Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:58

Maar ik begrijp de ergernis van Ibbel dan weer wel.
Ik begrijp dat je nu over dit topic niet over alles feedback kunt geven.
Maar als je dan ziet dat er over temmen van pb's in 2008 al een topic was, had daar wel al een duidelijk bericht naar voren kunnen komen, want dan nu nog steeds actueel zou zijn.
In 12 jaar moet dat wel lukken zou je zeggen :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:58

[***] schreef:
Maar daar heb ik al over gezegd dat ik nog geen feedback kan geven, want daar zijn we nog over in overleg.

Dat is de feedback die in de 10 eerdere FZ topic over ditzelfde onderwerp is gegeven ;)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:59

Nee zoals ik het uitleg; Dat voor iedereen met een profiel op bokt het mogelijk is om bij alle andere gebruikers, alle berichten tot in den eeuwigheid terug te kunnen vinden en ook de advertenties.
Dat zou alleen voor het boktbeheer zelf zichtbaar mogen zijn, niet voor iedere jan boeren banketstaaf met slechte bedoelingen.

Dat is namelijk de beste tool om mensen mee weg te pesten; continue op eerdere woorden pakken en dat tot het uiterste uitmelken. Dat bedoel ik dus met "sherlock holmsen", er zijn er veel te veel die dat als dagbesteding hebben lijkt wel, profielen tot op de bodem uitzoeken en daar dan een ts mee om de oren zwaaien. Wat dacht je van informatie gaan zoeken en vinden?

Ik ken namelijk niet 1 ander forum waar dit mogelijk is. Je hebt een profiel, daar bepaal je zelf wat je opzet en dat is het enige wat zichtbaar is voor andere gebruikers, nog nooit meegemaakt dat ik al die gebruiker zijn of haar berichten kan gaan uitpluizen als andere gebruiker zijnde.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:59

Joman schreef:
Ceffyl schreef:
Ik lees vooral mee, maar kom hier nu toch even binnenvallen wat betreft het met elkaar omgaan op Bokt, ik lees net een topic waarin iemand iets heel normaals vraagt. Een Bokker die ik vaker met nare berichten zie voorbijkomen komt direct met gestrekt been het topic binnen om de TS aan te vallen. Er zit nota bene een mod in het topic mee te praten en die spreekt deze persoon er gewoon niet op aan. En deze persoon valt mij vaker negatief op, want ze zit altijd iedereen vreselijk af te katten en reageert heel vuil wanneer zij kritiek krijgt. Maar niemand die haar erop aanspreekt. De mod gaat met een heel normaal berichtje eronder verder. Ik heb getemd in dat topic, maar als ik haar naam zie dat weet ik gewoon dat het een rot topic wordt met moddergooien. Zulke mensen zouden van mij echt strenger behandeld moeten worden, want ze verzieken het zó voor de rest.

Dames dames. Voor het geval jullie het over mij hebben. Maak je niet druk hoor. Het mod team is erg actief en deelt naar hartenlust waarschuwingen en bans uit. Dus tem vooral, nee het zijn niet de zwangerschapshormonen zoals hier in dit topic al werd gesuggereerd. Mods zijn gewoon actief hoor, dus daarop kun je ze echt niet afschilderen :)
Overigens vind ik wel dat er veel mensen met tere zieltjes op dit forum zitten. En er bestaat nog altijd zoiets als de foei-knop. Maar enfin, dat is de discussie niet.

Jij hebt in elk geval door dat dit over jou ging, sommige mensen hebben die zelfreflectie niet. Puntje voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:01

Ibbel schreef:
[***] schreef:
Nee! Profiel gebeuren, zou je dat kunnen uitleggen? Daar heb ik overheen gelezen dan.
Als in, profiel af kunnen schermen?

Nee, ik denk het niet kunnen zoeken op posts uit het verleden.
Het idee van: alles wat ouder is dan 1-2 jaar archiveren en alleen voor de poster toegankelijk houden.
Zoals dat ook op FB kan bijvoorbeeld.

Dan kun je dus niet verder terugzoeken dan een jaar op iemands berichten, en dus niet in iemand 'penny verleden' van 10 jaar terug gaan zoeken naar een stok om iemand te slaan.

Volgens de AVG moet bokt gewoon berichten anonimiseren of verwijderen wanneer daarvoor een verzoek wordt ingediend, tenzij bokt een zwaarwegend belang heeft dat niet te doen. Dus gewoon een verzoek indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:02

Daar kan ik niks zinnigs over zeggen, dat heb ik ook al gezegd. Ik was er toen niet bij, ik ga mijn tijd niet verspillen door oude topics door te spitten, terwijl juist hier allemaal zaken aangehaald worden. Dat vind ik persoonlijk echt zonde van mijn tijd :j

neetoch schreef:
Nee zoals ik het uitleg; Dat voor iedereen met een profiel op bokt het mogelijk is om bij alle andere gebruikers, alle berichten tot in den eeuwigheid terug te kunnen vinden en ook de advertenties.
Dat zou alleen voor het boktbeheer zelf zichtbaar mogen zijn, niet voor iedere jan boeren banketstaaf met slechte bedoelingen.

Dat is namelijk de beste tool om mensen mee weg te pesten; continue op eerdere woorden pakken en dat tot het uiterste uitmelken. Dat bedoel ik dus met "sherlock holmsen", er zijn er veel te veel die dat als dagbesteding hebben lijkt wel, profielen tot op de bodem uitzoeken en daar dan een ts mee om de oren zwaaien. Wat dacht je van informatie gaan zoeken en vinden?

Ik ken namelijk niet 1 ander forum waar dit mogelijk is. Je hebt een profiel, daar bepaal je zelf wat je opzet en dat is het enige wat zichtbaar is voor andere gebruikers, nog nooit meegemaakt dat ik al die gebruiker zijn of haar berichten kan gaan uitpluizen als andere gebruiker zijnde.

Ah zo, ja ik snap je uitleg :j

Zonder iets toe te zeggen, want daar moet ik ook nog voorzichtig mee zijn merk ik.

Zou het voldoende zijn als je niet meer via het profiel op 'bekijk alle berichten' kan klikken?

Ik ben overigens weer nodig buiten Bokt, dus ik ben weer even weg voor de halve dag!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:06

[***] schreef:
Daar kan ik niks zinnigs over zeggen, dat heb ik ook al gezegd. Ik was er toen niet bij, ik ga mijn tijd niet verspillen door oude topics door te spitten, terwijl juist hier allemaal zaken aangehaald worden. Dat vind ik persoonlijk echt zonde van mijn tijd :j

neetoch schreef:

Ah zo, ja ik snap je uitleg :j

Zonder iets toe te zeggen, want daar moet ik ook nog voorzichtig mee zijn merk ik.

Zou het voldoende zijn als je niet meer via het profiel op 'bekijk alle berichten' kan klikken?

Ik ben overigens weer nodig buiten Bokt, dus ik ben weer even weg voor de halve dag!

Ja! zo simpel is het idd. En dan die van alle advertenties ook eruit, dat men alleen de open advertenties kan zien van een ander maar niet de gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:08

Niobe schreef:
Joman schreef:

Dames dames. Voor het geval jullie het over mij hebben. Maak je niet druk hoor. Het mod team is erg actief en deelt naar hartenlust waarschuwingen en bans uit. Dus tem vooral, nee het zijn niet de zwangerschapshormonen zoals hier in dit topic al werd gesuggereerd. Mods zijn gewoon actief hoor, dus daarop kun je ze echt niet afschilderen :)
Overigens vind ik wel dat er veel mensen met tere zieltjes op dit forum zitten. En er bestaat nog altijd zoiets als de foei-knop. Maar enfin, dat is de discussie niet.

Jij hebt in elk geval door dat dit over jou ging, sommige mensen hebben die zelfreflectie niet. Puntje voor jou!

Ik ben niet opzoek naar punten, maar bedankt :)
Mensen vergeten op dit forum, dat iedereen blijkbaar met een ander idee gebruik maakt van een forum. De een komt hier om vrienden en vriendinnen te maken, de ander om een kritische noot/discussie te starten. Bokt is een discussieforum, en ik kom hier duidelijk niet om vrienden te maken, maar om een kritische noot te plaatsen/discussie te voeren. Dat kunnen anderen heel vervelend vinden (incl moderators), maar heel eerlijk gezegd heb ik daar geen boodschap aan. Want ik kom hier niet om zieltjes te winnen en vrienden te maken. Voor diegenen die menen in dit topic iets over mij te moeten posten (en nalaten mij aan te spreken op gedrag al dan niet via pb), vind ik persoonlijk een beetje sneu en daarbij wordt de werkzaamheid van mods in twijfel getrokken, zonder dat men weet wat er achter de schermen gebeurt. Daarbij een opmerking plaatsen dat het wel zal komen door zwangerschapshormonen is natuurlijk helemaal triest. Maargoed, dat zal die persoon zelf ook wel weten :+ Dit alles vind ik hoogst twijfelachtig. Maar om deze dames tezamen gerust te stellen: de mods zijn erg actief. Ik heb genoeg waarschuwingen en bans gekregen. Wanneer gedrag niet gewenst is, wordt daar wel degelijk actief wat aan gedaan dus. Ik ben het daar niet mee eens, omdat ik vind dat men wel wat eelt mag kweken, of op de foei-knop kan drukken. Dus ik blijf reageren naar eigen goeddunken. Als dit me dan een (permanente) ban oplevert, so be it. Dan wil ik ook geen onderdeel uitmaken van een dergelijke groep.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:08

Joman schreef:
Ibbel schreef:
Nee, ik denk het niet kunnen zoeken op posts uit het verleden.
Het idee van: alles wat ouder is dan 1-2 jaar archiveren en alleen voor de poster toegankelijk houden.
Zoals dat ook op FB kan bijvoorbeeld.

Dan kun je dus niet verder terugzoeken dan een jaar op iemands berichten, en dus niet in iemand 'penny verleden' van 10 jaar terug gaan zoeken naar een stok om iemand te slaan.

Volgens de AVG moet bokt gewoon berichten anonimiseren of verwijderen wanneer daarvoor een verzoek wordt ingediend, tenzij bokt een zwaarwegend belang heeft dat niet te doen. Dus gewoon een verzoek indienen.

Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik er bij de start van dit topic indook bleek dat fora's blijkbaar onder de uitzondering van de regel vallen. Iets met journalistieke overwegingen of zo (en die kon heel breed worden getrokken, er is geen precedent om dat op dit moment anders te zien). Maar ik ben geen jurist, dus pin me er niet op vast.

Dat gezegd hebbende, of het nu wettelijk verplicht is of niet, je zou er mensen wel een plezier mee doen. Gebruiksvriendelijkheid is imo ook een punt wat je als website hoog moet hebben zitten. En in de realiteit valt het best mee wat betreft berichten die (door de gebruiker zelf) verwijderd worden en het niet meer logisch kunnen lezen van threads. 99/100 keer worden berichten weggehaald die toch niets bijdroegen aan de discussie en blijven nuttige berichten staan. Kijk maar naar een forum zoals Reddit (ik val in herhaling met dit voorbeeld maargoed :)) ). Daar kan iedereen ten alle tijden je eigen berichten weghalen en wijzigen (niet anonimiseren, maar volledig weghalen), en toch zijn (ver)oude(rde) topics goed leesbaar als men op zoek is naar advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:12

IMANDRA schreef:
Joman schreef:

Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik er bij de start van dit topic indook bleek dat fora's blijkbaar onder de uitzondering van de regel vallen. Iets met journalistieke overwegingen of zo (en die kon heel breed worden getrokken, er is geen precedent om dat op dit moment anders te zien). Maar ik ben geen jurist, dus pin me er niet op vast.

Dat gezegd hebbende, of het nu wettelijk verplicht is of niet, je zou er mensen wel een plezier mee doen. Gebruiksvriendelijkheid is imo ook een punt wat je als website hoog moet hebben zitten. En in de realiteit valt het best mee wat betreft berichten die (door de gebruiker zelf) verwijderd worden en het niet meer logisch kunnen lezen van threads. 99/100 keer worden berichten weggehaald die toch niets bijdroegen aan de discussie en blijven nuttige berichten staan. Kijk maar naar een forum zoals Reddit (ik val in herhaling met dit voorbeeld maargoed :)) ). Daar kan iedereen ten alle tijden je eigen berichten weghalen en wijzigen (niet anonimiseren, maar volledig weghalen), en toch zijn (ver)oude(rde) topics goed leesbaar als men op zoek is naar advies.

Nee hoor, forums vallen niet onder de uitzondering. Forums moeten ook een zwaarwegende reden hebben om berichten niet te hoeven verwijderen, en anders anonimiseren :)

_Penotti

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:16

Dat anonimiseren word ook wel gedaan, veel anonieme bokkers in de topics die ik eerder linkte.
Ze zijn direct terug te zoeken in quotes, maar ga ik ga er vanuit dat dit voldoende is?

Nu was het natuurlijk voor mij even gemakkelijk dat ik die topic terug kon vinden, maar de overige tijd, waar is het voor nodig?
Als er zoveel gepest word blijkbaar met terug zoeken van berichten dan zou ik zeggen, weg er mee.
En informatie opzoeken, die van 2004 is wel verouderd en zijn er al lang andere inzichten, dus moet je informatie nog wel willen delen?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:21

MarcoBorsato schreef:
Peetstap schreef:
Er zijn en worden ladingen bokkers van forum afgepest , prive helemaal uitgeplozen, en af gezeken tot de grond.
het ter ziele pplaats was daar een voorbeeld van.
weet zelf niets van echte fysieke bedreigingen, maar zou me niets verbazen.

als bokt bij iedere verlater van dit forum een enquete zou houden waarom, je zult schrikken.
Niet voor niets staat mijn onderschrift er al Jaren zo bij.

Ahh op PP ben ik ook nog genoemd. Kan het nu niet meer vinden.

Maar goed, ik ben geen heilige, ik heb ook pb's gestuurd waar de honden geen brood van lusten. Maar nooit bedreigd.

Maar ik zou geen bezwaar hebben tegen mods in m'n inbox.

ik vraag mezelf in de momenten dat ik effe tekeer wil gaan: zou ik dit ook durven en kunnen zeggen als de persoon tegenover me zou staan?
Dat creëert ook meteen wat bedenktijd, en vrijwel altijd komt er dan uit dat het of de moeite niet loont om je "gelijk' te halen of je inderdaad het nooit zou zeggen als diegene bij je is.

Anonieme woorden kunnen zoveel vernietigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:35

Oh maar als ik dat mezelf zou vragen zou het antwoord ja zijn. Zeker als het om Quera of mijn kinderen gaat.

Moet ik even aan toevoegen dat het me nu niet meer zou raken, maar vorig jaar zeker wel.

Ibbel

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:39

Maar waarom zou je dat grof doen als het ook netjes kan?

Ik heb lang geleden (30 jaar of zo) IRL tegen iemand gezegd dat ze veel te zwaar voor haar paard was. Dat heb ik toen niet netjes gedaan, en met de kennis van nu zou ik me ook gerealiseerd hebben dat dat meisje aan de prednison zat.

Dat zou ik nu dus nooit meer op die manier doen.

Ik zal wel nog steeds als ik denk dat iemand iets schadelijks doet met/voor z'n dier zo iemand er op aanspreken. Maar ik heb in 30 jaar tijd wél geleerd dat op een manier te doen die vriendelijk is. Met als gevolg dat je kritiek ook nog eens beter valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:41

Ibbel schreef:

Ik heb lang geleden (30 jaar of zo) IRL tegen iemand gezegd dat ze veel te zwaar voor haar paard was. Dat heb ik toen niet netjes gedaan, en met de kennis van nu zou ik me ook gerealiseerd hebben dat dat meisje aan de prednison zat.

Ik zal wel nog steeds als ik denk dat iemand iets schadelijks doet met/voor z'n dier zo iemand er op aanspreken. Maar ik heb in 30 jaar tijd wél geleerd dat op een manier te doen die vriendelijk is. Met als gevolg dat je kritiek ook nog eens beter valt.

Wie bepaalt dan de lijn tussen grof en netjes? Misschien is iets in jouw ogen netjes, of kan het door de beugel, terwijl iemand anders daar een ander idee bij heeft?
Buitenom dat je iets kunt vinden van de manier van reageren op dit forum, kun je ook wat vinden van de manier van incasseren op dit forum. Of liever, het gebrek daaraan. Daar stoor ik mij persoonlijk dus aan, terwijl anderen zich storen aan mijn manier van reageren. Tja, zo heeft iedereen iets en heeft ieder zijn/haar voorkeuren en manieren van communiceren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:42

Ibbel schreef:

Toen iemand mij pbde over mijn kankerbaby in de kankercouveuse heb ik niet zo netjes gereageerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:43

Joman schreef:
IMANDRA schreef:

Nee hoor, forums vallen niet onder de uitzondering. Forums moeten ook een zwaarwegende reden hebben om berichten niet te hoeven verwijderen, en anders anonimiseren :)

Blijkbaar wel, aldus een jurist waarvan ik het heb gelezen. Maar het is erg ingewikkeld, dus misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Kijk hier maar, vooral die tweede link (en de comments/reacties op dat bericht): https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:43

Oh, ik heb vanmiddag nog Sorry gezegd over iets wat ik (nogal grof, maar het was wel waar) 30 jaar geleden gezegd heb.
We kwamen er zo over te spreke en S zei tegen mij "Weet je nog over dat remmen met een trailer en een paard er in? Nou, je had gelijk toen, ik heb het nooit meer gedaan" (Ik reed achter haar, we waren op weg naar een wedstrijd. Ik met auto met trailer, zij voor mij. Staat ze ineens boven op haar rem. Tja, ik dus ook. Paard BOING. Ik die auto uit, tik tik tegen haar raampje WIL JE DIT NOOIT MEER DOEN! of zo. En weet je, ik herinner me er niks van. Haha ha ). Maar goed, om maar aan te geven dat ik dat nu ook niet meer op die manier gedaan zou hebben, en dat excuses aanbieden echt geen daad van zwakte is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 15:44

Citaat:
Toen iemand mij pbde over mijn kankerbaby in de kankercouveuse heb ik niet zo netjes gereageerd.

Zo iemand zou voor mij een ban mogen krijgen op de pb..
Onmenselijk

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:46

IMANDRA schreef:
Joman schreef:

Inderdaad, het is gewoon fijn als mensen een kleine controle hebben over wat ze gepost hebben in het verleden. Dat er nu zo'n hele rompslomp over gedaan moet worden is gewoon niet meer anno 2020 lijkt me. Via Reddit kan je ongelooflijk veel vinden en daar werkt het de zichtbaarheid totaal niet tegen dat berichten gewijzigd en/of verwijderd kunnen worden

_Penotti

soooooow
Inderdaad echwel, zo iemand hoort niet op een forum.

neetoch

Nou als je oprecht een discussie wil aangaan, pak je het prettiger aan. Als je alleen maar wilt schoppen, kom je met gestrekt been in en laat je duidelijk merken dat je aan het "sherlock holmsen" bent geweest.
Dus die scheidslijn bepaal je in den beginne toch mooi zelf.

Anoniem

IMANDRA schreef:
Joman schreef:

Blijkbaar wel, aldus een jurist waarvan ik het heb gelezen. Maar het is erg ingewikkeld, dus misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Kijk hier maar, vooral die tweede link (en de comments/reacties op dat bericht): https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/

Daar staat precies in hoe het zit: berichten moeten verwijderd worden, tenzij een zwaarwegend belang. Dat zou zo kunnen zijn, wanneer bijvoorbeeld hele discussies door verwijdering onleesbaar worden. In dat geval moet worden geanonimiseerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:50

MarcoBorsato schreef:

Daar zou ik dus helemaal niet op gereageerd hebben.
Of hooguit met deze smiley: :(:)

Want als je dergelijke PBs stuurt ben je niet goed wijs...

En ja, ik snap het dat zoiets direct binnenkomt en dat je instinct is terug te schelden. Maar je hebt er geen barst aan en, erger, de verstuurder vindt het nog leuk ook je op de kast te hebben gejaagd.

Maar dat je zo'n PB moet kunnen temmen is wel meteen duidelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:52

Ibbel schreef:
Daar zou ik dus helemaal niet op gereageerd hebben.
Of hooguit met deze smiley: :(:)

Want als je dergelijke PBs stuurt ben je niet goed wijs...

En ja, ik snap het dat zoiets direct binnenkomt en dat je instinct is terug te schelden. Maar je hebt er geen barst aan en, erger, de verstuurder vindt het nog leuk ook je op de kast te hebben gejaagd.

Maar dat je zo'n PB moet kunnen temmen is wel meteen duidelijk.

Maar moet je zo iemand op een forum willen? Ik kan geen aanleiding bedenken om iets dergelijks te sturen naar iemand als je enigszins goed bij je hoofd bent.