Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:26

Ik merk wel dat hoe meer mods er reageren, hoe onduidelijker het wordt wat nu feitelijk hun eigen hersenspinsels zijn en wat de mening van het team is.

Meloen. Ik ben het totaal niet met je eens als het gaat over ITP en discussies. Waarom zou je geen argumenten kunnen geven op basis van een foto? Als dat is wat het team vindt dan ga je toch vanaf nu gewoon keihard modden op iedere vorm van kritiek op ITP en gooi je HAW dicht?

Waarom zouden wij daar voorbeelden op aan moeten dragen? De ITP mods zien vast genoeg topics waarin de ts wel gewoon aan de slag kon en wilde met de 'kritiek' uit het topic.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:46

Neonlight schreef:
Cowboy55, een topic wat in een paar dagen 15 pagina's bereikt hoeft echt niet per definitie op slot omdat het zo snel loopt. <KNIP>

Zucht.....dat beweerde ik ook niet en het was niet een paar dagen het was een paar uur. Maar laat verder maar.....dit is de 2e keer dat ik nuance probeer te geven aan mijn opmerking omdat tot 2x toe mods op de loop gaan met een klein deel van mijn verhaal en ik begin me kalmaan te ergeren en af te vragen of....nee, laat ik het houden op 'laat maar'.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:35

Iris82 schreef:
Ik merk wel dat hoe meer mods er reageren, hoe onduidelijker het wordt wat nu feitelijk hun eigen hersenspinsels zijn en wat de mening van het team is.

Meloen. Ik ben het totaal niet met je eens als het gaat over ITP en discussies. Waarom zou je geen argumenten kunnen geven op basis van een foto? Als dat is wat het team vindt dan ga je toch vanaf nu gewoon keihard modden op iedere vorm van kritiek op ITP en gooi je HAW dicht?

Waarom zouden wij daar voorbeelden op aan moeten dragen? De ITP mods zien vast genoeg topics waarin de ts wel gewoon aan de slag kon en wilde met de 'kritiek' uit het topic.

Nee Iris. Nu ga je mijn woorden verdraaien.
Hier werden de termen discussie en tot in den treure dingen herhaaldelijk zeggen, genoemd.
Ik zag niet in hoe je daadwerkelijk een discussie kunt voeren in een ITP topic. Omdat ik geïnteresseerd ben in jullie standpunt, vraag ik om voorbeelden.
Als er goede punten genoemd worden, kun je dit meenemen met het bespreken.

Jij weet ook dat kritiek leveren zowel negatief als positief kan. Waar zeg ik dat een topic op basis van kritiek dicht moet?

Iris82

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:48

Niet. Maar dat zeg ik ook niet. :) paarden trainen kun je op meerdere manieren. Ook oefeningen uitvoeren kun je op meerdere manieren. Ik zeg niet dat alles altijd even oké is maar kijk bijvoorbeeld maar eens naar het wijken voor de kuit. En op basis daarvan kun je een prima discussie voeren in mijn optiek.

Er wordt toch al jaren discussie gevoerd op de fotofora? Ik begrijp je standpunt gewoon niet. En verdraaien vind ik ook geen fijne benaming. Zo doe je het voorkomen of ik expres op je loop te hakken. Nee, ik chargeer, maar dat is eerder uit onbegrip dan uit kwaadwilligheid.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:03

Je kunt natuurlijk een discussie voeren over gebruik van harnachement of rijstijl(methodes) in een ITP (of HAW) aan de hand van de geplaatste foto's.
Dat is toch mooi? Heb je beeldmateriaal bij de hand :Y)
Misschien is het beter een apart topic te openen maar dan zullen daar de foto's worden besproken (of verwezen naar) en dat mag dan weer niet.
Op HAW is dit meer "geaccepteerd" terwijl ITP er eigenlijk alleen is voor "oh, wat mooi".
ITP vind ik (persoonlijk) een beetje zinloos.
Toch plaats ik liever (als ik een topic plaats) een topic op ITP. Waarom?
Op HAW is een leuke onliner "goh, ziet er goed uit!" niet toegestaan zonder onderbouwing :')
In HAW topics is het zoeken naar opmerkingen en feedback, het spontane van een reacties gaat er soms een beetje af.
Ik wil reageren, vind het een mooie combinatie maar ga toch nog even iets zeggen of dat verwaarloosbare rechterhandje wat soms iets strenger inwerkt want anders mag ik niet posten.

Ik open een topic uit trots :D en om te laten zien hoe het gaat.
Verwacht opbouwende feedback, een korte opmerking als "wat een gaaf paard" is welkom evenals een opmerking over iets wat ik zelf over het hoofd zie (bijvoorbeeld, mijn bit zit omgedraaid of wat dan ook, en eventueel kunnen we daar over discussiëren).

Eigenlijk... zie ik het liever samengevoegd. ITP en HAW. Zoals vroeger.
Sommige gebruikers zien ITP als een subforum waar op geplaatste foto's alleen maar super leuke reacties komen en waar feedback (of kritiek) geven niet mag.
Die komen vervolgens van een koude kermis thuis als er wel feedback wordt geplaatst.
HAW is niet leuk, want wil je gewoon een compliment maken mag dat niet omdat onderbouwing ontbreekt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:12

Snorlex schreef:
Eigenlijk... zie ik het liever samengevoegd. ITP en HAW. Zoals vroeger.
Sommige gebruikers zien ITP als een subforum waar op geplaatste foto's alleen maar super leuke reacties komen en waar feedback (of kritiek) geven niet mag.
Die komen vervolgens van een koude kermis thuis als er wel feedback wordt geplaatst.
HAW is niet leuk, want wil je gewoon een compliment maken mag dat niet omdat onderbouwing ontbreekt.

Dit inderdaad :j Ook een reden waarom ik eigenlijk nooit rijtopic post. En zelfs niet op HAW-reageer. Vind er zo'n negatief sfeertje hangen.... Maar dit is een beetje offtopic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:17

Geryon schreef:
Meloen schreef:
Begrijp me niet verkeerd Nayomie, ik snap wat je bedoelt. Maar wat bereik je met herhaaldelijk vertellen dat (ik haal je voorbeeld even aan) een hoofdstel niet goed zit?
Als TS de eerste keer al aangeeft dat ze genoeg kennis heeft, zal dat veranderen na 10x aangegeven te hebben dat hoofdstel veranderd moet worden?
Volgens mij krijg je dan juist tegenovergestelde van wat je wil bereiken.

Dat denk ik juist niet. Je neemt een mening altijd sneller aan als meerdere mensen die delen. Bij een of twee mensen denk je nog ach (althans ik niet), maar als er 20 mensen zijn die het zeggen, dan krap je jezelf vaak wel even achter je oren.

Geryon schreef:
In mijn post heb ik het over herhalen. :) het is heel logisch. Een bepaalde mening neem je serieuzer als veel mensen hem delen. Vergelijk het eens met een bepaalde negatieve recensie.

Dat zou je denken, maar het is juist het tegenovergestelde op een internetforum. Hoe meer mensen hetzelfde zeggen en daarin een andere mening hebben dan TS, hoe meer er herhaalt wordt, des te minder er opgepakt wordt door een TS en je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil bereiken. Een TS verlaat doorgaans boos het topic, leest de berichten boos en het komt totaal niet meer aan. Juist dat is de reden waarom die regels destijds ontstaan zijn voor RT-HAW en ook doorgetrokken zijn naar RIJ-ITP.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:34

Leuke theorie maar ik denk niet dat die helemaal opgaat. Met de theorie 'hoe meer je hetzelfde post, des te minder het effect' zou je dus zeggen dat als je niks zegt, het effect het grootst is.

Om het oude voorbeeld erbij te pakken, als één iemand tegen mij zegt dat ik het hoofdstel niet goed heb zitten, dan ben ik niet geneigd dit aan te nemen want die is nu die ene persoon tussen de andere 10 'awh' en 'oeehh' reacties? Dat zal dus geen effect krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:40

Aan de ene kant heb je gelijk Nayomie, maar het ligt er ook helemaal aan hoe genuanceerd het gebracht wordt, en wat voor sfeer het topic hiermee krijgt. Dat is ook precies de reden waarom we niet bij alle topics ingrijpen en het ook maatwerk is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:03

Nayomie schreef:
Leuke theorie maar ik denk niet dat die helemaal opgaat. Met de theorie 'hoe meer je hetzelfde post, des te minder het effect' zou je dus zeggen dat als je niks zegt, het effect het grootst is.

Leuk :))

Door de jaren heen heb ik al heel wat (foto)topics voorbij zien komen en zowel jij als Neonlight hebben zeker een punt. Niets zeggen zou niet goed zijn, maar hetzelfde heel vaak herhalen (en vaak ook nog op een manier waardoor de topicstarter zich aangevallen voelt, terecht of niet) heeft ook niet altijd het juiste effect.
Het is meestal ook de manier waarop het gebracht wordt wat maakt of iets wel of geen effect heeft.

Een voorbeeldje:
Ik heb jaren geleden eens een topic met rijfoto's van een jong meisje op slot gezet omdat het topic compleet uit de hand liep. Deels vanwege de drama-foto's die geplaatst waren, deels ook door de reacties daarop. Na zo'n slotje kom je al snel in contact met een topicstarter en via PB werd er nog wat nagesproken over het verloop van het topic. Daarbij kwamen we ook uit bij de bewuste foto's en hoewel je als mod geacht wordt om niet op de inhoud te modden, kwam het PB-gesprek daar terloops wel op uit. TS vroeg zich af waarom er zo'n ophef was en ik heb een poging gedaan om haar uit te leggen waarom dat zo was. De azijn was al uitgeprobeerd in het topic en dat werkte niet, dus ik koos voor de stroop en de beroemde vliegen. Het werd een episode van minstens een A4-tje lang in Jip en Janneke-taal. Dat bleek wel te werken: een week later kreeg ik (ongevraagd) een nieuwe foto per PB en daarin zag je heel duidelijk dat ze alle puntjes meegenomen had en er weldegelijk iets mee gedaan had. Zo kan het dus ook :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:40

Ach, als mensen het niet willen horen maakt het niet uit hoe je het brengt :). Ik heb in het topic over de Fries netjes uiteen gezet wat ik vind, en volgens mij zat daar helemaal geen beschuldiging in, ook geen vingerwijzen of sneren. Toch komt op zo'n reactie ook totaal geen respons. En zo op meer keurige en onderbouwde berichten :).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:47

Neonlight schreef:
Aan de ene kant heb je gelijk Nayomie, maar het ligt er ook helemaal aan hoe genuanceerd het gebracht wordt, en wat voor sfeer het topic hiermee krijgt. Dat is ook precies de reden waarom we niet bij alle topics ingrijpen en het ook maatwerk is.

Ik kan niet anders dan hierin meegaan. De manier waarop je iets verteld heeft zeker invloed op aanname , maar ik denk ook als mensen hard erop reageren, dat zij echt een hart voor het dier hebben en hierdoor graag hun meningen willen delen. Dat kan ik ook wel snappen :j

Oscar schreef:
Nayomie schreef:

Leuk :))

Door de jaren heen heb ik al heel wat (foto)topics voorbij zien komen en zowel jij als Neonlight hebben zeker een punt. Niets zeggen zou niet goed zijn, maar hetzelfde heel vaak herhalen (en vaak ook nog op een manier waardoor de topicstarter zich aangevallen voelt, terecht of niet) heeft ook niet altijd het juiste effect.
Het is meestal ook de manier waarop het gebracht wordt wat maakt of iets wel of geen effect heeft.

Een voorbeeldje:
Ik heb jaren geleden eens een topic met rijfoto's van een jong meisje op slot gezet omdat het topic compleet uit de hand liep. Deels vanwege de drama-foto's die geplaatst waren, deels ook door de reacties daarop. Na zo'n slotje kom je al snel in contact met een topicstarter en via PB werd er nog wat nagesproken over het verloop van het topic. Daarbij kwamen we ook uit bij de bewuste foto's en hoewel je als mod geacht wordt om niet op de inhoud te modden, kwam het PB-gesprek daar terloops wel op uit. TS vroeg zich af waarom er zo'n ophef was en ik heb een poging gedaan om haar uit te leggen waarom dat zo was. De azijn was al uitgeprobeerd in het topic en dat werkte niet, dus ik koos voor de stroop en de beroemde vliegen. Het werd een episode van minstens een A4-tje lang in Jip en Janneke-taal. Dat bleek wel te werken: een week later kreeg ik (ongevraagd) een nieuwe foto per PB en daarin zag je heel duidelijk dat ze alle puntjes meegenomen had en er weldegelijk iets mee gedaan had. Zo kan het dus ook :)

Het zou mooi zijn als niemand meer wat hoeft te zeggen om het probleem te verbeteren :))

Het moet natuurlijk vriendelijk blijven, maar er werd nog steeds op de bal gespeeld, niemand werd persoonlijk aangevallen (naderhand wel wat ik overigens niet netjes vind) dus dan blijft het aan de persoon om te kijken hoe diegene met commentaar om gaat. Als ik dus een topic open met het feit 'bit zit te hoog' en ik laat het varen en mensen blijven reageren, dan zou mij dat toch een zorg zijn? Als ik zelf al besloten heb om het bit lager te doen, prima, dan kunnen zij gewoon verder praten over het bit en volgende keer zien ze een topic met een goed voorbeeld. Besluit ik mij voet bij stuk te houden, dan moet ik ook het lef hebben om bij mijn standpunt te blijven. Ik kan kiezen om niet te reageren en volgende keer besluiten geen topic meer te openen.

Dat vind ik een ander voorbeeld. Als kinderen op deze manier benaderd worden, vind ik best dat je mag ingrijpen (zeker als er op de man gespeeld wordt). Die zijn toch nog wat kwetsbaarder en spelen hormonen natuurlijk ook een rolletje. Maar bij wat volwassenere mensen hoef je natuurlijk niet meer dat handje vast te houden. De meesten zijn prima in staat om het een plekje te geven en verder los te laten, toch? :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:34

Een topic op TAO, waar als het goed is al een paar keer op is getemd, en waar de TS voor alles wordt uitgemaakt en het niet goed kan doen, is nog steeds open.. Snap de gedachtegang daarachter niet zo goed, eerlijk gezegd.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:53

Ben maar 's even gaan kijken - nou zeg, dat is toch wel het beste voorbeeld van een topic dat meteen dicht moet - de dames schelden elkaar over en weer uit. Nou hebben de mods een keer een goede reden om een topic op slot te gooien .... zijn ze nergens te bekennen: 23 pagina's lang!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:03

Mods hebben 7 dagen om op TeMs te reageren. Dus de dames kunnen elkaar nog een aantal dagen de huid vol schelden :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:05

Mocht zoiets flink uit de hand lopen en zijn de moderatoren van dat tabblad niet online, zou je ook een andere Mod even een privé bericht kunnen sturen om ernaar te kijken. :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:13

Ah top, dan weet ik dat :) Dankje!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:27

[***] schreef:
Mocht zoiets flink uit de hand lopen en zijn de moderatoren van dat tabblad niet online, zou je ook een andere Mod even een privé bericht kunnen sturen om ernaar te kijken. :)

Welnu, je bent op de hoogte... dus...?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:35

Jannepauli schreef:
[***] schreef:

Welnu, je bent op de hoogte... dus...?

Hij stond nu toch op slot, of heb ik dat verkeerd gezien? :Y)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:43

tijdelijk slotje toch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:52

Gea99 schreef:
tijdelijk slotje toch?

Ja, vermoedelijk omdat de modjes van dat forumdeel niet online zijn geweest of dit nog achter de schermen bespreken. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:19

Alweer een mooi voorbeeld van de andere kant ;). Heb het topic van begin af aan gevolgd, de reacties van bepaalde Bokkers werden erger en erger zonder dat er ook maar een mod te bekennen was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:41

Misschien is het al eerder gezegd naar waarom staan er 7 dagen voor een TEM? Als het topic echt verkeerd gaat ben je dan veel te laat. Natuurlijk kun je dan moeite doen om een hele andere mod te vinden maar dat zou in mijn ogen gewoon goed geregeld moeten zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:47

7 dagen voordat een tem helemaal is afgehandeld :-)

Dan kan er dus best in de tussentijd al een slotje voor overleg op het topic geplaatst zijn, een bericht zijn verwijderd of een groene balk in het topic zijn geplaatst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:33

ingedebruijn schreef:
Misschien is het al eerder gezegd naar waarom staan er 7 dagen voor een TEM? Als het topic echt verkeerd gaat ben je dan veel te laat. Natuurlijk kun je dan moeite doen om een hele andere mod te vinden maar dat zou in mijn ogen gewoon goed geregeld moeten zijn.

dit vind ik een hele begrijpelijke vraag die ik zelf ook heb gehad toen ik zwarte gebruiker was en er in bepaalde topics veel getemd werd omdat het vaak fout ging. Ik begreep maar niet dat het zo lang duurde. Dan heb ik het over de : slotjes voor overleg, afhandelen tems, ingrijpen door moderators.

Nu ik aan de andere kant zit begrijp ik dat wel. Als het gaat om "slotjes voor overleg" dan willen we het graag met zoveel mogelijk moderators er over hebben. Stel er wordt gesproken of we wel of geen officiële waarschuwing (OW) gaan doen. Dan moeten er minstens 7 !! mee eens zijn, willen we dat gaan doen. Dan als het erom gaat willen we graag een goede duidelijk pb of OW gaan doen. Daar wordt over nagedacht en aan gesleuteld. Zoals al eerder werd genoemd doen we allemaal dit modereren naast ons werk/ gezin/ andere bezigheden. Dus ook al zijn we met veel moderators we zijn niet de hele dag op Bokt actief. Dus dat proces kost tijd. Idem ook als het gaat om een topic open houden (zo ja, hoe gaan we dan de groene opmerking plaatsen) zo nee, waarom niet. Voordat we een topic open willen hebben moeten alle mensen die een OW of pb gaan ontvangen eerst bericht zijn.
Nu ik achter de schermen mee doe, zie ik dat het een intensief en zorgvuldig proces is en dat vraagt gewoon tijd. Het is een schriftelijke vergadering als het ware waar niet iedereen tegelijkertijd bij aanwezig is.

Het afhandelen van tems. Wat ik me nooit gerealiseerd heb is, hoeveel er plaats vindt op het Bokt forum. Zelf als gebruiker was ik in een aantal topics actief en dat was het dan. Nu als moderator zie ik alle tems zowel van de fora waar ik op sta, als de fora van de andere moderators. Elke dag zijn er heel erg veel tems. Mijn ergste dag ooit hier, was dat ik veertig tems had weggewerkt met Kerstmis en toen ik na het diner weer keek, stonden er weer 50 op te wachten. }> Gelukkig is dit niet iedere dag zo, maar elke dag werken we toch wel heel erg veel tems weg. Ook met de tems betekent het vaak een pb sturen naar de gebruiker, wel/ niet ingrijpen in een topic en tem met antwoord sluiten richting gebruiker.
Betreft het een eenvoudige tem, zoals topic staat niet goed, tja dan is het werkje zo gepiept. Maar gaat het om een lastiger tem, of een topic waar erg veel gebeurd dan vraagt het meer leeswerk zelfs als we niet overleggen met elkaar.

Ingrijpen door moderators. Zonder tem wordt het vaak niet gezien. Toevallig in een eerder besproken topic hier waar ik verder niet op in wil gaan want dat is niet toegestaan, is door de moderator die dat topic onder haar hoede had al ingegrepen zonder dat er getemd werd. Er zijn pb's verzonden , er is gehulkt etc. Dan krijg je dat het toch mis gaat en zo'n topic zich niet reguleert. Tja dan kan het dus zijn dat er door de moderators van dat topic in de ochtend nog goed gekeken is, maar er zoals in dit geval andere bezigheden waren, waardoor opeens zo'n topic ontploft en er door een collega gelukkig een gastslotje op wordt gezet.

Inge realiseer je wel, dat de meeste moderators met meerdere topics tegelijk bezig zijn. Er zijn rustige dagen maar soms gaat er alles tegelijk.

Dus ik vind jouw vraag een hele goede, heb hem zelf ook gehad als gebruiker en nu als moderator zie ik al het werk en de hoeveelheid tijd die daar in gaat zitten en begrijp ik dus je vraag heel goed.
Daarbij komt voor mij persoonlijk, dat ik zoveel uren modereer, dat ik mezelf daarin moet beschermen en dus gewoon heel bewust (zoals gisteren }> ) vanaf de ochtend met andere zaken bezig ben geweest zoals met manlief, vrienden, samen met verbouwing van mijn huis.

Dan nog iets anders. Zitten wij nooit fout? Ja natuurlijk zitten wij ook wel eens fout. Als moderator en als mens claim ik het recht om goede dingen te doen, om aan het Bokt dat ik een warm hart toedraag met mijn aanwezigheid en modereren positief bij te dragen. Daarnaast ben en blijf ook ik gewoon maar een mens nu met een naam in een groen kleurtje. Ik maak dus fouten, zoals iedereen in het leven. Van mezelf mag ik fouten maken want dat hoort erbij.

Waar ik echter wel voor pas is om te modereren met een soort van zwaard van Damocles boven mijn hoofd want o jé stel je voor ik maak een fout en dat wordt groot uitgemeten hier in FZ topic. Leren van jullie wat beter kan, daar ben ik altijd voor in, dat vind ik leuk want ik ben jong genoeg om nog heel veel te leren en zeker als het gaat om modereren wat ik nog niet zo lang doe.

Dus ja Inge realiteit is zoals Bokt nu is georganiseerd, dat we dus soms te laat zijn. We proberen dat zoveel mogelijk te voorkomen, maar helaas het is niet anders. Ik vind dat zelf erg vervelend en zoals gister avond als ik dat gastslotje zie en zie wat er allemaal is gebeurd in dat topic dan baal ik als een stekker. Toch vind ik dat ook ik recht heb op Bokt loze uren. En dat heeft dan niet eens iets te maken met wel of niet betaald worden voor datgene wat ik doe.