Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Cowboy55, een topic wat in een paar dagen 15 pagina's bereikt hoeft echt niet per definitie op slot omdat het zo snel loopt. <KNIP>
Iris82 schreef:Ik merk wel dat hoe meer mods er reageren, hoe onduidelijker het wordt wat nu feitelijk hun eigen hersenspinsels zijn en wat de mening van het team is.
Meloen. Ik ben het totaal niet met je eens als het gaat over ITP en discussies. Waarom zou je geen argumenten kunnen geven op basis van een foto? Als dat is wat het team vindt dan ga je toch vanaf nu gewoon keihard modden op iedere vorm van kritiek op ITP en gooi je HAW dicht?
Waarom zouden wij daar voorbeelden op aan moeten dragen? De ITP mods zien vast genoeg topics waarin de ts wel gewoon aan de slag kon en wilde met de 'kritiek' uit het topic.
Snorlex schreef:Eigenlijk... zie ik het liever samengevoegd. ITP en HAW. Zoals vroeger.
Sommige gebruikers zien ITP als een subforum waar op geplaatste foto's alleen maar super leuke reacties komen en waar feedback (of kritiek) geven niet mag.
Die komen vervolgens van een koude kermis thuis als er wel feedback wordt geplaatst.
HAW is niet leuk, want wil je gewoon een compliment maken mag dat niet omdat onderbouwing ontbreekt.
Geryon schreef:Meloen schreef:Begrijp me niet verkeerd Nayomie, ik snap wat je bedoelt. Maar wat bereik je met herhaaldelijk vertellen dat (ik haal je voorbeeld even aan) een hoofdstel niet goed zit?
Als TS de eerste keer al aangeeft dat ze genoeg kennis heeft, zal dat veranderen na 10x aangegeven te hebben dat hoofdstel veranderd moet worden?
Volgens mij krijg je dan juist tegenovergestelde van wat je wil bereiken.
Dat denk ik juist niet. Je neemt een mening altijd sneller aan als meerdere mensen die delen. Bij een of twee mensen denk je nog ach (althans ik niet), maar als er 20 mensen zijn die het zeggen, dan krap je jezelf vaak wel even achter je oren.
Geryon schreef:In mijn post heb ik het over herhalen.het is heel logisch. Een bepaalde mening neem je serieuzer als veel mensen hem delen. Vergelijk het eens met een bepaalde negatieve recensie.
Nayomie schreef:Leuke theorie maar ik denk niet dat die helemaal opgaat. Met de theorie 'hoe meer je hetzelfde post, des te minder het effect' zou je dus zeggen dat als je niks zegt, het effect het grootst is.
Neonlight schreef:Aan de ene kant heb je gelijk Nayomie, maar het ligt er ook helemaal aan hoe genuanceerd het gebracht wordt, en wat voor sfeer het topic hiermee krijgt. Dat is ook precies de reden waarom we niet bij alle topics ingrijpen en het ook maatwerk is.
Oscar schreef:Nayomie schreef:Leuke theorie maar ik denk niet dat die helemaal opgaat. Met de theorie 'hoe meer je hetzelfde post, des te minder het effect' zou je dus zeggen dat als je niks zegt, het effect het grootst is.
Leuk
Door de jaren heen heb ik al heel wat (foto)topics voorbij zien komen en zowel jij als Neonlight hebben zeker een punt. Niets zeggen zou niet goed zijn, maar hetzelfde heel vaak herhalen (en vaak ook nog op een manier waardoor de topicstarter zich aangevallen voelt, terecht of niet) heeft ook niet altijd het juiste effect.
Het is meestal ook de manier waarop het gebracht wordt wat maakt of iets wel of geen effect heeft.
Een voorbeeldje:
Ik heb jaren geleden eens een topic met rijfoto's van een jong meisje op slot gezet omdat het topic compleet uit de hand liep. Deels vanwege de drama-foto's die geplaatst waren, deels ook door de reacties daarop. Na zo'n slotje kom je al snel in contact met een topicstarter en via PB werd er nog wat nagesproken over het verloop van het topic. Daarbij kwamen we ook uit bij de bewuste foto's en hoewel je als mod geacht wordt om niet op de inhoud te modden, kwam het PB-gesprek daar terloops wel op uit. TS vroeg zich af waarom er zo'n ophef was en ik heb een poging gedaan om haar uit te leggen waarom dat zo was. De azijn was al uitgeprobeerd in het topic en dat werkte niet, dus ik koos voor de stroop en de beroemde vliegen. Het werd een episode van minstens een A4-tje lang in Jip en Janneke-taal. Dat bleek wel te werken: een week later kreeg ik (ongevraagd) een nieuwe foto per PB en daarin zag je heel duidelijk dat ze alle puntjes meegenomen had en er weldegelijk iets mee gedaan had. Zo kan het dus ook
Jannepauli schreef:[***] schreef:Mocht zoiets flink uit de hand lopen en zijn de moderatoren van dat tabblad niet online, zou je ook een andere Mod even een privé bericht kunnen sturen om ernaar te kijken.
Welnu, je bent op de hoogte... dus...?
ingedebruijn schreef:Misschien is het al eerder gezegd naar waarom staan er 7 dagen voor een TEM? Als het topic echt verkeerd gaat ben je dan veel te laat. Natuurlijk kun je dan moeite doen om een hele andere mod te vinden maar dat zou in mijn ogen gewoon goed geregeld moeten zijn.