Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:31

Het heeft totaal geen zin meer om hier te reageren. Mensen worden monddood gemaakt met die groene opmerkingen en dat geblaat dat kritiek op de modjes niet gewaardeerd worden. Dus waarom überhaupt nog iets zeggen? Dat het er niet toe doet, is nu wel duidelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:33

De posts van o.a. pien_2010 komen op mij toch aardig anders over, zij maakt gebruikers alles behalve monddood. Dat het niet is wat je wil horen, dat kan. Maar dat is geen monddood maken, dat is gewoon verschillen van mening.
De groene opmerkingen zijn alleen om geen mensen en topics specifiek te bespreken. Geef er geen link en naam bij en je kunt gewoon (opbouwende!) kritiek geven.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 04-09-15 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:41

Hoe kun je nou het verschil aangeven wat wij hier bedoelen als je geen topics mag noemen? Dan wordt het wel erg cryptisch en dan moet je zoveel informatie geven dat iedereen toch al weet wat je bedoeld. Dat mag dan weer niet en uiteindelijk komt het er dan op neer dat we om een verklaring vragen en dat mag ook niet. Hoe monddood wil je het hebben. Dus inderdaad reageren is zinloos met die regels voor dit specifieke topic.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:56

Specifieke topics mogen per PB doorgegeven worden. De hier in dit topic aangehaalde topics zijn ons al bekend, en daar is ook al uitgebreid antwoord op gegeven. Als er nieuwe topics zijn waarbij vraagtekens zijn, dan horen we dat graag via de PB.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:04

De 3 modjes van het forum zijn al 2 dagen offline. Heb getemd op een topic bij over die vluchtelingen. Wordt veel te persoonlijk dus lijkt me verstandig als er een mod reageert.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:10

Zo, ja, gaat heftig daar.

In het *mag hier geen topics noemen, even vergeten :') *was het van de week erg gezellig en we hadden een of ander leuk grapje :') Dus daar werd een pagina over gepraat. Iets van een dag later waren we allemaal weer gewoon aan het praten (informatief) over waar we het altijd over hebben. Komt er een groene hulk, dat off-topic gepraat en oneliners niet toegestaan zijn -O- De sfeer was goed, het is een redelijk vast groepje, en er werd eeeeven een grapje gemaakt... We vroegen om verduidelijking, maar die kregen we niet.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 08-09-15 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:13

Heb al een modje gevonden. Hopelijk snel actie want dit gaat nergens meer over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:23

Persoonlijk vind ik dat temmen zo "klikken". Er is een hevige discussie, maar niemand delft daar het onderspit. Je kan niet alleen maar zeggen " wat erg" of "laat ze daar blijven". In een discussie wil je jouw mening onderbouwen en kan je meer of minder begrip voor het standpunt van de anderen opbrengen. Ik snap totaal niet waarom jij daar getemd hebt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:28

Omdat het niet persoonlijk mag worden. Uitspraken als jij bent dom, iemands oma erbij halen.. is simpelweg niet toegestaan en ook niet nodig voor een goede discussie. Als dit wel zo was zat er nu geen slotje op.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:37

ik ben al een poos aan het meelezen in zowel dit topic als het andere topic en ben het eens met ingedebruijn. Het topic werd veel te persoonlijk en totaal geen respect voor andermans mening. Discussie prima, maar dit wat echt geen discussie meer!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:45

ingedebruijn schreef:
Omdat het niet persoonlijk mag worden. Uitspraken als jij bent dom, iemands oma erbij halen.. is simpelweg niet toegestaan en ook niet nodig voor een goede discussie. Als dit wel zo was zat er nu geen slotje op.

k ben diegene van dat topic. Het persoonlijk worden naar mij toe gaat al de hele discussie sinds ik me erin meng. Ik ben een idioot, een extemist, en weet ik veel allemaal. Zelfs mijn bedrijf die ik toevallig in mijn onderschrift heb staan word erbij gehaald op niet zo´n leuke manier. DIT mag dus blijkbaar wel. Word dan snel bewerkt door de lafaards die het eerst schrijven en dan weer snel weghalen. Dan noem ik gewoon een voorbeeld van een oma , een kind enz niet eens wetende of die persoon wel een oma of een kind heeft want het gaat om het algemeen en word IK ineens als persoonlijk betiteld. Als iemand mij een idioot noemt, noem ik diegene dom Tja misschien inderdaad persoonlijk dan.
Nogmaals. Ik bemoei me al zelden met een topic want als je niet de mening deelt van de gangmakers van zo´n topic dan word je afgemaakt. Want je MOET dezelfde mening hebben als deze bokkers anders spoor je niet.
Geen wonder dat zulke gangmakers vaak alleen nog overblijven in zo´n topic want niemand DURFT of wil meer iets zeggen want je word met de grond gelijk gemaakt. Aangezien ik me door zo´n stelletje niet laat wegjagen word er maar snel getemd.... want ohhh ze voelen zich zo bedreigd als iemand eens een andere mening heeft. Dat ik reageer op de dingen die naar mij toe gezegd worden is mede doordat ik me gewoon de mond niet laat snoeren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:51

Cavaletti ik denk dat je hier niet de discussie verder moet voeren. Even een pb naar een mod om aan te geven dat je niet zo leuk benaderd bent. Zij kunnen de weggehaalde en veranderde berichten terug zien volgens mij.

Als jij aangevallen wordt in een topic, geeft je geen recht om ook maar de regels te gaan overtreden.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:54

slimmerik schreef:
Cavaletti ik denk dat je hier niet de discussie verder moet voeren. Even een pb naar een mod om aan te geven dat je niet zo leuk benaderd bent. Zij kunnen de weggehaalde en veranderde berichten terug zien volgens mij.

??? ik voer de discussie hier niet verder hoor. Dat word al gedaan door anderen en aangezien ik "welliswaar niet bij naam" genoemd word haak ik alleen in om kort mijn verhaal te doen, Das wel zo fijn als je je kunt verdedigen. Welke regels overtreed ik??? Ik voer een discussie, geef mijn mening en verdedig me alleen. Werkelijk niet normaal dat dat dus blijkbaar niet mag. Vreemd dat anderen het wel continue en ongehinderd kunnen doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:11

ingedebruijn schreef:

Er zit een slotje op, omdat er getemd wordt.
Ik vind dit echt een voorbeeld van klikken. Kijk eens moderators, men houdt zich niet aan alle Bokt - regeltjes.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:15

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik vind dit echt een voorbeeld van klikken. Kijk eens moderators, men houdt zich niet aan alle Bokt - regeltjes.

Is dat niet.. waar Temmen zeg maar bedoeld voor is?
De Modjes gaven tevens aan dat zij veel hebben aan een Tem, een Tem betekent niet per definitie een slotje; de Modjes beslissen uiteindelijk erover.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat de discussie uit de hand liep en misschien ook niet helemaal ontopic was.
Maar dat is mijn mening.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:17

Temmen is echt geen klikken. Het is gewoon mede verantwoording dragen dat topics niet uit de klauwen gaan lopen.
Definitie van klikken: verkeerde dingen doorvertellen aan iemand die er straf voor kan geven

temmen doe je ook niet om iemand een ow te laten geven, nee temmen doe je om bij te laten sturen en cyberpesten tegen te gaan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:17

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Tuurlijk wordt er getemd. Als mensen elkaar al bijna aan het uitschelden zijn, is geen klikken vind ik. Je wilt gewoon voorkomen dat het straks echt uit de hand loopt en mensen zodanig gaan schelden dat er OW's uitgedeeld gaan worden. Bovendien wordt een interessant topic op die manier vervuild.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:29

Electra63 schreef:
ingedebruijn schreef:

Als je in het dagelijks leven deze manier van redeneren doortrekt, dan doe jij ook geen aangifte en als je iemand iets ziet stelen zeg je er niks van? Want dat is immers klikken volgens jouw redenatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:31

Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:36

Ayasha schreef:
Nee, als jij in het dagelijkse leven twee mensen persoonlijk ziet worden in een discussie, dan haal je er de politie bij? (dan heb ik het niet over op de vuist gaan maar puur mondeling.)

Het gaat om klikken als de regels niet gevolgd worden. In de regels van Bokt staat dat persoonlijk worden en persoonlijk aanvallen niet is toegestaan, in de regels van een winkel staat dat stelen niet is toegestaan. Voor de één roep je een mod, voor de ander de winkeleigenaar die de politie vervolgens in kan schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:39

ik begrijp dit even niet meer deze discussie over klikken?

We waren het toch onderhand ook allemaal wel eens dat de modjes nergens zijn zonder de tem's?
En zelfs dan word er vaak genoeg niet snel genoeg of adequaat gereageerd, dus waar hebben wij het nou ineens over?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:42

ohjajoh6 schreef:
ik begrijp dit even niet meer deze discussie over klikken?

We waren het toch onderhand ook allemaal wel eens dat de modjes nergens zijn zonder de tem's?
En zelfs dan word er vaak genoeg niet snel genoeg of adequaat gereageerd, dus waar hebben wij het nou ineens over?

Blijkbaar is temmen hetzelfde als klikken volgens een Bokker.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:33

Wow jeetje ik dacht naar aanleiding van dit topic de modjes te ondersteunen aangezien zij aangaven het op prijs te stellen als we temmen op het moment dat er geen modje van dat forum aanwezig is. Dit werd gelukkig van hun kant wel op prijs gesteld. De hele discussie boeit me niet dus de verschillende meningen ook niet. Heftige discussies geen probleem maar persoonlijk worden mag op bokt niet. Snap niet zo goed wat er dan verkeerd is aan een tem.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:38

Daar is ook absoluut niks verkeerd aan.... laat je niet van de wijs brengen door die enkele bokker die een beetje moeite met het begrip klikken heeft. Sommige smullen ervan dat men elkaar met woorden " afslacht" .... ;) ;) ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:38

Oh nee ik sta er ook achter maar vraag me af wat er dan volgens anderen verkeerd aan is.