[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:25

Winged schreef:
chelle_dora schreef:
Ik snap RdLFoto wel; veel van de creatieve uitspattingen zijn gebaseerd of nagemaakt van foto's van jawel; fotografen. Dan zou je dus wéér de toestemming moeten hebben van de betreffende fotograaf om op uitgelicht te komen.

Volgens mij denk jij nu een stap verder dan dat RdLfoto hier doet.
In dit geval: Ja, iemand die iets maakt heeft sowieso rechten op het wel of niet mogen plaatsen. Al is het een boek, foto, schilderij, tekening, armband...

Het gaat hier niet om of de persoon die het schilderij maakte dat schilderij wel af mag schilderen van een foto ja of nee. Dat is weer een andere discussie.

Volgens mij praten wij langs elkaar heen. RdLFoto heeft het over 'Uitgelicht' tijdelijk opvullen met de creatieve topics van bokt. Wat RdLFoto vervolgens bedoelt met de auteursrechten etc. is (denk ik) dat je dan óók fotografen zult hebben die protest aan kunnen en mogen tekenen tegen het feit dat een kunstwerkje van hún foto op de voorpagina komt. Dan kom je dus geen steek verder als je nu komt en moet het net zo vlot weer op grijs. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was dat de vraag van RdLFoto; omdat je nu ook in het natekenen-topic met al die verzoeken iedere keer wel te horen krijgt; heb je wel toestemming van de fotograaf. Zodoende zal dat ook op de voorpagina uiteraard weer voor opschudding kunnen zorgen.

Winged

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:29

Nee, we hebben het hier zo te lezen over twee compleet verschillende dingen.

Daarnaast zijn lang niet alle creatieve uitspattingen gebaseerd op een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:43

Winged schreef:

Nee, dat zeg ik ook niet :j Maar ook lang niet alle foto's in de foto subfora zijn van fotografen, maar toch staat uitgelicht in zijn geheel op grijs. Ik denk dat de oplossing om de Uit de Kunst werkjes tijdelijk erin te zetten dus net zo veel werk geeft als de fotografen "even" uitfilteren bij het bekijken en samenstellen van de uitgelicht-overzichten..

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:41

K vind die foto's juist altijd zo leuk!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:12

chelle_dora schreef:
Winged schreef:

Nee, dat zeg ik ook niet :j Maar ook lang niet alle foto's in de foto subfora zijn van fotografen, maar toch staat uitgelicht in zijn geheel op grijs. Ik denk dat de oplossing om de Uit de Kunst werkjes tijdelijk erin te zetten dus net zo veel werk geeft als de fotografen "even" uitfilteren bij het bekijken en samenstellen van de uitgelicht-overzichten..

Dan zit je alsnog juridisch gezien met het gebruiken van iemand ander zijn materiaal. Ook al is het geen 'professional'. Het lijkt mij verstandig om 1 lijn te trekken. Voor zowel de persoon die dit doet als tijdverdrijf als voor de persoon die dit 'als beroep' heeft.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:55

Is een tussendoor oplossing niet om links naar uitgelicht topic te doen (alleen topic titel) zonder thumbnail?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:35

Dat vind ik nog wel een leuk idee van thesserd! Dan hebben we toch een soort van uitgelicht :D

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:38

Lijkt me ook nog wel een fijn alternatief.. Al moet ik wel toegeven dat een titel soms totaaaaal niet aanspreekt en de foto's des te meer of omgekeerd.. :o

Soms denk ik bij het lezen van een topic: tof! En dan klik ik het open, zie ik 2 foto's, vaak nog een kwartslag gedraaid met slechte gsm kwaliteit waarvan ik denk: oké dan! :+

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:53

Alleen een titel vind ik ook niet altijd even aansprekend.
nou of toch een subfora waar alle fotoshoot foto's in komen dus die niet voor uitgelicht mogen.
en dan alle gewone foto's bij elkaar en dan misschien wat minder subfora daarin
dus gewoon itp voor alle leeftijden ipv voor jeugd apart.
ik kijk nu nooit naar jitp maar misschien zijn die foto's ook wel leuk wn itp bijv kijk ik ook minder naar maar zouden die allemaal gewoon als itp staan :D dan wordt de stapel topics daarin wel heel groot
maar dan zou je die hele itp voor uitgelicht kunnen gebruiken..
of gewoon een uitgelicht subfora waar de topics in geplaats kunnen worden waar met toestemming van een fotograaf, en of de TS zelf dus de topics gelinkt kunnen worden en in aanmerking kunnen komen voor uitgelicht?
Maar mogelijk stel ik wel iets voor wat extreem veel werk is ook?

Maar beantwoord nog niet mijn vraag waarom kan uitgelicht dan momenteel niet met foto's die door een TS zelf gemaakt zijn, ja die foto's zijn miss minder mooi als van fotografen maar wil niet zeggen dat het verhaal of topic niet toch leuk kan zijn, en zo komen juist misschien de bokkers aan bod die vinden dat ze nu minder aan bod komen :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:12

Ik vertrouw op de expertise van de mod die de uitgelichte topics kiest. 3 of 4 van die topics vind ik elke dag wel leuk om te zien. Sowieso kijk ik ze altijd alle 5, dus wel of geen thumbnail maakt voor mij op dit moment niet zo veel uit. Dan hebben we iig iets :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:37

Er is een héle simpel oplossing hoor. Gewoon hélemáál geen foto's meer op bokt :)* dus ook geen gratis reclame meer voor de fotografen, dat is toch wat ze willen ? Dat alleen de betalende klant de foto's mag zien ?

Jongens waar zijn jullie mee bezig ? Dit hoort nou éénmaal bij eigen ondernemerschap. Hoe vaak ik al niet klanten geholpen heb, enorm veel tijd erin gestoken heb om dingen voor ze uit te puzzelen en vervolgens halen ze de spullen ergens anders, jammer dan maar dat hoort er nou éénmaal bij. Eigen ondermer zijn heeft nou éénmaal niet alleen voordelen.

Spijtig, ik merk dat ik door dit geneuzel vrijwel niet meer op bokt kom en gezamelijke en gratis fotoshoots ? Twee jaar geleden na een zéér negatieve ervaring al besloten daar nooit meer aan mee te doen en dit bevestigd het alleen maar, bah bah bah :r

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:39

Het zijn niet alle fotografen he...
ik ben ook hobby fotograaf en ik vind dit ook echt de grootste onzin.

Gratis reclame inderdaad, dus wat zeur je.
Ben het met je eens hoor Bassenqua!
Wat een gedoe zeg dit alles.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:07

Bassenqua schreef:
Spijtig, ik merk dat ik door dit geneuzel vrijwel niet meer op bokt kom en gezamelijke en gratis fotoshoots ? Twee jaar geleden na een zéér negatieve ervaring al besloten daar nooit meer aan mee te doen en dit bevestigd het alleen maar, bah bah bah :r

Dat heeft toch niks met uitgelicht te maken?
Fotoshoots kunnen zeker wel heel erg leuk zijn hoor.
Erg jammer dat jij het toen zo slecht hebt getroffen dan. -O-

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:36

Heel jammer dat Uitgelicht er niet meer is. Dit was voor eigenlijk de enige reden om bijna elke dag even een kijkje op Bokt te nemen. :)
De discussie vind ik verder redelijk absurd, waar gaat het nu helemaal over... :\

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:58

Nina_rex schreef:
Heel jammer dat Uitgelicht er niet meer is. Dit was voor eigenlijk de enige reden om bijna elke dag even een kijkje op Bokt te nemen. :)
De discussie vind ik verder redelijk absurd, waar gaat het nu helemaal over... :\

ik kwam daarom ook elke dag even kijken
maareh, komt het nooit meer?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:59

PaardjesFan1 schreef:
Nina_rex schreef:

ik kwam daarom ook elke dag even kijken
maareh, komt het nooit meer?

Zie topic titel 'tijdelijk'.
lezen..lezen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:09

Zijn we er ondertussen al uit dat auteursrecht niet in een logo zit?
Dan schiet het ook weer op met dat "tijdelijk".

en anders uitgelicht maar opvullen met foto's van de meetings, kunstuitspattingen en beestenboelers.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:08

Minikatje, dat mag ook niet zonder toestemming ;).

Links naar uitgelicht topics is inderdaad een goede oplossing, ik zou er dan alleen nooit meer in kijken ;). De foto's spreken me aan en dáárom klik ik er op. Verder kijk ik praktisch nooit fototopics namelijk :o.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:52

wat mag niet zonder toestemming?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:54

Foto's als linkjes op de voorpagina geloof ik :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:06

Wat jammer zeg... Ik hoop dat uitgelicht snel in ere wordt hersteld.

Het verwijderen van een logo vond ik inderdaad niet zo netjes, maar verder zag ik het toch als een eer als mijn topics hun weg naar uitgelicht vonden.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:41

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar is Uitgelicht nu helemaal weg of komt het nog weer?
graag geen commentaar

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:20

Lees dan even 6 Posts boven je, of is dat te veel commentaar...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:29

Aloisia schreef:
Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar is Uitgelicht nu helemaal weg of komt het nog weer?
graag geen commentaar

Lees dan i.i.g. de titel van het topic waar "tijdelijk" in staat. :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:36

ik wil uitgelicht terug, haha ik vind de pagina ineens zo saai. -O- eerste wat ik deed was altijd uitgelicht doorspitten en dan verder kijken