Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:40

Nou ik zit vanaf het begin mee te lezen, en zie sterke argumenten voorbijkomen..
Wat ik oa wil zeggen, zonder mod's geen bokt , maar zeer zeker zonder gebruikers ook geen bokt.

Dus idd de tijd om goed naar elkaar te luisteren moet gewoon worden genomen.
Waarom de gebruiker niet uit een aantal mod's laten kiezen op hun favoriete tabblad zodat je misschien een
wat betere wisselwerking krijgt..
Nou zie je dat somige mod's gewoon meer aanwezig zijn dan anderen, alle begrip daarvoor hoor, maar
waarom kunnen sommige mod's heerlik mee discusieren op hun forum, terwijl anderen op hun tabblad, zelfs bij intressante discussies hun
neus niet laten zien, zo krijg je toch onbegrip.

Laat zien dat je niet alleen bent om slotjes te plaatsen, maar ook dat je enige kennis van zaken hebt..

Nou moet ik bekennen dat ik na mijn ow toch even hand in eigen boezem heb gestoken, zag dat het wel nodig was.

Denk ook niet dat je hier over 1 ow moet praten, maar over het algemene..
Dus idd als je op juw tabblad iets meemaakt, met de daarvoor bestemde mod moet kunnen pb en
en binnen toch wel 2 dagen een antwoord terug moet hebben.
Is dan inmiddels je ban ingegaan, kun je hem niet terugdraaien, maar heb je hem alvast bij voorbaat voor de volgende
keer gekregen..(niet als vrijbrief dan gaan zien)

edit tikfoutjes
Laatst bijgewerkt door Echwel op 22-06-07 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:41

Kan mij niet indenken dat er een faalstatje voor mods komt. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:43

Hier niet, maar achter de schermen?
Als daar uitkomt dat er amper wat terug gedraaid word, is het oke, zijn ze niet te streng.
Maar wordt er wel veel terug gedraait kan men misschien wel kijken naar wat de overeenkomsten zijn in de terug gedraaide ow's

Verder vraagt niet eens iedereen bemiddeling aan
Sommige gebruikers hebben zoiets van...blaas hem op...kom gewoon niet meer....dat is wat je wilt hebben Verdrietig

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:48

runningkawa schreef:
Als daar uitkomt dat er amper wat terug gedraaid word, is het oke, zijn ze niet te streng.
Maar wordt er wel veel terug gedraait kan men misschien wel kijken naar wat de overeenkomsten zijn in de terug gedraaide ow's

Sommige gebruikers hebben zoiets van...blaas hem op...kom gewoon niet meer....dat is wat je wilt hebben Verdrietig

Dat is denk ik inderdaad zo.
Waardoor het statje ook niet echt de werkelijkheid weergeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:49

Nee, geen echte werkelijkheid, maar misschien wel een beetje een beeld?
Maar het is maar een idee wat me te binnen schoot Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:53

Is wel een goed idee.
Maar net als wat je daarna aangaf: hoeveel (onterechte) OW's en hoeveel mensen die dat uiteindelijk bij de Mids aangeven?

*zucht* lastig....typen Haha!

Wat ik dus nog wilde zeggen: ik denk dat die marge best groot is.
Mensen die toch niet meer terug willen komen, het wel best vinden, het maar laten zitten omdat ze denken dat er toch niet naar wordt geluisterd, enz.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 22-06-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:54

runningkawa schreef:

Wie bepaald dat er teruggedraaid wordt? Je gaat jezelf toch niet beoordelen of je te streng bent, dan achter de schermen is toch besloten club? Er wordt gezegd dat er 3 mods zijn die een ow beoordelen waarna hij gegeven wordt, dus als die dan weer geevalueerd worden en ze moeten het terugfdraaien, waar zijn ze dan mee bezig, incompetentie lijkt mij dat. Irl gebeurd dat ook niet, een mismanagement gaat zichzelf niet beoordelen en straffen door regels en sancties terug te draaien, wordt van buitenaf af gedaan door onpartijdige leden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:54

spreek je hier dan over écht onterechte OW's of over OW's die na nadere uitleg niet meer terecht zijn, omdat de uitleg het een en ander duidelijk maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:59

Ik snap je ff niet russel
nu worden er toch ow's terug gedraaid door de mids omdat ze vinden dat die ow, om wat voor reden ook, niet gegeven had moeten worden?

Stel nou (ff in de stelling van wat er steeds terug komt hier) dat dit is bij elke keer het woord hitler zien.
Dan zou je op een gegeven moment kunnen stellen, op dat punt word te streng gemod.

OP zulke manier bedoel ik het Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:06

Oke, maar idd hoe vaak komt dat voor? Heeft een mid meer macht dan een mod??? Dus een mid kan een ow terugdraaien van een mod? Dat wist ik niet.

Ik bedoel dus dat men hun eigen werk gaat controleren en dan niet openbaar, maar achter de schermen, daar heb ik niet zo een hoge pet van op. Maar kennelijk zijn mids en mods 2 groepen die niet samenwerken maar aparte redenaties hebben.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:08

Als deze twee 'groepjes' dezelfde mening hebben, dan is het 'groepje' bemiddelaars zeer overbodig toch, hehe Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:08

Ja een mid kan een ow terug draaien als die besluiten dat het niet ow waardig is.
Dat is nou net wat de mids doen, kijken of de OW terecht is of niet Lachen

Als het goed is staan de mids idd los van de mods.
Net wat schimmelig zegt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:09

Citaat:
Ik heb een klacht over Bokt, wat nu?
Klagen mag, als er iets fout gaat op Bokt willen we dat graag weten! Er zijn wel een paar spelregels om te voorkomen dat klagen uitloopt in zinloze topics waarin vooral veel gal gespuwd heeft, maar aan de hand waarvan we niets kunnen verbeteren.

Heb je een klacht over een actie van een moderator?
Neem eerst contact op met de moderator in kwestie. Kom je er met hem niet uit, stuur dan een pb naar een hoofdmoderator of een andere moderator waar je vertrouwen in hebt.

Heb je een klacht over een sanctie (OW of ban)?
Je kunt uitleg vragen aan de moderator die je de sanctie gegeven heeft. Kom je er dan nog niet uit, neem dan contact op met de bemiddelaars.

Heb je een klacht over algemeen Bokt beleid?
Dan kun je een topic openen op forumzaken. Probeer je topic wel constructief te houden: geef aan waarom je het ergens niet mee eens bent en kom eventueel met alternatieven om het bestaande beleid te verbeteren.

Wat doen de bemiddelaars?
Wij bemiddelen in zaken tussen moderators / beheer en gebruikers. In de ogen van gebruikers kunnen OW's, UN's, Bans, etc. onterecht gegeven zijn. Of topics kunnen in ogen van gebruikers onterecht op slot gezet zijn. Voor deze zaken zijn wij aangesteld om hierin een bindend advies te geven richting het moderatorteam.
Wij bemiddelen echter niet in pm-ruzies. PB's zijn en blijven een privé-aangelegenheid waar wij als team ons niet in zullen of willen mengen. Wij kunnen geen originele PB's lezen en kunnen dus de authenticiteit niet toetsen. Het enige advies wat wij kunnen geven in deze zaken is "gebruik de foei-knop". Meer uitleg over 'foei' vind je verderop deze pagina.

Hoe werken wij?
Wij werken als een jury. Het voltallige bemiddelaarteam bekijkt iedere klacht. We overleggen of het moderatorteam een terechte beslissing heeft genomen. Gezamenlijk komen we dan tot een uitspraak ever het opheffen danwel voortzetten van de OW, ban, UN, slot etc. Deze conclusie is bindend voor het moderatorteam. Het Beheer heeft het laatste woord en een vetorecht.

Let op: De uitkomst van de klachtenprocedure is definitief. De maatregel, op opheffing daarvan, staat dan vast en verdere klachten hierover zullen niet in behandeling genomen worden. Natuurlijk doen we er in eerste instantie alles aan om het niet zover te laten komen en 'zaken' onderling en in goed overleg op te lossen.

Wat gebeurt er met een klacht?
Als je een probleem hebt, stuur dan een email naar bemiddelaars@Bokt.nl, met daarin een uitleg van de situatie waarvoor je bemiddeling wilt. In dat bericht moet dus duidelijk staan met wie je een probleem hebt, wat er gebeurd is en welke sanctie (straf) is uitgedeeld. Geef ook duidelijk aan hoe jij wilt dat de situatie wordt opgelost.

Jouw email wordt geplaatst in een topic op het Bemiddelaarsforum. Dit is een gesloten forum waarop alleen bemiddelaars kunnen lezen en posten. Je krijgt een vast contactpersoon aangewezen. Dat is degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van jouw klacht en contact met jou zal houden. Jouw contactpersoon vraagt aan de moderators om een motivatie waarom een bepaalde actie is ondernomen. Ook deze informatie wordt geplaatst op het Bemiddelaarsforum.

Alle informatie over de kwestie wordt dus gelezen door alle bemiddelaars. De bemiddelaars geven allemaal hun mening of de moderators de beslissing op de juiste wijze hebben genomen en bekijken ook of de gegeven sanctie terecht was voor de hele situatie. Zo komt het team tot een gezamenlijke beslissing die aan jou bekend gemaakt wordt en naar de moderators en het beheer gaat.

Termijnen?

Binnen 2 dagen krijgt een klager bevestiging van ontvangst van zijn/haar bericht. Klachten zullen binnen 7 dagen worden afgehandeld. Het kan soms zijn dat de behandeling van een klacht langer dan 7 dagen gaat duren. In dat geval zal jouw contactpersoon aan jou vragen of jij toestemming geeft om de termijn te verlengen. Wil je dat niet, dan zal het bemiddelaarteam een beslissing nemen op basis van de dan bekende informatie.

Hoe kan je ons bereiken?
Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-06-07 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:09

Russel, lees de regels eens door. Mids oordelen onafhankelijk van een mod.

/add
gamma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:11

Ja, daar ben ik al achter, maar onafhankelijk is ook weer zo subjectief. Vandaar mijn reaktie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:12

Citaat:
Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@Bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal gebanned bent kan je dit niet meer teruglezen)

volgensmij kun je dit als niet ingelogd zijnde toch echt wel lezen Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:13

Citaat:

ROFL ROFL ROFL ROFL
Fair, haha. Ik lig in een deuk Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:14

Ik vind dat het maximale eraan gedaan wordt. Kun je met de mids ook niet uit de voeten ...schrijf dan Bart aan ....maar ja die is ook niet onafhankelijk natuurlijk.

Misschien moeten we fokt.nl hier laten midden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:14

Bart heeft geen nut
Die bemoeid zich zelden tot nooit met ow's en bans Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:15

Een onafhankelijke boktraad gekozen door bokkers zelf Tong uitsteken die het mid werk controleren, die op hun beurt de mods controleren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:15

runningkawa schreef:
Citaat:

volgensmij kun je dit als niet ingelogd zijnde toch echt wel lezen Lachen

Echt wel Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:18

katiavl schreef:
Een onafhankelijke boktraad gekozen door bokkers zelf Tong uitsteken die het mid werk controleren, die op hun beurt de mods controleren

Nog meer groepjes... Ziek
Weer andere kleurtjes..

Nee, even zonder gein.
Ik denk niet dat het nut heeft.
Een paar jaar geleden werden de mods door de leden gekozen.
Dat lijkt me wel weer een goed idee.
Okee, dat is dan misschien niet de top 10, zoals al eerder is aangegeven.
Maar het zijn wel allemaal mods die door gebruikers zijn gekozen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:19

katiavl schreef:

Dan kunnen we Bokt-verkiezingen gaan houden Haha! ROFL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:20

Maar door de gebruikers krijg je weer iets van een populariteits ding vind ik Lachen

Katia for presidenté! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Iedere kiezer krijgt a free ticket out of an ow gratis olé Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:22

Katia: daar heb je ook weer gelijk in.
Zo ging het toen inderdaad ook.
Alle onderschriften waren spontaan groen bijvoorbeeld Haha!
Anders het huidige team een aantal mensen als potentiele mods kiezen.
En dat gebruikers daarop kunnen stemmen.
Mods kiezen er bijvoorbeeld 30. Gebruikers stemmen en de hoogste 15 worden mod.
Even simpel gezegd.