, terwijl je die mensen naar mijn idee beter kan vertellen dat ze niet zo (tegen elkaar) moeten zeuren.
Als het zo eenvoudig was zouden er al láng geen vetes meer zijn op Bokt, want dat is zo'n beetje het eerste wat gezegd wordt en wat bij iedere OW wegens het uitvechten van die vete opnieuw gezegd wordt, en als het dan uiteindelijk bij de mids terecht komt nóg een keer. Dat is het hem juist: beide betrokkene partijen in een vete vinden dat de ander raaskalt en belachelijk doet, het ligt altijd aan die ander. Er worden hele lijsten bijgehouden door de betrokkenen over wie van welke partij er hoeveel OW's voor wat en wanneer heeft gehad. Echt, was het maar zo eenvoudig dat het opgelost kon worden met een simpele opmerking Lachen .

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:12

ThePast03 schreef:
hopla schreef:

Persoonlijk vind ik het frustrerend dat jij in een huiskamertopic mensen gaat oproepen om je poll in te vullen. Alleen al door dit soort akties zijn die polls dus nooit betrouwbaar te noemen.

Verward Aangezien dat een HK topic is waar ik meepost, en ik me niet kan herinneren dat ik jou daar ooit eerder tegengekomen ben, zit jij dan de posts van Hopla na te zoeken?
Want als we het dan over frustraties gaan hebben, dat is zo'n beetje mijn grootste frustratie op Bokt, mensen die elkaars posts gaan zitten nazoeken, om elkaar daar later in een ander topic mee om de oren te kunnen slaan Cool
Hopla meldde alleen dat ze het topic geopend had, ze gaf er toch geen stemadvies bij?