EstherHegt schreef:Het zou dus kunnen als je in een topic reageert waar een hulk voorbij komt je zomaar een OW te pakken hebt zonder dat je iemand persoonlijk hebt aangevallen? Ik krab me nog drie keer achter mijn oren, denk nog eens en denk nog eens.
Nee. Want wanneer je na het plaatsen van de hulk geen persoonlijke aanval doet is er toch geen reden om een OW te sturen? Dan houdt je je toch volledig aan de groene opmerking?
EstherHegt schreef:Als iemand een zware overtreding maakt, het topic verziekt er komt een hulk langs dan kan dus de lichte overtreding bestraft worden?
Krab nog eens achter mijn oor, maar nee dit is mij echt te vaag, zeker in dit topic.
Nee ook niet. Een groene opmerking is bedoeld om de orde terug te roepen in het gehele topic, gericht op alle gebruikers die in dat topic deel nemen. Het is een bericht waarin aangegeven wordt dat het vanaf 'nu' (dus plaatsen van het bericht) anders moet verlopen. Daar kan iedereen dan zijn/haar bijdrage aan leveren.
Als iemand voor het plaatsen van de hulk al een zware overtreding heeft gemaakt (bijvoorbeeld het uitschelden van een ander) dan zal er niet voor een lichte overtreding gestraft worden, maar volgt er een OW.
jaantsje schreef:Zoals jij het omschrijft Jannepauli zo zie ik het ook.
Echter er zijn waarschuwingen gegeven waar ik echt geen persoonlijke aanval in kan lezen, dus vandaar mijn vraag.
De berichten waar waarschuwingen voor worden gegeven worden weggehaald. Het is dus onmogelijk om ze terug te lezen en dus je mening te vormen. Hoe weet je dan zo zeker dat het geen persoonlijke aanvallen betreft? Persoonlijke aanvallen komen bovendien ook geregeld voorbij als een steek onderwater. Dus op het eerste gezicht misschien niet veel bijzonder, maar insiders weten precies waar het over gaat, op wie het slaat en wat het doel van het bericht is. Ook op die manier iemand te kakken zetten of beledigen is bezwaarlijk. Net zoals wanneer je dat met 'grof geschut' van de daken gilt.
Alane schreef:Chiqa, veel posts worden door anderen ook gelezen, en vaak wordt er door iemand wel gegild dat het een persoonlijke aanval is en dat ze gaan temmen. Dan is 1 + 1 al heel snel gewoon 2 als die persoon dan meldt dat die een OW heeft ontvangen omdat het een persoonlijke aanval zou zijn.
En heel soms, staat die 'persoonlijke aanval' ergens in een quote en is die na te lezen.
En daar komt dus ook het stukje meten met 2 maten vandaan, en dat met in het achterhoofd wat er te lezen was op de boktleaks dat er om bevestiging gevraagd werd onderling dat een post een persoonlijke aanval was...
en heeeeel soms blijven de , volgens de regels niet toegestane post, gewoon staan....
ondanks dat er op getemd is, en het dus duidelijk tegen de regels is. en nee dat is geen ongefundeerde kritiek, maar een vaststaand feit.
Als ik je goed begrijp bedoel je dus dat we vrij vlot mee zouden gaan in een TEM met de melding 'persoonlijke aanval'? Dat is zeker niet waar.
Wij bekijken de TEM objectief en trekken dan een conclusie. Als het bedoeld is om iemand te kakken te zetten of om te beledigen dan zullen we het behandelen als een persoonlijke aanval. Er komen meer dan eens TEM's voorbij waarop wordt aangegeven dat berichten een persoonlijke aanval bevatten maar waar we echt niets kunnen maken wat er ook maar op lijkt. Het is dan zeker geen 1 + 1 = 2. Die gebruiker krijgt van ons dan gewoon de melding dat we het een prima bericht vinden en het laten staan.
SaskiaStar schreef:Ik vind dat mijn persoonlijke mening over de manier van discuseren van een bokker (dit is dus willekeurig) is geen persoonlijke aanval maar een mening, ik mag volgens de nederlandse wetgever een eigen mening hebben dat noemen ze vrijheid van meningsuiting, hier op bokt krijg je daar een OW voor.
Je hebt inderdaad vrijheid van meningsuiting. Maar dat is geen vrijbrief om zomaar te zeggen wat je te zeggen hebt. Want gelijk aan vrijheid van meningsuiting heb je nog steeds normen en waarden, die absoluut van belang zijn om er voor te zorgen dat een topic niet verzand in een grote rel waar iedereen elkaar uitmaakt voor van alles en nog wat.
SaskiaStar schreef:Overigens ben ik het ook met de eerder geplaatste post eens dat ook de uitlokker een ow moet krijgen en dat het wel prettig zou zijn als dat ook bij het geven van de ow wordt vermeld.
Waar er 2 kijven hebben er 2 schuld.
Er zijn een aantal standaard zinnetjes die gebruiker worden in het ban overzicht. Dat is echt meer dan voldoende.
Als je naar aanleiding van uitlokken een OW krijgt, dan had je er gewoon beter aan gedaan om niet op het uitlokken in te gaan. Je kunt Bokt ook weg klikken en televisie gaan kijken toch?
In dit soort situaties is het ook wel eens verstandig om hand in eigen boezem te steken.
Heino schreef:[NM] Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?Heb er tijd terug een topic over geopend maar het is me nog steeds niet duidelijk..
Met dit soort dingen zou het heel erg makkelijk zijn als het gewoon zwart/wit in elkaar stak. Meer helaas is dat niet zo. Er is een grijs gebied en het is zweverig. Tot hoever kun je gaan? Wat mag je nog wel zeggen? Op welk moment zou je normen en waarden laten vallen? En meer van dat soort vragen.
Daarom volgt er direct op 'vrijheid van meningsuiting' een stukje 'normen en waarden'.
Inderdaad; het ligt er voor een groot deel aan hoe je je mening verwoord. En of je überhaupt de intentie hebt om iemand de grond in te trappen of te beledigen.