Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juffertje

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:18

Bokt is niet hypothetisch maar in mijn ogen bijna pathetisch.

Ga voor de gein eens naar fokt.nl kijken wat daar gaande is over bokt ben het met Hopla eens dat er voor iedere poep en scheet getemt wordt.

Edit: en het erge is dat je er vanzelf aan mee gaat doen!!
dasniesowfijn he? By the way, als ik hierop wordt aangesproken op dasniesowfijn dan breekt de pleuris los!!
werd nb door een mod geschreven; zij die ons het voorbeeld moeten geven? Sigaar

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:47

Sorry, Juffertje, ik volg je even niet.

Zo komt het op mij over nu, verbeter me alsjeblieft als ik het verkeerd begrepen heb Lachen : je vindt dat er op Bokt veel te veel getemd wordt op onbenullige zaken. Zelf ga je er van de weeromstuit ook aan mee doen, zeg je in je edit, maar dat is dan kennelijk anders?

Zodra er ergens sprake is van een vete wordt er door de ene partij op de andere getemd en andersom. De ene partij vindt dat de andere partij op onbenulligheden temt en vice versa, het gevolg is dat men nóg meer op elkaar gaat letten en er nog meer getemd wordt, nog meer steken onder water en onder de gordel gegeven worden en na een tijdje wordt er ook weer openlijk geruzied. Omdat het bij vetes heel vaak om HK-topics gaat met heel veel posts zijn er dus heel veel tems. Daarmee kost een vete het modteam en het midteam waar deze zaken daarna meestal terecht komen ontzettend veel tijd ten opzichte van de rest van Bokt. Bijna iedereen die in een vete een OW krijgt vindt dat onterecht, iedereen is ervan overtuigd dat zíjn verhaal het enige echte is.

Het voordeel van het temsysteem is dat er snel een moderator naar een verkeerd geplaatst topic gehaald kan worden, of naar een off-topic post, naar een opkomende ruzie of naar wat dan ook.

Het nadeel is daarmee ook dat het temsysteem bij met name een wat verder gevorderde vete ondergesneeuwd raakt. Enerzijds is er het verwijt dat de mods te snel en ten onrechte reageren bij vetes, anderzijds is daar dan weer het verwijt dat ze niet streng genoeg optreden in een vete (vooral naar de andere parij dan natuurlijk Knipoog ), of zelfs dat er niet snel genoeg gereageerd wordt op tems.

Met andere woorden: er is op een forum met zóveel gebruikers die allemaal hun eigen visie hebben altijd wel iemand die vindt dat het beleid niet deugt. Als je terugleest in topics als deze dan zie je daar heel vaak mensen in terug die verwikkeld zijn (geweest) in een vete o.i.d. Lachen (niet allemaal natuurlijk Knipoog ). Het is en blijft ondoenlijk het in dat soort soort situaties naar ieders zin af te handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:10

Juffertje schreef:
Ga voor de gein eens naar fokt.nl kijken wat daar gaande is over bokt ben het met Hopla eens dat er voor iedere poep en scheet getemt wordt.

Haha ik denk dat voor velen Fok.nl een nachtmerrie is, daar wordt namelijk niets verpakt in wollen en zijden sjaaltjes, daar wordt je letterlijk afgemaakt als je bijvoorbeeld een foto van jezelf plaatst en niet bepaald een kanp smoetje hebt Cool En geen mod die dr ingrijpt, ze zijn daar alleen met de wet bezig, om zichzelf in te dekken, verder slachten ze zichzelf daar allemaal af en als je een minderwaardigheids complex hebt of niet tegen je verlies kunt, raad ik je daar geen lidmaatschap aan Knipoog

Niet dat ik het daar naar em zin heb hoor, vind het er zelfs verschrikkelijk, maar er is ook een tussenweg.

Gwen schreef:
maar daar hoort dan ook bij dat de mogelijke gevolgen voor jezelf zijn . Als ik op mijn werk per se zeer direct wil zijn, dan mag ik verwachten dat mijn baas me een keer aanspreekt en dat er op een gegeven moment een keer een sanctie komt.

Ik ben hier niet bij mn baas, en mijn baas stuurt me niet naar huis als ik een collega de waarheid verteld als dat volkomen terecht is, zou ik een vreemde gang van zaken vinden, hij juigt het zelfs toe
we maken van harten geen moordkuilen, dr zitten al genoeg mensen overspannen thuis omdat ze weggetreiterd zijn, of niet met een bepaalde collega op kunnnen schieten.
En stevig gesprek kan dan nooit geen kwaad.
En no worries Gwen, ik zeg hier al bijna niets meer, die tidj heb ik al lang geleden achter mij gelaten, maar ik laat em niet uitschelden, dan druk ik gewoon op de tem en vraag om raad ipv dat ik daar mn energie nog in steek naar de TS toe.
Dus van mij geen last Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:01

Citaat:
En no worries Gwen, ik zeg hier al bijna niets meer, die tidj heb ik al lang geleden achter mij gelaten, maar ik laat em niet uitschelden, dan druk ik gewoon op de tem en vraag om raad ipv dat ik daar mn energie nog in steek naar de TS toe.
Dus van mij geen last

maar is dat nu echt wat we willen ?

kijk steken en kwalitatief uitermate trieste acties
zit niemand op te wachten

maar ik denk dat ook uit het bericht van juffertje te proeven
dat als er nu iemand vervelend word naar aanleiding van een reactie die je gegeven hebt
hoe goed of eerlijk bedoeld dan ook al dan niet ingepakt in
wol fleece of watjes

dat men dan maar direct op de tem knop ramt
ipv de ongekuiste versie te verkondigen
waar men ign mee bezig is met die knol

er zitten veel mensen met toch wel een dosis ervaring op bokt
en als er dan een topic word geopend lol met mijn knol
en er word commentaar gegeven
het zij rijtechnisch het zij dierenbescherming technisch
of geef er een draai aan

en ts is niet gedient van de in watjes ets verpakte elding
laat staan de ongekuiste versie
welke vaak wel nodig is om bij sommige pubers uberhaubt iets te kunnen
doordringen .. en geeft daar een kalote stijl geschreven pb over
en een steek in het topic dan zal de geen die dat geshreven heeft
eerder op de tem knop rammen dan de mening iets
ongezouterder neer knallen

iets wat waarschijnlijk , vaak in het belang van de knol in kwestie
en de mogelijkheden die er zijn tot het doordringen ergens achter die plaat
ter dikte van de berlijnse muur , beter zou zijn

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:03

Chiqa schreef:
Haha ik denk dat voor velen Fok.nl een nachtmerrie is, daar wordt namelijk niets verpakt in wollen en zijden sjaaltjes, daar wordt je letterlijk afgemaakt als je bijvoorbeeld een foto van jezelf plaatst en niet bepaald een kanp smoetje hebt Cool En geen mod die dr ingrijpt, ze zijn daar alleen met de wet bezig, om zichzelf in te dekken, verder slachten ze zichzelf daar allemaal af en als je een minderwaardigheids complex hebt of niet tegen je verlies kunt, raad ik je daar geen lidmaatschap aan Knipoog

Weet je wat het grappige is dat ik op fora als cavaletti, zadelkamer en ook fokt al tijden meedraai zonder enig gezeik!
Nog nooit een modopmerking gehad.

En voor wat betreft http://www.fokt.nl.... heel wat modjes van bokt kom je daar tegen (maar zij mij niet Knipoog ) zelfs de beheerder van bokt las ik vanmorgen in een leuk toppic aldaar Knipoog

Het mooie van het wegsturen van modjes is dat we er niet meer over hoeven te bakkeleien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:05

Tja, ben niet zo moeilijk dan........... ik heb het niet meer naar mijn zin in mijn huis, dus verhuis ik Knipoog Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:11

Kiwiko, je hoeft mij niet te vertellen dat je zoiets van de een op de andere dag doet, daar denk je eerst over na en hoopt naar een oplossing te zoeken, dat is denk ik (Als ik namens mezelf spreken mag) de intentie van dit topic.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:14

denk dat een aantal mensen die hier al iets langer komen
vinden dat het tem gedrag en ow gedrag iet wat doorgeslagen
lijkt te zijn

]het netjes houden is 1 ding
niet normaal een discussie kunnen voeren een ander

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:15

KiWiKo, jij snapt het niet helemaal (tekst ernstig aangepast Knipoog )
Als ik het niet meer naar mijn zin heb in mijn huis dan verhuis ik, ja als ik groter of kleiner wil wel ja, maar niet omdat een familie Flodder mij loopt te zieken.(Familie Flodder is zomaar een voorbeeld)

Dan probeer ik dat naar behoren op te lossen en als dat niet werkt, dan kunnen ze het anders krijgen.

Maar kreeg net iets heel moois van een vriendin van me, denk dat we daar nog wel eens van zouden kunnen leren.

Er kan geen politieke revolutie zijn.....,
geen sociale revolutie....,
geen economische revolutie!

De enige revolutie is die van de geest..., het wezen....,
het is individueel!

En als er miljoenen individuen veranderen...,
dan zal de samenleving veranderen als een consequentie....,
niet vice versa....

Je kunt niet eerst de samenleving veranderen en hopen dat de individuen later zullen veranderen.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:17

Laten we eens een modloze dag instellen?
We kunnen niet temmen, er wordt niet ingegrepen niks! Lijkt me een leuke try-out. Beginnen op een dag in het weekend bijvoorbeeld?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:17

Afgod heeft die vriendin zeer goed verwoord OK dan!

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:19

nickyu schreef:

Maar lees je het moraal van het verhaal ook in dat kleine mooie stukje?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:20

dus dan maar ingrijpend renoveren en de andere bewoners er weer last van hebben.

iedereen die zo te klagen heeft moet zich eens afvragen hoe het komt dat bokt zo groot is en fok, cavelettie ed zo klein blijven....... Ik kan je vertellen hoe dat komt, dat komt omdat er hier dingen heel duidelijk zijn, en er sancties volgen als je je niet aan de regels houd.... strakke structuur.

Waarom compleet verbouwen, als je daarmee nog geen 1 procent van de gebruikers gelukkig maakt?

Natuulijk is inbreng goed, meedenken is super...... maar stomweg lopen meuten omdat iemand dr zin niet krijgt of een tik op dr vingers is gewoonweg ........ tja hoe moet je het zeggen Lachen

Het team is constant bezig zichzelf te verbeteren, op allerlei manieren....... zal voor sommige gebruikers nooit tot een tevreden resultaat leiden, kan je je afvragen of dit dan aan de gebruiker ligt of aan bokt?

want er zijn nog altijd duizenden bokkers die absoluut die problemen niet hebben, en dat is nog altijd de grote, grote meerderheid.

het is allemaal niet zo moeilijk, het is zo moeilijk als je het als gebruiker zelf maakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:22

Juffertje schreef:
Laten we eens een modloze dag instellen?
We kunnen niet temmen, er wordt niet ingegrepen niks! Lijkt me een leuke try-out. Beginnen op een dag in het weekend bijvoorbeeld?

Modloze dag zal alleen een hoop herrie veroorzaken. Maak er dan direct een modloze week van, of een modloze periode zonder vooraf vastgestelde termijn: een paar dagen keet in de tent en daarna brengt 't forum zichzelf waarschijnlijk wel in het gareel.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:28

Nouks schreef:
Modloze dag zal alleen een hoop herrie veroorzaken. Maak er dan direct een modloze week van, of een modloze periode zonder vooraf vastgestelde termijn: een paar dagen keet in de tent en daarna brengt 't forum zichzelf waarschijnlijk wel in het gareel.

Precies....maar KiWiKo oke, bokt is zo groot omdat het allemaal zo goed georganiseerd is, ook goed hoor Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:31

Wat me trouwens giga irriteert is het feit dat er continu een mod of een mid in ons midden is, om onze meningen gelijk met het gras kort te maaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:32

Persoonlijke vete's zijn heel lastig om te modden. Gwen probeert al enigzins uit te leggen waarom. Het probleem is hierbij vaak dat de ene partij er maar op moet vertrouwen dat de andere partij erop aangesproken wordt.

Chiqa, ik geloof dat Juffertje het over http://www.fokt.nl had ipv Fok Lachen Als ik de quote zo bekijk, want ik weet niet of ze het op Fok, het over Bokt hebben.

Ik zie dat het weer gaat over de wijze van reageren. Ik ben daar heel simpel in. Van mij mag iedereen zeggen wat hij wilt, het draait om de wijze waarop het verwoordt wordt. En, dat in samenwerking met andere bokkers. Dus als 20 mensen al hebben gezegd dat iemand niet slim bezig is, dan is het niet de bedoeling om dat te overtreffen zoals vaak op fora gebeurt. En nog een kanttekening bij het zeggen wat je wilt, we zijn hier natuurlijk wel op een internetforum, ik vind het persoonlijk wel zo fijn als er een beetje rekening wordt gehouden met elkaars gevoelens en het feit dat woorden op internet heel anders kunnen overkomen dan woorden IRL tegen elkaar gezegd, omdat je dan een stukje lichaamstaal, mimiek en toon mist.

Modloze periode... Interessant voorstel Lachen Maar, zou het helpen? 85 % van mijn modacties zijn namelijk topics verhuizen / sluiten / verwijderen wegens niet voldoen aan de EA-regels. De rest gaat over bijvoorbeeld SA's van bokkers die hun wachtwoord vergeten zijn, of het feit dat ze al eerder een account op Bokt hadden. Ik, gezien de fora waar ik zit, ben niet veel bezig met persoonlijke vete's, maar ik denk wel mee met de andere mods.

Ik wil graag van jullie weten waar jullie precies een probleem hebben mbt het beleid op Bokt. Ik heb wel een beeld, maar zou graag de dingen heel duidelijk, en algemeen of hypothetisch (specifieke situaties ga ik niet op in) horen van jullie.

Juffertje schreef:
Wat me trouwens giga irriteert is het feit dat er continu een mod of een mid in ons midden is, om onze meningen gelijk met het gras kort te maaien.

Euh.. maar hoe wil je dan veranderingen doorbrengen? Als je dat zonder mods of mids wilt doen Verward Ik ga graag het gesprek aan hierover.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:32

Juffertje schreef:

Dat is vrijheid van discussie. Zij mogen gerust meedoen. Ieder verhaal heeft twee kanten. Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:34

Maya hoe ik dat op wilde lossen zonder mods een modloze dag??

Ik trakteer jullie op een dagje apenheul ofzo? In het kader van teambuilding Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:35

Ik dacht dat je het over dit topic had Clown Maar je bedoelt dus op Bokt zelf?

En zou een modloze dag wel zin hebben? Bedoel, na die dag kunnen we dan toch wel in actie komen? Dus dan zou het langer moeten worden... Toch?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:36

Uhhh 3 weken Aruba voor alle mids en mods kan ik niet behappen maar idd van mijn part mag het 3 weken worden

en ik had het inderdaad over www.fokt.nl

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:39

Juffertje schreef:
nickyu schreef:

Maar lees je het moraal van het verhaal ook in dat kleine mooie stukje?

ja Knipoog

mod loos zal echt de oplossing niet zijn , daar is bokt te groot voor
en heel eerlijk vind ik het nu beter gaan als paar maand geleden
maar soms zie je sommige mensen die GOED kunnen discuseren
( ik val daar niet onder .. ben in het geschreven schrift erg slecht
in het verwoorden van gedachten) niet of slechts zeer voorzichtig verpakt
discuseren , en sommige "mensen"die echt niet zo diervriendelijk bezig zijn
en om een mening vrgen , dze die niet of te voorzichtig krijgen
omdat recht door zee dus idd vaak ow oplevert , en dat is best wel jammer

zelf probeer ik mij wijselijk uit dat soort situaties te houden
daar ik nu eenmaal niet in watjes verpakt iets duidelijk (en kort Bloos ) kan verwoorden
in het geschreven schrift

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:42

Heel wijs van je!
Ik heb mijn tong er ook al vaak afgebeten hoor. Maar ben het nu zat!!

Sommige dingen zijn gemakkelijk te negeren, maar sommigen ook niet en dat moet iedereen snappen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:43

Klopt Maya, ik dacht idd dat het om Fok ging, Nog nooit van Fokt gehoort namelijk, bij deze dan Knipoog

KiWiKo schreef:
iedereen die zo te klagen heeft moet zich eens afvragen hoe het komt dat bokt zo groot is en fok, cavelettie ed zo klein blijven....... Ik kan je vertellen hoe dat komt, dat komt omdat er hier dingen heel duidelijk zijn, en er sancties volgen als je je niet aan de regels houd.... strakke structuur.

Dan spreek je jezelf wel erg tegen Kiwiko Knipoog Fok heeft namelijk geen regels, alleen die van de wet
om zich zo in kunnen dekken, verder maakt iedereen elkaar daar uit voor rotte vis, dus hoezo strakke structuur? Het loopt wel degelijk Tong uitsteken

slimmerik schreef:
Zij mogen gerust meedoen.

Dat vind ik nou nog eens een sympathieke opmerking van je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:45

Maar... even persoonlijk, mijn mening, als iets je frustreert, dus bijv. een bokker die niet wil luisteren mbt het advies om haar paard wat losser bij te zetten aan de longe. Je hebt herhaaldelijk geprobeerd om haar daarvan te overtuigen, maar het helpt niet / je hebt niet de indruk dat je boodschap aankomt. Waarom klik je het topic dan niet weg, en stop je met je energie daaraan te verspillen? Het is immers toch 'maar' iemand van internet die je vaak niet kent.

Nadeel van Fok zou kunnen zijn, dat mensen, die niet met dat harde taalgebruik kunnen omgaan, daar niet meer komen. En zoals ik begrijp wil het beheer van Bokt juist wel, dat iedereen zich hier welkom voelt, en dat houdt dus als gevolg ook een iets mildere toon in.