Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Hier niet, maar achter de schermen?
Als daar uitkomt dat er amper wat terug gedraaid word, is het oke, zijn ze niet te streng.
Maar wordt er wel veel terug gedraait kan men misschien wel kijken naar wat de overeenkomsten zijn in de terug gedraaide ow's
Verder vraagt niet eens iedereen bemiddeling aan
Sommige gebruikers hebben zoiets van...blaas hem op...kom gewoon niet meer....dat is wat je wilt hebben
runningkawa schreef:Hier niet, maar achter de schermen?
Als daar uitkomt dat er amper wat terug gedraaid word, is het oke, zijn ze niet te streng.
Maar wordt er wel veel terug gedraait kan men misschien wel kijken naar wat de overeenkomsten zijn in de terug gedraaide ow's
Verder vraagt niet eens iedereen bemiddeling aan
Sommige gebruikers hebben zoiets van...blaas hem op...kom gewoon niet meer....dat is wat je wilt hebben
Citaat:Ik heb een klacht over Bokt, wat nu?
Klagen mag, als er iets fout gaat op Bokt willen we dat graag weten! Er zijn wel een paar spelregels om te voorkomen dat klagen uitloopt in zinloze topics waarin vooral veel gal gespuwd heeft, maar aan de hand waarvan we niets kunnen verbeteren.
Heb je een klacht over een actie van een moderator?
Neem eerst contact op met de moderator in kwestie. Kom je er met hem niet uit, stuur dan een pb naar een hoofdmoderator of een andere moderator waar je vertrouwen in hebt.
Heb je een klacht over een sanctie (OW of ban)?
Je kunt uitleg vragen aan de moderator die je de sanctie gegeven heeft. Kom je er dan nog niet uit, neem dan contact op met de bemiddelaars.
Heb je een klacht over algemeen Bokt beleid?
Dan kun je een topic openen op forumzaken. Probeer je topic wel constructief te houden: geef aan waarom je het ergens niet mee eens bent en kom eventueel met alternatieven om het bestaande beleid te verbeteren.
Wat doen de bemiddelaars?
Wij bemiddelen in zaken tussen moderators / beheer en gebruikers. In de ogen van gebruikers kunnen OW's, UN's, Bans, etc. onterecht gegeven zijn. Of topics kunnen in ogen van gebruikers onterecht op slot gezet zijn. Voor deze zaken zijn wij aangesteld om hierin een bindend advies te geven richting het moderatorteam.
Wij bemiddelen echter niet in pm-ruzies. PB's zijn en blijven een privé-aangelegenheid waar wij als team ons niet in zullen of willen mengen. Wij kunnen geen originele PB's lezen en kunnen dus de authenticiteit niet toetsen. Het enige advies wat wij kunnen geven in deze zaken is "gebruik de foei-knop". Meer uitleg over 'foei' vind je verderop deze pagina.
Hoe werken wij?
Wij werken als een jury. Het voltallige bemiddelaarteam bekijkt iedere klacht. We overleggen of het moderatorteam een terechte beslissing heeft genomen. Gezamenlijk komen we dan tot een uitspraak ever het opheffen danwel voortzetten van de OW, ban, UN, slot etc. Deze conclusie is bindend voor het moderatorteam. Het Beheer heeft het laatste woord en een vetorecht.
Let op: De uitkomst van de klachtenprocedure is definitief. De maatregel, op opheffing daarvan, staat dan vast en verdere klachten hierover zullen niet in behandeling genomen worden. Natuurlijk doen we er in eerste instantie alles aan om het niet zover te laten komen en 'zaken' onderling en in goed overleg op te lossen.
Wat gebeurt er met een klacht?
Als je een probleem hebt, stuur dan een email naar bemiddelaars@Bokt.nl, met daarin een uitleg van de situatie waarvoor je bemiddeling wilt. In dat bericht moet dus duidelijk staan met wie je een probleem hebt, wat er gebeurd is en welke sanctie (straf) is uitgedeeld. Geef ook duidelijk aan hoe jij wilt dat de situatie wordt opgelost.
Jouw email wordt geplaatst in een topic op het Bemiddelaarsforum. Dit is een gesloten forum waarop alleen bemiddelaars kunnen lezen en posten. Je krijgt een vast contactpersoon aangewezen. Dat is degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van jouw klacht en contact met jou zal houden. Jouw contactpersoon vraagt aan de moderators om een motivatie waarom een bepaalde actie is ondernomen. Ook deze informatie wordt geplaatst op het Bemiddelaarsforum.
Alle informatie over de kwestie wordt dus gelezen door alle bemiddelaars. De bemiddelaars geven allemaal hun mening of de moderators de beslissing op de juiste wijze hebben genomen en bekijken ook of de gegeven sanctie terecht was voor de hele situatie. Zo komt het team tot een gezamenlijke beslissing die aan jou bekend gemaakt wordt en naar de moderators en het beheer gaat.
Termijnen?
Binnen 2 dagen krijgt een klager bevestiging van ontvangst van zijn/haar bericht. Klachten zullen binnen 7 dagen worden afgehandeld. Het kan soms zijn dat de behandeling van een klacht langer dan 7 dagen gaat duren. In dat geval zal jouw contactpersoon aan jou vragen of jij toestemming geeft om de termijn te verlengen. Wil je dat niet, dan zal het bemiddelaarteam een beslissing nemen op basis van de dan bekende informatie.
Hoe kan je ons bereiken?
Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)
Citaat:Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)
Citaat:Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)
runningkawa schreef:Citaat:Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)
volgensmij kun je dit als niet ingelogd zijnde toch echt wel lezen
katiavl schreef:Een onafhankelijke boktraad gekozen door bokkers zelfdie het mid werk controleren, die op hun beurt de mods controleren
katiavl schreef:Een onafhankelijke boktraad gekozen door bokkers zelfdie het mid werk controleren, die op hun beurt de mods controleren