oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:30

Bas232 schreef:
Olympia schreef:
Je zegt dat je niet eens meer durft te posten, maar dat bedoel je toch niet letterlijk, jullie roepen allemaal wel zo hard ow bokt dit bokt dat bokt zo... Jullie vinden het allemaal niet leuk, lopen alleen maar te zeuren, maar blijven wel terug komt.. Verward

Ja ik bedoel het wel letterlijk.....want zo is het me reeds de laatste maanden vergaan.
Ik lees enkel, maar vind dit topic wel geinig, dus was het tijd om nog eens iets te posten.
Maar ik vrees dat het niet lang gaat duren, want zodra ze me in de smiezen hebben ben ik weer maanden weg Haha!

Ach, get a life, dat hebben sommige blijkbaar niet.. En dan gaan ze maar lastig lopen doen op bokt...

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:35

Olympia schreef:
Ach, get a life, dat hebben sommige blijkbaar niet.. En dan gaan ze maar lastig lopen doen op bokt...

Wel ik heb dus een leven, en meteen een eigen forum gestart...effe wachten op Google tot ze het oppikken....zie onderschrift.
Da's namelijk de andere manier, ik vind Bokt erg leuk, behalve die mods die overal om niets OW's en slotjes plaatsen.
Een goede discussie is op Bokt niet meer mogelijk, behalve deze topic dan...want die is leuk...maar zal binnenkort ook wel gesloten worden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:37

Jha vind je het gek, jullie vinden het soms alleen maar leuk om mensen af te zeiken..

Verder als je het niet leuk vind om bokt, waarom kom je dan terug, je weet dat er toch niks te veranderen valt als je al aangeeft, want het wordt volgens jouw gesloten of je krijgt zelf een ban, waarom dan al die moeite?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:39

Olympia schreef:
Jha vind je het gek, jullie vinden het soms alleen maar leuk om mensen af te zeiken..

Verder als je het niet leuk vind om bokt, waarom kom je dan terug, je weet dat er toch niks te veranderen valt als je al aangeeft, want het wordt volgens jouw gesloten of je krijgt zelf een ban, waarom dan al die moeite?

Omdat ik mijn klep niet kan houden zeker? Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:40

Nee ik bedoel er meer mee te zeggen houd lekker de eer bij jezelf, waarom allemaal die moeite als je het toch niet leuk vind en denkt dat als je je mond weer opendoet dat je een ban krijgt.. Houd dan lekker de eer aan jezelf... En niet aan de mods Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:44

Olympia schreef:
Nee ik bedoel er meer mee te zeggen houd lekker de eer bij jezelf, waarom allemaal die moeite als je het toch niet leuk vind en denkt dat als je je mond weer opendoet dat je een ban krijgt.. Houd dan lekker de eer aan jezelf... En niet aan de mods Haha!

Ja leuk en aardig, maar als jij het allemaal zo goed vind hier, waarom zit je dan in dit topic?
Want het is een duidelijke geste aan de mod's om Bokt heel te laten.
Jij discussiert niet eens, enkel opmerkingen als houdt de eer aan jezelf, waar dient deze topic dan voor?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:47

Ik heb hier helemaal geen zin in om mee te discussieren, ik vind het allemaal prima zo, ik ben niet verplicht om te bokken hoor, als ik wil kom ik en als ik niet wil niet, prima.. Haha!

En ik wil er alleen maar mee zeggen dat jullie allemaal zo lopen te zeuren over van alles en nog wat, maar jullie blijven wel komen enz.. En dan doel ik nu even op jouw met je post : Ik kom alleen maar in dit topic, want dat vind ik leuk, maar voor de rest nergens meer, waarom kom je er dan nog..

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:51

Olympia schreef:
Ik heb hier helemaal geen zin in om mee te discussieren, ik vind het allemaal prima zo, ik ben niet verplicht om te bokken hoor, als ik wil kom ik en als ik niet wil niet, prima.. Haha!

En ik wil er alleen maar mee zeggen dat jullie allemaal zo lopen te zeuren over van alles en nog wat, maar jullie blijven wel komen enz.. En dan doel ik nu even op jouw met je post : Ik kom alleen maar in dit topic, want dat vind ik leuk, maar voor de rest nergens meer, waarom kom je er dan nog..

Wel, jij hebt je standpunt gegeven...prima, kan ik me best in vinden.
Echter, velen hebben onterechte bans en OWs gekregen en durfen niet meer te posten.
Daar gaat de discussie over.
Welk nut heeft het telkens je standpunt te herhalen als je het met het Bokt beleid eens bent?
Post je nu enkel om maar weer iets geschreven te hebben?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:53

Ik begrijp ook wel dat sommige dat er niet mee eens zijn enz, ik zou dat ook niet leuk vinden als ik een OW zou krijgen om een flutreden, maar echter.. Ik sta voor de klas en heb dit ook wel is, het ene kind ben je na 2x waarschuwen al zat en geef je straf en bij het andere kind probeer je het nog maar is een keer, om het zo maar even te zeggen, een stomme vergelijking misschien, maar goed..

En ik post alleen maar, omdat ik hier als eerder had gepost en me er aan erger dat sommige zeggen dat ze het niet leuk vinden op bokt enz, maar toch blijven komen, ik vraag me dan af, waarom kom je nog?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:56

Bas ze hadden jou een perm ban moeten geven Tong uitsteken

Trouwens, je eigen forum spammen mag niet op Bokt. Dus ben bang dat je een OW krijgt *LOL*

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:04

Olympia schreef:
Ik begrijp ook wel dat sommige dat er niet mee eens zijn enz, ik zou dat ook niet leuk vinden als ik een OW zou krijgen om een flutreden, maar echter.. Ik sta voor de klas en heb dit ook wel is, het ene kind ben je na 2x waarschuwen al zat en geef je straf en bij het andere kind probeer je het nog maar is een keer, om het zo maar even te zeggen, een stomme vergelijking misschien, maar goed..

En ik post alleen maar, omdat ik hier als eerder had gepost en me er aan erger dat sommige zeggen dat ze het niet leuk vinden op bokt enz, maar toch blijven komen, ik vraag me dan af, waarom kom je nog?

Precies, je slaat de nagel op z'n kop.....
Jij geeft zo'n kind meteen waarschuwingen of straf, en niet dagen later.
Wel het mod team overlegd alles en heeft dagen nodig om tot iets te komen.
Mij overkwam het dus diverse malen dat ik dus echt niet begreep waar het fout ging, nog kon corrigeren, omdat een OW vrijwel altijd na 2-3 dagen komt.
Bovendien zijn de meeste mod-aanwijzigen (in het topic) niet van dien aard dat je snapt dat het een aanwijzing is.
Moet jij in je klas eens proberen, een kind straffen voor iets dat dagen daarvoor gebeurd is, wedden dat die het ook niet snapt en vermoedlijk nog meer gaat klieren?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:06

Een hond mag je ook niet straffen de dagen erna...dat moet je direct doen, of het gewoon laten... Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:11

Bas232 schreef:

Precies, je slaat de nagel op z'n kop.....
Jij geeft zo'n kind meteen waarschuwingen of straf, en niet dagen later.
Wel het mod team overlegd alles en heeft dagen nodig om tot iets te komen.
Mij overkwam het dus diverse malen dat ik dus echt niet begreep waar het fout ging, nog kon corrigeren, omdat een OW vrijwel altijd na 2-3 dagen komt.
Bovendien zijn de meeste mod-aanwijzigen (in het topic) niet van dien aard dat je snapt dat het een aanwijzing is.
Moet jij in je klas eens proberen, een kind straffen voor iets dat dagen daarvoor gebeurd is, wedden dat die het ook niet snapt en vermoedlijk nog meer gaat klieren?

Natuurlijk kan ik dat niet maken om zo´n 3 dagen later te straffen, alhoewel, als er iets bij de gym zou gebeuren, zou dat dus wel kunnen dat ik die persoon later nog straf geef, omdat je dan even moet overleggen met de gymleerkracht wat een passende straf moet zijn...

En dat is denk ik ook wat in het modteam gebeurd, maar ik vertel altijd aan zo´n kind (tijdens stage, want ben nog niet helemaal klaar met school hoor, maar sta toch voor de klas) dat ik dingen heb gehoord en dat ik het er even over ga hebben met de andere juf en dat ze dan nog van me hoort, bewijs van spreken, kind weet dus dat er iets aan kan zitten komen..

Misschien kunnen de mods daar iets duidelijker in zijn, als er iets in een topic is zoals ze volgens mij wel vaker doen een slotje met erbij dat ze het gaan overleggen, misschien kan dit ook bij andere dingen, dat een persoon toch een beetje weet wat er op dat moment speelt..

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:22

Precies, maar hier doen ze dat wel....terwijl het probleem vaak allang van de baan is.
Het is zinloos ergens een Ban voor te geven als het dagen later is.
Van waarschuwen kan je eigenlijk niet spreken, want na je eerste wordt je direct buitengesloten.
Dus kan je eigenlijk niets meer posten zodra je de eerste hebt gehad omdat je direct een ban krijgt mocht het weer een beetje fout gaan.
Ik kan er van meespreken....

Trouwens, wat is er weer loos met Bokt, ik wordt weer telkens uitgelogd Hamer

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:24

Ik heb nog nooit een ow ofzo gehad, dus daarover kan ik niet meepraten, sommige mensen vind ik het terecht dat die een ow of een ban krijgen, maar van sommige weet ik niet wat er zich heeft afgespeeld en heb ik ook zoiets van, het zal allemaal wel..

Alleen je zit een beetje met het probleem, het is internet en sommige dingen worden daardoor gewoon op een verkeerde manier opgevat door sommige mensen, terwijl het soms helemaal niet zo is bedoeld als poster... En dat is en blijft een probleem van het internet, je ziet geen lichaamstaal van een ander.. En ik denk ook niet dat daar iets aan te veranderen is...

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:33

Weet je wat pas echt leuk is hier?

Dat is dat je mensen een OW/Ban aan hun broek kan smeren, en ja de mods voeren dat prima uit.

Wat je moet doen is met iemand discussieren en hopen dat ze een fout woordje schrijven, vervolgens druk je op de TEM-knop en vermeld je dat je je beledigd/aangevallen voelt.
De mods lezen toch niet zo veel in een topic en vaardigen vrijwel direct een OW uit.
Het mooie aan het geheel is, je kan het bijhouden in hun mooie Ban-lijstje Haha!

Ik ken er velen die dat als een sport zien, en het is echt humor om te zien dat de mods het effectief doen Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:42

Nou daar kan ik dus niet over meepraten zeg ik net, want dat weet ik niet, maar dat probeer ik dus te vertellen, het is internet, iemand kan het als een belediging zien en de anders denkt, ach het is maar internet, so is it.. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:02

Bas232 schreef:
Weet je wat pas echt leuk is hier?

Dat is dat je mensen een OW/Ban aan hun broek kan smeren, en ja de mods voeren dat prima uit.

Wat je moet doen is met iemand discussieren en hopen dat ze een fout woordje schrijven, vervolgens druk je op de TEM-knop en vermeld je dat je je beledigd/aangevallen voelt.
De mods lezen toch niet zo veel in een topic en vaardigen vrijwel direct een OW uit.
Het mooie aan het geheel is, je kan het bijhouden in hun mooie Ban-lijstje Haha!

Ik ken er velen die dat als een sport zien, en het is echt humor om te zien dat de mods het effectief doen Haha!

Als je nadenkt voor je post in de plaats van na die tijd, dan lukt het echt niet om je een ban aan te smeren. Je krijgt een ban voor wat je zelf geschreven hebt, accepteer dan ook dat je of je stijl moet aanpassen of dat je van ban naar ban bokt.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:08

Karl66 schreef:
Als je nadenkt voor je post in de plaats van na die tijd, dan lukt het echt niet om je een ban aan te smeren. Je krijgt een ban voor wat je zelf geschreven hebt, accepteer dan ook dat je of je stijl moet aanpassen of dat je van ban naar ban bokt.

Is ook weer waar.....
Maar ik heb bv een probleem, telkens logd bokt me uit....
Dus ikke kijken waar dat probleem te melden, is die topic ook al weer gesloten.

viewtopic.php?f=25&t=646225

Want Ibbel sluit dat telkens, helaas geeft ze dan niet aan waar het wel te posten.
Dit is een enorm vervelend probleem, maar discussieren daarover mag ook niet, heb ik al een keer geprobeerd, en dat leverde mij een ban op....
Het probleem is er nog altijd, maar mag blijkbaar ook niet over gediscusseerd worden, waarom toch niet?
Leg me dat eens uit...
Bovendien, wat kan het schelen of het 1 keer of duizend keer is besproken?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:10

Tuurlijk is het vervelend dat je steeds wordt uitgelogd, maar ze zijn ermee bezig, dus wat heeft het voor nut om erover te praten, het is vervelend, bokt is gratis daar moeten we blij mee zijn, dus moeten we sommige technische foutjes voor lief nemen..

Verder heb ik nu een perfecte oplossing voor dat uitloggen.. Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:18

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:21

Olympia schreef:
Tuurlijk is het vervelend dat je steeds wordt uitgelogd, maar ze zijn ermee bezig, dus wat heeft het voor nut om erover te praten, het is vervelend, bokt is gratis daar moeten we blij mee zijn, dus moeten we sommige technische foutjes voor lief nemen..

Verder heb ik nu een perfecte oplossing voor dat uitloggen.. Ja

Tuurlijk, het probleem is er reeds lang, maar iedereen moet zwijgen.....
Want Ooooooo pas op dat iemand mischien een oplossing vind, dat is toch wat je bedoeld?

Kom op, het is toch beter mensen erover te laten discussieren, want dan kom je mischien wel tot een oplossing die mischien uit een heel overwachte hoek komt.

Zelf ben ik van de week nog op een oplossing gestoten die ik totaal niet verwacht had.
Op een van mijn forums (formaatje bokt) was het onmogelijk een Fouten-check te doen, telkens liep dat vast met time-outs.
Ineens kwam er een gebruiker die ontdekt had dat avatars beter static opgeslagen konden worden dan via index.php (in de database), hij had dat nl op zijn forum geprobeerd.
Niemand had daar ooit aan gedacht, ikke dus ook proberen, en ja hoor, het werkt!
Zelfs de ontwikkelaars van die software waren nooit op dat idee gekomen het eens te proberen.

Ik wil hier enkel mee aangeven, dat je gebruikers over zoiets lekker moet laten zeveren, er zijn er velen die meer kennen dan een gemiddelde gebruiker en mischien wel de oplossing kunnen vinden die Bart effe niet ziet.
Soms kan het iets heel simpels zijn, soms iets moeilijkers.....maar om meteen met slotjes te smijten zoals Ibbel deed vind ik erg kort door de bocht.
Waarom moet alles toch op slot?

Net hetzelfde als met forum problemen, ja leuk, daar moet alles gemeld worden.....heb jij alles gelezen en onthouden? Die topic is veel en veel te groot....maar toch houden ze daar aan vast.
Beter zou zijn mensen domweg in diverse topic hun problemen te laten uitleggen, de echt belangrijke topics blijven toch wel bovenaan staan, de anderen verdwijnen simpelweg naar onder.
Waarom al die slotjes?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:22

Karl66 schreef:
Gewoon plaatsen waar het hoort:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=611240

Bokt is een paardenforum en geen pc- of internet-forum, als je daar over wilt discussieëren, kan je beter naar een van je eigen forums gaan die daar wel voor bedoeld zijn.

Kan je even aangeven welke over mijn probleem gaan?

(Pagina 1 van 77 [ 1919 berichten ])

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:27

Het topic wat ik noemde is gewoon een verzameltopic waar alle problemen in verzameld worden. Dit probleem komt er een aantal keren in voor.

Het nut hiervan is simpel, door de problemen verzameld te houden is het voor de beheerders duidelijk wat er nog aan problemen speelt zonder dat ze daar 1000 topics voor door hoeven te spitten.

Als jij een slimme oplossing hebt, kan je hem ook gewoon naar een beheerder mailen, ik denk niet dat bokt, nog de meeste gebruikers, er op zit te wachten om met pc-gerelateerde topics overspoeld te worden, daar zijn genoeg andere fora voor.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:31

Karl66 schreef:
Het topic wat ik noemde is gewoon een verzameltopic waar alle problemen in verzameld worden. Dit probleem komt er een aantal keren in voor.

Het nut hiervan is simpel, door de problemen verzameld te houden is het voor de beheerders duidelijk wat er nog aan problemen speelt zonder dat ze daar 1000 topics voor door hoeven te spitten.

Als jij een slimme oplossing hebt, kan je hem ook gewoon naar een beheerder mailen, ik denk niet dat bokt, nog de meeste gebruikers, er op zit te wachten om met pc-gerelateerde topics overspoeld te worden, daar zijn genoeg andere fora voor.

Karl, ik heb het probleem nergens, behalve hier.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat Bart die topic nog leest.

Maar daar ging deze topic niet over.
Deze topic gaat over mods die met slotjes en OWs smijten alsof het worstebroodjes zijn Haha!