Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:10

haha, dan is t meer de wet van korsakov anne!! ,ook de post van hermelientje is helder, zoals gewoonlijk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 23:18

Ik ben even vergeten over welke wet het hier ook alweer gaat.....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:22

papagroom schreef:
Ik ben even vergeten over welke wet het hier ook alweer gaat.....

:D :D

Parkinson had nog een geweldige wet in zijn boek.
Ik citeer even wikipedia:

Citaat:
De Trivialiteitswet van Parkinson (Parkinson's Law of Triviality), later ook bekend als the color of the bikeshed ("de kleur van het fietsenschuurtje") is een 'wet' die zegt dat de hoeveelheid tijd die in vergaderingen wordt besteed aan een onderwerp, omgekeerd evenredig is met de hoeveelheid geld die ermee gemoeid is.

De 'wet' werd opgesteld door Cyril Northcote Parkinson in zijn werk de Wet van Parkinson (1957). Parkinson zelf gebruikte als voorbeeld het bouwen van een kerncentrale: dat is zo kostbaar en zo ingewikkeld dat veel mensen dit niet kunnen bevatten, dus ze nemen aan dat degenen die er mee bezig zijn het wel kunnen overzien en weten wat ze doen. Aan de andere kant snapt iedereen het bouwen van een schuurtje, dus dat resulteert in eindeloze discussies. Iedereen wil er zijn persoonlijk tintje aan geven en laten weten dat hij er is.

Met een kleine wijziging zou ook deze wet prima passen bij wat ik hierboven zei over het modereren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:27

knollentuin schreef:
haha, dan is t meer de wet van korsakov anne!! ,ook de post van hermelientje is helder, zoals gewoonlijk.

:') Je hebt gelijk....
Parkinson ga je wel heel beroerd van typen. Word je weer op de vingers getikt voor MSN taal. :+
Uj jsb vrdy nry Osyjubdib yyprbm Hrrb Otivkrrn.... _/-\o_
Knappe jongen/meid als je dit ontcijfert maar er zit een logica in.

En nu krijg ik zeker weer een groen hulk voor of-topic gaan....
Want humor mag niet op bokt....
Kan je zelfs een ban voor krijgen....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 23:29

Dit doet mij een beetje denken aan het wonderschone lied,,,,maak van uw scheet een donderslag...

soms weet ik niet meer wat ik doen of laten mag......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:37

He Hermelien,
Tijd niet gezien (goh, ik ga nog rijmen ;) ), ik had je al gemist ;) .
Verder sluit ik mij helemaal bij jouw post aan.
Niets is meer geheim, dus ik hoop dat de moderators hier op Bokt een beetje meegaan met de wens tot meer zelfregulering en meer humor.
Bijv. in de politieke topics loopt het in tegenstelling tot 2-3 jaar geleden ook niet meer uit de hand, ondanks dat er wel soms hooglopende discussies zijn.
Persoonlijk vind ik dat er ook vaak mooie dingen op Bokt gebeuren, mensen vinden steun hier of troost of er wordt hulp geboden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:45

Anne_GTI schreef:
knollentuin schreef:

:') Je hebt gelijk....
Parkinson ga je wel heel beroerd van typen. Word je weer op de vingers getikt voor MSN taal. :+
Uj jsb vrdy nry Osyjubdib yyprbm Hrrb Otivkrrn.... _/-\o_
Knappe jongen/meid als je dit ontcijfert maar er zit een logica in.

En nu krijg ik zeker weer een groen hulk voor of-topic gaan....
Want humor mag niet op bokt....
Kan je zelfs een ban voor krijgen....

Morgen nog maar eens proberen, liep halverwege vast. Ben minder knap dan ik dacht. |(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:06

Hermelien, minder knap of minder helder? ;)
Zit je te borrelen op de verkiezingsuitslag?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:14

Ben gek op raadseltjes,

Ik kan best met Parkinson typenn (??) , geen probleem.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 00:15

heb het profiel van hermelien er even op nageslagen,maar er staan geen foto`s op,dus meer of minder knap ,heb ik even geen oordeel over.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:20

papagroom schreef:
heb het profiel van hermelien er even op nageslagen,maar er staan geen foto`s op,dus meer of minder knap ,heb ik even geen oordeel over.....

PPG, neem van mij aan, Hermelien is erg knap, intellectueel gesproken. Verder ga ik vrouwen niet op hun uiterlijk beoordelen, dat laat ik aan het mannelijk volk over, al zijn dat er niet veel (meer) ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 00:31

Ik vraag me wel eens af Electra....is het mod team wellicht dusdanig feministisch,dat wij als mannelijke bokkers zowiezo de pisang zijn......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:33

papagroom schreef:
Ik vraag me wel eens af Electra....is het mod team wellicht dusdanig feministisch,dat wij als mannelijke bokkers zowiezo de pisang zijn......

Wil je niet in de WIJ-vorm praten, ik ben toch echt een vrouw en dat wil ik zo houden :D
Trouwens, ik heb ook kruisjes achter mijn naam, maar die heb ik misschien wel aan jou te danken ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 00:37

En of dat werkelijk zo is komen we pas achter als alles transparant wordt weergegeven........overigens heb ik jou vrouwelijkheid nimmer in twijfel getrokken.........LOL...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:53

papagroom schreef:
En of dat werkelijk zo is komen we pas achter als alles transparant wordt weergegeven........ov :D erigens heb ik jou vrouwelijkheid nimmer in twijfel getrokken.........LOL...

Dank je schat, ik jouw mannelijkheid natuurlijk ook niet, alleen HP
was een beetje onzijdig, maar misschien kwam dat door zijn jurk.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:01

Hermelientje, Ik ben trots op je }>

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:02

Nikka schreef:
Ben gek op raadseltjes,

Ik kan best met Parkinson typenn (??) , geen probleem.

*\o/* :D Incl. tikfout :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:27

Parkinson was zeker ook de eerste die aan de ziekte Parkinson leed :O :D

BTW goedemorgen....ik dacht ik kijk eens even hoe het er hier voor staat.....wat vinden we met zijn allen toch veel he..... :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:09

Nee de ontdekker ervan, de heer Parkinson was een arts.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:01

Hermelientje had het mijns inziens over een minder algemeen bekende maar zeker beroemde (binnen bepaalde kringen) man

Geïnsprireerd door Hermelientje, pleit ik voor zeer marginale toetsing (dus alleen ingrijpen bij het hoogstnoodzakelijke) met een uiterst ruime marge voor humor, sarcasme, cynisme, etc., vormen van expressie die de discussie verlevendigen.
En voor hetgeen wel ingrijpen noodzakelijk maakt, een vrije keuze van de 'aangesprokene' m.b.t. openbaarheid van de vermeende overtreding, recht van wederhoor alvorens de sanctie wordt opgelegd met verplichting tot antwoord door het team, En bij beroep; een 'pool' (=een redelijk groot aantal mensen die zich daarvoor hebben aangemeld om bij aanvraag over de kwestie te oordelen), waaruit ieder keer andere persoonen worden om hun mening wordt gevraagd, oneven aantal en de meerderheid beslist.
Deze 'pool' leverd aan de deelnemers geen status op omdat eenieder die zich aanmeldt erin wordt opgenomen, met naam. Alleen personen betrokken bij het incident mogen niet deelnemen. Misschien een war zware benadering, maar het wordt dan ook alleen maar toegepast bij zeer serieuse vergrijpen.

Een voorstel/gedachte. En nu graag jullie mening over de mogelijke 'haken en ogen'. Is dit haalbaar, indien Bokt voor echte transparantie? Want daar gaat het over.
Ik doe dit voorstel zodat niet gezegd kan worden dat wij alleen "zeuren" zonder met constructieve oplossingen te komen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 13:17

Helemaal eens,met die kanttekening,dat de mensen uit de pool,geen onderling overleg hebben,daar dat al snel tot gevolg heeft dat de minder welgebekte pool leden dan al snel door de gebekteren op gedachten worden gebracht die ze in eerste instantie niet hadden,,,,,ze moeten kunnen zeggen wat ze in eerste instantie intuatief dachten toen ze het voorval voor het eerst lazen zonder door iemand anders beinvloed te worden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:22

papagroom schreef:

Dat zou best eens kunnen, ik denk dat het een stuk gezelliger zou zijn als er mannelijke moddies komen, meld je aan!!

En misschien ook nog een goed idee, mensen die heel agressief/negatief/zeikerig reageren worden persoonlijk opgezocht door de moddies om zich te verantwoorden! (moeten dan wel mannelijke moddies zijn vind ik :P )
Lijkt mij wel leuk!
Wordt er aangebeld, "Hallo, wij zijn van bokt, hoezo reageer je op deze manier in een topic??" :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:23

Ik denk, dat zo'n pool niet of moeilijk haalbaar is en hoe wil je uitsluiten dat de poolmensen (Poolboys ;) ) geen onderling contact hebben?

Veel te ingewikkeld allemaal. Gewoon zo veel mogelijke zelfregulering en als er veel getemd wordt op iets of iemand, dat moet er een (onafhankelijk) Team kijken (tems analyseren) en eventueel een beetje aansturen, maar niet dat kinderachtige gedoe van OW's, Bans met proeftijden alsof je een vreselijk misdaad hebt begaan.
Je kan ook nog kiezen voor een tijdelijke "time-out", even 1 dagje afkoelen voor bijv. alleen dat topic/forumgedeelte.

Ik ben wel vóór meer mannelijke moderators, omdat mannen over het algemeen (de uitzondering daargelaten) iets gemakkelijk zijn in de omgang en minder haatdragend, zeker op een forum met het merendeel meisjes/vrouwen. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:26

MirandaFuego schreef:
papagroom schreef:

Dat zou best eens kunnen, ik denk dat het een stuk gezelliger zou zijn als er mannelijke moddies komen, meld je aan!!

En misschien ook nog een goed idee, mensen die heel agressief/negatief/zeikerig reageren worden persoonlijk opgezocht door de moddies om zich te verantwoorden! (moeten dan wel mannelijke moddies zijn vind ik :P )
Lijkt mij wel leuk!
Wordt er aangebeld, "Hallo, wij zijn van bokt, hoezo reageer je op deze manier in een topic??" :D

Nu ga je iets te ver met fantaseren (of griezelen). Ik moet er toch niet aandenken dat er iemand aan mijn deur staat. In het kader van de privacy, maar ik denk dat ik gillend weg ren voor de meeste (mannelijke) bokkers, ik kan mij niet voorstellen, dat ik er 1 direct naar binnen trek ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:33

Electra63, dat is ook de bedoeling, beetje intimidatie en griezelen, die mannen zijn niet voor algemeen misbruik!
Maar bij sommige dames zou ik ook wel eens persoonlijk een woordje willen spreken, er zijn er namelijk nogal wat die denken dat je via bokt geen normale omgangsvormen hoeft te hanteren, dat zullen ze misschien beter snappen als je ze in de ogen kijkt! :j