Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:48

Bedankt voor je uitgebreide reactie !

(Goh, voel me nu echt zo'n hielenlikker :+ )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:32

Selina schreef:
Bedankt voor je uitgebreide reactie !

(Goh, voel me nu echt zo'n hielenlikker :+ )

Lik ik even mee :D

Fijne reactie!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:04

Hihi inderdaad bedankt voor de super uitleg!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 00:23

Lange, uitgebreide uitleg. Goed dat je de moeite daarvoor nam. Maar toch blijft bij mij de vraag hoe het kan dat er op dat TAO topic niet eerder werd ingegrepen. Jij bent daar n.b. één van de drie moderators op dat topic. Er werd blijkbaar door diverse mensen getemd en toch suddert het 23 pagina's lang door. Dat 'slotje voor overleg' had al lang geplaatst kunnen worden waarmee de binnenbrand alvast geblust zou zijn geweest. Het zal mij persoonlijk verder een zorg zijn hoe lang e/o hoe consciëntieus jullie er verder mee gaan, maar de EHBO had veel sneller gemoeten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 01:06

Ik vind dit een naar topic worden, lijkt wel of dit topic een vrijbrief is om elk topic onder een vergrootglas te leggen en hier modjes ter verantwoording te roepen.

Bokt is groot, mods zijn mensen.

Daarom zal er elke week wel een topic zijn wat 'anders gemod had kunnen worden' . Gaan we die nu allemaal hier bespreken? Het nut daarvan ontgaat mij een beetje namelijk :o ?

Team heeft gemeld er mee aan de slag te gaan, nu hier elke keer mods bespreken vind ik te persoonlijk naar een mod toe( die word even openbaar ter verantwoording geroepen) , niet motiverend voor een mod en ik als gebruiker vind het jammer dat er zo een 'wij/zij' cultuur ontstaat.

Bokt zijn we samen, ik ga in eerste instantie ujt van het goede in mijn medebokkers, en ik denk dat iedereen zo naar elkaar moet kijken. Ik krijg de kriebels van de negativiteit die dit topic uitstraalt.

Maar misschien ben ik de enige die zich hier aan irriteert :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:46

Jammer dat het onderwerp je irriteert en je je ergert aan vermeende negativiteit van dit topic. Ik zeg met nadruk 'vermeend' want ik zie dat toch anders. Kritiek is niet noodzakelijkerwijs negatief - er is aan de hand van een aantal voorbeelden een discussie op gang gekomen die uiteindelijk tot verbetering van regels en opvattingen en meer begrip tussen beide 'partijen' kan leiden. Ik vind het juist goed dat er nu behoorlijk open gediscussieerd kan worden zonder dat dit meteen consequenties heeft en dat een aantal pijnpunten over en weer besproken kunnen worden.

Het is helemaal niet zo dat nu 'elk topic onder een vergrootglas' komt te liggen - het gaat om twee specifieke topics die qua moderatie volstrekt verschillend uitwerken. En die twee verschillende topics kunnen als voorbeeld dienen - enerzijds om aan te geven wat posters stoort, anderzijds hoe mods daarmee omgaan. Ik ga dat niet allemaal herhalen, lees dan het topic gewoon maar terug. Het is ook zeker niemands bedoeling om nu telkens een mod ter verantwoording te roepen en het streven dat zij met de kritiek aan de slag willen gaan vind ik lovenswaardig. Men vraagt tenslotte ook om input.

Mocht je vinden dat mijn reactie op de laatste post van PdM 'naar' is.. dat is niet de bedoeling. Ik stel haar uitleg op prijs. Maar ik constateer ook dat ze voorbij gaat aan de vraagstelling waarom het soms zo lang duurt voordat er ingegrepen wordt (met een tijdelijk slotje voor overleg) - lees goed: niet waarom het lang duurt dat iets afgehandeld wordt. Dat is geen kritiek: in mijn ogen is de vraag hoe het kan dat er op een subforum drie of meer mods werkzaam zijn, er niet eerder gereageerd wordt op tems die n.a.v. een topic dat uit de hand loopt verzonden zijn, volkomen terecht.

Natuurlijk zijn mods 'ook maar mensen' - dat is voldoende uitgelegd en ieder weldenkend mens heeft daar ook begip voor. Maar als je je als mod beschikbaar stelt - hoe vrijwillig ook - je neemt dan toch een taak op je die je vervolgens zo goed mogelijk moet doen. Dat je niet 24/7 alleen nog maar voor bokt moet leven is duidelijk. Maar erover nadenken hoe bepaalde zaken efficiënter aangepakt kunnen worden, dat lijkt me een goede zaak. Excuuspolitiek lost niks op, kritiek achterwege laten omdat het mogelijk 'naar' is evenmin.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:05

Moderatoropmerking:
Het is inderdaad niet toegestaan op Bokt om topics elders te bespreken. Dat we dit hier voor een keertje oogluikend hebben toegelaten is omdat we graag willen leren hoe we beter kunnen modereren en graag willen weten wat er leeft onder onze gebruikers. Het risico is inderdaad dat dit een nare sfeer oproept wat inderdaad ook gebeurt is in dit FZ topic. Vanaf nu zullen we dan ook dit niet meer toestaan en dergelijke berichten gaan verwijderen. We willen jullie dus dringend verzoeken om te stoppen met het bespreken van specifieke topics hier op FZ want het kan niet zo zijn dat moderators ter verantwoording worden geroepen en "en publiek" besproken worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:07

Wat een bullshit reactie. Sorry hoor maar dit getuigt echt van een zwakte. Jannepauli schrijft imo een nette post die ingaat op een vorige post van een mod, en nu gaan we met groene opmerkingen gooien? Sorry maar alle respect voor het modteam gaat bij mij hierbij de deur uit. En nu zal ik wel weer een prachtige OW krijgen. Nou laat maar komen dan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:10

Dan heeft dit hele topic geen nut meer omdat hier het verschil in behandelen van topics besproken wordt. Erg jammer een gezien een aantal open en fijne reacties van modjes ook niet nodig in mijn ogen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:26

Moderatoropmerking:
Wij hebben als team aangegeven dat wij zeker open staan voor feedback, en dat hebben meerdere collega's ook nog toegelicht in hun berichten. Het is echter niet de bedoeling dat wij ons keer op keer moeten blijven verantwoorden over specifieke topics.
De oorspronkelijke discussie, namelijk of er eerder wordt ingegrepen bij bekende bokkers, is er al lang niet meer. Het topic is nu veranderd in een topic waarbij moderators keer op keer op het matje worden geroepen, en dat zou niet de insteek moeten zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:37

Ik vind dit echt heel triest. Dat van een fijne open communicatie er ineens gegooid moet worden met mod opmerkingen vanuit het niks. Maar goed. Dit zegt genoeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:37

ingedebruijn schreef:
Dan heeft dit hele topic geen nut meer omdat hier het verschil in behandelen van topics besproken wordt. Erg jammer een gezien een aantal open en fijne reacties van modjes ook niet nodig in mijn ogen.

Inge waar het om gaat is dat topics bespreken gewoon niet is toegestaan, dat we geprobeerd hebben om daar toch zo goed en zo kwaad als het kan antwoord op te geven, maar dat daar ook grenzen aan zijn. Een grens is bijvoorbeeld dat wij op onze handen moeten zitten omdat wij niet mogen bespreken hier wat er met de TS van de topics besproken is of welke acties er zijn uitgevoerd.
Dus verschilldende mods hebben geprobeerd om toch te laveren tussen de grenzen en zo open mogelijk uitleg te geven aan jullie terechte vragen.
Maar het is een geven en nemen en op een gegeven ogenblik moeten zaken ook aangenomen worden en als dat toch weer door wordt gegaan met vragen over een topic en ter verantwoording roepen van moderators, tja op een gegeven ogenblik is dan de grens voor de gebruikers ook bereikt.
Dus niet alleen de moderators lopen tegen grenzen aan maar ook de gebruikers. Vandaar nu de groene balk van jongens tot hier en niet verder als het gaat om bespreken van topics (is helemaal niet toegestaan!) en gebruikers c.q. moderators.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:46

Ik snapte het bericht wel maar dan komt het er toch op neer dat dit topic geen nut meer heeft? Dit topic is destijds geopend om topics te vergelijken omdat men een gevoel had dat er ongelijk gemod werd. Dus als er geen voorbeelden meer aangehaald kunnen worden houdt dit topic gewoon op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:58

Ja Inge, dus al bij de aanvang gebeurde er iets met het openen van dit topic, dat helemaal niet is toegestaan. MAAR omdat wij de discussie ook erg belangrijk vinden hebben we gekozen voor : "de uitzondering die de regels bevestigen". We hebben een hoop informatie van jullie gekregen waarvan we leren en geleerd hebben en ik hoop dat er ook over en weer een hoop begrip is verkregen.
Want dat wil ik ook nog heel graag zeggen, met elkaar maken wij Bokt fijn of niet fijn. Het zijn niet alleen de moderators die iets goeds of fouts maken. We doen dat met elkaar. Dus ik hoop toch dat dit topic ook meer begrip heeft opgeleverd over en weer zodat we meer in het "Wij " gaan denken.
Maar op een gegeven ogenblik is ook de grens bereikt met "de uitzondering die de regel maakt". De gebruikers hebben geventileerd waaronder een aantal zeer fijne vragen en posts gedaan zijn, en de moderators idem dito met hun antwoorden.
Nu moet ik echt naar mijn bezigheden toe want ik begin nu een uur later dan normaal vanwege dit, in mijn ogen, belangrijke topic.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:10

In aanvulling op wat hierboven al is aangegeven:

Uiteraard willen we graag topics van jullie ontvangen waarin zaken in jullie opzicht niet eerlijk gaan vergeleken met andere topics. Als er afwijkingen zijn op het beleid, dan is het fijn als we daarop gewezen worden. In dat geval ontvangen we als moderatorteam dan ook graag een PB met daarin het topic, en een duidelijke uitleg over wat er volgens jullie niet klopt. Stuur de PB aan een moderator die zich in het topic heeft laten zien, of moderator is op dat specifieke bokt gedeelte. Jullie reacties kunnen we achter de schermen meenemen in het overleg dat hierover gaande is. Helaas kunnen we geen reactie geven op wat we er precies mee doen, meer als een "bedankt, we nemen het mee PB" zal je dan ook niet terug ontvangen in de meeste gevallen. We willen jullie wel graag meegeven dat we echt serieus kijken naar alle bezwaren, en die niet naast ons neerleggen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:14

Als DIT de essentie is van je betoog:

pien_2010 schreef:
<KNIP>Maar op een gegeven ogenblik is ook de grens bereikt met "de uitzondering die de regel maakt". De gebruikers hebben geventileerd waaronder een aantal zeer fijne vragen en posts gedaan zijn, en de moderators idem dito met hun antwoorden.
<KNIP>

Dan is de combinatie 'krom'. Het topic is zinnig en heeft toegevoegde waarde.....maar toch heeft het als 'uitzondering die de regel bevestigt' zijn levenseinde bereikt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:27

Jammer, jammer, jammer.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:34

Ik snap ook wel dat alles zo lang duurt als ieder dingetje overlegd moet worden :).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:08

Cowboy55 schreef:
Als DIT de essentie is van je betoog:

pien_2010 schreef:
<KNIP>Maar op een gegeven ogenblik is ook de grens bereikt met "de uitzondering die de regel maakt". De gebruikers hebben geventileerd waaronder een aantal zeer fijne vragen en posts gedaan zijn, en de moderators idem dito met hun antwoorden.
<KNIP>

Dan is de combinatie 'krom'. Het topic is zinnig en heeft toegevoegde waarde.....maar toch heeft het als 'uitzondering die de regel bevestigt' zijn levenseinde bereikt?

Met de uitzondering die de regel maakt bedoel ik dat we toegestaan hebben dat er over andere topics gesproken werd in een FZ topic en moderators uitleg werd gevraagd over hun handelingen. Dat is tegen de regels. Dit omdat we juist graag de dialoog willen aangaan hebben de FZ moderators dit laten gebeuren.
Omdat er nu weer na zoveel bladzijde een moderator als het ware ter verantwoording werd geroepen is besloten dat het praten over andere topics of moderators nu wel klaar moet zijn en is er dus een groene opmerking gemaakt. Niets meer en niets minder.

Waarom zou het topic zijn levenseinde hebben bereikt? Vanwege het toepassen van deze regel? Dan vind ik dat de zwarte en groene (en rode) Bokkers tekort word gedaan want er zijn opmerkingen gemaakt die wel wat verdieping kunnen gebruiken, lijkt me zo.

Bijvoorbeeld Electra heeft eerder aangegeven dat zij denkt dat niet ingrijpen door de moderators resulteert in zelfregulering door de gebruikers. Graag zou zij dat willen zien. Er zijn zeer zeker een groep mensen die daar ook zo overdenken, alleen heeft Electra het verwoord.

JeanPaulli geeft aan dat zij juist vindt "regels zijn regels" en die moeten eigenlijk altijd worden opgevolgd. Ook JP vertegenwoordigt een groep Bokkers.

Daar tussen zit natuurlijk nog een hele groep.

Dit is dus al heel interessant want we praten hier over twee uitersten van opvattingen. Daar manoeuvreren de groene Bokkers tussendoor. }>

Achter de schermen leren we dat groene Bokkers: "daar zijn waar nodig en zo min mogelijk horen op te vallen", of anders geformuleerd "we proberen zo gebruiksvriendelijk te modereren". Dat betekent dat we juist niet meer altijd stringent de regeltjes horen toe te passen, maar zaken wat meer horen af te wegen. Dit in de hoop dat we met zijn allen een fijn Bokt krijgen.

Belangrijk is wel dat we met elkaar blijven zien door wie het nu werkelijk mis gaat in topics. Dat komt natuurlijk niet door de groene Bokkers. Als het echt mis gaat, ongeacht of een groene Bokker zich wel of niet met het topic bemoeid, dan zijn een of meerdere zwarte Bokkers niet in staat tot zelfregulering om het topic in goede banen te leiden.

Inderdaad kunnen groene Bokkers te laat ingrijpen, of te vroeg in grijpen maar als het rozengeur en maneschijn zou zijn hier op het forum dan konden we onze groene jasjes aan de kapstok hangen want dan waren we niet nodig. Hooguit om af en toe de weg te wijzen aan zwarte Bokkers. *D
Helaas zit de wereld zo niet in elkaar en dus ook Bokt niet. Met elkaar, zo is mijn stellige opvattingen, horen zwarte en groene Bokkers er een fijn forum van te maken. Omdat ik daar echt graag aan wil bij dragen doe ik zo mijn best in dit topic om met elkaar uit te wisselen en uit te leggen dat het niet wit of zwart is, want dat we dan allemaal te gemakkelijk denken.

Als beeld kreeg ik vandaag toen ik aan dit topic dacht het volgende:
De moderators zijn eigenlijk een stel koorddansers. Ze hebben met veel partijen te maken:
1. beheer die lijn heeft uitgestippeld waaronder regels en richtlijnen waar zij zich aan conformeren want anders moet je geen moderator willen zijn;
2. gebruikers die allemaal andere ideeën en opvattingen hebben over hoe zij nu vinden dat er het beste gemodereerd moet worden.

Als we veilig de overkant halen, dan hoor je niemand en de meeste Bokkers zien dat niet eens. +:)+
Als het fout gaat dan liggen we plat op onze mond op de grond . Doet zeer voor zwarte Bokkers, doet zeer voor groene Bokkers.

Natuurlijk heb ik ook geen kant en klare oplossing maar wil ik graag met elkaar uitwisselen hoe we het fijn kunnen hebben op Bokt met zijn allen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:12

Als we nu met z'n allen ons eens volwassener gedragen op bokt, hoeven de mods niet meer zo veel in te grijpen. Er komen soms topics voorbij dat mijn handen jeuken om te reageren.
Ik bedoel; de mods wordt hier van alles in de schoenen geschoven, maar waarom?
Het zijn toch sommige bokkers die het veroorzaken?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:03

Gea99 schreef:
Als we nu met z'n allen ons eens volwassener gedragen op bokt, hoeven de mods niet meer zo veel in te grijpen. Er komen soms topics voorbij dat mijn handen jeuken om te reageren.

Het is net als in het echte leven.
Sommige mensen weten niet zo goed waar de grenzen liggen.
En daar zijn moderatoren voor. Die trekken de boel hier en daar recht, en zetten de grenszoekende mensen het voor hun neus "Tot hier, en niet verder."

Omdat er steeds meer nieuwe mensen bij komen, per dag. En sommige topics en vooral de reacties van een topic starter, uitdagen om die grens te overschrijden, zijn de Moderatoren echt wel nodig.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:36

maralyn schreef:
Gea99 schreef:

Het is net als in het echte leven.
Sommige mensen weten niet zo goed waar de grenzen liggen.
En daar zijn moderatoren voor. Die trekken de boel hier en daar recht, en zetten de grenszoekende mensen het voor hun neus "Tot hier, en niet verder."

Omdat er steeds meer nieuwe mensen bij komen, per dag. En sommige topics en vooral de reacties van een topic starter, uitdagen om die grens te overschrijden, zijn de Moderatoren echt wel nodig.

Dat snap ik zelf ook. :+
Ik had het meer over waarom de mods zich moeten verantwoorden. Terwijl de bokt gebruikers beter eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan. Voordat ze met een vingertje richting de mods wijzen.
Dat ging specifiek over dit topic.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 04:18

LauLauu schreef:
Toevallig ook pb gestuurd naar moderator, maar geen antwoord terwijl diegene toch actief is geweest op het forum. Wacht dus nog steeds geduldig op mijn pb.

Om maar even een voorbeeld te geven: ik had eens een topic en hierin ging het 'hard', vroeg om een slotje maar dit gebeurde niet ondanks er privé dingen vermeld werden..zelf geen opmerking kon er komen.
Terwijl er gisteren een topic geopend is door iemand, waarbij er per direct ingetreden werd bij de eerste pagina.
( topics moeten hierbij niet vermeld worden!)

soms kan je heel lang wachten of ze antwoorden gewoon niet jammer he?

ik persoonlijk vind sowieso dat t modereren erg achteruit gaat

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 04:19

Gea99 schreef:

tja zelfs als je je gedraagd word er regelmatig gemodereerd ;)

edit lol lees ergens open staan voor feedback.. ja right ;) O:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:20

Lekkere constructieve reactie. Misschien kun je je reacties wat meer toelichten, dan kunnen ze er iets mee. Alleen maar schoppen is makkelijk. Daar leert alleen niemand wat van en creëer je alleen maar een negatieve sfeer mee.