Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:44

Moderatoropmerking:
Zoals jullie wellicht weten, is het normaal gesproken niet toegestaan om Bokkers te bespreken. We hebben besloten om voor dit topic een uitzondering te maken (het topic wordt bij deze dus weer geopend), omdat we het zo leuk vinden om te zien dat jullie zoveel herinneringen met elkaar hebben aan bepaalde Bokkers en/of topics.

We willen jullie wel even wijzen op het volgende: het is prima dat jullie herinneringen met elkaar ophalen en aangeven wat een impact een oud topic op je gehad heeft, maar het is niet de bedoeling om weer inhoudelijk op een topic in te gaan of daarover weer je mening te uiten. We willen jullie vragen om hierin ook je eigen verantwoordelijkheid te nemen, zodat het een leuk topic blijft dat we open kunnen laten.

Voorbeeld:

Dit is prima:
Er was ooit een topic over een Shetlander die ze met schaatsen aan op het ijs zette, dat kan ik mij nog goed herinneren.

Dit is niet de bedoeling:
Oh ja, dat topic herinner ik mij nog, wat heeft dat arme dier moeten lijden. Pure dierenmishandeling

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:59

Fijn dat t weer open is!

Om dan maar door te gaan met een topic dat indruk op me maakte, maar ik weet niet meer de namen van paard en bokker: een merrie die een gruwelijke wond in haar hals opliep na een dekking. Er was een groot gat gevallen waar je helemaal doorheen kon kijken :oo De bokker deelde het wonderbaarlijke genezingsproces, volgens mij gebruikte ze mesitran. Wat ik nooit had verwacht gebeurde toch: het mega gat ging dicht en de wond genas verbazend netjes!
Laatst bijgewerkt door Mars op 09-02-25 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:00

Jeeeeeey dank je wel!! We zullen er op letten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:00

Mars schreef:
Fijn dat t weer open is!

Om dan maar door te gaan met een topic dat indruk op me maakte, maar ik weet niet meer de namen van paard en bokker: een merrie die een gruwelijke wond in haar hals opliep na een dekking. Er was een groot gat gevallen waar je helemaal doorheen kon kijken :oo De bokker deelde het wonderbaarlijke genezingsproces, volgens mij gebruikte ze mesitran. Wat ik nooit had verwacht gebeurde toch: het mega gat ging dicht en wond genas verbazend netjes!

Ja, dat topic weet ik ook nog. Bizar hoe mooi dat genezen is.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:01

Mars schreef:
Fijn dat t weer open is!

Om dan maar door te gaan met een topic dat indruk op me maakte, maar ik weet niet meer de namen van paard en bokker: een merrie die een gruwelijke wond in haar hals opliep na een dekking. Er was een groot gat gevallen waar je helemaal doorheen kon kijken :oo De bokker deelde het wonderbaarlijke genezingsproces, volgens mij gebruikte ze mesitran. Wat ik nooit had verwacht gebeurde toch: het mega gat ging dicht en wond genas verbazend netjes!

Ja die staat me ook nog bij. Was dat geen Welsh?

Oh en het paard dat over een hek of iets sprong en een grote wond aan haar buik kreeg door iets wat uitstak? Was een wit paard volgens mij

Echwel

En dat paard met een scheve snoet die geopereerd werd

Konstantine

Wat fijn dat het topic weer open is :)

Ik had niet gereageerd, want ik ben niet echt een bokker van het eerste uur en er ook best even tussenuit geweest, maar ik las wel mee en was dankbaar voor de opheldering over de bekendere bokkers die ik na mijn eigen terugkeer ineens niet meer zag.

Het brandgel topic ben ik nooit vergeten.
Een tijdje terug kwam ik een vergelijkbaar idee in een woonwinkel tegen en verbaasde me er eigenlijk best wel over dat ze nog bestaan.

De merrie met de nekwond van de natuurlijke dekking, dat was ook heftig ja. Het was mooi hoe er toen van alle kanten advies kwam. "Bij ons werkte dit goed, zal ik een tube opsturen?"
Dat zie je nog steeds op bokt, zoals nu met die chocolademelk. Heel lief!

Het witte paard was Refilona van Nouvel denk ik.

Die met de scheve neus was Pagella. Dat meisje deed toen alles voor haar en uiteindelijk werd ze alsnog jong ingeslapen om iets totaal anders, dat vond ik zo rot voor haar nadat ze er zo haar best voor had gedaan. Ik had ze een happy end gegund.

Edit: verduidelijkt :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 09-02-25 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:03

Ik herinner me ook een topic met een paard dat een stoma kreeg. Vond dat ook heel bijzonder om te volgen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:04

Ik weet niet of het al genoemd is want ik heb geen 27 pagina's doorgelezen, maar ik mis nog regelmatig het topic (heeel lang geleden), waarin je gewoon kon plaatsen wat je die dag gedaan had met een foto erbij. Eigenlijk een beetje het idee van een gewoon HK topic maar dan algemeen, onderwerploos voor heel Bokt :D Ik vond het een leuk, gezellig en ongedwongen concept. Ik weet niet meer wat de topictitel was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:07

_San87_ schreef:
Ik herinner me ook een topic met een paard dat een stoma kreeg. Vond dat ook heel bijzonder om te volgen.

Van mirjamalvaro oid. Zelf gefokte vosmerrie en echt vreselijk lief dier. Zij zijn verhuisd naar dacht ik ook Zweden en fokt nog steeds.
Ik heb oa die merrie met stoma wel eens op de foto gezet toen ze nog hier woonden, echt zo sneu dat die uiteindelijk toch ingeslapen moest worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:09

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Van mirjamalvaro oid. Zelf gefokte vosmerrie en echt vreselijk lief dier. Zij zijn verhuisd naar dacht ik ook Zweden en fokt nog steeds.
Ik heb oa die merrie met stoma wel eens op de foto gezet toen ze nog hier woonden, echt zo sneu dat die uiteindelijk toch ingeslapen moest worden.

Ja! Van haar inderdaad. Ik vond het ook zo sneu dat ze het uiteindelijk niet gered heeft.

Edit: Kyara heette t paard geloof ik. Zij had zo'n prachtige stal ook.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-02-25 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:10

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:15

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Klopt, ze woont in Zweden en fokt jaarlijks een aantal mooie veulens. Ik volg haar op FB.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:16

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:21

Mirjam is ook nog gewoon op bokt aanwezig in het dikke buikentopic :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:28

Siers83 schreef:
Oh en het paard dat over een hek of iets sprong en een grote wond aan haar buik kreeg door iets wat uitstak? Was een wit paard volgens mij

[PP] Hoe snel kunnen dingen gaan...

Zo heftig was dat..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:31

Echwel schreef:
En dat paard met een scheve snoet die geopereerd werd

Ben aan het zoeken maar kom niet verder
Was het Dax of Jax ofzoiets

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:32

Fijn dat het topic weer open is.
Stierf er bij het paard met de stoma niet steeds meer darm af?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:39

Yes, we mogen verder! *\o/*

In het kader van de bijzondere medische topics... Het paard dat zich gespiets had op een hooiruif staat me nog steeds bij. Was zo'n ronde cirkel met bogen, waar een complete baal in gezet kan worden.
TS had haar paard zo aangestroffen, complete boog door de buikwand en darmen op de grond. Paard ter plekke in laten slapen. Iedereen, ook ik, snapten er helemaal niets van, hoe dan, zo'n stompe boog kan nooit deze schade veroorzaken... Bleek paard net op de ene boog gesprongen te zijn met pinnen eraan om het ding met een tractor te kunnen verplaatsen. Die foto kan ik me nog steeds helder voor de geest halen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:48

Mars schreef:
[PW] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Dit is het topic over de pony met gat in de hals, de foto's zijn nog te zien! Niet voor zwakke magen, de heftigste foto's met gat etc staan in linkjes

Deze heb ik helemaal terug gelezen en ik besefte me dat ik dat al vaker had gedaan haha. Wat mij betreft was dit op het medische deel het meest bijzondere topic wat ik ook heb gelezen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:51

Ik had hetzelfde gevoel bij een vaccin dat verkeerd gezet was bij een pony (shet?) en naar onderen in de borst was gezakt. Werd ook een mega abces volgens mij. Vond ik ook echt heftig.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:55

Mars schreef:
[PW] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Dit is het topic over de pony met gat in de hals, de foto's zijn nog te zien! Niet voor zwakke magen, de heftigste foto's met gat etc staan in linkjes

Dit topic kan ik mij ook nog goed herinneren!

Ik kan mij ook nog een topic herinneren van een drachtige Tinker merrie waarbij we ook mee konden kijken met de webcam en dat ging tijdens de bevalling helemaal mis. Vond dat toen zo heftig en sneu voor de merrie en de eigenaren. :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:58

Wat leuk om al die herinneringen te lezen.
Steeds zo'n O ja momentje.

Ik ben als Tartuffo begonnen in 2002 denk ik en ik kreeg Mando in 2006 dus toen maar mijn naam veranderd.

Heel leuk om mee te lezen.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:01

Wat leuk om deze herinneringen te lezen. Ik ben ook al 20 jaar bokker. Maar altijd meelezer geweest, zelf weinig gepost. Heerlijk tijdverdrijf al 20 jaar lang. Sociale media zit ik verder niet echt op maar Bokt wel dagelijks. Zie veel bekende namen voorbij komen en helaas ook veel mensen die overleden zijn.
Ik kan de laatste foto van papagroom op de afsluitdijk nog goed herinneren vlak voor zijn overlijden. En het verhaal van Casper heb ik ook uitgebreid gevolgd. En zelfs een kijkje genomen ooit op het forum poetsplaats. Ook nu kijk ik dagelijks nog op bokt.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:03

topic van Sanex weet niet of het al genoemd is.
Het verlies van haar drachtige mini,waar een misvormd veulentje in zat.
Er af moeten zagen en daardoor beide overleden.
Wat een ontzettend verdrietig einde was dat.