Die 42 staat daar wel een beetje dom.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:◾Het getal 4 is een "heilig" getal dat wordt geassocieerd met het aardse. Er zijn namelijk 4 jaargetijden, 4 windstreken, 4 evangelisten, 4 elementen enz. Het getal 4 symboliseert ook de maagd Maria.
◾Een vreemde eigenschap van het getal vier is het volgende: wie een willekeurig woord neemt en het aantal letters van dat woord telt krijg een getal. Tel de letters in het woord dat het getal representeert en doe dit recursief, zo komt men altijd uit bij 4. Dit valt makkelijk te begrijpen door te bedenken dat 'vier' het enige getalwoord is in de Nederlandse taal dat evenveel letters telt 'als het betekent'. Dit is ook het geval in de Engelse taal, het Duits, het Zweeds, het Noors en het Hebreeuws. Deze eigenschap van het getal 4 werd in 1998 ontdekt door de Nederlander L. Tomeï.[bron?] hefschroefvliegtuig: 19 letters → negentien: 9 letters → negen: 5 letters → vijf: 4 letters → vier: 4 lettersletterkunde: 11 letters → elf: 3 letters → drie: 4 letters → vier: 4 letters
Alle reacties van de mods schreef:[***]: Wij zijn enorm blij met de topics over 1 april, goede herinnering
Lous: Jullie zijn heel leuk dames. Blijf dat vooral
Ik heb inderdaad even wat verwijderd, net de verkeerde bewoording gepakt. (Vreemd, waarom reacties verwijderen in zo'n topic?)
Lous: Kennelijk word alles wat we zeggen meteen met "de grap" gelinkt.
Vorig jaar waren idd mooie herinneringen..
Lous: Dat mogen jullie uiteraard denken.
Mooie datum toch 1 april. Het begin van de eerste volle maand van het voorjaar.
Murosh: Op 1 april... is het een dag lang stil?
Dreamy: Misschien wel stil, maar zeker niet afwezig...
goldenarrow: Ik wil wel hints geven, maar zo lang wij nog niks hebben is dat een beetje lastig
Murosh: Wie is de.... MOL??
Murosh:
1
1x4
4x4
16
goldenarrow: Vinden jullie het niet ook zulk vies weer?
Dreamy: Lekker op dreef hoor!
goldenarrow: Ik ben niet verdachtToch?
Laaaaaaaaaange stilte
goldenarrow: Jullie lezen niet goed, ik zei dat we toch nog geen grap hadden dit jaar? Dus ook geen hints.
goldenarrow: Het antwoord op alle vragen is 4
Dreamy: Hocus pocus, 1-2-3, wat een spanning!