Ik voelde me eerder niet zo geroepen om me te mengen in deze discussie, omdat ik Amanda eigenlijk altijd wel erop vertrouwde dat het goed zou gaan met foto's (ik wist dat zij de foto's iedere dag verandert). Maar nu ik de reactie van S_en_Z lees, wil ik toch ook graag even reageren.
S_en_Z schreef:De fotos waar ik mee in uitgelicht stond waren zodanig gecropped dat mn logo niet meer te zien was.
Vind ik minder storend dan t volledig verwijderen van een logo van een foto maar idd niet helemaal fair

Enfin, de reden dat ik grote logos ben gaan gebruiken is omdat kleine logo's geshopt worden en fotos misbruikt worden.

Als daarom mn fotos niet meer in uitgelicht komen, jammer dan.
Als bokt me vraagt een watermerk vrije thumbnail te leveren zou ik dat niet erg vinden

Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat Bokt de foto's bijsnijdt. En waarom niet? De rechten liggen naar mijn weten nog steeds bij de fotograaf. Bovendien heb ik al een aantal keren een uitsnede van een van mijn foto's gezien waar ik niet echt tevreden mee was en die zeker niet ten goede kwamen van de foto. Kan zo geen concreet voorbeeld laten zien omdat ik niet steeds een printscreen heb gemaakt, maar vond dat altijd al erg zonde en dus ook niet echt goede reclame voor mij als fotograaf (uiteindelijk wordt er toch verwezen naar het topic, klikken mensen op de link en zien ze alsnog de foto's staan met mijn naam).
Bovendien vind ik het een slechte zaak dat Bokt logo's verwijdert. Ik heb zelf nooit gemerkt dat mijn logo weggepoetst is, maar ik heb dan ook een aardig klein logo in het hoekje van de foto staan. Dat is ten eerste erg makkelijk weg te poetsen en ten tweede kun je daar erg makkelijk omheen croppen.
Ondanks dat Bokt een nonprofit organisatie is, is het forum inmiddels wel behoorlijk groot geworden. Op het begin zag ik de banners als 'leuk', nu begin ik steeds meer te twijfelen of ik dit nog wel zo leuk vind. Ben wat serieuzer gaan fotograferen, heb klanten die netjes voor hun foto's betalen. En Bokt neemt ze doodleuk over als ik (of een klant) ze hier ergens neerzet en maakt met mijn foto's reclame...
Zelf plaats ik vrijwel nooit meer foto's op Bokt, dus ik vraag me af hoe ik invloed zou kunnen hebben op het zogenaamde vinkje (aan = wel op de voorpagina mogen plaatsen, uit = niet op de voorpagina mogen plaatsen?) als anderen mijn foto's hier neer zetten. Wat naar mijn mening een stuk makkelijker en beter is, is om de verhoudingen van de foto's aan te passen, zodanig dat logo's niet meer weggeknipt hoeven te worden en er ook geen vreemde uitsnedes meer gemaakt worden. Het zal mij benieuwen wat het nieuwe Boktbeleid wordt...