Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:00

Ik kan hem niet plaatsen ivm dat ik op de iPad zit en dus geen foto kan uploaden.

Kadankovitch

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:50

Aikon, ik kan me heel goed inleven in wat er op zo'n moment van verlies. En ja, dan sta je, na de feiten, niet te wachten op een belering.

Met betrekking tot Huertecilla. Gezien de pietluttigheden waarvoor anderen geband zijn, had hij veel eerder die sanctie moeten ondergaan. Maar dat is het het punt: Hadden zij allemaal geband moeten worden?
Bij gebrek aan transparantie kan ik het bij de meeste niet overzien. Maar Huertecilla, die ik persoonlijk niet kon luchten of zien (mocht dat nog niet duidelijk zijn), kan ik mij niet anders vootstellen dan dat hij dat NIET verdiend. Wat hem hooguit verweten kan worden, is dat hij zich niet het recht op vrije meningsuiting heeft laten ontnemen.. En dat is wederom zijn goed recht.
Ik kan niet anders concluderen dat 'ANDERS-DENKENDEN' hier niet gewaardeerd worden. En dat voor dit type schrijver Bokt geen welkome plaats is. Inderdaad, het zou hier wel een héél saai kunnen worden.

En mocht ik met die aanname er volledig naast zitten, dan hoeven de moderatoren zich niet daarover te verbazen of te storen, want die ' fout'wordt dan wederom veroorzaakt door een gebrek aan transparantie. Dan ligt gissen voor de hand.

Over de 'POOL';
Voorstel: Als uit zo'n pool wordt aangewezen, dan zou men verplicht kunnen stellen dat daarover niet wordt gecommuniceerd tot na de publicatie van de uitslag. En uiteraard, wordt niet bekendgemaakt tot datzelfde moment, wie uit de 'pool' is aangewezen. Iemand die eenmaal is aangewezen, mag minstens tweemaal niet functioneren.

Voorstel: Binnen een dag moet de helft ,(indien dat een even getal is; + een) gereageerd hebben, de meerderheid beslist bij gelijke stemmen, wordt de sanctie afgewezen bij gebrek aan draagkracht onder publiek.

Electra, je zult best gelijk kunnen hebben dat men van de zijde van Bokt niet zo ver wilt gaan, maar hier staat een voorstel: dat ze er antwoord op geven waarom dit niet mogelijk is. Wat zijn hun bezwaren en welk tegenvoorstel doen ze. En als ze hier geen redelijk antwoord op geven, dan is ook duidelijk wat hun intenties zijn en in hoeverre ze naar de geïnteresseerden willen luisteren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:56

Even over de ban: Wanneer iemand een OW krijgt, staat er onterecht nog permanent geband bij sommige personen. Ik heb geen idee waarom dit zo is, ik kan enkel aangeven dat het zo is. Wat IkbenEllen ziet is wel de correcte banlengte.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:26

Als ik zie wat voor theorieën er voorbij komen af & toe, zou wat meer transparantie inderdaad niet verkeerd zijn. :+ In die zin ben ik er dus best voor, aan de andere kant vraag ik me af in tot hoeverre men transparant kan gaan zijn i.v.m. privacy en of dit gaat werken. Er zullen -denk ik- altijd users zijn die nog meer willen weten of het niet eens gaan zijn met wat ze dan weten. Maar goed, het zou in ieder geval geprobeerd kunnen worden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 19:33

transparantie heeft niets met privacy...immers het door gewraakte gebruiker geschrevene staat/stond ook openbaar op het forum.
@Iris....hoe kan het dan dat er bij mij nog steeds permanent staat?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:13

Kadankovitch én ik heb dat met jou.
Je bent zelf ook geen zuivere koffie én kraak zat mensen af. Zoals een rij topic van mindfields

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:23

@papagroom: ik weet niet waarom het systeem het bij de een anders aangeeft als bij de ander. Tis niet dat IkbenEllen andere rechten heeft dan jij. :) Ik weet wel dat dat permanent dus niet verhelderend werkt in mijn optiek.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 20:27

Nu voel ik mij toch genoodzaakt voor kadankovitch in de bres te springen...i heb hem nog nooit iemand afzien kraken,wel kritiek zien geven op iemand waarvan je een hoger nivo mag verwachten,en die zelf weerbaar geacht mag worden,nu is deze heer zelf rijtechnisch behoorlikj onderlegd,en dus best instaat een goede inschatting te maken van wat hij ziet.
Nou ben ik zelf best op mindfields gesteld,maar als ik iets zie wat me eigenlijk tegen valt,mag daar vind ik best wat van gezegd worden,en andersom zou ik dat ook accepteren.
Anders is het wanneer dit soort uitingen worden gedaan door iemand die van toeten nog blazen weet,en dat is iets wat hier dagelijks gebeurt helaas.
Mindfields is een grote meid die dit best kan handelen.
@Iris....nee idd,en in t kader van transparantie al helemaal niet,want dit werkt suggestiviteit wel erg in de hand.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:33

Daar heb je gelijk in. Ik verwacht ook nog wel dat dit aangepast gaat worden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:35

Papagroom, bedankt.
Ik rust mijn kaas, zoals de Britten zeggen :+

Mijn opmerkingen m.b.t Huertecilla's ban zijn natuurlijk niet meer van toepassing in zoverre die ban niet permanent is. Ik blijf van mening dat aan de gesanctioneerde zelf is om te beslissen om de zaak openbaar te maken. Dat denk ik beschermt de privacy voldoende.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 20:49

idd,als je zelf van mening bent dat de je opgelegde sanctie te zwaar is,heb je niets tegen openbaarheid in de regel.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:53

Ja dat, te zwaar of überhaupt onterecht. Maar iemand heeft ook gewoon het recht om het erbij te laten zitten omdat naar zijn/haar mening de kool de soep niet waard is. Dat is voor mij eveneens te begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Kadankovitch op 13-09-12 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:10

Inmiddels heb ik begrepen dat HC niet permanent geband is? Prima, voor mij persoonlijk hoeft niemand geband te worden, wel kan ik nog steeds niet altijd begrijpen waarom het éne bericht wel verwijderd wordt en het andere bericht niet. Ik wijt het toch echt aan het temgedrag van vriendjes van bepaalde bokkers.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:18

papagroom schreef:
transparantie heeft niets met privacy...immers het door gewraakte gebruiker geschrevene staat/stond ook openbaar op het forum.
@Iris....hoe kan het dan dat er bij mij nog steeds permanent staat?

Ter geruststelling: bij mij staat er bij jou niets over een ban.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:57

Iris82 schreef:
@papagroom: ik weet niet waarom het systeem het bij de een anders aangeeft als bij de ander. Tis niet dat IkbenEllen andere rechten heeft dan jij. :) Ik weet wel dat dat permanent dus niet verhelderend werkt in mijn optiek.

Ik denk dat ik het snap. Het systeem denkt mee met de gebruiker. :+
Vond je bijvoorbeeld :)* (rebus!) niet leuk dan maakt het systeem er "permanent" van, was je een fan van :)* dan geeft het systeem een korte ban aan. Dat is niet erg transparant van het systeem maar wel meevoelend en natuurlijk razend knap van Bart dat hij dat erin heeft kunnen programmeren.

Iedere Bokker kan nu al iedere andere Bokker een ban geven. Ik bedoel hier natuurlijk die (permanente) ban die foei heet, waarin wij allen die Bokkers kunnen plaatsen wiens berichten wij niet willen lezen. Als gebruikers die mogelijkheid eens zouden willen overwegen in plaats van te temmen op van alles en nog wat dan heeft Bokt veel minder mods en bans nodig.

Nog even de foei uitbreiden zodat ook dat hinderlijke gequote van de berichten van je foei niet meer zichtbaar is. Op die manier kan elke gebruiker nog extra "gummen", dus eigenlijk zelf modereren. Dan alleen nog even een weghaalknopje maken op elk bericht voor als het bericht je ergert of je vindt het grapje te flauw. Het knopje doet het bericht als sneeuw voor de zon verdwijnen (alleen voor de klikker natuurlijk) en de mods hebben weer zeeën van tijd om lekker te gaan paardrijden. Dit lijkt me echt het meest transparante systeem en prachtig zelfregulerend.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 13-09-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:59

haleluja!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:49

Moderatoropmerking:
Ondanks het onderwerp van het topic, transparantie, is het uitdrukkelijk nog steeds niet oké om andere gebruikers te bespreken. Geband of niet. Een herhaald en dringend verzoek gewoon ontopic en correct te blijven!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:10

Ik begrijp dat je andere gebruikers niet mag bespreken, maar als je eigen ervaringen ook niet mag openbaren en bespreken omdat dit offtopic is, geloof ik niet dat men hier tot oplossingen kan komen, dan blijft het oppervlakkig gelul, zonder dat men tot de kern van een zaak/probleem kan komen. Zelfregulering is nog steeds niet mogelijk hier, is mijn ervaring weer, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:08

IKbenEllen schreef:
Ik ben zeker geen fan van HC Hermelientje :D

Een permanente ban vind ik in 99% van de gevallen niet nodig, ook niet in geval van HC.
Maar als ik dan zijn postgedrag dan vergelijk met dat van bv HP... Dan vind ik de verhouding wel erg scheef.

Ik betrap mezelf er op dat ik een bepaalde gebande bokster zelfs mis, ze haalde het bloed onder mijn nagels vandaan maar ik heb wel vreselijk gelachen om die ongenuanceerde onzin die ze neerkwakte _O-
Hint: ik weet aaaaaalles van auto's

Ach zit hier vast met sa, zulke types zijn zo verslaafd, bokt is hun levensstijl en kunnen het niet laten...de ondergrond heeft ook nog een wave, het befaamde pb gebeuren, waarin alles wordt bedisseld, net als de democratie die binnen besloten club regeert....censuur is achterkamer propaganda.....

Censuur weg, geen achterkamergekonkel = transparantie... :o en laat dat nou net de macht wegnemen van bep. Types hier die dat niet willen...... :n

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:00

Ik ben het met Hermelientje eens dat je zelf ook best wel eens de Foeiknop mag gebruiken als je je aan een bokker ergert.

De mensen die een ban hebben gekregen zullen het best aan zichzelf hebben te danken. En een permanente ban heb je niet zo maar aan je broek hangen. Daarvoor heb je al een aantal waarschuwingen gehad.
Wat ik dan weer raar vind is dat enkele gepermanente bokkers op een ander forum verkondigen dat ze met bokt en de bokkers niets hebben. De bokkers worden er ook elke keer belachelijk gemaakt. Maar wanneer ze een permanente ban aan de broek hebben hangen begint zo iemand te stuiteren. :? Leg mij maar eens uit waarom ze altijd commentaar over bokt hebben maar er zelf wel deel van uit willen maken. Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Deze gebande bokkers leven om mensen te kunnen jennen. Om ze te kleineren op een geniepige manier. Zogenaamd lollig en met humor maar altijd zijn die berichten op het randje of er net overheen.
Ik mis deze mensen dan ook helemaal niet want zij horen niet op een forum als bokt thuis. Ik vind ook dat deze gebande bokkers geen platform op bokt meer mogen hebben. Beter is dat het boktteam de energie in andere positieve zaken stopt. Ik hoef geen transparantie waarom een bepaalde bokkers is gebant. Of hij heeft spam gebruikt, een verkoop is niet goed gegaan of het zit hem in het niet fatsoenlijk kunnen posten. Helder toch -:)

Daarbij vraag ik mij af of heel bokt wel om deze zogenaamde transparantie zit te wachten. Dit topic heeft weliswaar een aantal pagina's maar eigenlijk zijn het steeds dezelfde bokkers die hier posten.
Het is zo ook in het echte leven. Je kunt eenvoudigweg niet iedereen tevreden maken. En sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:36

Doma_Classica,
Wat heeft het andere forum te maken met dit onderwerp op dit forum? Ga daar verhaal halen, daar is Bokt niet geschikt en de plaats voor. Niet ieder lid daar is trouwens geband van Bokt. En zeker niet alleen gebande bokkers jennen, maar ook huidige bokkers zijn een ster in (onderhuids) jennen, uitlokken en vooral temmen.
Ik heb inmiddels weer wat PB's ontvangen, wat mij sterkt in mijn overtuiging, dat sommige bokkers een kruisje achter hun naam hebben staan en dat er, naar mijn mening, duidelijk met 2 maten wordt gemeten.
Dit topic is dan ook nutteloos. Er zijn al zo vaak dit soort topics geweest, maar het veranderd toch niet hier, ben ik inmiddels van overtuigd. Of er moet een geheel nieuw team komen, maar ook dan nog blijven persoonlijke voorkeuren en vooroordelen het (sturende) gedrag van moderators bepalen. Dat is ook menselijk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 10:26

Ik besef me net,dat als je een ban hebt,je ook geen toegang meer hebt tot je PBbox.
Je kunt dan niet meer je PBwisseling met de mods terug lezen,,,,,,dit lijkt me een grote belemmering als je je ban aan wilt vechten,en buiten dat is prive communicatie van jou,en moet dus miz beschikbaar blijven.
Dit komt de transparantie overigens ook niet bepaald ten goede.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:28

Papagroom,
Je kunt hem wel opvragen.
Je kan een Mod mailen, dan sturen ze een mooi overzichtje, met alle pb wisselingen included.
Hierdoor kun je wel een bezwaar instellen en beargumenteren..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 10:31

Lieffiefi schreef:
Papagroom,
Je kunt hem wel opvragen.
Je kan een Mod mailen, dan sturen ze een mooi overzichtje, met alle pb wisselingen included.
Hierdoor kun je wel een bezwaar instellen en beargumenteren..

OK....dat is mooi,en was tot nog toe bij mij onbekend.....
Maar krijg je dan ook de berichten die niet met de ban verband houden?
het gewone geneuzel met gebruikers dus?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:31

Doma_clasica schreef:
De mensen die een ban hebben gekregen zullen het best aan zichzelf hebben te danken. En een permanente ban heb je niet zo maar aan je broek hangen. Daarvoor heb je al een aantal waarschuwingen gehad.
Wat ik dan weer raar vind is dat enkele gepermanente bokkers op een ander forum verkondigen dat ze met bokt en de bokkers niets hebben. De bokkers worden er ook elke keer belachelijk gemaakt. Maar wanneer ze een permanente ban aan de broek hebben hangen begint zo iemand te stuiteren. :? Leg mij maar eens uit waarom ze altijd commentaar over bokt hebben maar er zelf wel deel van uit willen maken. Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Deze gebande bokkers leven om mensen te kunnen jennen. Om ze te kleineren op een geniepige manier. Zogenaamd lollig en met humor maar altijd zijn die berichten op het randje of er net overheen.
Ik mis deze mensen dan ook helemaal niet want zij horen niet op een forum als bokt thuis. Ik vind ook dat deze gebande bokkers geen platform op bokt meer mogen hebben. Beter is dat het boktteam de energie in andere positieve zaken stopt. Ik hoef geen transparantie waarom een bepaalde bokkers is gebant. Of hij heeft spam gebruikt, een verkoop is niet goed gegaan of het zit hem in het niet fatsoenlijk kunnen posten. Helder toch -:)

Jij slaat de spijker wat mij betreft op zn kop :) Ben het helemaal met je eens!