Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:08

Hoezo gaan we gewoon op de oude voet verder, wat is dat voor nonsens?

Dit gaat NIET over specifieke personen, dit gaat niet over tiopics die wel of niet verwijderd moeten/kunnen/mogen worden. Dit gaat in het algemeen over zuigers. Mensen die zich steeds op het randje begeven. In autotermen: niet dichtbij genoeg om te kunnen worden gepakt voor bumperkleven, maar wel zo dichtbij dat het erg irritant wordt.

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:10

ach yamcha kom op.... wie hou je nou voor de gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:22

Ik zie er hier maar één stemming maken op het moment en dat ben jij Stef.

Ik vind het wel raar dat het ene account wel verwijderd wordt en de andere niet. kan daar geen eenduidig beleid in komen? ik stel voor: iedereen die dit wil krijgt dit ingewilligd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:46

ja hehe, omdat ik wil voorkomen dat het topic straks wéér op slot zit

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:56

Ik zou graag willen dat als men uitleg via pb wil en dat krijgt dat men dat mij ook netjes weer een antwoord terug geeft. Dat ging over een brandende kwestie uit dit topic. Heeft met een stukje communicatie te maken. Over dit topic heen vind ik het wel echt zo typisch weer dat er gelijk met een ow word gegooid. Waar is de tijd gebleven dat er nog zo iets als een aanwijzing was dmv een usernote?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:05

Ik vind dat de mods in dit topic verschrikkelijk mild zijn geweest, verschillende groene hulken voorbij zien komen met het verzoek weer ontopic te komen, constructief te discussieren en geen individuele gevallen te bekritiseren, dat moet toch menig bokker wel zijn opgevallen :)

Dus dat er nu waarschuwingen zijn uitgedeeld, ik had dit al weken eerder verwacht. Hierdoor denk ik dat ze op dit moment toleranter zijn dan ze ooit zijn geweest.
Misschien is dit een puntje tot nadenken.

Ook denk dat sommige bokkers het zal sieren als ze wat meer geduld zouden hebben. Ik heb het idee dat er hard achter de schermen wordt gewerkt met de punten die hier voorbij zijn gekomen.
Als ik mag geloven worden er op dit moment de nodige gast accounts aangevraagd,(Anonimiseren) zoniet verzoek tot verwijderen van bepaalde berichten.

Geef ze die tijd er zijn meer verzoeken sinds de nieuwe regel , dan weet je zeker dat het zorgvuldig wordt gedaan, dat is toch wat we willen? :)
Ik vind dat bokt stinkend zijn best doet om het iedereen zoveel mogelijk naar hun zin te maken, er worden geen deuren meer dicht gesmeten, er is eindelijk eens ruimte voor een gesprek met ze rond de tafel, grote klasse.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:15

Chiqa schreef:
Ik vind dat bokt stinkend zijn best doet om het iedereen zoveel mogelijk naar hun zin te maken, er worden geen deuren meer dicht gesmeten, er is eindelijk eens ruimte voor een gesprek met ze rond de tafel, grote klasse.

Voor jou misschien wel maar als ik plompverloren ineens een OW in mijn vakkie krijg enkel omdat ik het met iemand eens ben en dat zonder eerst even gewoon een waarschuwing te sturen zoals in de regelsstaat valt mij de mond wel open hoor.
Je mag het dus blijkbaar ook niet meer eens zijn met iemand die kritisch kijkt.wat heeft dit topic dan nog voor een zin als we allemaal maar als een stel makke ja-knikkers mee moeten hobbelen en dank u dank u moeten roepen???
Dan kan je net zo goed dit topic meteen maar definitief naar de mesthoop sturen.
Degene die wat kritischer zijn hebben ze er liever toch niet bij blijkt nu wel.
Dan is het voor het team en voor ons alleen maar tijd verspilling??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:24

Onassa schreef:
Degene die wat kritischer zijn hebben ze er liever toch niet bij blijkt nu wel.
Dan is het voor het team en voor ons alleen maar tijd verspilling??

Ik denk juist dat ze blij zijn met mensen die wat kritischer zijn, deze mensen zullen denk ik sneller op een eerlijke manier mee kunnen denken dan iemand die maar met alle winden meewaait, denk je ook niet?
Zelf ben ik ook zeer kritisch, als ik het ergens niet mee eens ben, of mij niet kan vinden in een situatie
probeer ik het eerst even van mij af te zetten, neem even wat afstand.
Als de 'gemoederen' wat gezakt zijn lees ik het nog eens aandachtig en dat moment bepaald of ik in discussie ga of niet.

Soms vind ik het naderhand toch niet de moeite waard en laat het aanvullen door andere bokkers die hier mss wat handiger mee omgaan, meestal voelt dat nog beter.

Kritisch zijn is dus geen slechte eigenschap, wel de toon die de bekende muziek maakt. :D

Als je het niet eens bent met je OW, vind het moeilijk om er zelf een oordeel over te geven omdat we natuurlijk alleen jou verhaal horen, maar als ik dit zo lees gaat dit idd niet volgens de regels.

In zo'n geval zou ik dr gewoon een PBtje tegen aangooien of dit wel helemaal volgens de regels gaat.
Dan moet je dr vast wel uitkomen met elkaar.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:45

Chiqa schreef:
Soms vind ik het naderhand toch niet de moeite waard en laat het aanvullen door andere bokkers die hier mss wat handiger mee omgaan, meestal voelt dat nog beter.

Klopt en zo heb ik ook ruim 9 jaar hier gehandelt...weglopen want het is de moeite en energie niet waard want die stop ik dan liever toch in mijn echte leven.
Maar soms.....heel soms....gebeurt het zelfs mij dus dat me het maagzuur al in mijn slokdarm zit.
Sorry for beeing human. }:0
Maar laat hierdoor de discussie niet verloren gaan want ook dat is het niet waard.
En nu ga ik mijn bedje opzoeken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:30

hoeveel honingpotten heb je nodig zeg. tjeeez.... stroop is ook n optie :+ en anders een zaklampie? :)*

*wie de schoen past trekt hem aan(of uit)*

ONTOPIC

ik hoop voor alle bokkers dat bokt echt positief veranderd, Maar ik heb zo het idee dat aangedragen tips en het vele meedenken van de bokkers, Wat mij zegt dat de MEESTE het echt weer een leuk forum willen maken, Leuk voor iedereen wel te verstaan, Leuk te lezen dat zoveel bokkers mee willen denken , vinden ze bokt iig belangrijk en leuk. :j hoop dat het beheer daar ook echt bij stil staat.,Hoe dan ook naar mijn idee en echt ik hoop dat ik er naast zit maar naar mijn idee worden teveel aangedragen tips weggewuifd, verkeerd gelezen en vatten ze dingen soms wat te persoonlijk op.

Kiijk het is leuk als men vraagt aan de bokkers mee te willen denken maar het vragen is 1, stap 2 er echt goed naar kijken verder uitwerken opties open houden en openstaan voor feedback moet niet worden overgeslagen,

Ik lees toch wel vaak t woordje maar en dat werkt niet verandering vraagt het wijzigen, bijstellen van je eigen visie en die nuanceren met andere visies,en zo in samenwerking met de gever(s) van de tips proberen uit te voeren en na een proef periode aan de bokkers vragen hoe ze het vinden. is het niks dan verder kijken er is vast een oplossing al zal die even puzzelen zijn

Hoe weet je dat iets niet werkt dat als je het niet uit probeert?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:44

Chiqa schreef:
Ik vind dat de mods in dit topic verschrikkelijk mild zijn geweest, verschillende groene hulken voorbij zien komen met het verzoek weer ontopic te komen, constructief te discussieren en geen individuele gevallen te bekritiseren, dat moet toch menig bokker wel zijn opgevallen :)

En het gaat dan ook relatief prima! Mensen kunnen hun ei kwijt waardoor de kritiek beperkt blijft tot dit topic en niet gaat broeien. Ook werd er vanuit de mods open gecommuniceerd zonder angstvallig namen te vermijden en om de brei heen te draaien. Ik vind dit topic echt een verademing.
Zo kan het dus ook! :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:05

stef schreef:
ja hehe, omdat ik wil voorkomen dat het topic straks wéér op slot zit

En wat verlies je daarmee? Dit topic heeft weinig zin, er mag alleen gezegd worden wat de mods en het beheer willen. Erg democratisch.....alleen zeggen wat wij willen, anders volgt er een OW.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:39

Ik denk niet dat het topic op slot gaat als het over algemende zaken blijft gaan.

@ Waves: ik vind het ook een verandeming, ik ben erg blij dat ik het open over de dingen kan hebben waar ik mee zit. Al zou ik het soms prettig vinden om man en paard te kunnen noemen, maar goed, dat gaat ook prima in een pb-tje naar het beheer toch?
Bovendien gaat het mij om het beleid, en niet om specifieke personen. En als er een stoorzender is, en iemand reageert daarop (en omdat die reactie over de schreef gaat, krijgt persoon 2 een sanctie) zou het fijn zijn als de stoorzender ook zou worden aangepakt.
Ik zou dat ook willen in discussietopics. Je hebt altijd mensen die gaan zieken in topics, en dan zou het zo fijn zijn als dat topic niet op slot ging, maar de 'rellers' effies in de ijskast konden (heb ik ook niet van mezelf, maar hé :D ) Ik denk echt serieus dat dat een heleboel frustraties zou voorkomen. Je geeft mensen dan het idee dat de dader wordt aangepakt, en dat niet de goeden lijden onder de kwaden.

@ Revanches: 't is niet dat ik jou als boosdoener zie hoor, jij voerde gewoon het beleid uit, kan ik je niet kwalijk nemen, en dat doe ik ook niet :D
't Is alleen wel zo dat het in dit geval om een razend interessant topic gaat, wat ondanks dat het oud is, zeer de moeite van het lezen en reageren waard is. En dan ga ik denken of er op dat punt niet een verandering mogelijk is.
Blijkbaar zijn er wel mensen die die zoekfunctie gewoon gebruiken, en dat zou lonend moeten zijn.
Ik mis dat soort interessante topics ook, merk ik. Het is imo een stukkie interessanter om het echt over rijtechnische zaken te hebben, de beweging van een paard te analyseren, te kijken hoe de ruiter (of menner, laatste pagina) daar invloed op kan hebben en daarin van elkaar te leren. Ik heb bv de ballen verstand van mennen, maar er zijn mensen op Bokt die daar wel degelijk iets vanaf weten, dat vind ik dan weer interessant.
Ik vind dat boeiender om te weten dan wat voor dekje iemand nu weer op zijn fjord pleurt. Ik vind dekjes verder wel leuk, maar niet de moeite van een topic waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:41

Feit blijft, als je erg handig bent met computers en je dreigt, wordt je account verwijderd. Als je een of andere geheimzinnge connectie met bokt hebt wordt je topic verwijderd. Maar al die anderen die hun account verwijderd willen hebben, hebben pech. Je moet een motivatie indienen en dan zal er door 20-jarigen wel even gekeken worden of de reden legitiem genoeg is. Tot nu toe heeft bokt steeds toegegeven als er met een rechtszaak gedreigd wordt. ik kijk enorm uit naar het moment dat ze een gebruiker onderschatten en ze wel degelijk een advocaat op hun nek krijgen. je kunt de regels aanpassen en aanpassen, maar feit blijft wel dat een ieder eigenaar is van de eigen berichten. Dus als ik die weg wil hebben, heeft bokt dat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:01

Je gaat offtopic, schat :+

Daar zouden we het geloof ik niet meer over hebben :+

Zal ik eens eerlijk zijn? Ik heb echt geen bal verstand van zulke dingen, wie nou eigenaar is van wat. En het zegt me eigenlijk ook niet veel. Ik wil gewoon lekker bokken, zonder dat ik me erger over het feit dat er een leuk topic op slot staat. Bokt is best leuk (vind ik dan) en ik wil vrolijk doorbokken en een beetje meedenken. Ik vind als iemand wat wil, dan moet hij/zij dat kenbaar maken, en soms vind ik het terecht, en soms niet. Maar ik vind dat eigenlijk ook een zaak tussen die persoon en het beheer, ik voel er niet veel voor om me daarmee te bemoeien. Bovendien heb ik niet de ervaring dat dat veel zoden aan de dijk zet :+

Ik heb besloten dat ik zelf (en daar ben ik ook al een tijdje weer mee bezig) ook wat kan doen om Bokt weer leuker te maken. Nuttige posts op het RT-gedeelte, feedback geven op HAW-topics die ik interessant vind, zulke dingen. Inhoudelijke discussies over rijtechnische dingen. Dat vind ik interessant, daarvoor ben ik ooit op Bokt gekomen. Ik had dus niet echt moeite om 25 nuttige berichten te verzamelen :+
Ik denk dat Bokt zo leuk kan zijn, dat iedereen er graag komt, en het lijkt mij nuttiger om te praten over hoe het allemaal mooier en beter kan eigenlijk. En dit is niet om roomser te zijn dan de paus (en buiten dat ben ik niet rooms) maar omdat ik denk dat erop afgeven gewoon niet zo zinvol is. Je wordt zlf chagrijnig van het geklaag, en heel veel schieten we er niet mee op.
Roepen dat er van alles fout gaat is makkelijk, bedenken hoe het allemaal beter kan een stuk moeilijker, maar wel zinvoller. Je moet het toch ook samen doen als gebruikers, denk ik. Wij maken de discussies, wij bepalen hoe we ermee omgaan, wij bepalen hoe we met elkaar omgaan. En wat mij betreft mogen de discussies best heel pittig zijn, ook hier, en worden gewoon man en paard genoemd. Zolang dat respectvol gebeurt kan dat imo best.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:45

Yamcha schreef:
Je gaat offtopic, schat :+

Daar zouden we het geloof ik niet meer over hebben :+

We? Wie is we? Volgens mij was dat een behoorlijk eenzijdige beslissing hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:50

Da's een waar woord.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:22

Ik krijg sterk het gevoel dat een aantal mensen denken dat er puur commentaar is en die moeten zichzelf steeds weer laten horen, hoe goed enz bokt wel is
Maar laten we nou eens reëel blijven en zien dat er fouten zijn ingeslopen in 10 jaar bokt en dat we met zijn allen proberen het weer gezond te krijgen
Er zijn duidelijke suggesties gedaan en ik hoop dat daar iets mee gebeurt en er niet alleen over wordt nagedacht en daarna onder het kleed gechoven maar daadwerkelijk iets doen
Waarom niet met een aantal mensen die goede inbreng hebben gehad idd eens om de tafel gaan zitten Je ziet een van man tot man/vrouw gesprek kan wonderen doen en je zult als forum met zoveel klachten uit het veld iets moeten doen.
Snap dat het niet in 1 week kan, maar daadwerkelijk naar de mensen luisteren en dus misschien met een afvaardiging van bokkers die tegen problemen aanlopen enz eens praten lijkt mij een goede optie..

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:28

Hier ben ik het helemaal mee eens Echwel, in mijn ogen een goed voorstel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:16

1 van mijn puntjes van kritiek was dat veulengoktopics verplaatst werden naar de speelkamer. Deze beslissing is terug gedraait en de topics mogen op KS-ITP blijven staan.
Er wordt dus écht wel wat mee gedaan blijkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:21

En ik heb netjes bericht gekregen dat een aantal posts van mij verwijderd zijn :) Beter dan eerst, waar je je af gaat zitten vragen waarom je posts (in jouw ogen onnodig omdat ze op dat moment ontopic waren) verwijderd zijn :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:22

die kreeg ik inderdaad ook. Kreeg gister een pb dat er bij het opschonen van een topic helaas ook wat posts van mij gesneuveld waren. Prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:53

stef schreef:
die kreeg ik inderdaad ook. Kreeg gister een pb dat er bij het opschonen van een topic helaas ook wat posts van mij gesneuveld waren. Prima :j

Ik kreeg ook keurig een PBtje dat mijn reactie per ongelijk gewist was en dat dit niet de bedoeling was :)

Echwel schreef:
Waarom niet met een aantal mensen die goede inbreng hebben gehad idd eens om de tafel gaan zitten Je ziet een van man tot man/vrouw gesprek kan wonderen doen en je zult als forum met zoveel klachten uit het veld iets moeten doen.

Dat zitten we toch al een paar weken?
En laten we eerlijk zijn, zoveel klachten valt denk ik wel enorm mee, bokt heeft inmiddels bijna 154.000 leden, zie je die hier in dit topic? Ik niet hoor :D
En ik heb zeker het idee dat er naar het handje vol klachten wordt geluisterd, denk aan het anonimiseren van accounts en verwijderen van berichten onder bepaalde voorwaardes :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:56

Tja.. Echwel.. dat aan 'tafel gaan zitten' is eigenlijk precies wat er in dit topic gebeurt. Het staat iedereen vrij om met suggesties te komen hoe bepaalde zaken verbeterd kunnen worden. Ik kan me voorstellen dat de bokt-bazen de klachten|suggesties inventariseren en dan waar nodig een plan van actie maken om dingen aan te passen. Tot nu toe heb ik de indruk dat men er serieus mee bezig is.

Ik vind overigens wel dat de 'klagers' de realiteit niet uit het oog moeten verliezen. Bokt wordt gevormd voor duizenden posters, en iedereen heeft een eigen mening en voorkeuren. Het is natuurlijk volstrekt onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken en daar is dan uiteindelijk dat kader van 'regels' voor waartussen iedereen zich vrijelijk kan bewegen. Maar, zoals ook door Yamcha geschreven werd: je hebt bepaalde zaken ook zelf in de hand. Want: wat jij vervelend vindt, kan ik wel 'gewoon' vinden. De bokker die jou niet aanstaat kan ik wel een prima persoon vinden. Het is net het gewone leven: je kunt niet met iedereen vriendjes zijn en als je iemand ontmoet met wie je niks hebt, dan laat je die persoon toch links liggen? En wie bepaalt wat 'zuigen' of 'rellen' is?
Natuurlijk zijn er soms wel zaken die écht in het oog springen, dat zou men kunnen melden en als jouw visie gedeeld wordt zal het team wel ingrijpen. Maar nogmaals, als ik scherp op de snede discussieer met goede argumenten ( en dan uiteraard zonder persoonlijk te worden) , dan kan men dat wel vervelend vinden of daar niet tegen kunnen, maar dan kan men mij niet verwijten dat ik zuig, rel of mij door het team laten blokken.
Je zult nooit op al je klachten een 100% bevredigend antwoord krijgen - al is het maar omdat mensen van mening, opvatting, leeftijd, cultuur, opvoeding,sociale achtergrond enzovoorts... verschillen. Maar als dat zo is, accepteer het, je hebt je mening kenbaar gemaakt en laat het daarbij. Het is mijn ogen dan totaal nutteloos om allerlei complottheorieën te gaan verzinnen. Waarmee ik niet zeg dat je maar alles moet accepteren, maar for heaven's sake, laat het niet je leven gaan beheersen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:23

Chiqa:Dat zitten we toch al een paar weken?
En laten we eerlijk zijn, zoveel klachten valt denk ik wel enorm mee, bokt heeft inmiddels bijna 154.000 leden, zie je die hier in dit topic? Ik niet hoor
En ik heb zeker het idee dat er naar het handje vol klachten wordt geluisterd.

Voor mijn gevoel is het eenrichtingsverkeer, hier wordt van alles naar voren gebracht maar de rest blijft achter de schermen.
Wat is in jouw ogen een handje vol? Weet jij hoeveel klachten er zijn geweest dan?
Persoonlijk zie ik hier veel gebruikers die al vele jaren hier komen en ook hun mening durfen te geven.
Wat me wel opvalt is dat in die groep snel een ow valt of kan vallen.