Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Monique schreef:Gini. nergens noem ik Bokt stom. Ik gebruik normale nederlanse woorden.
Dictatuur is ook een normaal woord. En dus kan ik het helemaal niet met jouw argumentatie eens zijn.
Woorden hebben een denotatie en een connotatie.
De zin 'Mijn baas is een bekrompen dictator' bestaat ook uit een opeenvolging van normale, Nederlandse woorden. Maar ik denk niet dat als je baas dit te lezen krijgt, hij nog openstaat voor een vriendelijke, constructieve discussie.
[***] schreef:De laatste paginas tonen heel mooi aan waarom ik totaal geen behoefte meer heb om topics te openen of in veel topics te reageren. En dat heeft niks met de mods te maken.
Het topic is al eens op slot geweest, zou fijn zijn als het niet nog eens nodig is. Als je een probleem hebt bespreek het dan met die persoon of open een eigen topic (en als dit gesloten/verwijderd wordt is het misschien eens interessant om na te denken of je daar zelf geen schuld aan hebt) maar ga niet elk topic kapen om je mening te kunnen spuwen.
Dit topic ging oorspronkelijk over de veranderingen op Bokt door gebruikers, het feit dat er nog weinig gereageerd wordt terwijl je veel moeite in een topic steekt. Zou leuk zijn als het daarover blijft gaan, want het zijn echt niet de mods die voor de verandering zorgen, tenzij bij de mensen die overal hun ongezouten mening willen spuien, maar om eerlijk te zijn heb ik dan liever geen reacties dan die reacties..
Monique schreef:Gini, met een moderator valt niet te praten. Je berichten worden verwijderd, er wordt alleen gewezen naar de regels en je krijgt een ban. En voor vragen of opmerkingen mag je naar de bezwaarcommissie.
Met andere woorden, je wordt monddood gemaakt.
En dat ik dit niet alleen zo ervaar lijkt mij meer dan duidelijk.
Gini schreef:Er is dus zelfs een hele commissie om objectief de kwestie te bekijken en toch zeg je dat je monddood gemaakt wordt?
Dat met een moderator niet te praten valt is een gevoel en geen feit. Dat je niet alleen bent in dat gevoel ben ik het zeker mee eens, maar daartegenover staan de Bokkers die dat gevoel maar half of zelfs helemaal niet delen.
Dat er naar regels gewezen wordt is toch juist goed? Zou wat zijn als een moderator naar eigen keuze maar wat modacties zou uitvoeren zonder dat dat gestaafd wordt door een regel opgenomen in het algemene reglement, voor iedereen raadpleegbaar.
Op Facebook worden ook berichten verwijderd wanneer die niet aan de regels voldoen. En probeer daar maar eens contact met iemand op te nemen als je het er niet mee eens bent. Dan zijn Bokt-moderators zo slecht nog niet.
Peetstap schreef:Monique schreef:Gini, met een moderator valt niet te praten. Je berichten worden verwijderd, er wordt alleen gewezen naar de regels en je krijgt een ban. En voor vragen of opmerkingen mag je naar de bezwaarcommissie.
Met andere woorden, je wordt monddood gemaakt.
En dat ik dit niet alleen zo ervaar lijkt mij meer dan duidelijk.
De toon maakt de muziek.
Ik deel jou mening totaal niet, herken er ook niets in, eerder het volledig tegenovergestelde uit de praktijk.
Heb aardig wat uitgevretenop bokt, maar nog nooit een vervelende afloop gehad door ingrijpen mod of andere beheerders.
Scheelt misschien dat ik er een aantal persoonlijk ken, en whalla het zijn gewoon ook mensen die hun vrijwillers uurtjes erin steken.
Als je elkaar benaderd zoals je in het echie ook zou doen, praat je al heel anders met elkaar.
Ga je met een houding praten van : onder het genot van een drankje en pinda's, hangend aan de bar, hebben we het er es over... kom je er altijd uit.
Cinnepin schreef:Die zin, dat je zegt dat je ze persoonlijk kent, en dat dat misschien scheelt als vervelende afloopm komt over als vriendjespolitiek
Nikass schreef:Okee jij maakt een leuke indeling, maar "ik vind het mooi" is net zo goed een mening. Ik begrijp dat jij vindt dat je bij ITP topics alleen met positieve reacties moet reageren. Tja daar ben ik het dan niet mee eens.
Wat ik wil of verwacht van een discussie forum is vooral inhoudelijke discussie. Waarom dat de drempel hoog zou maken is mij niet duidelijk. Als je inhoudelijk reageert hoeft niemand zich aangevallen of bedreigd te voelen en is geen enkele opmerking onaardig.
tmr001 schreef:Cinnepin schreef:Die zin, dat je zegt dat je ze persoonlijk kent, en dat dat misschien scheelt als vervelende afloopm komt over als vriendjespolitiek
Hoho - zoals je het formuleert lijkt het net of het een vaststaand feit is dat het overkomt als vriendjespolitiek. Is niet zo, vind jij alleen. Ik vind het niet overkomen als vriendjespolitiek, meer als uitleg dat modjes nét echte mensen zijn en als je weet wie erachter zit je misschien wat meer begrip hebt.Nikass schreef:Okee jij maakt een leuke indeling, maar "ik vind het mooi" is net zo goed een mening. Ik begrijp dat jij vindt dat je bij ITP topics alleen met positieve reacties moet reageren. Tja daar ben ik het dan niet mee eens.
Wat ik wil of verwacht van een discussie forum is vooral inhoudelijke discussie. Waarom dat de drempel hoog zou maken is mij niet duidelijk. Als je inhoudelijk reageert hoeft niemand zich aangevallen of bedreigd te voelen en is geen enkele opmerking onaardig.
1. Over wat een inhoudelijke discussie is kan je natuurlijk ook uren discussieren. Als ik in RIJ-ITP iets post (theoretisch gezien), wil ik geen inhoudelijke discussie, als ik discussie wil dan plaats ik m'n topic wel ergens op [RT]. Er hoeven echt niet alleen positieve reacties gegeven te worden, dat zeg ik volgens mij nergens, maar inhoudelijke discussie (kan je vatten onder m'n labeltje "feedback" is iets anders dan afbranden of je niet opbouwende mening doorduwen, en dat is - wat ook blijkt uit dit topic - wel hoe mensen het ervaren. 2. Mensen voelen zich wel aangevallen en/of bedreigd.
Ik ben het verder helemaal eens met Gini, goed verwoord. Ik ben zelf trouwens sinds 2011 al lid, en er is werkelijk waar nog nooit een post van mij verwijdert (ja 1 over een advertentie, prima reden), 3. ik heb nooit ervaren dat er berichten zomaar uit topics verwijderd worden. Als dat bij jou wel veel gebeurt, zou ik een heel klein beetje nagaan of het misschien toch aan jezelf ligt. Iemand temt toch op je berichten. Voor mijn gevoel is het ook lekker stampen en beetje moeilijk doen wat er hier gebeurt. Zo van, ik hoek iemand op straat in elkaar en ben dan super verontwaardigd als ik moet komen verantwoorden op het bureau, er mag toch helemaal niks meer in dit land, wat een eikels, ik mag toch doen wat ik wil?