Zwerte schreef:Tot nu toe lees ik alleen maar mee maar wil hier toch even een tegengeluid op geven. Ik ben dus 1 van de 3 leden van de bezwaarcommissie en wij zijn er dus voor om te beoordelen of een ban/OW terecht is uitgedeeld. Je kan ons inderdaad mailen als je een bezwaar wil indienen tegen een sanctie. Wij gaan als het ware tussen de gebruikers en het team staan en bekijken beide kanten en dan met name of het team de regels heeft gevolgd bij het uitdelen van de sanctie.
Wij zijn uiteraard ook maar mensen en niemand is 100% onafhankelijk en objectief. Ik kan jullie wel vertellen dat wij allemaal heel hard ons best doen om dit zoveel mogelijk wel te zijn. Zo is het wel eens voorgevallen dat er een bezwaar binnenkomt van iemand die je wat beter kent, of iemand die erg in je eigen allergiezone zit. In die gevallen doet dat bezwaarcommissielid een stap terug en kijkt eerst alleen via de zijlijn toe wat de anderen ervan denken of trekt zich zelfs volledig terug uit dat bezwaar. Op dat soort manieren doen we elke keer weer ons uiterste best zo objectief mogelijk te zijn. Om die reden hebben wij ook erg beperkt toegang tot het deel achter de schermen, zodat we zo min mogelijk beïnvloed worden door de kant van het team.
We doen dit 'werk' juist omdat we het heel belangrijk vinden dat het hier geen dictatuur is en iedereen recht heeft op een eerlijke gang van zaken. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Die fouten hopen wij dan recht te kunnen zetten. Dit is in het verleden ook zeker wel eens gebeurd, we hebben wel eens sancties terug gedraaid. Dus dat het geen zin zou hebben is simpelweg niet waar, dat is een persoonlijke ervaring.
Sorry voor het wellicht offtopic relaas, maar ik heb iets teveel hart voor mijn werkzaamheden hier om dit tegengeluid hier in te slikken.
Goed stuk Zwerte en ook mee eens. Ik heb toen in mijn mod tijd meegemaakt dat jullie het bezwaar toe kende dat een bokker gemaakt had. Ik was daar toen erg blij mee!!