Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:16

ze noemde toch geen namen Prrrr? je geeft jezelf nu wel bloot, ik denk dat dat dan een vrijwillige keuze is :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:17

:j

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:20

Prrrr schreef:
:j

One-liners mogen toch niet O:)

Grapjeeeeeeeeeeeeeeee. :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:21

Prrrr schreef:
Mod in kwestie meldt zich: als je dat vervelend vindt, is het natuurlijk ook een mogelijkheid om dat via de al lopende pb-wisseling te melden. Waarom gebruik je die dan niet, en lees ik dat een dag later terug op een plek waarvan je je weer af kan vragen of het daar wel on topic is?

omdat ik op dat moment ff niet wist wat ik met die vreemde antwoorden aan moest..
en aangezien ik al eerder rare ervaringen heb met modjes, had ik geen zin in een ruzie en een daaropvolgende ban

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:26

een ban heb je niet zomaar hoor ;)

ik heb net ook een fijne pb wisseling gehad met prrrr.. ondaks al mijn twijfel en vragen. maar er is mij een hoop duidelijker nu :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:27

LimaMambo schreef:
nou.. gister zoiets debiels mee gemaakt met een mod.. stond er echt van te kijekn dat dit gebeurde..

gingen in een langlopend topic 1 berichtje offtopic..
topic werd gelijk op slot gegooid om dat bericht van mij en een reactie daarop te verwijderen

oke, prima.. hier kon ik nog inkomen al was het wel heeeeeel snel

daarna werd er een modbreak geplaatst met dat het niet de bedoeling was offtopic te gaan en dat het geen huiswerktopic was..
dus ik vroeg: huiswerktopic??
ja ik legde echt de link ff niet me huiskamertopic..
maar dat werd me even fel verteld in het desbetreffende topic door de mod

ja sorry, was op dat moment gewoon echt nog niet goed wakker.. had echt niet door dat het om een typfout ging..
en gaf ook aan dat ik dat na de uitleg wel zag..

kreeg ik een prive bericht van desbetreffende mod
'fijn!' en of die andere persoon (die ook 1 berichtje offtopic ging) het ook zou begrijpen.. |o
en dat echt met zo'n vervelende ondertoon..
en dit vond ik dus echt te ver gaan voor een mod!! :(

Ik meld me dan ook maar even. Het was een zeer onaangename verrassing te horen dat een mod zich schuldig maakt aan het achter iemands rug praten over een ander. Nou was het geen wereldschokkend iets maar van een mod mag je wel verwachten dat die dat niet doet. Je spreekt de persoon aan en gaat dat niet via een PB naar een andere persoon communiceren. En als die persoon je erop wijst dat je dat aan diegene moet vragen nog zeggen dat je het hebt gedaan terwijl dit niet het geval is???? Ik kreeg gelijk een heel naar gevoel bij het woordje moderator. Je hebt als mod toch een bepaalde "macht". en ik vind het persoonlijk niet kunnen dat je dit soort acties in die hoedanigheid verricht. DAn ben je niet geschikt voor deze functie.

En is dit niet on topic? Het gaat toch om het bannen en alles wat daar omheen speelt?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:33

Is er gisteren een ban uitgedeeld dan? In dit geval, om dan maar uit te leggen waarom ik via pb geprobeerd heb om jullie beiden aan te spreken, was er sprake van een zeeeer off topic postwisseling tussen twee gebruikers. Ik vond het in dat geval logisch om ook beide gebruikers aan te spreken.

Hoe stel je voor dat ik beter was omgegaan met deze situatie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:38

ten eerste was die reactie van mij waarvan je vond dat die offtopic was, geheel ontopic!
alleen snapte je die waarschijnlijk niet..

het ging om een kind die haar zin niet krijgt.. mijn reactie daarop was: nananananaa.. in de zin van 'lekker puh'

dat je die reactie niet goed opvatte, kan ik ook niks aan doen..

dus..
Citaat:

beter lezen.. en niet alleen sommige berichten, maar het hele topic zodat je weet in welke context iets geplaatst is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:39

nananana vind ik nou niet echt een nuttige reactie ;)
Wat is dáár de meerwaarde van...

is dit tevens ook niet offtopic? :P

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:40

Daarom heb ik deze discussie ook naar pb verplaatst. Ik ga er in dit topic niet meer op in.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:41

Jolliegirl schreef:

als je ziet dat er in dat topic veel gereageerd werd door mij en ook veel werd onderbouwd, vind ik het ronduit flauw om me aan te spreken over die reactie, en dan ook nog op een manier waarvan ik vind dat die niet correct is..

en of dit offtopic was, is maar net hoe je het opvat
nanananana is op te vatten als een 'lekker puh', 'net goed' etc etc
Laatst bijgewerkt door Limanade op 29-08-09 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:42

Prrrr schreef:
Is er gisteren een ban uitgedeeld dan? In dit geval, om dan maar uit te leggen waarom ik via pb geprobeerd heb om jullie beiden aan te spreken, was er sprake van een zeeeer off topic postwisseling tussen twee gebruikers. Ik vond het in dat geval logisch om ook beide gebruikers aan te spreken.

Ik denk dat we nu dus echt o.t. gaan maar je hebt mij niet aangesproken. Je sprak LimaMambo aan over mij. Daar val ik over want eeen mod hoort zoiets niet te doen. Het berichtje wat je me zond ging over iets wat ik in het topic schreef. Dus nee dat is niet netjes. Ben je vast met me eens. Het enige was je schreef was "ben onderweg". Meer niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:42

Yinnar schreef:
Prrrr schreef:

Ik denk dat we nu dus echt o.t. gaan maar je hebt mij niet aangesproken. Je sprak LimaMambo aan over mij. Daar val ik over want eeen mod hoort zoiets niet te doen. Het berichtje wat je me zond ging over iets wat ik in het topic schreef. Dus nee dat is niet netjes. Ben je vast met me eens. Het enige was je schreef was "ben onderweg". Meer niet.

nou daar ging het me ook om.. niet om die eventuele offtopic berichtjes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:44

Mensen... kunnen we ontopic ofzo? ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:55

LimaMambo schreef:

Hoe zou je je eigen toon klassificeren?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:01

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Hoe zou je je eigen toon klassificeren?

gaat het daar hierom? volgens mij niet hoor

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:03

Is het nou zó moeilijk dit via pb te doen???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:06

LimaMambo schreef:

Nou ja, een beetje wel natuurlijk. Want net als Rock vind ik dat er soms buitengewoon onredelijk hard geroepen wordt wat de mods fout doen, terwijl ik denk dat IEDEREEN een behoorlijke verantwoordelijkheid heeft. Waarom zou je bv verwachten dat een mod (vrijwilliger, mens) jou wel heel respectvol behandelt als jij die moeite niet op kunt brengen? Zeker, van mods hoop ik dat ze wat volwassener zijn, maar het is natuurlijk niet helemaal eenrichtingsverkeer.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:10

Shadow0 schreef:
LimaMambo schreef:

Nou ja, een beetje wel natuurlijk. Want net als Rock vind ik dat er soms buitengewoon onredelijk hard geroepen wordt wat de mods fout doen, terwijl ik denk dat IEDEREEN een behoorlijke verantwoordelijkheid heeft. Waarom zou je bv verwachten dat een mod (vrijwilliger, mens) jou wel heel respectvol behandelt als jij die moeite niet op kunt brengen? Zeker, van mods hoop ik dat ze wat volwassener zijn, maar het is natuurlijk niet helemaal eenrichtingsverkeer.

shadow.. het gaat hier niet om die offtopic reacties
maar gewoon het reageren via pb.. het achter iemands rug omvragen of diegene het ook zal begrijpen
ik vind dit gewoon ronduit kinderachtig en zelfs achterbaks..

en ik vind dat je als mod een voorbeeldfunctie hebt, en niet zulke rare reacties via pb moet gaan geven..
voor die rare pb was de communicatie gewoon volwassen hoor en als ze het normaal had uitgelegd en niet zo raar deed over yinnar tegen mij, was er niks aan de hand geweest

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:15

Nou, als je een klacht hebt, hoor je naar de hoofdmods te stappen. Het moet hier niet nog eens helemaal besproken te worden op FZ (krijg al bijna déjà-vu's over gisteren). Een mod hoort imo ook niet over anderen commentaar te schrijven in een pb naar iemand anders, maar ik weet ook niet exact wat er gebeurd is en hoe wat verwoord is. Doet er ook niet toe, ik hoor dat ook niet te weten. Feit is dat iedereen beleefd hoort te blijven, zowel gebruiker als mods.

Over wat ging het hier ook weer?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:58

Rock schreef:
Ik heb dit hele topic doorgelezen en mijn mond valt open van de manier waarop enkele bokkers het team aanvallen. Er wordt absoluut niet gelezen, ik zie mods die zich tig keer moeten herhalen waarna mensen nog steeds dezelfde vragen stellen. Ik zie mensen die mods aanvallen omdat ze over een post heen lezen (en bekijk dan hoe snel dit topic is gegaan sinds gisteren)...

Werkelijk waar, bokt is een forum dat wordt gerund door vrijwilligers. Vrijwilligers die voor zover ik kan merken hun stinkende best doen om eerlijk en reëel te zijn.

Ook ik heb mods waarmee ik het goed kan vinden en mods waarmee ik het minder goed kan vinden. Ook ik rol wel eens met m'n ogen over een 'slotje voor overleg' dat vervolgens voor eeuwig wegzakt of een sturende PB over een onderwerp waar ik zélf al heb aangegeven dat ik zelf ook fout zat...

Ook ik denk dan wel eens; lezen jullie wel? :?

Maar zo fel en keihard als hier in het topic wordt gezeken op mods en BC (nutteloos, oneerlijk, geheimzinnig, corrupt?) dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Als je er zoveel problemen mee hebt, wat DOE je hier dan nog? Het is verdorie het forum dat Bart en Heike hebben opgericht, dat nu bestuurtechnisch door Bart en Eline wordt gerund. Het is een forum waar door beheer en moderators heel veel bloed, zweet en tranen in wordt gepompt.

Natuurlijk kan het zijn dat je het niet eens bent met het beleid, maar hallo vergeten we even de privileges die wij als bokkers hebben?

Constant commentaar op het technische aspect van het forum, constant commentaar op het beleid.

Kom dan met argumenten en ideeën! Zet dan je eigen forum op als het allemaal zo simpel te realiseren valt! Het zijn mensen die dit runnen, geen robots en die mensen doen hun best om te werken volgens de richtlijnen die er liggen.

Ik vind het zeer overdreven wat je hier allemaal roept. De conversatie is gisteren netjes verlopen. En ja, de gemoederen liepen af en toe wat hoog op, maar dat hoort bij een goede discussie.

De discussie is van twee kanten redelijk goed ervaren en er hoeft echt geen olie op het vuur. :n

Als je speciaal de mods wil eren.... is misschien een dankje wel topic openen een goed optie voor je. :D :)*

En ja er zijn mensen (waaronder ikzelf) die het geen gelukkige keus vinden dat exmods de BC vormen. Daardoor krijg je niet ècht het idee dat de commissie onafhankelijk is. Is voor mij iig een reden om daar niets neer te leggen.

Daar wordt nu aan gewerkt dus we wachten af ;)

Ook het handelen met en verhandelen door minderjarigen wordt misschien anders aangepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:11

Een dank je wel topic voor mods lijkt me niet nodig, maar zal het in gedachten houden als ik eens en spontane knuffelbui krijg ;)

Voor zover ik weet zijn BC-leden niet per sé ex-mods, en als ze dat wel allemaal (nog) zijn, dan zijn ze er in ieder geval aan bezig om daar verandering in te brengen (te merken aan de oproep die hier op FZ een tijdje geleden verscheen), maar ik zie dat je dat zelf ook had opgemerkt :)

Het lijkt me voor zich spreken dat zoiets niet in een dag gerealiseerd kan worden.

Ik zeg overigens absoluut niet dat compleet bokt alle mods afbrandt, maar de algehele sfeer vond ik bepaald niet relaxt te noemen in het topic zoals ik er doorheen las. Hoe dan ook, ik ben ik, jij bent jij, bokker X is bokker X en iedereen zal de stemming op een andere manier ervaren hebben :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:26

Op dit moment bestaat de BC voor de helft uit ex-mods en voor de helft uit leden die nooit mod zijn geweest. Er komen nieuwe BC-leden aan als het goed is, en dit zijn geen ex-mods.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:47

Neonlight schreef:
Het alleen invullen als er daadwerkelijk handel heeft plaatsgevonden is op zich wel interessant. Enige minpuntje is dan, dan zou een verkoper aan moeten geven dat het ratingsysteem ingevuld kan worden door een bepaald persoon. Als de verkoper al weet dat de transactie niet helemaal vlekkeloos ging zal die persoon niet aangeven dat de rating ingevuld kan worden, uit angst voor een slechte rating. Dan houd je nog alleen maar goede ratings over en is het systeem nog niet objectief.
Op het moment dat de koper zou kunnen aangeven dat het ratingsysteem ingevuld kan worden betekend dat ook dat bokkers die de verkopende partij niet mogen (en gewoon niets gekocht hebben bij die persoon) dat kunnen aangeven en een negatieve beoordeling kunnen geven, en dan heb je ook geen objectieve rating.

als een niet koper een rating geeft kan daar de vermeende verkoper toch een reactie opgeven
als zijnde .. ken jou niet heb jou niets verkocht ?

en vice versa

of er komt openlijk uitleg over waarom late levering
etc

kijk als mensen echt willen frauderen ontkom je daar niet aan

er zijn immers ook nog steeds vals geld en nep id's in omloop 8-)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:13

Jolliegirl schreef:

Jolliegirl schreef:
Mensen... kunnen we ontopic ofzo? ;)

de "nannananana" was in de context geen off topic reactie
weet gelijk om welk topic het gaat :D
een topic waar de nanaanaannaana schrijver aan de andere kant vd tafel zit als ik
dit even om aan te geven dat er geen dinnetjes geval gaande is

maar dit soort mod reacties verbazen mij tenzeerste
keer op keer op keer op keer -O-

en ja dit soort acties hier bespreken is NET ZO ONTOPIC als jouw reacties
dusssssss...

iets in de vorm van pot ketel en uh zwart geloof ik :+