Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:58

Jans schreef:
Nee niet dus. Een nieuw account helpt tijdelijk omdat er andere cookies aangemaakt worden. Maar uiteindelijk gebeurd precies hetzeflde. Je moet dus echt in de instellingen van je browser wezen, dan heeft een nieuw account geen zin. En bovendien kunnen we dat gewoon niet toestaan omdat we anders met twee maten wegen zoals dat zo mooi gezegd wordt. Want waarom iemand wel een nieuw account geven zonder 'echte' reden, en iemand anders die toevallig meerdere OWs heeft staan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:00

/zeikmodus
Enigste wat ik daar aan kan opmerken wat als negatief kan worden op gevat is "Nee niet dus."
Maar dan bekijk ik het ook al weer heel ruim.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:00

Hmm en ik gaf alleen maar antwoord op de vraag of een nieuw account dan wel helpt. En dat antwoord is simpel: Nee, niet dus.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:01

Jans schreef:
Nee niet dus. Een nieuw account helpt tijdelijk omdat er andere cookies aangemaakt worden.
En bovendien kunnen we dat gewoon niet toestaan omdat we anders met twee maten wegen zoals dat zo mooi gezegd wordt. Want waarom iemand wel een nieuw account geven zonder 'echte' reden, en iemand anders die toevallig meerdere OWs heeft staan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:01

Jans schreef:
Hmm en ik gaf alleen maar antwoord op de vraag of een nieuw account dan wel helpt. En dat antwoord is simpel: Nee, niet dus.

Daarom ook mijn verbazing ;)

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:04

Jans schreef:
SyhaxDesy schreef:
als ik het goed begrijp?

Nee niet dus.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:06

Ik ben niet zo heel erg goed in hints. Wellicht kun je gewoon duidelijk omschrijven wat er mis is want ik begrijp er niets van.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:19

Jullie :) hebben :) denk :) ik :) niet :) genoeg :) met :) lieve :) smilies :) gelardeerd :) vermoed :) ik :).

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:30

het probleem is vrij simpel opgelost.
6 moderators aannemen welke niks met paarden of bokkers van doen hebben. Die geheel meningloos sancties uitdelen. Deze moderators hebben ook geen pb functie slechts een algemeen contactfunctie welke gelijk een nieuw topic opmaakt achter de schermen.
het moderaten moet een betaalde baan worden die uitgevoerd word door onafhankelijke mensen zonder enige affiniteit met paarden zonder enige persoonlijke kennis van bokkers. Daarom ook zonder PB functie, zodat wat er gezegd word tegen een mod ook gelijk openbaar is achter de schermen.
Dit te realiseren in 2 mods voor de dagdienst, 3 mods voor de avonddienst en een mod voor de nachtdienst.
Dat is denk ik de enige manier om weer alles op de rit te krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:32

Tjonge, wat een gezever om niks.
Bokt is groot, dat heeft dus een strakke organisatie nodig.
Als je daar niet tegen kunt, kun je beter naar een 100leden-tellend forum.

Ik vind het hier prima geregeld, en het is nog vrijwillig ook.
Dankzij hen kunnen wij hier door de bomen het bos nog zien +:)+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:33

Ussiethree schreef:
het probleem is vrij simpel opgelost.
6 moderators aannemen welke niks met paarden of bokkers van doen hebben. Die geheel meningloos sancties uitdelen. Deze moderators hebben ook geen pb functie slechts een algemeen contactfunctie welke gelijk een nieuw topic opmaakt achter de schermen.
het moderaten moet een betaalde baan worden die uitgevoerd word door onafhankelijke mensen zonder enige affiniteit met paarden zonder enige persoonlijke kennis van bokkers. Daarom ook zonder PB functie, zodat wat er gezegd word tegen een mod ook gelijk openbaar is achter de schermen.
Dit te realiseren in 2 mods voor de dagdienst, 3 mods voor de avonddienst en een mod voor de nachtdienst.
Dat is denk ik de enige manier om weer alles op de rit te krijgen.

Oftewel, jij kan gaan betalen per klik die je hier op het forum doet.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:34

dat is de enige manier om af te komen van de persoonlijke willekeur. Daarnaast brengen de advertenties genoeg op om dit te kunnen bekostigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:00

Ussiethree schreef:
dat is de enige manier om af te komen van de persoonlijke willekeur. Daarnaast brengen de advertenties genoeg op om dit te kunnen bekostigen

Vergeet niet dat het databeest niet op steenkool maar op briefgeld loopt. Daar gaat ook een heleboel geld in zitten.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:03

aan advertenties komt er genoeg binnen, geld moet niet het probleem zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:04

Verkijk je daar niet op ;)
6 mensen aannemen is een reusachtige financiële aanslag op een site als bokt.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:08

Er zijn ook nog wat sponsors. Alleen moeten die sponsors niet bekend zijn bij de mods.
Op zich valt dat wel mee die kosten. je kan mensen aannemen op andere gronden dan een vast dienstverband. het kan zich bijvoorbeeld uiten in een soort vrijwilligers werk met een riante onkostenvergoeding. Daar zijn wel mogelijkheden voor. Toch schat ik zo de inkomsten uit advertisement op een kleine 15.000 euro per maand. Daar moet goed "personeel" voor te krijgen zijn.
Ik denk ook dat actieve bokkers er best wel toe bereid zijn om 25 euro op jaarbasis te doneren aan bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:13

Als je bij vrijwilligers (al dan niet met een kleine vergoeding) uitkomt kom je automatisch weer uit bij mensen van deze site. Ik zou echt niet voor een of andere onbekende site gaan modden voor nop. Daarbij als ik zie wat hier wel eens voorbij komt, word ik toch nieuwsgierig en ga ik googlen.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:15

Nee hoor, dat is een kwestie van screenen. Voor nop hoeft het niet. er zijn genoeg huisvrouwen die wel een honderdje of twee a 3 in de maand willen verdienen met het babysitten van bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:21

Modden is niet voor de huisvrouw die maar wat doet. Modden is iets wat je met verstand en (de juiste) ervaring moet doen. Zie het maar zo: 99% van de mensen is een waardeloze mod. Als je maar een vacature open flikkert en de eerste de beste eruit pikt is dit binnen 2 dagen de nieuwe gaza strook. Het is niet iets waarbij je een handleiding heb, een baan die je aan een of andere nietsnut kan toe vertrouwen, er komen vaak situaties voor die niet zijn vastgelegd en daarbij moet je je eigen inzicht gebruiken. In principe een rechter.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:23

waarom is modden niet iets voor de huisvrouw? Moet je daar hogere wiskunde voor hebben gestudeerd?
Het enige wat je moet kunnen als mod is onpartijdig en onwillekeurig een oordeel geven over wat er op dat moment gaande is.
als rechter spelen de mids mee.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:28

Stille meelezer wil toch even wat kwijt :)
Er wordt hier genoeg gesmeten met verwijten over en weer. Ook ik ben het niet altijd eens met beslissingen van de mods, maar maak me er verder niet erg druk over. Doe ik dat wel, stuur ik een (vriendelijk) pbtje en krijg ik 9 van de 10x een net pbtje terug met uitleg.

Mod zijn is veel werk. Mods zitten niet 24/7 achter hun pc geplakt maar hebben vaak een fulltime baan, 5 paarden, een hond, 2 kinderen, een man, familie en vrienden die ook wat aandacht willen. (Maar een voorbeeldje dit :P ). Ik heb stiekem wel een beetje respect voor de mods die dan in een vrij uurtje achter hun pctje kruipen om wéér eens uitleg te geven over een beslissing, ruzies te sussen, off topic reacties te verwijderen, spammers de mond te snoeren enz. Een foutje is snel gemaakt. Tuurlijk weet ik ook dat modereren geheel vrijblijvende keuze is, maar de meeste mods voelen toch een soort verantwoordelijkheid t.o.v. de bokkers. (Correct me if I'm wrong)

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een mod onredelijk is geweest. Misschien in pb's, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Natuurlijk bestaat er zoiets als voorkeur en afkeer, dat is menselijk, niet? Ook fouten maken is menselijk, ik vind het dan alleen zo jammer dat sommige bokkers zo snel op hun achterste benen gaan staan en openbaar verwijten gaan maken. Waarom niet even uitleg vragen aan de desbetreffende mod? Ik kan me indenken dat zij daar meer aan hebben. Kijk, structureel de fout in gaan is een ander verhaal, maar ik denk dat er achter de schermen wel zoiets bestaat als 'sociale controle' en anders is daar weer de PB functie en als het echt uit de hand loopt de bemiddelaars. Waarom dan openbaar 'uitvechten'? Wéér een topic dan mods niet deugen etc.

Laatste wat ik kwijt wil: er wordt een hoop gezeurd over mods en het bestuur maar denk even na over die ene keer dat Bokt eruit lag. Alle bokkers over hun toeren en Bart heeft toen voor ons (!) 200km getufd om het databeest weer in orde te maken. Als er geroepen wordt om statjes kan het even duren, maar ze kómen er wel! Functies worden verbeterd om het ons makkelijker te maken en alles wordt bekostigd zonder dat wij er maar één cent aan hoeven uit te geven.

Ohja, ik heb geen ambities om mod te worden :) zou er doodmoe van worden
Laatst bijgewerkt door KimE op 17-09-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:30

Amen +:)+

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:31

daarom zeg ik, een betaalde baan! IK vind het onmenselijk om van de mods te vragen om te doen wat ze nu moeten doen en dat dan ook nog eens goed te moeten doen. Onpartijdig en wel.
De mods zelf kunnen hier niks aan doen, bokt is gewoon te groot. het is een beheerstaak om dit aan te pakken

het modteam is te groot. Hierdoor is de onderlinge communicatie slecht. Niet de schuld van de mods want die zetten zich wel in.
Je kan gewoon niet van mensen die dit als vrijwilligerswerk naast hun leven doen verwachten dat dit vlekkeloos verloopt. Neem 6 mensen aan die dit wel ft gaan doen, en dan ben je overal vanaf.
Laatst bijgewerkt door Ussiethree op 17-09-10 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:33

Denk jij dat de gemiddelde huisvrouw een onpartijdige mening heeft? Denk je dat de gemiddelde huisvrouw onpartijdig kan blijven? Het is veels te makkelijk om in een verhitte discussie alleen de mensen die jou mening (als mod zijnde) niet delen gaan straffen, al dan niet onbewust. Ik heb de afgelopen jaren honderden verschillende mods/admins/noemhethoejewilt hun 'positie' zien 'bestijgen'. Je schrikt ervan hoeveel daarvan hun werk voor 1 week 'goed' deden, om daarna al dan niet volledig te vervallen in vriendjespolitiek. En ik heb het hier niet over mijn mening, maar bewijsbare feiten. Vele zijn de desbetreffende forums afgebonjourd, andere gingen weg omdat het saai werd voordat het zover was. 'Power brings corruption.' Kudo's naar Eline en de hoofdmods dat het hier niet zo'n erg rampgebied is.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:35

Asyaa schreef:
Denk jij dat de gemiddelde huisvrouw een onpartijdige mening heeft? Denk je dat de gemiddelde huisvrouw onpartijdig kan blijven? Het is veels te makkelijk om in een verhitte discussie alleen de mensen die jou mening (als mod zijnde) niet delen gaan straffen, al dan niet onbewust. Ik heb door de jaren honderden verschillende mods/admins/noemhethoejewilt hun 'positie' zien 'bestijgen'. Je schrikt ervan hoeveel daarvan hun werk voor 1 week 'goed' deden, om daarna al dan niet volledig te vervallen in vriendjespolitiek. En ik heb het hier niet over mijn mening, maar bewijsbare feiten. Vele zijn de desbetreffende forums afgebonjourd, andere gingen weg omdat het saai werd voordat het zover was. 'Power brings corruption.' Kudo's naar Eline en de hoofdmods dat het hier niet zo'n erg rampgebied is.

De gemiddelde huisvrouw die niks met bokkers of met paarden te maken heeft zal altijd onpartijdiger zijn dan de mod met een Natural inslag, of die dressuurtrut is en die ook nog eens pietjepuk in de les heeft of als buurmeid.
dus ja, ik denk dat je de mods buiten bokt moet zoeken en dan het liefst onder de mensen die niets met paarden hebben

daarom zeg ik ook de mods geen pb functie, de mods mogen op geen enkele manier gecontacteerd kunnen worden door bokkers prive.