Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:01

Waar ik eigenlijk ook wel héél hard om kan lachen is de gebruikersnaam van mevrouw S, toeval? :+

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:40

ik heb met onwijs veel verbazing het verhaal van kiwiko op geit zitten lezen! :wow:
al een hele tijd lees ik mee in de verschenen en uiteraard weer verdwenen topics over het huidige bokt-beleid en de lopende relletjes.

ik heb het naar mijn zin op bokt, en het zal mij een worst wezen wat andere hier, of buiten bokt uitspoken, want ìk hou me toch wel aan de regeltjes. wel ben ik daarbuiten een erg nieuwsgierig persoon, en als ik een topic las waar andere bokkers het hadden over de bokt-doofpot-affaire, dan gaat het bij mij kriebelen :o :)). zo ben ik handig met de computer en heb ik natuurlijk me goed in gelezen over wat er al die tijd is gebeurd tussen de personen die voorheen niet genoemd mochten worden ( anders kwam de gum-brigade ). ik ben een tijd fan geweest van sul in bepaalde topics en heb zoals vele andere ook kennis verkregen via kiwiko, maar heb nooit persoonlijk met deze mensen gepraat, maar alleen megelezen in informatieve topics.

ik ben veel te weten gekomen over de 'onschuldige' S, en de 'kwade' K, S en RK...

over de inhoudelijk ruzie kan ik natuurlijk niet op ingaan, want ik ben er zelf niet bij betrokken, wel stoor ik me aan het optreden van bokt.
als je nu toch leest hoe de ban van kiwiko tot stand is gekomen... :n wat een lachertje is het 'beleid' dan.......

ik denk dat het bokt-team dit gezeur nou eindelijk wel eens opgelost zou willen zien. dit gaat alleen niet zolang er steeds weer een gum door bepaalde topics gaat. het team zal hun fouten moeten toegevoegen en ook de andere partijen die hierbij betrokken zijn, zullen moeten excuseren, vergeven en vergeten. ik geloof best dat het team onwijs zijn best doet om dit zo goed mogelijk te laten verlopen. dit is helaas niet gebeurd, en als je dan leest hoe de feiten alleen maar gebasseerd zijn op aannamens is dat natuurlijk jammer. het zal vast niet altijd leuk zijn om een MOD te zijn. je krijgt in deze taak veel kritiek op je, en zeker in dit geval. nu zijn er een paar mods die ik zeer opvallend vind praten in het hele gebeuren wat te lezen valt op GEIT ( lijkt toch een beetje op persoonlijke aversie ).
doordat deze personen zo'n sterke mening hebben gehad, zijn de overige mods daar maar achteraan gehobbeld. in deze zaak is dat zeer kwalijk te noemen. in het hele gesprek zijn er volgens mij maar twee mods geweest die een afwijkende 'mening' hadden (ods en nessah ). dan kunnen we het hebben over het feit dat de meeste mods nog onwijs jong zijn, en nog niet zo lang mod zijn...... enz. enz. Maarrr, als je jezelf capabel vindt om deze taak als mod op je nemen weet je dat je ten alle tijden de integriteit, eerlijkheid en dergelijke hoog in het vaandel moet hebben staan. dat heeft niks te maken of je nu jong of oud bent, al een hele tijd of pas net een mod ben. een paar uitzonderingen daar gelaten, is er niemand met een eigen mening of gezond verstand geweest. alles werd maar van een paar personen aangenomen, en zolang ze maar een zondebok hadden konden ze het een en ander weer in een 'de doofpot' stoppen. van mevrouw S werden alle ( sommige ronduit belachelijke ) verhalen gewoon geloofd! een beetje nadenken en je weet dat er zoveel niet klopt aan deze verhalen, maar goed... een sterke mod volgen is blijkbaar makkelijker, dan zelf even nadenken.

kijk dat kiwiko een hacker heeft gebruikt om achter deze informatie te komen, is natuurlijk niet goed te praten, maar dit heeft heel veel bokkers wel de ogen kunnen openen en ik denk dat dit heel goed is geweest! Ik ben een persoon die er totaal niet tegen kan als iemand mij onrecht aan doet. als ik ergens niet tegen kan ik het dat wel. scheld me maar de huid vol, maar vertel geen dingen die niet waar zin, want dan kan je het terug verwachten, en het is mij duidelijk dat kiwiko precies dezelfde persoonlijkheid heeft. en ondanks alles heeft ze het team een hele poos de tijd gegeven om op te lossen, wat er op te lossen viel. de SA stompie was niet van haar, en daar is zij wel voor gestraft. net als de hyves, de facebook profielen en de youtube filmpjes, waar totaal geen bewijs van is. als ik me naam nou verander, veel stippeltjes in mijn post ga gebruiken en woorden als sorrie en hoogheidswaanzin ga gebruiken, even wat rommel met mijn ip of proxy's dan kan mijn hele account verwijderd worden, omdat jullie DENKEN dat ik één van de beruchte drie ben??!!. kom eerst met harde bewijzen, ipv van stippeltjes en sorrie........ ze heeft duidelijk het team de tijd gegeven om de ban voor de SA ongedaan te maken, en daarbij gelijk vermeld dat ze WEL de ban voor het hacken verdient. waarom is dit niet gebeurd?.... nu zeuren we over dat het lüllig is dat de betrokken mods die gesproken hebben in het topic dat op geit staat, zoals al eerder werd vermeld moet je gewoon voor en achter de schermen politiek correct omgaan met de andere bokkers, en hoe er daar over andere gepraat is... DAT is pas lüllig........

waarom kan het bokt-team niet zijn excuses aanbieden voor hoe alles gelopen is op deze manier ? ik schat zomaar in dat de andere betrokken partijen ( kiwiko ) dat ook zal doen voor het hacken van bokt. zolang zij ook gelijk krijgt over de dingen die niet waar zijn, dan is wel haar naam gezuiverd en dan denk ik dat jullie eindelijk van deze eindeloos durende rel af zullen zijn. dan laat je pas zien dat je ballen hebt, en het niet altijd af doet met een standaard mod-berichtje.... niet meer met twee maten meten en eens helemaal nagaan wat er op de kerfstok van Slim zit...... dan dat nog eens bekijken en beslissen of het wel rechtvaardig dat zij nog steeds ook op bokt mag en kan zitten. want dan zal dit onderwerp altijd over bokt blijven hangen.......
en maar 1 mod heeft tot nu toe de ballen gehad om WEL zijn excuses aan te bieden en dat heeft kim duidelijk goed gedaan... nu de rest nog.......
dat zal de enige manier zijn om dit te stoppen....

( oei, wat een verhaal heb ik geschreven zeg! maar ja laten we maar zeggen dat dit is hoe ik er als "buitenstaander" over denk......... :wow: :o )

ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal nu eens eindelijk opgelost gaat worden!

papagroom

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:46

misschien erg onnozel....maar ik wordt wel erg nieuwschierig naar dat geit gebeuren...waar vind ik dat???

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:50

Google geit en forum en je vindt het ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:51

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:11

ik zie dat de link al is geplaats, ik vrees alleen dat deze wel verwijderd zal worden := :+

maar daar is dus een heel topic te lezen ( topics voor mods achter de schermen voor gewone bokkers niet zichtbaar ) gevoerd door allemaal verschillende modjes. het gaat over de ruzie tussen slimmerik, kiwiko, sul, en runningkawa. speculaties over wie bij welke SA hoort en hoe we iemand zo snel mogelijk een ban kunnen geven komt heeerlijk aan bod daar achter de schermen. daarbij wordt er niet al te netjes gepraat over de bokkers door bepaalde modjes. dit kijkje achter de schermen zet ( hoe vervelend voor de modjes ook ) deze modjes in een heel ander daglicht en geeft een hele mooie uitleg over hoe bokt nu dus werkt ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:31

wonderworst_ schreef:
ik zie dat de link al is geplaats, ik vrees alleen dat deze wel verwijderd zal worden := :+

maar daar is dus een heel topic te lezen ( topics voor mods achter de schermen voor gewone bokkers niet zichtbaar ) gevoerd door allemaal verschillende modjes. het gaat over de ruzie tussen slimmerik, kiwiko, sul, en runningkawa. speculaties over wie bij welke SA hoort en hoe we iemand zo snel mogelijk een ban kunnen geven komt heeerlijk aan bod daar achter de schermen. daarbij wordt er niet al te netjes gepraat over de bokkers door bepaalde modjes. dit kijkje achter de schermen zet ( hoe vervelend voor de modjes ook ) deze modjes in een heel ander daglicht en geeft een hele mooie uitleg over hoe bokt nu dus werkt ;)

ga snel kijken wie weet sta ik er ook bij......je weet maar nooit.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:44

haha misschien sta je wel bij bokt engerds? :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:30

alvast sorry voor het lange verhaal

Nu ik alles op geit gelezen heb,moet ik zeggen dat ik hoogst verbaasd voel. Verbaasd is denk ik niet eens het goede woord. Ik ben me rot geschrokken. Ik heb door het volgen van forumzaken altijd wel een beetje een ‘wat gebeurt er toch allemaal achter de schermen gevoel gehad’. Nou als het er standaard zo aan toegaat, kan ik er niet bepaald vrolijk van worden. Het verhaal leest weg als een slechte advocatensoap en ondanks dat bokt in een van de correspondenties met K aangeeft geen rechtsstaat te zijn, ga ik me toch wagen aan wat opmerkingen.

Scene 1: de politie heeft een lijk (SA) en doet onderzoek. Agent 1 zegt ik heb het idee dat het K is, maar ja sluitend bewijs hebben we nog niet. Agent 2 zegt wat maakt het uit we hebben een lijk, de media zit erop, ik heb een dader nodig en wel nu, regel het bewijs maar.

Scene 2: na de rechtzaak zitten de rechters bij elkaar om het oordeel te vellen. Rechter 1 hebben we bewijs dat K het is? Rechter 2 nou echt sluitend is het niet, maar K heeft een diefstalletje gepleegd en aardig wat snelheidsovertredingen en ja die kop dat is toch duidelijk de kop van een dader, dus ik zeg veroordelen. Rechter 3 zegt en hoe gaan we dat bewijzen zodat het voor de Hoge Raad duidelijk is. Rechter 1 zegt verzin maar wat, we zien wel weer wat er gebeurt als het bij de Hoge Raad komt. Bij de bespreking van hoe het bewijs sluitend gemaakt zal worden, voegen een aantal rechters van de Hoge Raad zich bij de bespreking.

Dit is natuurlijk ietwat overdreven, maar ik zou er absoluut niet happy van worden als rechters zo zouden oordelen, maar voor mij zijn mods, mids en het beheer te zien als de politie en de rechters binnen bokt. Ze zorgen dat alles in goede banen wordt geleid en als het fout gaat zorgen ze dat jij uit de maatschappij verdwijnt voor bepaalde of onbepaalde tijd.

Ik denk dan ook dat het beheer er alles aan moet doen om te zorgen dat het vertrouwen in mods en mids herstelt wordt. En ook ik heb zitten nadenken over oplossingen.

- Misschien moet de functie van de moderators die dingen opsporen zoals SA-accounts worden gescheiden van degenen die het uiteindelijke oordeel vellen. Ik kan prima begrijpen dat je een dader wilt, dat is menselijk. Iemand bezorgt je last, je steekt er veel tijd in dan wel je een uitkomst, maar dat betekent ook dat je wel eens het bewijs kan kleuren zodat het net wat beter in je straatje uitkomt. Als een mod die niet het bewijs heeft verzameld moet oordelen of het bewijs voldoende is voor een OW dan staat die er net wat onafhankelijker tegenover. Ik weet dat dit niet gebruikelijk is voor het moderatorschap, maar de meeste moderators van andere fora hebben ook niet zoveel users om in de gaten te houden.
- Ik heb het gevoel bij de hoofdmod dat het net een stempelnotaris is. Degene krijgt een documentje onder ogen en of degene er even zijn handtekening onder wil zetten zodat het uitgevoerd wordt. Iets meer van een eigen afweging zou ik waarderen.
- Mods en Mids mogen niet in elkaars speur/wat doen we er mee fora komen. Wat mij betreft (waarschijnlijk bestaat dat ook) hebben ze een soort HK-forum waarin ze over alles mogen praten, maar op het Modgedeeelte heeft de Mid geen toegang en andersom. Op het moment dat een ‘zaak’ klaar is en er bezwaar ingediend wordt, kan het bewijs en oordeel topic overgeplaatst worden naar het Mid gedeelte zodat de Mids zich kunnen inlezen en oordelen. En er wordt natuurlijk nooit alvast van te voren overlegd hoe iets aangepakt gaat worden!
- Op het besloten gedeelte worden een hoop aannames gemaakt, die niks met de ‘zaak’ te maken hebben en ondanks dat ik prima begrijp dat je daar iets makkelijker praat, vind ik dat je als mod/ mid je ook daar moet realiseren dat je in functie bent. Ook daar moet je er voor zorgen dat je netjes bent over de persoon en niks vertelt of gelooft dat je niet hard kan aanmaken.
- Ook vind ik het erg opvallend dat een persoon die volgens Bart altijd precies op het randje van de boktregels heeft geleefd, zich bij een (groot) aantal bokkers zo ontzettend ongeliefd heeft gemaakt. Dat roept bij mij de vraag op: was het wel op het randje van de boktregels of gaat dat randje van de boktregels als je het stelselmatig tegen iemand gebruikt toch te ver
- Het idee van de Vertrouwenspersoon die op pbs modereert dat eerder geuit is vind ik heel goed. Er wordt dan wel gezegd dan ga je toch naar de politie, maar de politie is voor mij in elk geval wel een stap verder dan iets naar een moderator sturen. Daarbij valt me op dat er niet op pbs gemodereerd wordt maar dat er toch printscreens van pbs te vinden zijn, wordt daar dan wel op gemodeerd?
- Misschien ook een idee om bij het overgaan tot het geven van een BOT een jury van gewone random-geselecteerde boktgebruikers mee te laten beoordelen, zodat een BOT (zeker van bekende bokkers) net wat meer draagvlak heeft.
- Als iedereen gelijk is en dus iedereen moet overwegen of datgene wat hij of zei geschreven heeft ook op de voorpagina van de krant geplaatst mag worden, dan moet iedereen dat. Ik denk dat elke bokker wel een paar berichten heeft van die had ik er liever niet op gehad, maar iedere normale bokker moet dan TeMmen en met redegeving laten verwijderen en 1 bokker hoeft er niks voor te doen? Ik denk dat je daarmee een hoop kwaad bloed zet, want juist die bokker had moeten weten dat als ooit haar identiteit bekend werd, ze heel veel niet op de voorpagina van de krant had willen zien. Dus verder onder gelijke monniken, gelijke kappen prima. Maar dan ook iedereen gelijk!

Een heel lang verhaal, maar ik hoop toch dat bokt weer een beter bokt kan worden. En ergens denk ik zelfs dat het goed is dat dit naar buiten is gekomen, pijnlijk zeker, maar nu kan je er wat aan doen, want het gevoel dat het achter de schermen ietwat scheef zit, is er bij mij al langer. Dus los het nu goed op en wacht niet tot het langzaam in de doofpot verdwijnt.

Ods en Nessah top dat jullie voor jezelf bleven denken, dat wil ik toch ook gezegd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:35

Ik mis nog steeds het antwoord op de vraag hoe mods het willen verantwoorden dat ze iemands werkgever bellen?
Of het feit dat ze undercover gaan "infiltreren" op andere fora.
Ik vind beide zaken compleet van de zotten, draai je dan niet een beetje door in je forum-gebeuren???

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:38

Als je het onpartijdig wil doen moet er weinig te geen overleg zijn tussen de mods en mids.
mod1 zet de tem intern klaar (alleen de opmerking / tekst) van de gene die zich zou hebben misdragen.
mod2 & 3 moeten de tekst lezen zonder te weten wie het heeft geplaatst en moeten aan de hand van de regels gaan bepalen of het wel of niet aan de regels voldoet. Zo krijg je een onpartijdig oordeel.
Het lijkt er hier en daar op dat bij overleg de mods/mids elkaar soms zitten op te hitsen om een bepaald persoon te pakken. ipv dat de persoonlijke mening erbuiten word gelaten.

Een advocaat moet iemand verdedigen ook al zou hij (in sommige gevallen)waarschijnlijk persoonlijk zo'n persoon nooit willen verdedigen. Dat is het prive en zakelijk gescheiden houden en dat is iets wat er op lijkt wat niet altijd op bokt gebeurd.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-12-10 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:43

Lia_ schreef:
Ik mis nog steeds het antwoord op de vraag hoe mods het willen verantwoorden dat ze iemands werkgever bellen?
Of het feit dat ze undercover gaan "infiltreren" op andere fora.
Ik vind beide zaken compleet van de zotten, draai je dan niet een beetje door in je forum-gebeuren???

Ik hoop persoonlijk dat de mods het bij mij nooit gaan doen want dan hebben ze wel poep aan de knikker.
Ik ben wat dat betreft een terrier. Ik laat niet meer los en laat het verder over aan een advocaat.
Dat het tijd en geld kost maakt me weinig uit. Dit gaat om een principe kwestie.
Dit hoort ook thuis in het kopje CBP. Bokt heeft geen opsporings papiertjes

Dat doordraaien o.a. het forum gebeuren noemt men ook wel Paranoia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paranoia
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-12-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:46

Hoe wil bokt dit nog recht praten?
Het is schokkend om te lezen hoe dit allemaal is gegaan op een paar uitzonderingen na.
Zo ga je niet met elkaar om.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:46

Lia_ en PascalB, ben het helemaal met je eens.

Net als het van de zotte is dat Mods en Mids samen kleppen over de straf aan een bepaald iemand.
Als we Eline moeten geloven is dat alleen hier gebeurd. Nou heb ik er erg veel moeite mee om daarin te geloven, maar als het zo is, is het wel een heel mooi voorbeeld van meten met 2 maten.
Daarnaast is het giswerk heel triest en vind ik het stuitend om te lezen dat iemand, niet uit het modteam zegt, oh x en y horen er ook bij en bijna iedereen daar direct in meegaat..

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:48

Dat de teksten die op het forum Geit zijn geplaatst niet openbaar zijn hadden we al begrepen, anders hadden we ook een heel ander plaatje gezien waar de mods en de mids geheel onschuldige gesprekken hadden gehad. Ik ben van mening dat Kiwiko Bokt genoeg tijd heeft gegeven om de zaak onder jullie te houden, ze heeft al maanden met diverse van jullie gemaild zonder het voor haar gewenste resultaat.

Dat Kiwiko uiteindelijk met dit verhaal naar buiten komt kan ik zeker wel begrijpen, sterker nog, ik had hetzelfde gedaan! Waarom steeds om de hete brij heel blijven draaien als het op de eerste plaats met een excuus naar haar was op te lossen, fouten maken is menselijk. Eline jij en Bart hebben de touwtjes van Bokt in handen, jullie weten heel goed wat er achter de schermen speelt en daar hebben jullie ook naar te handhaven! En niet pas als Kiwiko met haar verhaal naar buiten komt en jullie eventueel de nodige schade toebrengt. Met dit soort acties tergen jullie de mensen tot op het bot.

Jullie eigen beleid geeft aan dat er niet buiten Bokt gemod word, ook hier laten de stukken van Kiwiko toch anders zien! Er zijn genoeg mods en mids aanwezig in de stukken die daar Kiwiko zo hard op aanvallen, en daarbij ook het lef hebben om dan maar een dubbele OW uit hun mouwen schudden. Jullie blijven tot op heden vasthouden aan het schaduwaccount Stompie, en schrijven dit nog steeds aan Kiwiko toe, waarom? Kiwiko is met de billen bloot gegaan heeft haar fouten die zij gemaakt heeft toegegeven, is dit nou zo moeilijk om voor Bokt hetzelfde te doen?

Eline je schrijft in je reactie dat de mods kritisch moeten kunnen nadenken, ik neem aan dat je daar ook handelen mee bedoelt? Waarom is het in het geval van Kiwiko dan zo mis gegaan zodat de mods en de mids door elkaar heen lopen, is dit toevallig net 1 keertje gebeurd? En net die ene keer dat er wat van achter de schermen elders geplaatst word, moeten wij dit geloven? En jij zegt dat je jou handen ervoor in het vuur durft te steken, ik twijfel of je handen er zonder blaren uit zullen komen.

Waarom komen de mods en mids niet op het forum om ons duidelijk te maken waarom het zo fout is gegaan? Toch gebeurd er weer een hoop achter de schermen terwijl het denk ik beter voor de schermen zou moeten plaatsvinden, de mensen vragen en verwachten dit ook. Zij hebben dit alles aan zichzelf te danken, laat ze daar dan ook hun verantwoordelijkheid in nemen en de mensen gewoon te woord staan. Of verwachten jullie dat er over en weer gepbt gaat worden, dan zal het allemaal nog veel langer duren voordat alles is opgelost. Vele hebben er al diverse malen om gevraagd, geef openheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:53

Citaat:
Ik ben van mening dat Kiwiko Bokt genoeg tijd heeft gegeven om de zaak onder jullie te houden, ze heeft al maanden met diverse van jullie gemaild zonder het voor haar gewenste resultaat.

Dus - als het resultaat niet naar je zin is (1 kant van het verhaal!) dan rechtvaardigt het doel (je zin krijgen) alle middelen?

Let wel, ik doe hier geen enkel oordeel over wie er al dan niet gelijk heeft, maar deze uitspraak klopt m.i. niet.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:56

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Ik ben van mening dat Kiwiko Bokt genoeg tijd heeft gegeven om de zaak onder jullie te houden, ze heeft al maanden met diverse van jullie gemaild zonder het voor haar gewenste resultaat.

Dus - als het resultaat niet naar je zin is (1 kant van het verhaal!) dan rechtvaardigt het doel (je zin krijgen) alle middelen?

Let wel, ik doe hier geen enkel oordeel over wie er al dan niet gelijk heeft, maar deze uitspraak klopt m.i. niet.

Als je het er beide niet mee eens bent kan je een rechter laten bepalen of 1 van de 2 gelijk heeft of voor die tijd al met een oplossing komen waar beide partijen mee kunnen leven.
Het is wat extreem maar ieder zijn/haar goed recht.

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:59

Als het echt is gebeurt dat de werkgevers van gebruikers gebeld werden dan ga ik nu maar mijn account verwijderen en dit forum verlaten. Wat er op een forum gebeurt hoort niet bij je werkgever terecht te komen of je moet je werkgever erbij betrokken hebben. Zeker beheerders en moderators mogen dat niet doen.

Op de manege vertelde ik dat ik lid was geworden van bokt en er werd gelijk aan mij gevraagd of ik gek was. heb de link naar het geit forum gekregen en wat is het verschrikkelijk wat daar allemaal staat. De beheerders en moderators van Bokt.nl zijn te ver gegaan en de beveiliging van dit forum is ook blijkbaar ook erg slecht.

Ik vind dat de besproken gebruikers een dik excuus van beheer en moderators moeten krijgen en dat bijna alle moderators per direct moeten stoppen met hun werkzaamheden. Je kan nu eenmaal niet zo slecht over gebruikers praten. Heb zelf ook wat print screens gemaild gekregen die jaren geleden van Bokt.nl zijn gehaald en in al die jaren is er dus nooit wat veranderd aan het gedrag van de moderatoren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:06

Werkgevers bellen???
Sinds wanneer heeft Bokt het BOA papiertje gehaald????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:07

Arabesk schreef:
Met het bannen van RK en Kiwiko heb ik toch een beetje het gevoel gehad 'who's next'? Het modden zou zich moeten beperken tot dit forum en niet half internet uitspitten over wat je elders doet.

(Bokt is een keer zo ver gegaan dat ze mijn werkgever hebben gebeld om iets te checken zodat ze me een ban konden aansmeren :oo )

Arabesk schreef:
Diablo schreef:

Maar....geef eens antwoord op de vraag die eerder gesteld is? Hoe ging dat met dat bellen van bokt?

Ik weet niet wie er gebeld heeft, maar ik weet dat ze bij P & O hebben nagevraagd of 'Naam + Achternaam' daar werkte of gewerkt had, om te kunnen checken of ik soms gebruik zat te maken van een ander account. Even los van hoe de kwestie in elkaar zit, vind ik dat toch wel héél ver gaan. Je gaat toch niet een bedrijf bellen 8)7 kom op he.

Maar goed, laat ik mijn mond maar houden, want bans bespreken en acties van mod's bekritiseren levert me dadelijk weer een OW of twee op en daar heb ik geen trek in.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:09

* Shockmodus *

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:19

Dat is echt bizar. Dat doe je toch niet

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:19

Ik vind met name dat ook veel en veel te ver over de schreef.
Hoeveel mensen hebben er hier niet een partner of een kind die gewoon op dezelfde IP maar onder een andere naam Bokken. Belachelijk om dat zo te willen verifieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:35

Dit is nog niet alles hoor, er zijn ook moderators geweest die interne bedrijfsinformatie voor bokt hebben gebruikt en dat mag ook niet. Zo blijkt maar weer hoe kritisch, eerlijk, integer, volwassen en betrouwbaar die moderators hier zijn.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:37

Lovely schreef:
Dit is nog niet alles hoor, er zijn ook moderators geweest die interne bedrijfsinformatie voor bokt hebben gebruikt en dat mag ook niet. Zo blijkt maar weer hoe kritisch, eerlijk, integer, volwassen en betrouwbaar die moderators hier zijn.

Totdat ze de verkeerde persoon tegen komen en dan hebben ze wettelijk gezien maar een klein probleempje met verschillende instanties ;)
waarschijnlijk ook wel een leuk onderwerp ernaast voor een journalist.