Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:04

Het is inderdaad zo dat Bokt voor gebruikers gratis is en dat de moderators het allemaal vrijwillig doen. Maar dat is wel een keuze. Zonder moderators en beheer geen Bokt maar zonder gebruikers... al helemaal geen Bokt. Geen gebruikers = geen adverteerders = geen geld om de servers (en dus Bokt) draaiende te houden.
Als gebruiker heb je rechten en plichten net zoals het beheer rechten en plichten heeft richting de gebruiker. Maar dat betekent niet dat je als gebruiker alles maar klakkeloos te accepteren hebt omdat het gratis is.

Daarnaast zie ik geen gejammer maar voornamelijk constructieve bijdragen en gebruikers die mee proberen te denken.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:15

Als jij er geen gebruik van maakt heeft er wel alles mee te maken want dit topic gaat over de veranderingen op EA. Diegene die hier "jammeren" zijn diegene die hier wel regelmatig gebruik van maken en dus aan den lijve ondervinden dat het nu niet prettig werkt. Wij eisen niets wij VRAGEN of het niet anders kan. Dat is heel iets anders.
Er zijn genoeg andere inkomsten van Bokt, deze heeft zijn vele gebruikers echt wel nodig anders blijven de betalende adverteerders ook weg.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:53

Verandering is altijd wennen en sommigen wennen er gewoon nooit aan. Zelf ben ik ook echt niet blij met de veranderingen. Het is gelijk een stuk onpersoonlijker. Daarbij is pben ook weer een drempel en krijg je ook minder snel een totaal plaatje als je een advertentie ziet. Vaak heb je in een topic al snel een idee of er nog meer gegadigden zijn of niet en nu weet je eigenlijk niets.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 01:44

Bokt is in de eerste instantie het forumgedeelte en EA is een extraatje voor de bokkers. Alleen is het in de praktijk zo gegroeid dat dit extraatje een onevenredig deel van de modcapaciteit opslokte. Dan ontkom je er op een gegeven moment niet aan om keuzes te maken, ook al betekenen die keuzes dat het extraatje, EA, minder mogelijkheden krijgt. Het is voor ons als zwartjes heel gemakkelijk om te zeggen dat er dan maar extra mods voor EA bij moeten komen. Het doel was juist om de modcapaciteit beter in te kunnen zetten, doordat er minder mods op EA nodig zijn. Door voor extra mods op EA te kiezen, bereik je dan juist het tegenovergestelde, want elke extra EA-mod kan je niet ergens anders inzetten.

Wat de betrouwbaarheid van EA betreft. Vroeger ging ongeveer 80% van de definitieve transactie via PB, nu wordt dat 100%. Maar bij een bemiddeling ging het altijd om zaken als de betalingsafspraken, leveringsafspraken e.d. en dat is net die 80%, die per PB ging. Qua bemiddeling verandert er dus eigenlijk niks en is Bokt nog steeds even betrouwbaar.
Mocht je een onbetrouwbare advertentie tegenkomen, omdat je bijvoorbeeld weet dat er een slachtpaard als sportpaard aangeboden wordt, of iets vergelijkbaars. Dan kan je nog steeds contact met één van de mods opnemen en dat soort zaken wordt echt wel opgepakt. Het grote voordeel is zelfs dat mods meer tijd voor dit soort zaken of bemiddelingszaken hebben gekregen.

Wat er dus overblijft is dat kopers minder massaal reageren, met als voordeel dat vooral de serieuze gegadigden overblijven. Dat je als koper meer op je eigen gezonde verstand moet vertrouwen en dat je je beslissing niet meer op andermans biedingen kan baseren. En als laatste, maar niet onbelangrijke, dat je als verkoper wat meer werk aan je verkopen hebt. Maar als verkoper heb je ook het voordeel van de verkoop en dan is het misschien ook wel terecht dat je als verkoper er het werk van hebt en niet Bokt in de vorm van moderators.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 02:03

Ik merk het wel degelijk dat het veranderd is.
Ik plaats trouw elke week een advertentie in EA-CO met leuke acties speciaal voor bokkers, die ook meestal alleen via bokt te bestellen zijn.
Eerst verkocht ik zeker wel tussen de 10 en 30 artikelen (rijbroeken, dekens, dekjes, laarzen enz)
Nu moet ik blij zijn als ik 2 a 3 dingen verkoop.
Vind het ook erg jammer dat mensen niet meer kunnen reageren omdat ik vaak reacties kreeg zoals:
Ik heb die rijbroek, of die deken gekocht en het zit super bij mij of mijn paardje!
dit waren fijne reacties, die andere motiveren om iets te kopen.
Nu je die niet hebt vertrouwen mensen het niet, of weten niet of de kwaliteit goed is en of je wel echt levert.

Erg jammer, en ik hoop dat dit in de toekomst veranderd, anders heeft het weinig zin om veel tijd te steken in leuke acties en aanbiedingen, en dat is weer jammer voor de gebruikers van bokt, want die missen een hoop leuke koopjes!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 02:25

HTM schreef:
Ik plaats trouw elke week een advertentie in EA-CO met leuke acties speciaal voor bokkers, die ook meestal alleen via bokt te bestellen zijn.
Eerst verkocht ik zeker wel tussen de 10 en 30 artikelen (rijbroeken, dekens, dekjes, laarzen enz)
Vind het ook erg jammer dat mensen niet meer kunnen reageren omdat ik vaak reacties kreeg zoals:
Ik heb die rijbroek, of die deken gekocht en het zit super bij mij of mijn paardje!
Nu je die niet hebt vertrouwen mensen het niet, of weten niet of de kwaliteit goed is en of je wel echt levert.

Erg jammer, en ik hoop dat dit in de toekomst veranderd, anders heeft het weinig zin om veel tijd te steken in leuke acties en aanbiedingen, en dat is weer jammer voor de gebruikers van bokt, want die missen een hoop leuke koopjes!

Misschien dat Bokt voor mensen zoals jij een speciaal iets kan bewerkstelligen tegen een kleine vergoeding. Jij kunt dan je spullen verkopen via bokt en dat je klanten toch zouden kunnen reageren?

Al met al heb je al die tijd wel gratis kunnen adverteren op bokt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 02:33

Ik ben idd wel bereid om iets te betalen, maar ik denk dat dit niet voor iedereen geld.
En sommige hebben al aangegeven dat niet te willen.
Ook zullen de aanbiedingen dan minder scherp zijn, omdat je die kosten ook moet rekenen.

Het moet dan ook niet zo veel gaan kosten als MP, wat die worden echt achterlijk duur!!!

En EA-CO wordt niet alleen gebruikt door bedrijven, maar ook mensen die meerdere paarden/pony's te koop aanbieden. Dan zou dat uit elkaar gehaald moeten worden, anders werkt het niet. (dus bedrijven en particulier)

Heb nog wel een vraagje over de nieuwe EA (misschien over het hoofd gezien in het topic) maar worden en aparte catogorien gemaakt net als MP???

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 02:43

Diegene die niets willen betalen prijzen zichzelf dan direct uit de markt, ieder zijn keus.

Bedrijven die een winkelpand moeten huren/kopen hebben ook kosten en zullen dat ook moeten dealen, lijkt mij dat als je die kosten niet hebt je het zeker zou moeten kunnen redden.

Mensen die meerdere dieren in een bepaalde termijn aanbieden zouden misschien ook wel in de categorie handel dienen te vallen. Wij fokken zo goed als ieder jaar met 1 of meerdere merries, ik heb volgens mij nog nooit een paard geadverteerd op bokt, dat geeft misschien wel iets aan.

Ik vindt eigenlijk ook wel dat er iets betaald zou mogen worden voor het aanbieden van paarden en/of goederen als het regelmatig plaats zou vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:37

krackertje schreef:
HTM schreef:

Misschien dat Bokt voor mensen zoals jij een speciaal iets kan bewerkstelligen tegen een kleine vergoeding. Jij kunt dan je spullen verkopen via bokt en dat je klanten toch zouden kunnen reageren?

Al met al heb je al die tijd wel gratis kunnen adverteren op bokt.

Dat idee had ik ook al aan gedragen een aantal pagina's terug. Maar daar was veel tegenstand tegen dat idee.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:54

HTM schreef:

Precies HTM, zo bedoelde ik het ook. Wij webshops op bokt maken altijd leuke acties speciaal voor bokt. En dan ben je trots en blij als mensen een leuke reactie geven in je topic zodat andere mensen ook lezen welke webshop te vertrouwen is. Nu reageert er niemand meer terwijl we eerder echt altijd leuke reacties kregen. Dat is niet goed voor ons verkopers, niet goed voor bokkers en ook niet voor het boktbeheer want mede door alle leuke aanbiedingen word bokt leuk voor bokkers denk ik.

Ik heb het altijd al raar gevonden dat paarden/pony´s tussen de commerciele advertenties stonden want als iemand een paar zoekt is het een beetje vreemd als je in 2 katogorieen zoeken moet dus waarom niet gewoon alle paarden/pony´s in 1 rubriek ook al ben je een commerciele verkoper.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:58

Over het gratis: Daarom roep ik ook al jaren om een gedeelte niet meer gratis te maken, en dan denk ik in basis aan EA-CO

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:25

k had het in een ander topic al gezegt(tja je praat er toch over met elkaar he)

ik wel best per advertentie betalen mits ik(EA-CO) niet in een hoekje verstopt wordt (niet uit de tabbladen halen), mijn mede TSs ook alleen zakelijke aanbieders zijn en het reageren in het topic ook weer gewoon mogelijk wordt.
stel dat het per adv 1,- moet gaan kosten(ideal?) en ik plaats 1 x per week mijn advertentie.
dan is dat 1,- per zakelijk adverteerder per week x 52 weken in het jaar. leverd een aardig zakcentje op dacht ik zo.
moet het meer gaan kosten ga ik minder of zelfs niet meer adverteren. Op mp adverteer ik ook niet om die reden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:44

Holly daar zou ik ook wel in mee gaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:55

Als iets regelmatig wordt aangeboden zou ik er misschien nog wel voor willen betalen. Maar ik verkoop ongeveer een keer in het half jaar iets, en dan ga ik liever naar een andere site als ik hier moet betalen :)
Al helemaal omdat je nooit zeker bent dat je artikel verkocht wordt, en je betaald dan dus voor nop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:57

Daarom zou ik ook alleen voor de EA-CO en misschien het paarden deel. Willen betalen. De EA-CO zijn toch veel zakelijke mensen, die wel weten wat wel en niet gaat lopen. Dus mij lijkt 1 euro bijv. een goed bedrag. Daar lijd een winkel ook niet echt heel veel van.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:13

Anoniem schreef:
Daarom zou ik ook alleen voor de EA-CO en misschien het paarden deel. Willen betalen. De EA-CO zijn toch veel zakelijke mensen, die wel weten wat wel en niet gaat lopen. Dus mij lijkt 1 euro bijv. een goed bedrag. Daar lijd een winkel ook niet echt heel veel van.

Niet mee eens. Voorbeeldje: western clinics werden voorheen altijd aangekondigd op het onderdeel WN-EV. Omdat de mods hebben besloten de regels strakker te gaan toepassen moeten ook deze clinics naar EA-CO indien ze nog deelnemers willen werven. Het organiseren van een clinic zou ik zeker niet willen zien als een commerciele activiteit, behalve dan misschien voor degene die daadwerkelijk de clinic geeft.... als daar ook al voor betaald moet gaan worden denk ik niet dat deze clinics nog aangekondigd gaan worden op bokt. En dat is voor een deel van de bokkers toch wel jammer, zo missen ze informatie.
De informatie functie die bokt toch wel heeft voor veel van haar gebruikers druk je op die manier echt de kop in.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:19

Ik zou echt nooit voor EA gaan betalen, ik denk ook dat dat juist veel mensen zal tegenhouden om daar nog iets te gaan plaatsen.

Daarnaast snap ik ook niet helemaal het idee van dat het teveel werk voor de mods zou zijn. Er zijn hier genoeg vrijwilligers en die kunnen beperkte bevoegdheden krijgen. Dat is misschien even een middag veel werk, maar daarna is het wel gebeurd en kan het EA gewoon blijven hoe het was. Bovendien snap ik ook het gedeelte niet dat we maar blij moeten zijn dat het gratis is.. Er zijn hier genoeg advertenties te vinden en die advertenties worden niet meer geplaatst als er bijna niemand meer komt en iedereen nog eens moet betalen voor lidmaatschap. Ik denk dan ook dat dit nu een veel te radicale stap is en er misschien ook iets te gemakkelijk over de consequenties is gedacht. Ik zie dan ook dat veel minder mensen bieden en de advertenties wel vaak worden bekeken, maar er toch minder op wordt geboden.

Ik vind het erg jammer te zien dat tegenwoordig de mogelijkheden van het internet steeds beter en groter worden terwijl de meeste sites steeds minder mogelijkheden juist krijgen.

Zeker dit gedeelte, ik plaats inmiddels veel vaker op marktplaats, is toch nu wat gemakkelijk en daar is de zoekfunctie voor mensen gemakkelijker dan bokt. Juist het bieden in de advertentie was hier de meerwaarde.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:36

Wendy, het is misschien ook een optie om PLAATSEN van advertenties over en altijd GRATIS te houden, maar voor de gebruikers die BETALEN kan men RECHTSTREEKS REAGEREN in het topic zoals vroeger.
Zo profiteren net de bokkers van het feit dat mensen bereid zijn om te betalen voor een advertentie, en kunnen bokkers die niet wensen te betalen, nog altijd adverteren.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:42

sorry. maar ik denk dat gebruikers echt niet willen betalen om te mogen reageren in het topic

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:11

Als ik het goed begrijp is het helemaal geen kwestie van geld: het heeft te maken met het feit dat wegens de grote hoeveelheid werk het modden niet meer te doen is op EA (wat ik nog steeds betwijfel, omdat zich genoeg mensen hebben aangemeld). Door te betalen los je dat probleem niet op neem ik aan: mods doen dit werk vrijwillig, dus het zou raar zijn als modden binnen EA ineens géén probleem meer zou zijn als er betaald zou worden. M.i. krijg je dan ook een heel ander karakter op Bokt: een betaald gedeelte en een gratis gedeelte. Dat moet je volgens mij gewoon niet willen. Maar dat het huidige systeem niet goed meer werkt (en dan doel ik op verkopen) is volgens mij wel duidelijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:17

Mic schreef:
sorry. maar ik denk dat gebruikers echt niet willen betalen om te mogen reageren in het topic

Mic, je begrijpt het verkeerd denk ik, als de TS een advertentie plaatst en daarvoor betaalt, kan iedereen in het topic zelf reageren.
Doet de TS dit niet, dan moet iedereen via pb reageren

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:33

En als er betaald wordt kan het ineens wel? Daar geef je imo een heel verkeerd signaal mee af: iedereen is gelijk op bokt, tenzij ze betalen voor extra service...

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:26

Het probleem is volgens mij ook niet het geld maar het werk voor de mods.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:36

Maar dat probleem los je met geld niet op :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:54

Wendy schreef:
Maar dat probleem los je met geld niet op :n

Misschien ook wel. Wanneer er meer verdient word aan bokt. Kan er een extra mod aangesteld worden die betaald word voor haar werkzaamheden. De mod's doen nu alles vrijwillig en de EA schoon houden is denk ik niet het leukste werk. Daarbij kost het veel tijd. En de meeste mod's hebben naast bokt. Gewoon ook werk, kinderen en paarden. Dus wanneer er betaald word kan er gewoon iemand worden aangesteld. Het saaie werk te doen.