Teveel mensen die niets paard gerelateerd hebben heb ik het idee maar te gemakkelijk hier binnen komen voor de maatschappelijke forums.
Dat blijf ik jammer vinden. Heb je niks met paarden ga ergens ander spelen denk ik dan...
uitnodigen door een ander lijkt mij dan ook niet de oplossing, dan is het nog simpeler om binnen te komen.
Of bokt moet dat willen, een algemeen forum met als bijzaak paarden, dat kan ook.
Complot theorieën, oke sommige dingen zijn natuurlijk te duidelijk.
Maar een andere mening, dan enkele die behoorlijk de dienst uitmaken in bepaalde topics, word ook als complot weggezet, hoe ga je daar dan mee om?
Waarom mag er een geen plekje zijn voor mensen die anders denken over een onderwerp?
Ik ben er juist meer voor dat niet iedereen overal zijn plasje maar moet komen doen, ook al vind je het niet kloppen of heb je een compleet andere mening.
Ik heb me echt geërgerd aan dat het "wappie" topic helemaal kapot gemaakt werd door een groepje en die mensen samen niet hun mening mochten hebben. Wie zijn ik en wij om daar ons beter in te voelen en dat te moeten doen?
Dan kun je wel zeggen bokt mag daar geen podium aan geven, wie bepaald dat, het is geen strafbaar feit wat ze doen, een andere kijk hebben op... Het is grootheidswaanzin te menen daar steeds een mening op te moeten dringen.
Reddit ken ik niet, dus geen idee hoe dat betreft overzichtelijkheid is.
Draadjes die uitklappen vind ik vaak niets, dat vind ik hier juist zo fijn, alles open onder elkaar.
Avalanche schreef:BartVB schreef:Erg leuk ook om de parallellen te zien tussen dit topic en gesprekken van moderators onderling over dit soort onderwerpen. Want waar jullie tegenaanlopen (gebruikers die drammen/doorzeuren, altijd weer komen met een stokpaardje, de boel bewust lijken op te stoken, etc, etc) zijn ook zaken waar de moderators mee worstelen.
Het is vooral dit: mensen die zieken om te zieken. En die dan héél netjes blijven, maar wel aan het prikken zijn op een heel vervelende manier.BartVB schreef:Mijn vraag is dus; hoe zouden wij (als Bokt, als moderators) hierin kunnen helpen? Hoe zou, wat jullie betreft, het ideale moderatiebeleid eruit zien als het gaat om dit soort discussietopics?
Imo niet dezelfde onderwerp.
Maar ik ga de vraag wel beantwoorden, want ik vind hem leuk.
Ik ben er een enorm voorstander van om een discussie te laten lopen. Dus niet de discussie dicht, maar de gebruiker aanspreken, juist ook met het doel om niet de groep te pakken (wat je imo doet als je slotjes gaat zetten) maar de mensen die aan het zieken zijn.
Ik hou van discussie. Echt, dat is een van de redenen dat ik op Bokt ben.
En ik mis de pittige rijtechnische discussies, maar de maatschappelijke discussies moeten zeker ook een plek hebben. En van mij mag dat best heel fel worden, zolang het niet over de persoon gaat, maar over het onderwerp.
En dan kun je persoonlijke aanvallen die gemaskerd worden onder 'ik vind' er imo ook uit plukken.
Als gebruiker zet ik het erbij als ik tem, dat ik de indruk heb dat deze persoon al langer bezig is.
Wat Pien eerder zei snijdt ook hout: vaak is het niet de persoon die uit de slof schiet, die heeft lopen etteren, maar de ander (dat met die broertjes, de quote zit te ver weg om hem er even bij te halen, sorry).
Ik bedoel, je kan het grondig oneens zijn met mensen, en dat is imo prima, maar iemand persoonlijk aanvallen is echt niet oké. Maar daarom mag je wel het argument pittig aanvallen, lijkt me.
verder sluit ik me hier helemaal bij aan