Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:53

Ik quote mezelf even in het andere topic dat net op slot ging:

Ik vind het ook heel erg vervelend inderdaad.

Ik merk gewoon dat ik heel enthousiast een reactie typ op een topic en dan die melding krijg dat ik niks kan plaatsen, en dan uit irritatie ook maar helemaal niks meer stuur.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 13:07

Mic, zoals je ziet is het woord 'gezeur' een rechtstreekse reactie op de post van Ojajoh waarin dit woord genoemd wordt. Daar is niets denigrerends aan, ik heb het althans niet zo opgevat toen het zo vermeld werd want er is nergens gezegd "Oscar is een zeur" oid. ;)

Natuurlijk mag iedereen z'n mening geven, zelfs wel 27 pagina's lang. Zoals gezegd begrijp ik ook dat het niet voor iedereen een verbetering is en dat het even wennen/aanpassen is.
Ik blijf er wel bij dat we het voor nu moeten doen met de middelen die we hebben. Er is al meerdere keren uitgelegd dat EA in de vorige vorm niet meer werkbaar was en dat het daarom noodzakelijk was om aanpassingen te doen. Eigenlijk is het net zoals met bezuinigingen: niemand vindt het leuk, maar het zal wel moeten gebeuren om ons land draaiende en gezond te houden en hoewel we er zeker over zullen mopperen, weten we eigenlijk wel dat het toch moet gebeuren.
Zo kun je het huidige EA ook zien. Door de maatregelen die we getroffen hebben, krijgen we de kans om te werken aan een nieuw systeem en andere Boktzaken die ook erg belangrijk zijn. Voor nu is het 'behelpen', maar daar komt straks iets moois voor terug.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:08

Ik ben er eigenlijk wel aan gewend :=

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:19

Het is niet alleen wennen/aanpassen maar het werkt op deze manier gewoon niet zo goed. Dit zijn gelijk ook wel rigoreuze veranderingen en misschien hadden de aanpassingen minder extreem gekund
Mensen die er iets opzetten hebben het over erg weinig reacties, er kijken gewoon veel minder mensen op EA omdat de meesten het irritant vinden.
Ook het niet eerlijk handelen wordt zo makkelijker gemaakt terwijl veel mensen juist iets op Bokt kochten omdat het vertrouwder was dan op MP (meer controle, die is nu weg)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:23

Mic schreef:
Het is niet alleen wennen/aanpassen maar het werkt op deze manier gewoon niet zo goed. Dit zijn gelijk ook wel rigoreuze veranderingen en misschien hadden de aanpassingen minder extreem gekund
Mensen die er iets opzetten hebben het over erg weinig reacties, er kijken gewoon veel minder mensen op EA omdat de meesten het irritant vinden.
Ook het niet eerlijk handelen wordt zo makkelijker gemaakt terwijl veel mensen juist iets op Bokt kochten omdat het vertrouwder was dan op MP (meer controle, die is nu weg)

Ik had het niet duidelijker kunnen verwoorden..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:32

Het enige voordeel wat ik me kan voorstellen wat echt scheelt het feit dat er minder dataverkeer doorheen gaat. Maar kwa tijd enzo, stel een extra mod aan of 2 en het zou goed te doen moeten zijn.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:35

waarom wordt t gewoon niet teruggezet zoals het was en je moet dan VERPLICHT je eigen topic 'temmen' doe je dat niet snel genoeg krijg je een waarschuwing... de posts van ruil je? zijn misschien wel irritant maar ach laat dat lekker gaan... ik zou gewoon zeggen van laat de TS uitzoeken wat hij wel/niet in zijn topic wil hebben en als andere bokkers daarbij ook willen temmen is het prima... moderators hoeven niet persé alle topics na te lopen en al die berichten te verwijderen...

laat dat lekker aan de TS over... hij draagt de verantwoordelijkheid voor zijn advertentie! doet hij dat niet dan krijgt hij daar een waarschuwing over!

en dan zou ik zeggen:
- herzie de regels (zoals ruil je? is misschien irritant maar als het er staat hindert dat nou niet enorm vind ik)
- verleg de verantwoordelijkheid van het topic van de mod -> TS
- zet bokt weer open voor reacties want safety first!!!

*edit:
en straf de mensen die non-stop zulke reacties geven als ruil je/dat is ... goedkoper/vp? gewoon af met een waarschuwing!! stoppen ze vanzelf wel mee dan denk ik??
Laatst bijgewerkt door Champie_Me op 08-03-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:37

saarie schreef:
Ik merk gewoon dat ik heel enthousiast een reactie typ op een topic en dan die melding krijg dat ik niks kan plaatsen, en dan uit irritatie ook maar helemaal niks meer stuur.

Hmm, dat is dan een bug. Het is zeker niet de bedoeling dat je bericht verdwijnt als je quick reply gebruikt op EA. Ga ik naar kijken.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:47

Ik keek vroeger elke dag op EA, meestal meerdere keren per dag. En ik kijk nu nooit meer :') Dat zegt toch wel genoeg?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:28

Dat zou genoeg zeggen als er niemand meer op EA zou kijken maar dat is niet de praktijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:04

Oscar schreef:
Er is al meerdere keren uitgelegd dat EA in de vorige vorm niet meer werkbaar was en dat het daarom noodzakelijk was om aanpassingen te doen.

In mijn ogen is de oplossing nog steeds heel simpel hoor... Pak een sloot EA mods (er bieden zich hier genoeg users aan), stel de optie reageren weer open, en klaar is klara, tot het nieuwe EA er is.
Ik vermoed echter dat het nieuwe EA ook geen reageer functie krijgt, en daarom wordt er niet terug gestapt naar hoe het was, zodat users vast kunnen wennen oid.

Feit blijft echter (IMO) dat de beslissing is gemaakt vanuit mod oogpunt en niet vanuit user oogpunt, en tja, je blijft toch nog steeds afhankelijk van je users op een dergelijk forum.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:09

Ik hoop overigens dat het nieuwe EA wel een biedfunctie krijgt. Net zoals op marktplaats zeg maar, dat lijkt me wel fijn :j

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:15

stef schreef:
Feit blijft echter (IMO) dat de beslissing is gemaakt vanuit mod oogpunt en niet vanuit user oogpunt, en tja, je blijft toch nog steeds afhankelijk van je users op een dergelijk forum.

Juist, ben ik het helemaal mee eens !

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:21

BartVB schreef:
Dat zou genoeg zeggen als er niemand meer op EA zou kijken maar dat is niet de praktijk.

Maar het is alleen nog maar 'kijken, kijken, niet kopen' :(

Echt hoor, advertentie geplaatst: 500 keer bekeken bijna en nooit zelfs maar één reactie gekregen. Heb verheen vaak genoeg wat te koop gezet en altijd reacties gekregen (en vaak genoeg spullen verkocht).

Wat ik ook merk: stel de vraagprijs is rond €50 en er mag geboden worden, dan doe je niks want je vindt het te duur. Dan zie je dat iemand een bod doet van zeg €35 en de TS is zegt je bod staat, maar ik wacht nog even. Dan denk je: hè het mag dus ook voor minder weg en dan zie je een interessante rij biedingen ontstaan vaak. Juist door het spelletje van reactie op reactie kun je zien hoe bij een TS de wind waait en dat hele fenomeen mis je nu. Het gevolg is dat er volgens mij niet of nauwelijks meer echt gehandeld wordt...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:30

Stef; voor het nieuwe systeem staat een reactiemogelijkheid gewoon op de planning (als dat haalbaar is).
Een blik met flink wat mods open trekken is iets dat we natuurlijk overwogen hebben maar dat is een heel stuk minder makkelijk dan het lijkt.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:34

De kracht van Bokt is juist het reageren op elkaar óók bij EA

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:40

BartVB schreef:
Stef; voor het nieuwe systeem staat een reactiemogelijkheid gewoon op de planning (als dat haalbaar is).
Een blik met flink wat mods open trekken is iets dat we natuurlijk overwogen hebben maar dat is een heel stuk minder makkelijk dan het lijkt.

Want? Er zijn hier genoeg vrijwilligers die zich al aangemeld hebben. Je kan die heel eenvoudig beperkt mod gereedschap geven. Zelfs hebben een aantal al aangeboden dagelijks EA door te willen nemen en te temmen.... Soort verkapte mod zeg maar, ze kunnen constateren alleen niet uitvoeren. Daar zou ik écht wat mee doen, zeker gezien de onvrede die er heerst

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:47

Ik vind de nieuwe regels op EA echt een grote flop....
Ook ik keek elke dag en nu doe ik die moeite bijna niet meer...
Dit gaat wel ten koste van een leuk Bokt..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:12

Mods, waarom word er niet geluisterd naar de kritiek die hier gegeven word? Ik krijg er nogal een tunnelvisie idee bij, waar wij als gebruikers helemaal niet meer bij mee tellen! Er zijn genoeg goede nieuwe ideeen geopperd, maar dat word allemaal afgedaan als dat dit systeem gewoon wennen is, waarom word er niet geluisterd, nagedacht, geoverlegd?

Er zijn zelfs oplossingen bedacht die voor zowel mods & gebruikers gunstiger zijn, waarom word dit systeem als de enige oplossing gezien?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:39

Ik stel mijn mening bij:

Ik vind het een uitkomst zo! Heerlijk, mijn hebberigheid is gereduceerd, ik koopt geen hebbedingetjes meer. Mijn bankrekening is de nieuwe regeling dankbaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:42

Ik vind de reactie's van "eerst keek ik altijd en nu niet meer" een beetje over dreven.. Wie heb je daar mee? alleen je zelf. Zoveel moeite is het niet om een pb te sturen. Het enige is dat de vrijblijvend heid er af is. Maargoed aan reactie's in je topic van mensen die toch niet van plan zijn iets te kopen. Heb je ook niets aan. Dus in dat opzicht heb je er ook minder werk aan.. Zoals mensen beandworden die toch niet van plan zijn iets te kopen.

Ik ben ook niet blij met deze regel.. Maar goed is snap het mod oog punt ook wel.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:53

IK ben al een tijdje op zoek naar een Shetlander, maar ga inmiddels ook steeds meer marktplaats op!
Prima als je alleen via pb mag reageren, maar ga dan ook de regels voor het adverteren van een paard of pony aanbieden veranderen, zodat je niet bij het zien van een paard dat word aangeboden, nog tig. vragen hebt.
Stokmaat, leeftijd, niveau qua africhting en zeker de vraag prijs zouden eigenlijk standaard vermeld moeten bij een advertentie.
Nu krijg je inderdaad steeds vragen als...waar staat hij, wat is zijn stokmaat, kan hij met andere paarden, vooral vraagprijs komt denk ik 80% voor!

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:59

Zo wat een topic zeg. Ik heb het hele topic doorgelezen en er valt mij 1 ding op.
Ik zie nogal eens reacties voorbij komen in de trant van: Het forum is er voor de gebruikers.
Dat is een hele mooie reactie maar die gebruikers moeten er dan wel rekening mee houden dat dit forum gratis toegankelijk is.
Met deze gratis toegankelijkheid is er nog een extra service namelijk het EA welke ook gratis is.

Zoals de mods al meerdere keren aangegeven hebben is het geen werkbare zaak meer om alles bij te houden.
Het idee van trek een blik mods open zal daarin zeker ook geen voordelen op hoeven te leveren.
De spreuk "vele handen maken licht werk" is niet altijd van toepassing.

Het idee om de TS van een EA topic extra rechten te geven is niet mogelijk in de phpBB software want dan moeten die rechten telkens handmatig gegeven worden wat dus ook extra tijd kost. ( heb zelf veel met phpBB software gewerkt dus weet hoe het werkt )

Wat ik heel erg "zielig" vind is het gejammer wat de gebruikers nu hebben terwijl het ze GRATIS aangeboden word.
Dit word even door vele vergeten. De mods zijn ook VRIJWILLIGERS en doen dit in hun vrije tijd.
Het is toch algemeen bekend dat we alles gratis willen hebben maar dan wel met onmogelijke eisen.
Volgens mij moeten we leren om te gaan met de mogelijkheden die aangeboden worden.

Ik denk zelf dat de mods er veel aan doen om ons, de gebruikers, te plezieren / tegemoet te komen, met aanpassingen aan het systeem.

Mijn complimenten aan de mods en aan Bart voor de manier waarop ze hiermee omgaan.

Gr Dennis

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:18

Oh, dus omdat het gratis is mag je geen mening over veranderingen hebben ? Moet je alles maar goed en prima vinden want ....het is toch gratis !
En zijn wij in jouw ogen dus allemaal "zielig" en jammeren wij. Waarschijnlijk maak jij niet veel gebruik van EA

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:30

Mic schreef:
Oh, dus omdat het gratis is mag je geen mening over veranderingen hebben ? Moet je alles maar goed en prima vinden want ....het is toch gratis !
En zijn wij in jouw ogen dus allemaal "zielig" en jammeren wij. Waarschijnlijk maak jij niet veel gebruik van EA

Een mening mag je hebben. Dat is geen enkel probleem. Eisen kun je stellen als je ergens voor moet betalen.
Als iets gratis is zul je jezelf soms neer moeten leggen bij het feit dat niet alles is zoals je wilt. Dat het beheer vervolgens jullie mening (veranderingen) niet toepast in hun eigen voordeel is ook hun keus.

En graag volgende keer beter lezen. Ik zeg niet dat jullie zielig zijn maar ik zeg dat ik het zielig vind dat er zo gejammerd word.
Dat is iets heel anders.
Of ik er nu wel of niet gebruik van maak heeft er niks mee te maken.
We maken namelijk allemaal GRATIS gebruik van bokt en dat is onze eigen keus.

Gr Dennis