Aanstootgevend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:21

Joman schreef:
sureido schreef:
Wel grappig dat sommige mensen hier zo ontzettend in de slachtoffer rol kruipen die zelf de akeligste pbs gestuurd hebben. Iets met wie de bal kaatst denk ik dan.

Ik heb genoeg pb's met lelijke inhoud naar mensen gestuurd :)
Slachtofferrol bespeur ik hier dan weer niet. Maargoed, het is maar net hoe je zaken leest en interpreteert.

Haha ik zie sommige mensen reageren hoe ze zelf pb’s gehad hebben terwijl ik screenshots gezien heb van pb’s die ze zelf gestuurd hebben die ook echt vreselijk zijn. Vind dat redelijk vast in de slachtofferrol kruipen. Vraag me dan af of je je vast aan het indekken bent omdat je nu eindelijk een keer exposed kan worden of het wat anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:22

Joman schreef:
sureido schreef:
Wel grappig dat sommige mensen hier zo ontzettend in de slachtoffer rol kruipen die zelf de akeligste pbs gestuurd hebben. Iets met wie de bal kaatst denk ik dan.

Slachtofferrol bespeur ik hier dan weer niet. Maargoed, het is maar net hoe je zaken leest en interpreteert.

Dit topic gaat niet over jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:22

Nee, das waar :) Maar mensen bespreken wel mijn manier van reageren in dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:23

Ayasha schreef:
Ibbel schreef:
Daar zou ik dus helemaal niet op gereageerd hebben.
Of hooguit met deze smiley: :(:)

Want als je dergelijke PBs stuurt ben je niet goed wijs...

En ja, ik snap het dat zoiets direct binnenkomt en dat je instinct is terug te schelden. Maar je hebt er geen barst aan en, erger, de verstuurder vindt het nog leuk ook je op de kast te hebben gejaagd.

Maar dat je zo'n PB moet kunnen temmen is wel meteen duidelijk.

Maar moet je zo iemand op een forum willen? Ik kan geen aanleiding bedenken om iets dergelijks te sturen naar iemand als je enigszins goed bij je hoofd bent.

Ik speel even advocaat van de duivel ( laat duidelijk zijn dat zo’n reactie nooit kan) wat heeft mb gedaan of gezegd dat ze deze reactie kreeg !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:25

bigone schreef:
[
Ik speel even advocaat van de duivel ( laat duidelijk zijn dat zo’n reactie nooit kan) wat heeft mb gedaan of gezegd dat ze deze reactie kreeg !

Oh vast iets. Ik kan heel irritant zijn. Kan ook heel goed spiegelen.

Echwel

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:27

Dan nog welke vete,ruzie of what ever tussen twee "volwassenen " kinderen horen er buiten te blijven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:27

Ik vind zo’n pb ook heel moeilijk te geloven. Wat stuur je terug op zo iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:29

Zullen we het wel netjes houden?
Snap dat namen noemen, stiekem, verleidelijk is, maar juist hier kwam op dat men het zo vervelend vindt. Doe dan ook gewoon niet.

Ook persoonlijke zaken bespreken, liever niet. Daar schiet niemand wat mee op.

Feedback geven kan maar laat alsjeblieft dit topic niet ontsporen zodat we straks geen platform meer hebben om vooruit te kijken.

Verder inhoudelijk ben ik er vanavond weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:29

Giolli schreef:
Ik vind zo’n pb ook heel moeilijk te geloven. Wat stuur je terug op zo iets?

Ben in dit geval gaan graven in haar berichten en haar zwakke plek gevonden.

Maar goed, over het algemeen nooit last van vervelende pb's en mijn dolle boktdagen zijn ook wel een beetje over.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:33

sureido schreef:
Haha ik zie sommige mensen reageren hoe ze zelf pb’s gehad hebben terwijl ik screenshots gezien heb van pb’s die ze zelf gestuurd hebben die ook echt vreselijk zijn. Vind dat redelijk vast in de slachtofferrol kruipen. Vraag me dan af of je je vast aan het indekken bent omdat je nu eindelijk een keer exposed kan worden of het wat anders is.

Beetje jammer idd... sommige mensen zijn nou eenmaal gewoon zo ben ik bang en dat houd je altijd, maar misschien dat er met aangepast beleid een rotte appel hier en daar uitgefilterd wordt.

Wel fijn om te horen dat er eindelijk een keer weer serieus naar dingen gekeken wordt wat betreft oa modereren op PB’s. Ben benieuwd wat er uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:33

sureido schreef:
Joman schreef:

Als het goed is plaatsen en versturen mensen berichten waar ze achter staan. Dus ik kan me niet voorstellen dat iemand bang is om ‘exposed’ te worden. Dat zou raar zijn. Maar oke, wellicht is dat wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:35

Eigenlijk snap ik sowieso de hele problematiek niet. Ja als je kind of misschien begin tiener bent misschien, maar het gros is volwassen. Dan kun je toch wel omgaan hoop ik met zaken die je niet zinnen (op inhoud of schrijfstijl) of zo wijs zijn het te negeren of op een wijze te reageren die jou goeddunkt? Ik begrijp eigenlijk niet dat daar iemand zoals een mod voor nodig is. Lijkt wel een kleuterklas. Maar oké.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:46

Joman schreef:
sureido schreef:

Maar echt, wáárom zou je dit doen?

Ik ken jou niet en jij kent mij niet, wat doet jou dan besluiten om iets wat ik zeg op de pb knop te drukken en mij iets naars te sturen?

Joman schreef:
Eigenlijk snap ik sowieso de hele problematiek niet. Ja als je kind of misschien begin tiener bent misschien, maar het gros is volwassen. Dan kun je toch wel omgaan hoop ik met zaken die je niet zinnen (op inhoud of schrijfstijl) of zo wijs zijn het te negeren of op een wijze te reageren die jou goeddunkt? Ik begrijp eigenlijk niet dat daar iemand zoals een mod voor nodig is. Lijkt wel een kleuterklas. Maar oké.

Ik lees in al jouw berichten eigenlijk: ik kom hier niet om vrienden te maken, ik kom hier niet om jullie wat te leren, ik kom hier niet voor de gezelligheid, het lijkt wel een kleuterklas, jullie zijn tere zieltjes etc.
Waarom ben je dan eigenlijk wel hier?
Je vraagt je af waarom het gros niet kan negeren als er wat wordt gezegd wat je niet zint, maar het lijkt jou tot nu toe ook nog niet zo te lukken.

Verder: Ik vind het oneerlijk om de moderators hier aan te spreken op hun kunde. De mod’s die hier reageren hebben zelf waarschijnlijk niet alle mogelijkheden en mogen/kunnen ook niets veranderen met zijn 2e/3e.

Ik ben het er mee eens dat het al jaren speelt, maar ik denk echt dat dan hogerop het probleem zit en ze ons hier alleen maar kunnen aanhoren en noteren.

Ik snap ook dat je niks meer aan een oud forum gaat wijzigen of je energie in gaat steken als forumbeheer omdat er een nieuw forum aan komt. Beter daar je tijd insteken en al deze dingen proberen mee te nemen, alhoewel sommige dingen onmogelijk zullen zijn.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:53

Komt er een nieuw forum?

Anoniem

Negeren of naar eigen goeddunken reageren ;) En wat ik hier doe? M’n mening ventileren. Wat een ander daarmee doet moet hij/zij zelf weten. Volgens mij ben je andere forummers geen verantwoording verschuldigd over aanwezigheid op een forum. Maar opzich een vraag om over na te denken :)

Overigens denk ik dat een pb met lelijke inhoud altijd ergens vandaan komt. En ik heb het niet over pb’s zoals die van MarcoBorsato hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

@Giolli dat wat "makkelijk" op te lossen is voor beide forums zal kunnen. Maar als er ergens bijvoorbeeld een flinke technische oplossing voor zou moeten komen dan heeft het nieuwe forum daar inderdaad de prioriteit in.
Snap ik ook wel gezien de tijd die daar in zit. Ik ben geen technicus en met de ICT kennis die ik wel heb wist ik al dat t veel was maar nu al helemaal.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:54

brokjes schreef:
Komt er een nieuw forum?

Sorry, een andere software als ik het goed begrijp.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:00

Joman schreef:
Negeren of naar eigen goeddunken reageren ;) En wat ik hier doe? M’n mening ventileren. Wat een ander daarmee doet moet hij/zij zelf weten. Volgens mij ben je andere forummers geen verantwoording verschuldigd over aanwezigheid op een forum. Maar opzich een vraag om over na te denken :)

Overigens denk ik dat een pb met lelijke inhoud altijd ergens vandaan komt. En ik heb het niet over pb’s zoals die van MarcoBorsato hoor.

Verantwoording? :+ Ik vraag me gewoon af wat je hier doet als alles toch zo rottig is en je overal tegen aan schopt, het maakt mij niet uit wat je hier doet, ik heb geen last van je. :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:05

Mondy schreef:
Mbt mods die je niet mag. Ik weet natuurlijk niet waarom en Miranda had al uitgelegd dat je bij de hoofdmods altijd terecht kan. Maar staan jullie bijvoorbeeld ook open voor gesprekken met de mods ?
Oprechte interesse (weet ook niet of ik tussen de mods behoor natuurlijk) maar ik kan me voorstellen dat als foeien niet kan en je wel veel frustratie voelt bij de berichten er misschien een oplossing kan zitten op die manier ?
Of is het echt van een hele andere orde dan irritaties ?

Het gaat bij mij niet om frustraties. Het gaat erom dat degene af en toe op het randje reageert als gewone gebruiker waarvoor een ieder allang een OW voor zou krijgen. Ik ga niet klikken wie dat is, want je mag niet persoonlijk worden en ik ga nu ook niet iemand aan de schandpaal nagelen. Je kan niet temmen, je kan naar een hoofdmod maar die gaat dan met jou in gesprek ipv degene aan te spreken. Zo lijkt het net alsof jullie met twee maten meten en elkaar de hand boven het hoofd houden. Dus ik snap dat er Bokkers zijn die dit denken.

In gesprek gaan met de Mod zou geen zin hebben. Degene zal alles ontkennen of zeggen dat degene het anders ziet.

Eigenlijk is het heel simpel wat ik probeer te zeggen maar ik kan het slecht onder woorden brengen: Als groene gebruiker heb je in mijn ogen een voorbeeldfunctie en als je dan op het randje reageert, waar een zwarte gebruiker een sturende pb of zelfs OW voor krijgt terwijl je de Mod niet kan temmen en deze dus geen sanctie zal krijgen vind ik erg krom. Dan gooi je ze onder de foeiknop zodat je het niet meer hoeft te lezen en kom je erachter dat dit ook niet kan. Dat is behoorljk frustrerend maar goed, we hebben gewoon pech daarin heb ik begrepen dus ik was eigenlijk al klaar met deze "discussie".

Wel fijn dat je toch probeert mee te denken naar een oplossing.

Edit: Ik kom wellicht zuur en zeurderig over (?) Maar zo bedoel ik het niet. Das het lastige met geschreven woord en je moeilijk kunnen uitdrukken. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:10

Joman schreef:

In een gesprek ligt niet alle verantwoordelijkheid bij de ontvanger. Jij zegt dat de ontvanger meer eelt mag kweken, ik vraag me af wat er mis is met een verzender die zijn boodschap beleefd overbrengt?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:14

IMANDRA schreef:
Is goed, bedankt.

@Prrr: de discussie is hier wellicht overbodig, maar het punt wat ik wilde maken is dat het wel gebruiksvriendelijk is om gebruikers onbeperkt hun berichten te laten verwijderen/wijzigen. Of dat nu moet van de wet of niet. In de praktijk blijkt dat een discussie nog goed leesbaar is, omdat enkel niet-relevante bijdragen worden verwijderd. Op bokt moet het verwijderen via een mod en dan moet er dus al een zwaarwegend belang bij komen alvorens dit gedaan wordt. Ik heb een tijd terug een bericht willen verwijderen omdat hier in mijn ogen herkenbare informatie in stond. Daar heb ik flink over moeten lobbyen voordat het compromis werd gedaan dat die in mijn ogen herkenbare informatie eruit werd gehaald. Het zou veel makkelijker zijn als ik zelf dat deel zou kunnen wijzigen/verwijderen, het had voor de discussie ook niet uitgemaakt.

Even nog over deze reactie, ik heb een tijdje terug uit al mijn berichten (en dat zijn er veel) mijn naam, woonplaats en persoonlijke info willen laten halen. Ik heb alle steekwoorden gegeven die ik verwijderd wilde hebben en toen heeft een mod binnen een paar uur alles naar (***) veranderd.

Of het nou hoort of niet volgens de wet op deze manier, ik was hier erg blij mee. :)

En eerlijk is eerlijk, soms helpt het om een andere mod aan te spreken als de een geen tijd heeft, niet reageert zoals je zou willen, ergens anders over denkt etc.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-07-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:14

Gini schreef:
Joman schreef:

In een gesprek ligt niet alle verantwoordelijkheid bij de ontvanger. Jij zegt dat de ontvanger meer eelt mag kweken, ik vraag me af wat er mis is met een verzender die zijn boodschap beleefd overbrengt?

Niks. Maar als een verzender dat blijkbaar niet kan (in jouw ogen), dan kun je daar toch als ontvanger op anticiperen zonder dat je daar een mod voor nodig hebt hoop ik? Of hoe gaat dat in het echte leven, als je iemand treft die niet reageert volgens jouw inzichten? Dan haal je toch ook niemand erbij om je te helpen?
Laat ik heel duidelijk zijn: ik geloof best dat de inhoud van sommige pb’s niet deugt. Maar je kunt net zo gemakkelijk op de foei-knop drukken en er niet op ingaan lijkt me?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:16

Joman schreef:
Of hoe gaat dat in het echte leven, als je iemand treft die niet reageert volgens jouw inzichten? Dan haal je toch ook niemand erbij om je te helpen?
Laat ik heel duidelijk zijn: ik geloof best dat de inhoud van sommige pb’s niet deugt. Maar je kunt net zo gemakkelijk op de foei-knop drukken en er niet op ingaan lijkt me?

In het echte leven doe je aangifte bij de politie van stalken en 'poison pen letters'. Dus ja, daar haal je wel degelijk iemand anders bij.
Cyberpesten wordt door de overheid écht als iets heel ernstigs gezien, en niet ten onrechte. Met name jong volwassenen plegen er zelfmoord om.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 24-07-20 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:17

Als ik in het echt niet met iemand wilt praten en diegene negeer, moet dat een duidelijk signaal zijn dat ik geen behoefte heb aan contact. Dat je dus iemand nare pb’s stuurt is gewoon geen normaal gedrag. Hoe doe je dat in het echt als iemand jou niet wil spreken, ga je er achteraan rennen en roepen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:17

fohadie schreef:
Mondy schreef:
Mbt mods die je niet mag. Ik weet natuurlijk niet waarom en Miranda had al uitgelegd dat je bij de hoofdmods altijd terecht kan. Maar staan jullie bijvoorbeeld ook open voor gesprekken met de mods ?
Oprechte interesse (weet ook niet of ik tussen de mods behoor natuurlijk) maar ik kan me voorstellen dat als foeien niet kan en je wel veel frustratie voelt bij de berichten er misschien een oplossing kan zitten op die manier ?
Of is het echt van een hele andere orde dan irritaties ?

Het gaat bij mij niet om frustraties. Het gaat erom dat degene af en toe op het randje reageert als gewone gebruiker waarvoor een ieder allang een OW voor zou krijgen. Ik ga niet klikken wie dat is, want je mag niet persoonlijk worden en ik ga nu ook niet iemand aan de schandpaal nagelen. Je kan niet temmen, je kan naar een hoofdmod maar die gaat dan met jou in gesprek ipv degene aan te spreken. Zo lijkt het net alsof jullie met twee maten meten en elkaar de hand boven het hoofd houden. Dus ik snap dat er Bokkers zijn die dit denken.

In gesprek gaan met de Mod zou geen zin hebben. Degene zal alles ontkennen of zeggen dat degene het anders ziet.

Eigenlijk is het heel simpel wat ik probeer te zeggen maar ik kan het slecht onder woorden brengen: Als groene gebruiker heb je in mijn ogen een voorbeeldfunctie en als je dan op het randje reageert, waar een zwarte gebruiker een sturende pb of zelfs OW voor krijgt terwijl je de Mod niet kan temmen en deze dus geen sanctie zal krijgen vind ik erg krom. Dan gooi je ze onder de foeiknop zodat je het niet meer hoeft te lezen en kom je erachter dat dit ook niet kan. Dat is behoorljk frustrerend maar goed, we hebben gewoon pech daarin heb ik begrepen dus ik was eigenlijk al klaar met deze "discussie".

Wel fijn dat je toch probeert mee te denken naar een oplossing.

Edit: Ik kom wellicht zuur en zeurderig over (?) Maar zo bedoel ik het niet. Das het lastige met geschreven woord en je moeilijk kunnen uitdrukken. :+

Ik lees dit bericht en reageer hiermee ook als ‘gewone’ bokker die toevallig een kleurtje heeft :o

Ik zie niet in waarom je geen tem zou mogen plaatsen op berichten die een moderator heeft geplaatst. Ook die horen zich aan de regels te houden en dan zullen er ook naar die berichten gekeken worden. En volgens mij toch echt wel objectief.