Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:54

Jij zou een goede moderator zijn Gini.
Geen wederhoor willen maar gewoon iemand verwijderen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:55

Je bent hier toch nog? Je kan je mening toch in dit topic neertypen? Je krijgt wederhoor, er wordt op je gereageerd, what more do you want?
Laatst bijgewerkt door Gini op 20-12-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:57

Gini schreef:
Je bent hier toch nog? Je kan je mening toch in dit topic neertypen? Je krijgt wederhoor.

Net weer terug van een weekje ban.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:02

Kan je nu het initiatief nemen om het gesprek met de desbetreffende mod aan te gaan en op een rustige manier om uitleg vragen. En dan kan jij ook op een rustige manier jouw mening geven. En wie weet komen jullie beiden nog wel tot inzichten die Bokt daadwerkelijk kunnen verbeteren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:34

Wat een kwatsch.
Eerst krijg je een ban, en daarna moet je het gesprek aangaan ?
Zou de volgorde niet omgekeerd moeten zijn ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:39

Voordat je een ban krijgt, krijg je al een waarschuwing toch? Dus dan kan je in gesprek gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:23

BigBen schreef:
Wat een kwatsch.
Eerst krijg je een ban, en daarna moet je het gesprek aangaan ?
Zou de volgorde niet omgekeerd moeten zijn ?

Ik kan Monique moeilijk aanraden het gesprek voor haar ban aan te gaan, daar haar ban al achter de rug is. Tijdreizen kan nog niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:08

De laatste paginas tonen heel mooi aan waarom ik totaal geen behoefte meer heb om topics te openen of in veel topics te reageren. En dat heeft niks met de mods te maken.

Het topic is al eens op slot geweest, zou fijn zijn als het niet nog eens nodig is. Als je een probleem hebt bespreek het dan met die persoon of open een eigen topic (en als dit gesloten/verwijderd wordt is het misschien eens interessant om na te denken of je daar zelf geen schuld aan hebt) maar ga niet elk topic kapen om je mening te kunnen spuwen.

Dit topic ging oorspronkelijk over de veranderingen op Bokt door gebruikers, het feit dat er nog weinig gereageerd wordt terwijl je veel moeite in een topic steekt. Zou leuk zijn als het daarover blijft gaan, want het zijn echt niet de mods die voor de verandering zorgen, tenzij bij de mensen die overal hun ongezouten mening willen spuien, maar om eerlijk te zijn heb ik dan liever geen reacties dan die reacties..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:12

Gini schreef:
Monique schreef:
Gini. nergens noem ik Bokt stom. Ik gebruik normale nederlanse woorden.
Dictatuur is ook een normaal woord. En dus kan ik het helemaal niet met jouw argumentatie eens zijn.

Woorden hebben een denotatie en een connotatie.
De zin 'Mijn baas is een bekrompen dictator' bestaat ook uit een opeenvolging van normale, Nederlandse woorden. Maar ik denk niet dat als je baas dit te lezen krijgt, hij nog openstaat voor een vriendelijke, constructieve discussie.

Als mijn baas jaar na jaar na jaar met twee maten meet en herhaaldelijk op een onlogische manier op mijn werk ingrijpt zonder dat toe te lichten noem ik hem op een gegeven moment een bekrompen dictator.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:19

[***] schreef:
De laatste paginas tonen heel mooi aan waarom ik totaal geen behoefte meer heb om topics te openen of in veel topics te reageren. En dat heeft niks met de mods te maken.

Het topic is al eens op slot geweest, zou fijn zijn als het niet nog eens nodig is. Als je een probleem hebt bespreek het dan met die persoon of open een eigen topic (en als dit gesloten/verwijderd wordt is het misschien eens interessant om na te denken of je daar zelf geen schuld aan hebt) maar ga niet elk topic kapen om je mening te kunnen spuwen.

Dit topic ging oorspronkelijk over de veranderingen op Bokt door gebruikers, het feit dat er nog weinig gereageerd wordt terwijl je veel moeite in een topic steekt. Zou leuk zijn als het daarover blijft gaan, want het zijn echt niet de mods die voor de verandering zorgen, tenzij bij de mensen die overal hun ongezouten mening willen spuien, maar om eerlijk te zijn heb ik dan liever geen reacties dan die reacties..

_/-\o_ Ik zei het van de week nog tegen iemand. Vroeger had je met wat leuke foto's al snel een paar pagina's. Nu krijg je die alleen bij een rel topic (of een topic waar offtopic commentaar op gegeven kan worden ;) )

Ik heb geen problemen met kritiek/commentaar/feedback, ook al heb ik er niet om gevraagd, maar sommige topics vind ik het wel te ver gaan. Dan komt er alleen kritiek en kan er geen leuk woord vanaf. jammer genoeg zie je vaak dat dezelfde gebruikers terugkomen in zulke topics en in andere topics waar niets negatiefs over te zeggen valt komen zij niet.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik wel veel meer reacties gekregen heb op mijn topic dan ik had verwacht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:21

Waarom al die baas vs medewerkers vergelijkingen? Het gaat hier tenslotte om medewerkers (of baas, in sommige gevallen) vs klant...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:37

Ik ben met dat verhaaltje begonnen niet zozeer om een 1-op-1 vergelijking te maken, maar om bepaalde situaties naar een andere context te trekken. Bokt is in dat opzicht geen eilandje waar andere omgangsnormen gelden.
Ik had ook een andere situatie kunnen nemen, maar dit was het eerste wat in me opkwam. Het punt was dat je niet met sterke termen en een offensieve houding in het rond kunt stampen en dat het initiatief voor een constructief gesprek dan maar bij de ander ligt. Dat is onrealistisch.
Als jij het ergens niet mee eens bent, dan moet je dat zelf aankaarten. En dan is de manier waarop je dat aankaart ook nog een dingetje. Velen beseffen zelfs niet hoe bot ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:58

Gini, met een moderator valt niet te praten. Je berichten worden verwijderd, er wordt alleen gewezen naar de regels en je krijgt een ban. En voor vragen of opmerkingen mag je naar de bezwaarcommissie.

Met andere woorden, je wordt monddood gemaakt.
En dat ik dit niet alleen zo ervaar lijkt mij meer dan duidelijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:14

Er is dus zelfs een hele commissie om objectief de kwestie te bekijken en toch zeg je dat je monddood gemaakt wordt?
Dat met een moderator niet te praten valt is een gevoel en geen feit. Dat je niet alleen bent in dat gevoel ben ik het zeker mee eens, maar daartegenover staan de Bokkers die dat gevoel maar half of zelfs helemaal niet delen.

Dat er naar regels gewezen wordt is toch juist goed? Zou wat zijn als een moderator naar eigen keuze maar wat modacties zou uitvoeren zonder dat dat gestaafd wordt door een regel opgenomen in het algemene reglement, voor iedereen raadpleegbaar.
Op Facebook worden ook berichten verwijderd wanneer die niet aan de regels voldoen. En probeer daar maar eens contact met iemand op te nemen als je het er niet mee eens bent. Dan zijn Bokt-moderators zo slecht nog niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:33

:)* Is het geen idee om een eigen topic te openen over hoe mods (moeten) omgaan met gebruikers? Kan best hoor op forumzaken, als je het netjes verwoordt kan je daar lekker eindeloos discussiëren over het beleid van Bokt en de mods en kan dit topic over het oorspronkelijk onderwerp blijven gaan: namelijk het omgaan van gebruikers onder elkaar met de diverse topics en het feit dat er zo weinig actie lijkt op het forum. Zou ik persoonlijk erg fijn vinden.

(of het topic is ondertussen uitgekauwd, dat kan ook, maar dan heb ik het liever stil dan deze eindeloze herhalingen te moeten lezen want elke keer denk ik dat er misschien een interessante reactie is maar mwah... ).

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:43

Monique schreef:
Gini, met een moderator valt niet te praten. Je berichten worden verwijderd, er wordt alleen gewezen naar de regels en je krijgt een ban. En voor vragen of opmerkingen mag je naar de bezwaarcommissie.

De toon maakt de muziek.

Ik deel jou mening totaal niet, herken er ook niets in, eerder het volledig tegenovergestelde uit de praktijk.
Heb aardig wat uitgevreten :P op bokt, maar nog nooit een vervelende afloop gehad door ingrijpen mod of andere beheerders.
Scheelt misschien dat ik er een aantal persoonlijk ken, en whalla het zijn gewoon ook mensen die hun vrijwillers uurtjes erin steken.
Als je elkaar benaderd zoals je in het echie ook zou doen, praat je al heel anders met elkaar.
Ga je met een houding praten van : onder het genot van een drankje en pinda's, hangend aan de bar, hebben we het er es over... kom je er altijd uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:57

Gini schreef:
Er is dus zelfs een hele commissie om objectief de kwestie te bekijken en toch zeg je dat je monddood gemaakt wordt?
Dat met een moderator niet te praten valt is een gevoel en geen feit. Dat je niet alleen bent in dat gevoel ben ik het zeker mee eens, maar daartegenover staan de Bokkers die dat gevoel maar half of zelfs helemaal niet delen.

Dat er naar regels gewezen wordt is toch juist goed? Zou wat zijn als een moderator naar eigen keuze maar wat modacties zou uitvoeren zonder dat dat gestaafd wordt door een regel opgenomen in het algemene reglement, voor iedereen raadpleegbaar.
Op Facebook worden ook berichten verwijderd wanneer die niet aan de regels voldoen. En probeer daar maar eens contact met iemand op te nemen als je het er niet mee eens bent. Dan zijn Bokt-moderators zo slecht nog niet. :D

Vind je zelf dan niet dat het heel verdrietig is dat blijkbaar veel bokkers dit gevoel hebben Gini?

Ik kan me ook niet herinneren dat ik op Facebook veel berichten verwijderd heb zien worden. In tegenstelling tot hoe dat er op bokt aan toegaat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:54

Peetstap schreef:
Monique schreef:

De toon maakt de muziek.

Ik deel jou mening totaal niet, herken er ook niets in, eerder het volledig tegenovergestelde uit de praktijk.
Heb aardig wat uitgevreten :P op bokt, maar nog nooit een vervelende afloop gehad door ingrijpen mod of andere beheerders.
Scheelt misschien dat ik er een aantal persoonlijk ken, en whalla het zijn gewoon ook mensen die hun vrijwillers uurtjes erin steken.
Als je elkaar benaderd zoals je in het echie ook zou doen, praat je al heel anders met elkaar.
Ga je met een houding praten van : onder het genot van een drankje en pinda's, hangend aan de bar, hebben we het er es over... kom je er altijd uit.

Die zin, dat je zegt dat je ze persoonlijk kent, en dat dat misschien scheelt als vervelende afloopm komt over als vriendjespolitiek

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:24

Cinnepin schreef:
Die zin, dat je zegt dat je ze persoonlijk kent, en dat dat misschien scheelt als vervelende afloopm komt over als vriendjespolitiek

Hoho - zoals je het formuleert lijkt het net of het een vaststaand feit is dat het overkomt als vriendjespolitiek. Is niet zo, vind jij alleen. Ik vind het niet overkomen als vriendjespolitiek, meer als uitleg dat modjes nét echte mensen zijn en als je weet wie erachter zit je misschien wat meer begrip hebt.

Nikass schreef:
Okee jij maakt een leuke indeling, maar "ik vind het mooi" is net zo goed een mening. Ik begrijp dat jij vindt dat je bij ITP topics alleen met positieve reacties moet reageren. Tja daar ben ik het dan niet mee eens.

Wat ik wil of verwacht van een discussie forum is vooral inhoudelijke discussie. Waarom dat de drempel hoog zou maken is mij niet duidelijk. Als je inhoudelijk reageert hoeft niemand zich aangevallen of bedreigd te voelen en is geen enkele opmerking onaardig.

Over wat een inhoudelijke discussie is kan je natuurlijk ook uren discussieren. Als ik in RIJ-ITP iets post (theoretisch gezien), wil ik geen inhoudelijke discussie, als ik discussie wil dan plaats ik m'n topic wel ergens op [RT]. Er hoeven echt niet alleen positieve reacties gegeven te worden, dat zeg ik volgens mij nergens, maar inhoudelijke discussie (kan je vatten onder m'n labeltje "feedback" is iets anders dan afbranden of je niet opbouwende mening doorduwen, en dat is - wat ook blijkt uit dit topic - wel hoe mensen het ervaren. Mensen voelen zich wel aangevallen en/of bedreigd.

Ik ben het verder helemaal eens met Gini, goed verwoord. Ik ben zelf trouwens sinds 2011 al lid, en er is werkelijk waar nog nooit een post van mij verwijdert (ja 1 over een advertentie, prima reden), ik heb nooit ervaren dat er berichten zomaar uit topics verwijderd worden. Als dat bij jou wel veel gebeurt, zou ik een heel klein beetje nagaan of het misschien toch aan jezelf ligt. Iemand temt toch op je berichten. Voor mijn gevoel is het ook lekker stampen en beetje moeilijk doen wat er hier gebeurt. Zo van, ik hoek iemand op straat in elkaar en ben dan super verontwaardigd als ik moet komen verantwoorden op het bureau, er mag toch helemaal niks meer in dit land, wat een eikels, ik mag toch doen wat ik wil?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:13

Ál sinds 2011 lid?
Broekie _O-

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:32

Exact wat ik dus bedoel: de toon maakt de muziek.
En soms komt zelfs de pianostemmer er niet meer uit :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:37

tmr001 schreef:
Cinnepin schreef:

Hoho - zoals je het formuleert lijkt het net of het een vaststaand feit is dat het overkomt als vriendjespolitiek. Is niet zo, vind jij alleen. Ik vind het niet overkomen als vriendjespolitiek, meer als uitleg dat modjes nét echte mensen zijn en als je weet wie erachter zit je misschien wat meer begrip hebt.

Nikass schreef:
Okee jij maakt een leuke indeling, maar "ik vind het mooi" is net zo goed een mening. Ik begrijp dat jij vindt dat je bij ITP topics alleen met positieve reacties moet reageren. Tja daar ben ik het dan niet mee eens.

Wat ik wil of verwacht van een discussie forum is vooral inhoudelijke discussie. Waarom dat de drempel hoog zou maken is mij niet duidelijk. Als je inhoudelijk reageert hoeft niemand zich aangevallen of bedreigd te voelen en is geen enkele opmerking onaardig.

1. Over wat een inhoudelijke discussie is kan je natuurlijk ook uren discussieren. Als ik in RIJ-ITP iets post (theoretisch gezien), wil ik geen inhoudelijke discussie, als ik discussie wil dan plaats ik m'n topic wel ergens op [RT]. Er hoeven echt niet alleen positieve reacties gegeven te worden, dat zeg ik volgens mij nergens, maar inhoudelijke discussie (kan je vatten onder m'n labeltje "feedback" is iets anders dan afbranden of je niet opbouwende mening doorduwen, en dat is - wat ook blijkt uit dit topic - wel hoe mensen het ervaren. 2. Mensen voelen zich wel aangevallen en/of bedreigd.

Ik ben het verder helemaal eens met Gini, goed verwoord. Ik ben zelf trouwens sinds 2011 al lid, en er is werkelijk waar nog nooit een post van mij verwijdert (ja 1 over een advertentie, prima reden), 3. ik heb nooit ervaren dat er berichten zomaar uit topics verwijderd worden. Als dat bij jou wel veel gebeurt, zou ik een heel klein beetje nagaan of het misschien toch aan jezelf ligt. Iemand temt toch op je berichten. Voor mijn gevoel is het ook lekker stampen en beetje moeilijk doen wat er hier gebeurt. Zo van, ik hoek iemand op straat in elkaar en ben dan super verontwaardigd als ik moet komen verantwoorden op het bureau, er mag toch helemaal niks meer in dit land, wat een eikels, ik mag toch doen wat ik wil?

1. Nee, over wat inhoud en betrekking is hoef je niet te discussiëren. Dat is niet iets subjectiefs namelijk. Een optie zou kunnen zijn om af te spreken dat er bij ITP topics geen discussie is toegestaan, maar dat zou dan moeten worden opgenomen in het bokt regelement. Zolang ITP een onderdeel van een discussie forum is, en die regel er niet is, moet je niet raar staan te kijken als mensen een discussie aangaan. "Afbranden" is per definitie niet inhoudelijk, dus niet het onderwerp imo.

2. Dit is niet altijd te wijten aan degene die het bericht plaatst.

3. Als je goed had gelezen, wist je dat ik heb gezegd dat het meestal niet om mijn eigen berichten gaat. Als je een topic volgt en de volgende dag log je in en de laatste halve pagina is weg, dan sta je toch een beetje raar te kijken. Zeker als er dan dus geen toelichting komt.
Ik ben zelf ook sinds 2011 lid en als je goed gelezen had, nogmaals, wist je dat ik schreef dat dit mij de laatste tijd opvalt.
Ik heb in onderhavige topic vriendelijk gevraagd of anderen hier ook tegenaan lopen (zie enkele pagina's terug), hoe jij daarin de vergelijking ziet met "iemand in elkaar hoeken op straat" (hoe verzin je het? :roll: ) en "lekker stampen" (whatever that may be) is mij volstrekt onduidelijk,

Begrijp jij eigenlijk wel het verschil tussen inhouds- en betrekkingsniveau? Want dat blijkt niet uit jouw bericht. Over onderhavige onderwerp voer ik hier namelijk een inhoudelijke discussie. Jij zit al aardig op het randje met je vreemde vergelijkingen. Daarbij jouw idee dat je kunt discussiëren over wat inhoudelijk is, wijst erop dat je het verschil blijkbaar niet weet?

nb: Het komt op mij ook over als vriendjespolitiek, dus jouw stelling dat Cinnepin de enige is waarop het zo over komt, is alvast onjuist. Ligt het nou aan de berichtgever of de ontvanger dat het zo overkomt denk je?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:49

little_birdy schreef:
Ik neem vaak de moeite niet meer om ergens op te reageren.
Typ een heel verhaal en denk dan laat maar en wis alles weer.
Vaak omdat er niks mee gedaan word als je iemand advies geeft :)

Of omdat je niet echt meer je mening mag geven dat vind ik

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:04

Precies crypto.
Mensen vragen een mening.
Geef je die hangt er weer een mod in je nek te hijgen.
Misschien moeten mensen eens beseffen als ze wat vragen ze ook antwoorden krijgen die ze niet willen.

En de mods eens leren niet bepaalde Bokkers met een vergrootglas te bekijken.
En denken ze echt met hun pbs dat er iets verbeterd. :n
Juist het tegendeel.
Kont tegen de krib dat is wat er gebeurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:44

Jij zegt wat ik denk Bruintje :j