Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:08

delerium schreef:
Ik ben niet zo heel erg goed in hints. Wellicht kun je gewoon duidelijk omschrijven wat er mis is want ik begrijp er niets van.

Pff, precies zoals het er staat!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:12

Ussiethree schreef:
het probleem is vrij simpel opgelost.
6 moderators aannemen welke niks met paarden of bokkers van doen hebben. Die geheel meningloos sancties uitdelen. Deze moderators hebben ook geen pb functie slechts een algemeen contactfunctie welke gelijk een nieuw topic opmaakt achter de schermen.
het moderaten moet een betaalde baan worden die uitgevoerd word door onafhankelijke mensen zonder enige affiniteit met paarden zonder enige persoonlijke kennis van bokkers. Daarom ook zonder PB functie, zodat wat er gezegd word tegen een mod ook gelijk openbaar is achter de schermen.
Dit te realiseren in 2 mods voor de dagdienst, 3 mods voor de avonddienst en een mod voor de nachtdienst.
Dat is denk ik de enige manier om weer alles op de rit te krijgen.

Het klinkt allemaal hartstikke leuk en aardig, maar hoe kan iemand die niets met paarden te maken heeft (gehad) nou ooit serieus modden op een paardensite?
Het lijkt me dat je dan toch wel een beetje verstand ervan moet hebben, zodat je weet wat relevant is en wat niet, etc... ;)

Bovendien lijkt het me dat er niet genoeg geld is voor betaalde mods, en ook mensen die niets met paarden te maken hebben kunnen (goede) contacten met paardemensen hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:20

xSaarSaar schreef:
Het klinkt allemaal hartstikke leuk en aardig, maar hoe kan iemand die niets met paarden te maken heeft (gehad) nou ooit serieus modden op een paardensite?

Je heb nog genoeg niet paard gerelateerde forumonderdelen gelukkig waar geen enkele kennis aan te pas hoeft te komen als moderator.

Ussiethree

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:23

Juist geen verstand, dan kan je ook geen mening hebben over stromingen, optomingen of rijstijlen. Dan kan je objectief kijken naar wat er werkelijk gepost word zonder jezelf kwijt te raken in de lading

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:23

Chiqa schreef:
xSaarSaar schreef:

Je heb nog genoeg niet paard gerelateerde forumonderdelen gelukkig waar geen enkele kennis aan te pas hoeft te komen als moderator.

En daar komt de huismoeder ;)
Voorbeeld: [LZP] Ben toch zooo boos he!!!
Ik ken geen huismoeder die geen mening over zo'n onderwerp. Daar komt mijn vorige post weer om de hoek zeilen. Mod zijn en dus altijd onpartijdig zijn, hoe ontzettend oneens je het met iemand ook bent, is voor weinigen weggelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:25

Daarom is die taak ook voor veel mensen niet weggelegd Asyaa :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:25

Ussiethree schreef:
Juist geen verstand, dan kan je ook geen mening hebben over stromingen, optomingen of rijstijlen. Dan kan je objectief kijken naar wat er werkelijk gepost word zonder jezelf kwijt te raken in de lading

'Enigste wat ik zie is dat je met je binnenteugel zeer scherp inwerkt en dat het paard zo doorklapt en gaat duikelen'
Volgens de regels een one-liner. Iemand met verstand van paarden weet dat hier echter behoorlijk veel informatie in staat. Een leek ziet alleen maar een boel moeilijke worden, en kan onmogelijk inschatten of de poster probeert de mods te overbluffen door allerlei moeilijke onzin te schrijven, of echt informatie geeft.

@Chiqa
Dat probeer ik te zeggen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:27

90% van de posts gaan over paarden. 10 over andere zaken. nu is 100% gekleurd. Bij niet paardenliefhebbers dan nog maar 10%
onpartijdigheid kan je grotendeels bewerkstelligen door onafhankelijke mensen aan te nemen

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:28

Asyaa schreef:
Ussiethree schreef:

'Enigste wat ik zie is dat je met je binnenteugel zeer scherp inwerkt en dat het paard zo doorklapt en gaat duikelen'
Volgens de regels een one-liner. Iemand met verstand van paarden weet dat hier echter behoorlijk veel informatie in staat. Een leek ziet alleen maar een boel moeilijke worden, en kan onmogelijk inschatten of de poster probeert de mods te overbluffen door allerlei moeilijke onzin te schrijven, of echt informatie geeft.

@Chiqa
Dat probeer ik te zeggen :D

dat zou ook geen post moeten zijn waarop gemod moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:30

Ussiethree schreef:
90% van de posts gaan over paarden. 10 over andere zaken. nu is 100% gekleurd. Bij niet paardenliefhebbers dan nog maar 10%

Als dat zo was denk ik dat ik hier niets te zoeken had, kan mij uren vermaken op bokt en kom toch zelden iets over paarden tegen op de foras waar ik zit :D

Ussiethree je heb dr al een heldere kijk op voor die paar dagen dat je lid bent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:31

@Ussiethree
Exactly, maar iemand zonder kennis van paarden kan die post niet onderscheiden van een hoop banketstaaf. Daarvoor moet je besef hebben van termen en weten wat ze betekenen.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:32

Bokt bestaat al heel lang en is al heel lang een openbaar forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:33

@Chiqa
Registratie datum zegt vrij weinig :) (ik ga ook langer mee als mijn profiel zegt)

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:36

Asyaa schreef:
@Ussiethree
Exactly, maar iemand zonder kennis van paarden kan die post niet onderscheiden van een hoop banketstaaf. Daarvoor moet je besef hebben van termen en weten wat ze betekenen.

Daarom hoeft er niet inhoudelijk op de paardgerelateerde posts gemod te worden. Moet je ook niet willen denk ik. Juist omdat de ene een rukenplukruiter/mod is, de andere een klassieke/mod is, die weer een bitloosboomloos/mod is moet er niet gemod worden op de inhoudelijke waarheid/onwaarheid van een post maar slechts onafhankelijk van de poster gekeken worden of er een overtreding is binnen de algemene omgangsvormen op bokt. Niet op de inhoud van de post, niet op de waarde van de post maar op de manier van communiceren van de post.

De post zelf kan vol onzin staan, dat is aan de ogen van de lezer om dat eruit te filteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:37

Maar houden wij ons daarom niet afzijdig bij onderwerpen / discussies en gebruikers waar we zelf een verband mee hebben? Dat wordt namelijk wel van de moderators verwacht, dat we onpartijdig kijken.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:41

in de praktijk blijkt dat toch moeilijk te werken. en dat kan je de mods niet kwalijk nemen. Je kan dit alleen zeker stellen als je weet dat de mods geen contact hebben met gebruikers, gebruikers niet kennen en geen mening hebben over wat wel en niet goed is voor paarden.
anders is er altijd invloed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:43

Ik heb hier zo mijn bedenkingen over en meestal zit ik daar niet naast :)

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:45

bijv. Mod a zit in discussie met gebruiker b over een bit. die discussie loopt hoog op (bij die achterdeschermenactie geeft mod a aan niet mee te modden) topic bloed dood na inmenging van mod d. Twee weken later heeft gebruiker b een discussie met gebruiker c en mod a ziet daar haar kans schoon.
zo werkt het in de praktijk, gewoon omdat we mensen zijn.
Daarom mods die verder niets met het forum te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:47

Ussiethree schreef:
bijv. Mod a zit in discussie met gebruiker b over een bit. die discussie loopt hoog op (bij die achterdeschermenactie geeft mod a aan niet mee te modden) topic bloed dood na inmenging van mod d. Twee weken later heeft gebruiker b een discussie met gebruiker c en mod a ziet daar haar kans schoon.
zo werkt het in de praktijk, gewoon omdat we mensen zijn.
Daarom mods die verder niets met het forum te maken hebben.

Dan denk ik toch dat je beter had moeten inlezen, ik draai wel al wat langer mee en deel dit beslist niet.
Ik heb nog nooit een klacht gehad over het gedrag van een mod.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:50

ik heb nog nooit met een mod te maken gehad, ik signaleer alleen wat ik hier de afgelopen jaren gelezen heb. Ik denk dat het tijd is voor een verdere professionalisering van deze site, en daar horen onafhankelijke mods bij.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:28

Jans schreef:
Maar het zit ook niet in je account. Ik had er zelf ook last van, en het enige wat ik deed om het te verhelpen was van Firefox overgaan naar Google Chrome. Probleem opgelost.

Ik maak al gebruik van Firefox omdat deze de meeste virussen tegen houdt, maar wel veel cookies accepteerd/opslaat. Ik word hier om de zoveel minuten uitgegooit, vaak zit ik dan een reactie te typen of ben bezig aan mijn profiel, het is dan weg want dan heb ik het niet kunnen opslaan en dergelijke en dit vind ik erg vervelend. Vandaar mijn keuze voor een nieuw profiel.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 17-09-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:30

Dat is in principe ook niet zo, elke browser houdt even goed de virussen tegen omdat dat gebeurd middels een apart programma op je computer :) maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Ik zou toch nog eens naar je instellingen kijken, want het is niet zo dat de mods jou er bewust afgooien. Dat kunnen we niet eens.

xx_Kelly_xx schreef:
[***] schreef:
Maar het zit ook niet in je account. Ik had er zelf ook last van, en het enige wat ik deed om het te verhelpen was van Firefox overgaan naar Google Chrome. Probleem opgelost.

Ik maak al gebruik van Firefox omdat deze de meeste virussen tegen houdt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:33

Ik snap ook wel dat jullie je ''werk'' doen, maar had hierbij zoiets van: tja, het is een kleine moeite, heb mods namelijk wel op de hoogte gehouden van waarom ik een nieuw account had aangemaakt, een hele tijd lang word er niks ondernomen en dan krijg je opeens op een avond een bericht met dat je met één account bent geband..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:36

@Jans
No-script doet wonderen voor je beveiliging :)